Speedronde #457 - Barbaren clusterronde (full start)

DeletedUser

Guest
#457 NLS(Speed)
Snelheid: 100
Start: woensdag 20-07-2011 10:00
Einde: woensdag 27-07-2011 22:00
Barbaren clusterronde (full start)

Gedetailleerde instellingen:

Algemene informatie

* Start: woensdag 20-07-2011 10:00
* Einde: woensdag 27-07-2011 22:00
* Snelheid: 100
* Startniveau: full start
* Windrichting kiezen: ja

* Overwinningsvoorwaarden: De speler met de meeste punten wint.
* Prijs: De top 3 wint respectievelijk: 200 - 100 - 100 premiumpunten.
* Benodigde premium punten: Voor deelname aan deze speedronde is een premium account bij deelname vereist.
* De eerste 100 spelers kunnen ook zonder premium account deelnemen. Reken er niet op dat je hierbij hoort.


Wereldsysteem

* Ridder: ja
* Ridderitems: nee
* Boogschutters: ja
* Kerk en geloof: nee
* Burgerwacht: ja, 1 uur met 90% van de normale grondstoffenproductie (max. 2 dorpen).
* Smederij: 1-level systeem
* Goudmunten: ja
* Barbarendorpen: ja, 4 per speler
* Bonusdorpen: ja, 1 per speler
* Verlaten dorpen groeien: nee, zelfde startwaarde als spelers.


Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.5
* Milliseconden: ja
* Time-gap: 50 milliseconden
* Fake-limiet: 5%


Slaapmodus: Ingeschakeld (1)

De slaapmodus is verplicht en moet 30 minuten op voorhand worden ingesteld!
* Slaaptijd (min./max.): 8 / 18
* Wakkertijd (min./max.): 6 / 18

Hoe werkt de slaapmodus?
Lees deze aankondiging voor een gedetailleerde handleiding van de slaapmodus.


Restricties

* Beginnersbescherming: 2 uur
* Stamleden: 7
* Gesloten stammen: nee
* Boerderijlimietregel: 600 eenheden per boerderijlevel worden ondersteund.
* Moraal: ja
* Vakantiemodus: ja, maar maximaal 36 uur.

Extra spelregels

NLS §1: Eén account per computer
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.

NLS §2: account per ip
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.
(1) Nachtbonus actief: Om nachtspelen te vermijden is er een nachtbonus actief tussen 00:00 en 07:00. Verdedigers vechten 400% sterker!
(2) Cluster restricties actief: Een edelman kan maximaal 5 velden reizen, goudmunten zijn echter 2 keer zo goedkoop.
(3) No haul: het is niet mogelijk om te farmen. Bij aanvallen zal er geen buit verkregen worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
wow echt schitterende ronde jan, luister jij nu echt NOOIT naar wat de speeders zeggen? faalkind
 

DeletedUser

Guest
Full start is dat je start met een uitgebouwd dorp m.u.v. marktplaats en smederij. Je kan dus onmiddellijk starten, maar als je wilt edelen of grondstoffen balanceren tussen dorpen zal je deze gebouwen wel moeten uitbouwen.

Verder iets wat by default niet in de aankondiging staat, maar deze ronde wel van kracht is (ik zet het er zo even bij): Deze ronde is NO HAUL, dit wilt zeggen dat je niet kan farmen. Sorry farmscript guys, maar ik ben jullie beu... Je start met een uitgebouwd dorp dus iedereen evenveel grondstoffen lijkt me.

@ GrenArt: Zo'n opmerkingen kunnen we best missen hoor. Als deze ronde niets voor jou is dan speel je niet mee. Als jij me ergens kan verwijzen naar reacties waar feedback in staat of iets dat kan leiden naar een verbetering van mijn rondes... graag. Zulke reacties zijn echter niet bijdragend aan de sfeer van het forum, laat staan mijn verbetering als speedadmin ;-).
 

DeletedUser

Guest
lees ik daar vv limiet? Geweldig :D

idee heb ik al meerdere keren aangekaart
 

DeletedUser

Guest
lees ik daar vv limiet? Geweldig :D

idee heb ik al meerdere keren aangekaart

Nou, het VV-limiet draait toch al een paar speeds mee hoor. Sinds de mogelijkheid er is heb ik eigenlijk restricties geplaatst op het aantal uren dat een account in VV mag zijn.
 

DeletedUser43257

Guest
Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken. iig masterslayer Bedankt voor de speed <3
 

DeletedUser

Guest
leuk idee op zich, alleen waarom niet op het einde een "clustercontest"? jammer genoeg kan ik zelf maar 3 dagen spelen :(
 

DeletedUser

Guest
Op een gewone wereld lijkt mij no haul prut, maar idd miss kan hetop een speed kan het een leuke wending aan het spel geven.
 

DeletedUser

Guest
Full start is dat je start met een uitgebouwd dorp m.u.v. marktplaats en smederij. Je kan dus onmiddellijk starten, maar als je wilt edelen of grondstoffen balanceren tussen dorpen zal je deze gebouwen wel moeten uitbouwen.

Verder iets wat by default niet in de aankondiging staat, maar deze ronde wel van kracht is (ik zet het er zo even bij): Deze ronde is NO HAUL, dit wilt zeggen dat je niet kan farmen. Sorry farmscript guys, maar ik ben jullie beu... Je start met een uitgebouwd dorp dus iedereen evenveel grondstoffen lijkt me.

@ GrenArt: Zo'n opmerkingen kunnen we best missen hoor. Als deze ronde niets voor jou is dan speel je niet mee. Als jij me ergens kan verwijzen naar reacties waar feedback in staat of iets dat kan leiden naar een verbetering van mijn rondes... graag. Zulke reacties zijn echter niet bijdragend aan de sfeer van het forum, laat staan mijn verbetering als speedadmin ;-).

Wow schitterend, een ronde zonder buiten, dus het komt erop neer dat je deze ronde gewoon moet wachten, wachten, wachten, wachten, wachten, edelen, wachten, wachten, wachten? dat is het ook zo wat, deze speed lijkt saaier en saaier te worden.

mijn opmerking is trouwens wel terecht, iedere speeder hier zit te vragen naar korte speeds, wat doe je? je plant een lange, waar je niet kan farmen, iedereen begint met een full uitgebouwt dorp waardoor er superveel def noobs gaan zijn waardoor we niks kunnen edelen en dan geef je nog kritiek op mij opmerking?

je weet heus wel dat je kortere rondes moet plannen dus begin er dan ook aan, we zitten hele tijd te wachten op een nieuwe leuke ronde na die ronde die tot 19 juli duurt, kom je met zoiets af... serieus man neem eens een voorbeeld aan andere servers, daar hebben ze wel actieve mods die iedere dag 3/4 rondes kunnen draaien (dit hoeft helemaal niet maar 1'tje per dag of per 2 dagen zou welkom zijn ipv die saaie lange rondes waar het na 1 dag al uitgevochten is)...
 

DeletedUser57836

Guest
nee ik ben ook een speeder en het lijkt me juist een geweldige speed

dit is de droom van veel speeders zonder farmen want dan wint damn toch wel. (nu ook wss. maar oke xd)


nu hebben normale leden veel meer winstkansen
 

DeletedUser

Guest
nee ik ben ook een speeder en het lijkt me juist een geweldige speed

dit is de droom van veel speeders zonder farmen want dan wint damn toch wel. (nu ook wss. maar oke xd)


nu hebben normale leden veel meer winstkansen

omdat iedere pro in Damn vlucht, maar daar komt nu verandering in ;)
Damn is echt niet zo goed als iedereen beweert, iedere speed backstabben ze in de stam, zeer goeie stam hoor
 

DeletedUser

Guest
Speedronde #457 - Barbaren clusterronde (fail start)

dit bedoel je toch jan?
 

DeletedUser

Guest
Speedronde #457 - Barbaren clusterronde (fail start)

dit bedoel je toch jan?

niet zo oordelen... wees blij dat er een speed is hij heeft daar waarschijnlijk wel veel tijd in gestoken van zijn vakantie voor wij die wat willen speeden...
 

DeletedUser

Guest
Wow schitterend, een ronde zonder buiten, dus het komt erop neer dat je deze ronde gewoon moet wachten, wachten, wachten, wachten, wachten, edelen, wachten, wachten, wachten? dat is het ook zo wat, deze speed lijkt saaier en saaier te worden.

mijn opmerking is trouwens wel terecht, iedere speeder hier zit te vragen naar korte speeds, wat doe je? je plant een lange, waar je niet kan farmen, iedereen begint met een full uitgebouwt dorp waardoor er superveel def noobs gaan zijn waardoor we niks kunnen edelen en dan geef je nog kritiek op mij opmerking?

je weet heus wel dat je kortere rondes moet plannen dus begin er dan ook aan, we zitten hele tijd te wachten op een nieuwe leuke ronde na die ronde die tot 19 juli duurt, kom je met zoiets af... serieus man neem eens een voorbeeld aan andere servers, daar hebben ze wel actieve mods die iedere dag 3/4 rondes kunnen draaien (dit hoeft helemaal niet maar 1'tje per dag of per 2 dagen zou welkom zijn ipv die saaie lange rondes waar het na 1 dag al uitgevochten is)...

1) Wat bereik je er mee dat je constant mijn rondes afkraakt? Buiten dat je gewoon de sfeer verziekt bereik je er niets mee, dus als je niets beter te vertellen hebt kan je echt beter wegblijven ;-).

2) Neen je opmerking is niet terecht. Ik ben niet doof of blind, ik ben me er heus van bewust dat er korte rondes gevraagd worden en ik kan je ook zeggen dat ik mijn uiterste best heb gedaan om dit te verwezenlijken, maar er komt meer bij kijken dan even de ronde plannen... Als het niet gaat dan gaat het niet, klaar. Op dat moment zijn er twee opties: Ofwel gewoon geen speedronde plannen, ofwel een langere ronde plannen. Als je nu serieus denkt dat het dom is om dan maar voor de lange te gaan dan mag je even lezen wat sommige van je collega spelers van de ronde vinden.

3) Als je even kijkt zie je dat er een boerderijlimiet is die ervoor zorgt dat je met 24.000 eenheden op boerderijlevel 30 offensief altijd een voordeel hebt. Slechts 18.000 eenheden worden ondersteund door de boerderij. Enkel 's nachts krijgt de verdediger een voordeel om te vermijden dat enkelen 's nachts alles nolife gaan omkeren. De ronde is zo gemaakt dat elke speler, beginner of irritante cheater die massaal farmscripts gebruikt dezelfde grondstoffen heeft. Zoals jullie weten zijn bepaalde grondstoffen balancers wel toegestaan en deze kunnen dus ook gewoon zoals op andere werelden worden gebruikt. De key zit hem dus hier niet in massaal farmen, maar in elkaar overnemen en zoveel mogelijk dorpen kunnen efficiënt beheren. De klemtoon is dus anders, maar dat wilt niet zeggen dat hij fout ligt.

Nogmaals: Als jij deze ronde niet leuk vindt dan speel je niet... Er zijn genoeg andere spelers die deze ronde wel leuk vinden of het concept willen testen. Verder gaan we er niet over blijven zagen. Zoals ik al zei wil ik gerust korte rondes instellen zodra het kan, maar die beslissing zal bij mij liggen en niet bij jou ;-).
 

DeletedUser10982

Guest
Fijn, eindelijk eens een vernieuwende ronde :D

Een week is enigszins lang, maar los daarvan is het wel leuk dat er nieuwe dingen geprobeerd worden.
 

DeletedUser

Guest
1) Wat bereik je er mee dat je constant mijn rondes afkraakt? Buiten dat je gewoon de sfeer verziekt bereik je er niets mee, dus als je niets beter te vertellen hebt kan je echt beter wegblijven ;-).

2) Neen je opmerking is niet terecht. Ik ben niet doof of blind, ik ben me er heus van bewust dat er korte rondes gevraagd worden en ik kan je ook zeggen dat ik mijn uiterste best heb gedaan om dit te verwezenlijken, maar er komt meer bij kijken dan even de ronde plannen... Als het niet gaat dan gaat het niet, klaar. Op dat moment zijn er twee opties: Ofwel gewoon geen speedronde plannen, ofwel een langere ronde plannen. Als je nu serieus denkt dat het dom is om dan maar voor de lange te gaan dan mag je even lezen wat sommige van je collega spelers van de ronde vinden.

3) Als je even kijkt zie je dat er een boerderijlimiet is die ervoor zorgt dat je met 24.000 eenheden op boerderijlevel 30 offensief altijd een voordeel hebt. Slechts 18.000 eenheden worden ondersteund door de boerderij. Enkel 's nachts krijgt de verdediger een voordeel om te vermijden dat enkelen 's nachts alles nolife gaan omkeren. De ronde is zo gemaakt dat elke speler, beginner of irritante cheater die massaal farmscripts gebruikt dezelfde grondstoffen heeft. Zoals jullie weten zijn bepaalde grondstoffen balancers wel toegestaan en deze kunnen dus ook gewoon zoals op andere werelden worden gebruikt. De key zit hem dus hier niet in massaal farmen, maar in elkaar overnemen en zoveel mogelijk dorpen kunnen efficiënt beheren. De klemtoon is dus anders, maar dat wilt niet zeggen dat hij fout ligt.

Nogmaals: Als jij deze ronde niet leuk vindt dan speel je niet... Er zijn genoeg andere spelers die deze ronde wel leuk vinden of het concept willen testen. Verder gaan we er niet over blijven zagen. Zoals ik al zei wil ik gerust korte rondes instellen zodra het kan, maar die beslissing zal bij mij liggen en niet bij jou ;-).

1) ik kraak enkel deze ronde en de vorige af (terecht)

2) inderdaad, de noobs vinden het leuk omdat de pro's niet gaan meedoen omdat ze niet farmen zodanig saai vinden, hele tijd wachten yaay!

3) de key zit altijd bij het zoveel mogelijk dorpen efficient kunnen beheren want je wint geen ronde met farmen. En hetgene wat je zei over irritante cheaters, moesten jullie ten eerste farmscript maar niet afschaffen, speeden was veel leuker vroeger.

Nogmaals: deze ronde is saai en ik zal ze inderdaad niet spelen, net als iedereen behalve de noobs

het is echt niet mijn bedoeling je werk af te kraken, maar als je dit soort rondes plant is het echt niet leuk, er zijn zoveel super concepten die je al hebt bedacht maar dit is echt ... erg
 
Bovenaan