Speedronde #4600 - Special ronde

Reactiescore
575
#4600 NLS(Speed)
Snelheid: 400
Start: Zaterdag 28-03-20 16:00
Einde: Zaterdag 28-03-20 22:00
Scenario: Alternatief
Special ronde

Gedetailleerde instellingen:

Algemene informatie

* Start: Zaterdag 28-03-20 16:00
* Einde: Zaterdag 28-03-20 22:00
* Snelheid: 400
* Startniveau: Niveau 2
* Windrichting kiezen: ja

* Overwinningsvoorwaarden: De stam die als laatste overblijft op de spelwereld wint. Indien er meerdere stammen overblijven, wint de stam met de meeste punten.
* Prijs: De top 10 van de winnende stam krijgt 100 premium punten.
* Benodigde premium punten: Je hebt op zijn minst 30 premiumpunten voor de deelname nodig.
* De eerste 300 spelers kunnen ook zonder premium account deelnemen. Wees er op tijd bij!


Wereldsysteem

* Ridder: ja
* Ridderitems: nee
* Boogschutters: nee
* Kerk en geloof: nee
* Smederij: 1-level systeem
* Goudmunten: ja
* Barbarendorpen: ja
* Bonusdorpen: nee
* Verlaten dorpen groeien: ja, tot 3000 punten (snelheid: 50%)


Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.5
* Milliseconden: ja
* Time-gap: 100 milliseconden
* Fake-limiet: 1%


Slaapmodus: Uitgeschakeld


Restricties

* Beginnersbescherming: geen
* Stamleden: Er zijn vooraf ingedeelde stammen actief.
* Gesloten stammen: ja
* Boerderijlimietregel: nee
* Moraal: nee
* Vakantiemodus: ja


Extra spelregels

NLS §1: Eén account per computer
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.

NLS §2: NLS §2: Eén account per ip
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.
(!) Vooraf aanmelden ('registreren') is vereist voor deze speciale ronde. Registreren doe je door in te loggen op de ronde zodra deze geopend op vrijdag 27 maart vanaf 21:00 uur tot zaterdag 28 maart 10:30 uur. Deelnemen doe je door in te loggen vanaf zaterdag 28 maart 16:00 uur. Tijdens de registratieperiode zal de ronde op een zeer lage snelheid draaien, waardoor spelen geen zin heeft.

(!) Tijdens deze ronde worden alle spelers willekeurig in een van de stammen ingedeeld en in een patroon geplaatst, afhankelijk van het aantal deelnemers. Het is de bedoeling om samen met jouw stam aan het einde van de ronde de meeste punten te hebben. Indien je bent overgenomen, kun je niet meer verder spelen. Houd hier rekening mee. De ronde zal worden beëindigd zodra één stam op de wereld overblijft, maar uiterlijk om 22:00 uur.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
21
Ziet er netjes uit, misschien enkele discussiepunten:
* De spreiding van de stammen misschien niet al de groot maken waardoor het edelen in deze specialronde haalbaar is?
* Hoeveel stammen zouden er zijn 2, 4 of meer?
* Gesloten stammen staat op nee?
* Is het een idee om een boerlimiet eventueel in te stellen mss van 1500 eenheden fzo?

Laat jullie gaan :)
 
Reactiescore
21
Je bedoeld iedereen ver genoeg uiteen wegens social distancing toch?

Net het tegenovergestelde, in deze barre tijden mogen we hier toch wel iets vlotter bij elkaar komen vind ik.
 
Reactiescore
575
Ziet er netjes uit, misschien enkele discussiepunten:
* De spreiding van de stammen misschien niet al de groot maken waardoor het edelen in deze specialronde haalbaar is?
* Hoeveel stammen zouden er zijn 2, 4 of meer?
* Gesloten stammen staat op nee?
* Is het een idee om een boerlimiet eventueel in te stellen mss van 1500 eenheden fzo?

Laat jullie gaan :)
Hierbij mijn antwoorden:

We zullen bij het maken van het patroon letten op de spreiding van de spelers.
Er zullen op deze ronde 4 stammen actief zijn.
Gesloten stammen moet inderdaad op 'ja' staan, aangepast in de aankondiging.
We hebben besloten deze keer geen boerlimiet te doen (gezien de negatieve ervaringen hiermee tijdens een vorige speciale ronde).
 
Reactiescore
603
Hahawie heeft mijn stam Boyz! opgericht? Lekker nostalgie op m'n stam ineens te zien met het plaatje was ik gemaakt heb
 

DeletedUser82159

Guest
ik zat gistere op de wereld, maar die is nu van tussen mijn werelden weg om aan te melden kan ik dan ng om 16uur spelen?
 

Nomen est omen

Speed Kampioen 2013 (Goud) 2014 (Zilver)
Reactiescore
2
Iemand die een acc heeft geregistreerd waar ik kan spelen?
 
Reactiescore
127
Is het een idee om een discord groep aan te maken voor deze speedrondes.
zo kan je beter met je teamgenoten communiceren en zo word de speed ronde denk spannender en zorg je ervoor dat iedereen ook mee blijft doen.
Ik denk graag mee voor vernieuwingen zodat er meer mensen die spelen en meer mensen dit blijven spelen!

Succes vanmiddag!
 
Reactiescore
127
voor de mensen die vanmiddag in een groep op discord willen kunnen jullie mij toevoegen,
wie weet zitten we bij elkaar in de stam!
discord: robertver#2145

gr.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
voor de mensen die vanmiddag in een groep op discord willen kunnen jullie mij toevoegen,
wie weet zitten we bij elkaar in de stam!
discord: robertver#2145

gr.

Je moet al gepreregistreerd zijn om mee te kunnen doen, heb je dat gedaan? Zo ja laat dan weten welke stam je zit. Zo niet ga je Robby moeten vragen nog zo'n stammenronde in te plannen
 
Reactiescore
127
Je moet al gepreregistreerd zijn om mee te kunnen doen, heb je dat gedaan? Zo ja laat dan weten welke stam je zit. Zo niet ga je Robby moeten vragen nog zo'n stammenronde in te plannen

Ja ik doe mee, was meer een idee voor de toekomst om beter te communiceren en tips te vragen aan mensen die het echt goed kunnen. om zo ook beter te spelen en ervan te leren waardoor je het ook blijft spelen.

ik doe zo mee maar heb weinig ervaring. maar we zullen zien hoe het gaat lopen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ja ik doe mee, was meer een idee voor de toekomst om beter te communiceren en tips te vragen aan mensen die het echt goed kunnen. om zo ook beter te spelen en ervan te leren waardoor je het ook blijft spelen.

ik doe zo mee maar heb weinig ervaring. maar we zullen zien hoe het gaat lopen.

Het is een goede idee hoor, ik weet dat er minstens 2 van de 4 stammen een discord hebben, de vraag is alleen waar zit jij xd Dan kan ik je helpen in contact komen met iemand die de discordlink heeft
 
Reactiescore
127
Het is een goede idee hoor, ik weet dat er minstens 2 van de 4 stammen een discord hebben, de vraag is alleen waar zit jij xd Dan kan ik je helpen in contact komen met iemand die de discordlink heeft

ik zou dat graag ook willen weten, maar dat weet ik pas als de game begint.
Ik heet ingame SlowMotion, ik was toevallig op een ander account ingelogd en daarmee aangemeld.
 
Reactiescore
127
Het is een goede idee hoor, ik weet dat er minstens 2 van de 4 stammen een discord hebben, de vraag is alleen waar zit jij xd Dan kan ik je helpen in contact komen met iemand die de discordlink heeft

zo zou een tip kunnen zijn voor de volgende keer dat je een teamlijst al heb bij wie je zit en met wie je in contact kan komen. om af te spreken wie off of deff gaat. en alvast mensen die onervaren zijn tips kunnen geven en helpen hun eerste 30min een goede voorsprong te geven. ipv dat ze niet weten wat ze moeten doen en de eerste 30min vastlopen en na 1/1,5 uur toch dood gaan omdat ze te klein zijn
 
Bovenaan