Speedronde #4500 - Special ronde

Reactiescore
575
#4500 NLS(Speed)
Snelheid: 400
Start: Zondag 26-01-20 14:00
Einde: Zondag 26-01-20 21:00
Scenario: Alternatief
Special ronde

Gedetailleerde instellingen:

Algemene informatie

* Start: Zondag 26-01-20 14:00
* Einde: Zondag 26-01-20 21:00
* Snelheid: 400
* Startniveau: Niveau 2
* Windrichting kiezen: ja

* Overwinningsvoorwaarden: De stam met de meeste punten wint!
* Prijs: De top 10 van de winnende stam krijgen 100 premium punten ieder.
* Benodigde premium punten: Je hebt op zijn minst 30 premiumpunten voor de deelname nodig.
* De eerste 300 spelers kunnen ook zonder premium account deelnemen. Wees er op tijd bij!


Wereldsysteem

* Ridder: ja
* Ridderitems: nee
* Boogschutters: ja
* Kerk en geloof: nee
* Smederij: 1-level systeem
* Goudmunten: ja
* Barbarendorpen: ja
* Bonusdorpen: nee
* Verlaten dorpen groeien: ja, tot 2.000 punten (50%)


Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.5
* Milliseconden: ja
* Time-gap: 50 milliseconden
* Fake-limiet: 2%


Slaapmodus: Uitgeschakeld


Restricties

* Beginnersbescherming: geen
* Stamleden: Er zijn vooraf ingedeelde stammen op deze ronde.
* Gesloten stammen: ja
* Boerderijlimietregel: ja, 1000 eenheden per boerderijlevel worden ondersteund!
* Moraal: nee
* Vakantiemodus: ja


Extra spelregels

NLS §1: Eén account per computer
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.

NLS §2: NLS §2: Eén account per ip
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.
(!) Vooraf aanmelden ('registreren') is vereist voor deze speciale ronde. Registreren doe je door in te loggen op de ronde zodra deze geopend op zaterdag 25 januari vanaf 19:00 uur tot zondag 26 januari 10:00 uur. Deelnemen doe je door in te loggen vanaf zondag 26 januari 14:00 uur. Tijdens de registratieperiode zal de ronde op een zeer lage snelheid draaien, waardoor spelen geen zin heeft.

(!) Tijdens deze ronde worden alle spelers willekeurig in een van de stammen ingedeeld en in een patroon geplaatst, afhankelijk van het aantal deelnemers. Het is de bedoeling om samen met jouw stam aan het einde van de ronde de meeste punten te hebben. Indien je bent overgenomen, kun je niet meer verder spelen. Houd hier rekening mee. Daarnaast is de grondstoffenproductie op deze ronde anderhalf keer zo hoog (150%).
 
Laatst bewerkt:

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Tis maar wat je uitdagend noemt. 30K deff krijg je niet bij elkaar voor de strijd al dusdanig beslist is (op een niv 2 ronde)
 

Korjakskaja Sopka

Speedkampioen 2018 (Goud)
Reactiescore
314
Tis maar wat je uitdagend noemt. 30K deff krijg je niet bij elkaar voor de strijd al dusdanig beslist is (op een niv 2 ronde)

In mijn ervaringen lukt dat prima met eigen deff erbij Tim, 1 massa berichtje naar de gehele stam en je krijgt van 20 spelers 2k deff en je bent safe. Maar wat dat betreft kan het boerlimiet nog wel wat lager, naar 800 bijvoorbeeld.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
In mijn ervaringen lukt dat prima met eigen deff erbij Tim, 1 massa berichtje naar de gehele stam en je krijgt van 20 spelers 2k deff en je bent safe. Maar wat dat betreft kan het boerlimiet nog wel wat lager, naar 800 bijvoorbeeld.


Nou wanneer heb jij nog een special geweten met 20 actieve spelers. En 2K deff op een niveau 2 ronde is echt niet het gemiddelde hoor, helft van die spelers heeft amper troepen. Die boerlimiet is gewoon niet nodig op een special, je moet tactisch spelen, fakes sturen en zo deff verkeerde kant op sturen. Boerlimiet is goed voor solo en kleine stammen. Het maakt teamen minder sterk en breekt dus het principe af van de specials waar je net in 2 grote teams speelt.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Team 2 :cool2:
 

DeletedUser80459

Guest
Hey ik heb een vraagje, had me dus aangemeld en plots is de optie speed uit de opties verdwenen, is dit bij jullie ook zo?
 
Reactiescore
575
Hey ik heb een vraagje, had me dus aangemeld en plots is de optie speed uit de opties verdwenen, is dit bij jullie ook zo?
Dat klopt, omdat de aanmelding tijdelijk is gesloten zodat wij de dorpen in het patroon kunnen leggen. Vanaf 14 uur kun je inloggen op de ronde en kun je beginnen met spelen :)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Nou da was de 8e special op rij dat ik gekatapulteerd werd door meer dan 1 speler. Zou je denken dat na alle moeite die ik erin steek om spelers te leren speeden ze die skills eens gebruiken ipv domweg katapulten te gooien. Teleurstellend
 

DeletedUser77953

Guest
Beetje zonde dat de andere stam vanaf de start al 10+ meer spelers hadden die wel speelden. Was nog best leuk afgelopen uur, maar hadden allang verloren :p
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Beetje zonde dat de andere stam vanaf de start al 10+ meer spelers hadden die wel speelden. Was nog best leuk afgelopen uur, maar hadden allang verloren :p

Inderdaad erg jammer, concept was heel leuk maar miss was het met 4 teams nog leuker geweest. Nu zat ik dan toevallig met jullie aan de 'inactieve' kant waardoor de wereld eig al binnen 1 a 2 uur gespeeld was. Desalniettemin wel leuk om weer eens een speedje mee te pakken :)
 
Reactiescore
4
Gewoon zonde dat de ene stam 3/4 actief is en de andere 1/4 en dan niet te beginnen over de noobs/kneusjes Kuch speler Zuiger die spion is kappa123
 
Reactiescore
4
@Kulta Lakko is er toch nog uitgebouwd zie ik, Proficiat aan de winnaars.

Niet zo moeilijk he als Ober 4 dorpen meer had en Kulta zo goed als 80% al had gebouwd,maar beetje raar dat als de speed gestopt is alles alsnog uitgebouwd word ^^
Verschil hoorde niet zo groot te zijn hehe
 

Korjakskaja Sopka

Speedkampioen 2018 (Goud)
Reactiescore
314
Niet zo moeilijk he als Ober 4 dorpen meer had en Kulta zo goed als 80% al had gebouwd,maar beetje raar dat als de speed gestopt is alles alsnog uitgebouwd word ^^
Verschil hoorde niet zo groot te zijn hehe

Klopt, het was ongetwijfeld spannend in de laatste minuten.

De ronde duurde van 14:00/21:00. De strijd was binnen 3 uur gespeeld geloof ik, erna was het 4 uur lang braindead spelers opedelen met overmacht en alle barbarendorpen edelen en uitbouwen. Wie dat het snelste kan heeft gewonnen.

Naar mijn meninghoort zo’n ronde niet te eindigen in een barb edel en bouw strijd, je zou de ronde ook een loopduur van 4 of 5 uur kunnen geven om het te verbeteren, of bijvoorbeeld de ronde beëindigen als er 1 stam volledig weggespeeld is.

Maar dit roep ik al langer maar de instellingen voor de specials staan aardig vast :p
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Ronde was inderdaad zeer snel gespeeld, bij onze stam ging de samenwerking erg soepeltjes waardoor we aanvallen moeiteloos wisten af te weren en offensief onze slag wisten te slaan. Verder hadden we inderdaad wat meer actieve spelers, na een minuutje of 20/30 zag ik aan de ranglijst al dat we een overwicht hadden.

De ronde mocht wel eerder sluiten van mij, op het laatst was het niet bijster spannend meer. Ik zou aanraden om de ronde dicht te gooien bij ofwel 80% dominantie, ofwel bij het edelen van het laatste dorp van de vijandige stam (dit gebeurde vandaag om 19:27).
 

DeletedUser79123

Guest
Klopt, het was ongetwijfeld spannend in de laatste minuten.

De ronde duurde van 14:00/21:00. De strijd was binnen 3 uur gespeeld geloof ik, erna was het 4 uur lang braindead spelers opedelen met overmacht en alle barbarendorpen edelen en uitbouwen. Wie dat het snelste kan heeft gewonnen.

Naar mijn meninghoort zo’n ronde niet te eindigen in een barb edel en bouw strijd, je zou de ronde ook een loopduur van 4 of 5 uur kunnen geven om het te verbeteren, of bijvoorbeeld de ronde beëindigen als er 1 stam volledig weggespeeld is.

Maar dit roep ik al langer maar de instellingen voor de specials staan aardig vast :p

Helemaal mee eens, het is nogal slaapwekkend om meer urenlang alleen maar barbs te edelen en alles uit te bouwen. Beter zou inderdaad zijn om de wereld op een stop te zetten wanneer de vijandige stam weg is. Echter jammer dat ik niet kon spelen...
 
Reactiescore
4
Klopt, het was ongetwijfeld spannend in de laatste minuten.

De ronde duurde van 14:00/21:00. De strijd was binnen 3 uur gespeeld geloof ik, erna was het 4 uur lang braindead spelers opedelen met overmacht en alle barbarendorpen edelen en uitbouwen. Wie dat het snelste kan heeft gewonnen.

Naar mijn meninghoort zo’n ronde niet te eindigen in een barb edel en bouw strijd, je zou de ronde ook een loopduur van 4 of 5 uur kunnen geven om het te verbeteren, of bijvoorbeeld de ronde beëindigen als er 1 stam volledig weggespeeld is.

Maar dit roep ik al langer maar de instellingen voor de specials staan aardig vast :p


Precies hehe

Vind persoonlijk deze ronde ook niet zo super..
Puur qua stammen alleen al zag je inderdaad waar de actievere zaten,plus je hebt altijd van die ``mafkezen`` die een team ronde spelen maar andere niet willen helpen ^^ Helaas voorkom je dit niet,maar denk dat we maximaal 15 actieve spelers hadden. tegenover een kleine 30?
Uiteindelijk waren we al genaait door de activiteit van derest vd stam ^^ waardoor je zowiezo niet ging winnen.
Weliswaar wel gelachen om de treintjes die gestuurd werden :D.
3 op 1 dorp bijvoorbeeld haha,of scout aanvalletjes waaraan je zag dat niet alleen wij t probleem ``idioten`` hadden haha ;D
 
Bovenaan