Speedronde #4600 - Special ronde

Reactiescore
0
Volgende keer zou ik de dorpen die in het midden tussen de stammen liggen niv.4(of misschien zelfs uitgebouwd) dorpen maken, ik denk dat dit de gevechten een beetje stimuleert in plaats van het edelen van barbarendorpjes.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
575
Gefeliciteerd aan de stam Kingz!

We hopen dat jullie hebben genoten van deze speciale speedronde. Voor ons is het ook altijd afwachten hoe bepaalde instellingen uitpakken op een ronde. Daarom zijn we altijd graag benieuwd naar jullie feedback.

Mijn dank gaat verder nog uit naar @amancho en @famdecibel. Samen met hen hebben we vanmiddag in een paar uur circa 1000 dorpen verplaatst op de kaart!

Gehoord is de feedback die hiervoor is gegeven en deze feedback zullen we meenemen naar een volgende speciale ronde.

Andere (zowel positieve als negatieve) feedback is ook zeker welkom. :)
 
Reactiescore
127
Deze speed ronde was niet heel spannend en leuk om een hele middag te spelen.. Jammer
 

DeletedUser77917

Guest
Volgende keer zou ik de dorpen die in het midden tussen de stammen liggen niv.4(of misschien zelfs uitgebouwd) dorpen maken, ik denk dat dit de gevechten een beetje stimuleert in plaats van het edelen van barbarendorpjes.

Dus je raadt aan om barbaren dorpen te vervangen met barbaren dorpen om het edelen van barbaren dorpen tegen te gaan.
Top plan!
 
Reactiescore
127
Zou je ook kunnen aangeven waarom je het niet leuk vindt om deze ronde te spelen? Op deze manier kunnen we dat wellicht verbeteren voor een volgende keer ;)

Zeker!

Er waren maar een paar mensen off en veel deff. En veel mensen hadden al een aantal bb dorpen om deff te maken.

Een gemiddeld aanval duurde minimaal 1 min. Waardoor het bijna kansloos was om aan te vallen. En anders was die zo weer terug gepakt door iemand van een andere stam.

Volgende keer zou ik ervoor zorgen dat je geen barbarendorpen kan edelen. Zodat je verplicht ben andere aan te vallen en dat maakt deze speed ronde leuker.

Toch bedankt voor deze speed ronde! Ik denk graag mee om het te verbeteren!
 
Reactiescore
127
Echt genoten van deze speed en de samenwerking in onze stam. Met 15 man in een discord call en heerlijke team plays. Volgende keer zeker er weer bij. :)

Helaas misde wij dit op discord met maar 3 a 4 man misde wij de communicatie en de teamplay. Gefeliciteerd! ✌
 
Reactiescore
127
Jammer dat je het zo ziet, ik vond het wel een spannende en uitdagende ronde, proberen je cluster bij elkaar te houden en vervolgens proberen uit te delen waar nodig. Goed gestreden stam :)

Ik ben wel blij dat jullie dit wel zagen als een leuke speed. Misschien lag het ook aan het team waarin ik zat ( slowmotion stam 3)

Bedankt voor je reactie.

Fijn weekend iedereen!
 
Reactiescore
0
Dus je raadt aan om barbaren dorpen te vervangen met barbaren dorpen om het edelen van barbaren dorpen tegen te gaan.
Top plan!


Door de dorpen in het midden meer punten te geven krijg je om die dorpen gevechten, waardoor er meer gedaan kan worden met korte edeltijden. Nu loopt iedere edel minstens twee minuten en zodra je dan überhaupt een dorpje kunt pakken wordt die gelijk gerecapt. Alle clusters van de stammen blijven gesloten, waardoor uiteindelijk de stam met de meeste uitgebouwde barbarendorpjes wint.
 

DeletedUser77917

Guest
Bedankt aan het TW team voor de tijd en moeite die jullie in deze prachtige speed met goede instellingen hebben gestoken!
Dank u stamleden voor de gezellige avond in de call, vooral aan het koppeltje die constant discussies hadden jullie zijn allebei toppers :biggrin:.

Ik denk dat heel veel oude spelers en nieuwe speeders van deze ronde genoten hebben en met meer dan 300 geregistreerde spelers denk ik wel dat het een klein succes was.


Door de dorpen in het midden meer punten te geven krijg je om die dorpen gevechten, waardoor er meer gedaan kan worden met korte edeltijden. Nu loopt iedere edel minstens twee minuten en zodra je dan überhaupt een dorpje kunt pakken wordt die gelijk gerecapt. Alle clusters van de stammen blijven gesloten, waardoor uiteindelijk de stam met de meeste uitgebouwde barbarendorpjes wint.

Ik kan erin komen dat je het edelen van barbaren dorpen niet graag hebt maar de conclusie dat de stam met de meeste uitgebouwde barbarendorpen wint is complete onzin.

1. Wij waren de stam met het meeste OD.
2. Wij hadden de meeste dorpen in alle 3 stamclusters, wanneer geen enkele andere stam op 1 punt dorpen had in 2 verschillende stamclusters.
Daarnaast ook de enige stam die dorpen kon houden in een ander stamcluster omdat we een goede samenwerking hadden.

Het feit dat jij geen dorpen kon behouden in ons stamcluster heb je alleen aan jezelf te danken en je stam.
Wij hebben in 2 waves 11 dorpen genomen van Boyz! en allemaal succesvol behouden. Dus het was wel degelijk mogelijk om dorpen te behouden.
Het is niet omdat jij het niet kon dat het niet mogelijk was.


Daarnaast begrijp ik dat sommige mensen het niet aangenaam vinden dat er barbs worden geëdeld, maar je moet weten dat deze ronde niet uitsluitend voor de actieve speeders was.
Deze speed was niet bedoeld voor de no life speeders tijdens de quarantaine maar meer voor de normale spelers of terug kerende tribalwars spelers die er even terug in wouden komen of eens iets nieuws proberen.
In mijn ogen is dit zeker gelukt, moest het niet mogelijk zijn geweest om barbs te edelen hadden deze mensen veel minder kans tot slagen gehad (en minder fun) en zien we ze nooit meer terug op speeds omdat ze er makkelijker uit worden gespeeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
603
Ik vond deze ronde goed zoals hij was, wat diagnosed zegt sta ik achter. Er waren veel terugkerende spelers die nog eens een speed wouden spelen.
En ik denk dat misschien 30% van alle spelers echt actief kon spelen zonder eens een half uurtje te gaan eten of wat te doen dus voor mij is het goed dat er die afleiding van bb dorpen was.
Het was spannend maar ik weet zeker dat onze communicatie de rest de das heeft omgedaan, Zulke communicatie zie je niet vaak en was gewoon top georganiseerd!
 
Reactiescore
2
Ik ben een terugkerende speler, door de Corona teveel tijd om handen en daarom ingeschreven voor de speed. Ik heb super veel lol gehad, ik luisterde in de discord mee op de voicechat, omdat mijn mic kapot is niet actief mee kunnen praten, maar het was echt heel goed opgezet, goed gedaan mannen!
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Bedankt aan het TW team voor de tijd en moeite die jullie in deze prachtige speed met goede instellingen hebben gestoken!
Dank u stamleden voor de gezellige avond in de call, vooral aan het koppeltje die constant discussies hadden jullie zijn allebei toppers :biggrin:.

Ik denk dat heel veel oude spelers en nieuwe speeders van deze ronde genoten hebben en met meer dan 300 geregistreerde spelers denk ik wel dat het een klein succes was.

Mee eens wat een leuke opkomst, misschien moeten we van de quarantaine gebruik maken om er meedere te doen

Daarnaast begrijp ik dat sommige mensen het niet aangenaam vinden dat er barbs worden geëdeld, maar je moet weten dat deze ronde niet uitsluitend voor de actieve speeders was.
Deze speed was niet bedoeld voor de no life speeders tijdens de quarantaine maar meer voor de normale spelers of terug kerende tribalwars spelers die er even terug in wouden komen of eens iets nieuws proberen.
In mijn ogen is dit zeker gelukt, moest het niet mogelijk zijn geweest om barbs te edelen hadden deze mensen veel minder kans tot slagen gehad (en minder fun) en zien we ze nooit meer terug op speeds omdat ze er makkelijker uit worden gespeeld.

Kijk ik ben me er compleet van bewust dat op een special enkele barbarendorpen edelen en uitbouwen de meest efficiënte manier is om het te spelen. En waar Boyz en Stam 1 direct gingen fighten, heeft KingZ (voor zover ik die kant volgde) de juiste aanpak gedaan om zeker te zijn van winst. Ik ga niemand beschuldigen van barbs edelen want zo moet je die ronde spelen. Wat ik wel doe is de settings in vraag stellen. Is het de bedoeling om de hele ronde lang barbarendorpen te edelen? Hoe moet de ronde eidigen? Met 1 stam, 2, 3 of 4, hoe gehavent moet hun cluster zijn?

Als ik kijk naar de map op het einde van de ronde dan zie ik dat de fight nog lang niet volledig gedaan was. De logische vraag is dan moet barbaren edelen dan niet uitstaan? Of bijvoorbeeld 2-3 uur aanstaan waarna het stopt. Persoonlijk, en dat is niet omdat ik onder een bepaalde categorie speeder val maar puur vanuit het gedacht dat dit een oorlogspel is, vind ik dat de ronde meer moet inzetten in het samen de vijand veroveren.

Het argument over actieve spelers vind ik dan weer een foute, een actieve speler die barbs pusht zal zijn kansen tegenover een nieuwe spelers die barbs edelt alleen maar vergroten. Het feit dat je hier meer probeert op sommige spelers te trappen door het o zo bekende 'no life' woord te gebruiken in je post is ook weer overduidelijk.

Ik ben voorstander van iedereen zijn plezier te gunnen en dat is zeker belangrijk voor de speedcommunity, het aspect van fights moet echter ook verwerkt worden in de speed. je laatste zin gaat namelijk twee kanten op. Leuk dat ze een ronde barbs hebben kunnen edelen, dan blijven ze speeden. Volgende ronde worden ze alsnog direct weggespeeld omdat ze niet weten hoe ze moeen fighten. Je hebt gewoon een betere balans nodig, en die krijg je door barbs edelen uit te zetten na een bepaalde periode 1/3e vd ronde en 1/2e van de ronde.

Verder @ropiloot11, wat was de reden om de ronde om 16uur te laten starten in plaats van 14uur? Ik snap dat het niet altijd dezelfde uren kan zijn, en het was goed om deze eens op zaterdag te doen ipv een zondag. Maar De fights gebeuren voornamelijk tussen anderhalf en 3 uur in de speed. Dus nu zat etenstijd voor velen in het belangrijkste stuk van de ronde. Dat heeft mij gekost, geen idee hoe dat bij mijn collega speeders zit, ik hoop dat ze ook feedback geven daarrond. Maar voor mij lijkt 16uur te laat om nog een special te starten 14-15uur is ideaal. Dat is trouwens de reden waarom ik geen barbarendorpen heb overgenomen, ik ging er clears in hebben staan wanneer ik moest gaan eten dus dat was toch verloren moeite. Is het trouwens mogelijk om slaapmodus van 30 min in te stellen voor etenstijd te overbruggen of is dat niet mogelijk met die slaapmodus.


Ik kan erin komen dat je het edelen van barbaren dorpen niet graag hebt maar de conclusie dat de stam met de meeste uitgebouwde barbarendorpen wint is complete onzin.

1. Wij waren de stam met het meeste OD.
2. Wij hadden de meeste dorpen in alle 3 stamclusters, wanneer geen enkele andere stam op 1 punt dorpen had in 2 verschillende stamclusters.
Daarnaast ook de enige stam die dorpen kon houden in een ander stamcluster omdat we een goede samenwerking hadden.

Het feit dat jij geen dorpen kon behouden in ons stamcluster heb je alleen aan jezelf te danken en je stam.
Wij hebben in 2 waves 11 dorpen genomen van Boyz! en allemaal succesvol behouden. Dus het was wel degelijk mogelijk om dorpen te behouden.
Het is niet omdat jij het niet kon dat het niet mogelijk was.

Enkele kleine opmerking hierop:

- Akkoord dat jullie niet gewonnen hebben omdat jullie het meeste uitgebouwde barbaren dorpen hadden.

- Jullie OD op het eind van de ronde was inderdaad het hoogst, eerste 3 uur niet.
(ja ik ben me ervan bewust dat het einde telt, alleen heb je op discord al aangeven dat je absoluut geen clue had van wat er gebeurde tussen BoyZ en S1 en je was zeer snel om te claimen dat jullie stam de enige was die wat had veroverd.)

- Jullie hadden op het einde het meeste dorpen in andermans cluster, klopt ook, of jullie het meeste vijandige dorpen veroverd hebben is wat anders.
(Net zoals hierboven, je beweerde dat ik 5 dorpen van stamleden had... Waar je die cijfers vandaan haalt weet ik niet want we hebben maar 1 stamlid verloren voor 18u45 en die heb ik gerecapped. Daarnaast heb ik 10 dorpen van de vijand gepakt, echter door goede coördinatie van beide stammen werd alles uiteindelijk teruggepakt.)

- Jullie waren de enige stam die dorpen kon behouden in een ander stamcluster, akkoord, omdat jullie een goede samenwerking hebben, dat kan vast. Kan ook liggen aan het feit dat je doelwit geen goede samenwerking had. Stam 1 werkte namelijk goed samen, en Boyz die verdedigde ook goed samen. Dan beschuldig je mij van vanalles en nog wat, maar zelf beweer je ook direct dat alles aan jouw verdienste ligt en niet aan de onkunde van anderen.

- Verder had jullie stam een enorm activiteitsverschil met de anderen. Na 20 minuten 6K puntenverschil als stamtotaal is zeer groot.
(wederom niet gezien, of over gezwegen, er zijn genoeg nuace factoren)


Kijk jullie hebben gewonnen, proficiat, prima gespeeld zoals het hoort onder die settings. Zeer goed om te horen dat jullie stam een goede samenwerking had en dat je spelers hebt warm gemaakt voor de speed. Ik heb geen probleem om jou en je stam daarvoor proficiat te wensen. Maar als je de waarheid verdraait dan kom ik die gewoon even rechtzetten, heeft niets met slechte verliezer te maken voor je waar reageert op mijn post zonder hem te begrijpen. Op bovenstaande puntjes hoef ik ook geen reactie, je hebt op discord al aangetoont dat je dacht dat je stam de enige was die wat heeft gedaan. Dus nu ineens doen alsof je beter op de hoogte was heeft geen zin, ik ga er dan ook niet op reageren.

Alsnog proficiat, en persoonlijke boodschap aan jou, wanneer je de ballen hebt om me ingame uit te dagen ipv op discord moet je het maar laten weten
 
Reactiescore
21
Verder @ropiloot11, wat was de reden om de ronde om 16uur te laten starten in plaats van 14uur? Ik snap dat het niet altijd dezelfde uren kan zijn, en het was goed om deze eens op zaterdag te doen ipv een zondag. Maar De fights gebeuren voornamelijk tussen anderhalf en 3 uur in de speed. Dus nu zat etenstijd voor velen in het belangrijkste stuk van de ronde. Dat heeft mij gekost, geen idee hoe dat bij mijn collega speeders zit, ik hoop dat ze ook feedback geven daarrond. Maar voor mij lijkt 16uur te laat om nog een special te starten 14-15uur is ideaal. Dat is trouwens de reden waarom ik geen barbarendorpen heb overgenomen, ik ging er clears in hebben staan wanneer ik moest gaan eten dus dat was toch verloren moeite. Is het trouwens mogelijk om slaapmodus van 30 min in te stellen voor etenstijd te overbruggen of is dat niet mogelijk met die slaapmodus.

* Klopt inderdaad, had ook het probleem met eten, gelukkig kon Robbie invallen voor me.
* Inderdaad ofwel barbs edelen mogelijk voor de eerste 3uur bijvoorbeeld?....
* slaapmodus vind ik een minder goed idee, beter gewoon de uren verschuiven van bv 14u tot 22u fzo dan is eten iets minder belangrijk in die fase van het spel.

Alsnog proficiat, en persoonlijke boodschap aan jou, wanneer je de ballen hebt om me ingame uit te dagen ipv op discord moet je het maar laten weten

Oeh... leuke battle :D :D
 
Reactiescore
5.687
Ik heb jammer gedoe niet mee kunnen doen (vergeten te registeren), zou leuk zijn als er binnenkort weer een is!
 
Bovenaan