Speedronde #4400 - Special ronde

Reactiescore
575
#4400 NLS(Speed)
Snelheid: 400
Start: Zondag 17-11-19 14:00
Einde: Zondag 17-11-19 21:00
Scenario: Alternatief
Special ronde

Gedetailleerde instellingen:

Algemene informatie

* Start: Zondag 17-11-19 14:00
* Einde: Zondag 17-11-19 21:00
* Snelheid: 400
* Startniveau: Niveau 3
* Windrichting kiezen: ja

* Overwinningsvoorwaarden: De stam met de meeste punten wint!
* Prijs: De top 10 van de winnende stam krijgen 100 premium punten ieder.
* Benodigde premium punten: Je hebt op zijn minst 30 premiumpunten voor de deelname nodig.
* De eerste 300 spelers kunnen ook zonder premium account deelnemen. Wees er op tijd bij!


Wereldsysteem

* Ridder: ja
* Ridderitems: nee
* Boogschutters: nee
* Kerk en geloof: nee
* Smederij: 1-level systeem
* Goudmunten: ja
* Barbarendorpen: ja
* Bonusdorpen: nee
* Verlaten dorpen groeien: nee


Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.5
* Milliseconden: ja
* Time-gap: 50 milliseconden
* Fake-limiet: 1%


Slaapmodus: Uitgeschakeld


Restricties

* Beginnersbescherming: geen
* Stamleden: Er zijn vooraf ingedeelde stammen op deze ronde.
* Gesloten stammen: ja
* Boerderijlimietregel: ja, 1200 eenheden per boerderijlevel worden ondersteund!
* Moraal: nee
* Vakantiemodus: ja


Extra spelregels

NLS §1: Eén account per computer
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.

NLS §2: NLS §2: Eén account per ip
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.
(!) Vooraf aanmelden ('registreren') is vereist voor deze speciale ronde. Registreren doe je door in te loggen op de ronde zodra deze geopend op zaterdag 16 november 2019 vanaf 14:00 tot zondag 17 november 10:00 uur. Deelnemen doe je door in te loggen vanaf zondag 17 november 2019 14:00 uur. Tijdens de registratieperiode zal de ronde op een zeer lage snelheid draaien, waardoor spelen geen zin heeft.

(!) Tijdens deze ronde worden alle spelers willekeurig in een van de stammen ingedeeld en in een patroon geplaatst, afhankelijk van het aantal deelnemers. Het is de bedoeling om samen met jouw stam aan het einde van de ronde de meeste punten te hebben. Indien je bent overgenomen, kun je niet meer verder spelen. Houd hier rekening mee.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Vast wel, we sturen morgen nog even een IGM rond over alle werelden om mensen te wijzen op deze ronde :)

Top, eigenlijk zo er voor special rounds ook zo'n aftel klok op startpagina van tw moeten komen zoals bij nieuwe werelden. Dan hebben de noobs (lees niet frequente speeders) ook door wanneer de ronde effectief start. Je kan het met handen en voeten proberen uitleggen maar 50% snapt het preregisteren niet en komt zondag te laat opdagen :p
 
Reactiescore
575
Top, eigenlijk zo er voor special rounds ook zo'n aftel klok op startpagina van tw moeten komen zoals bij nieuwe werelden. Dan hebben de noobs (lees niet frequente speeders) ook door wanneer de ronde effectief start. Je kan het met handen en voeten proberen uitleggen maar 50% snapt het preregisteren niet en komt zondag te laat opdagen :p
Bedankt, we zullen dat even in het achterhoofd houden voor een volgende speciale ronde.

Inmiddels hebben we met hulp van @famdecibel en @amancho weer een mooi patroon voor jullie gemaakt. Zie hier het resultaat: https://nls1.tribalwars.nl/guest.php?screen=map#600;600

Om 14 uur gaat de ronde open, we wensen jullie alvast veel plezier en succes! :)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Feedback: Gs had aan 150% moeten gaan, of munten aan gereduceerde prijzen.


Ik had 20tal dorpen geclear maar had nooit edels en farmen ging niet want de barbs waren geedelt
 
Reactiescore
239
Ik vond de instellingen juist top, eerste speed ooit voor mij en meteen 4de geindigd!

Mvg
Dimitri
 
Reactiescore
575
Allereerst gefeliciteerd aan de stam S1 met de overwinning!

Daarnaast bedankt voor jullie feedback, we zullen hier rekening mee houden bij een volgende speciale ronde.

Meer (zowel positieve en kritische) feedback is altijd welkom ;)
 
Reactiescore
264
Ik vond het ook fijne instellingen ondanks 40 minuten later te beginnen toch nog op plek 5 te kunnen eindigen terwijl ik al jaren geen speed meer had gespeeld. Barbs farmen werd echt beloond aangezien ik daardoor midgame heel erg veel munten heb kunnen slaan. Had meer tegenstand verwacht van CANDY, maar helaas viel dat mee waardoor er helaas geen super leuk einde was.
 
Reactiescore
5.590
Ik vond het ook fijne instellingen ondanks 40 minuten later te beginnen toch nog op plek 5 te kunnen eindigen terwijl ik al jaren geen speed meer had gespeeld. Barbs farmen werd echt beloond aangezien ik daardoor midgame heel erg veel munten heb kunnen slaan. Had meer tegenstand verwacht van CANDY, maar helaas viel dat mee waardoor er helaas geen super leuk einde was.

Nah barbs edelen werd nogal beloond.

Daarbij komt het bij speciale rondes altijd neer op braindead recaps. Vond persoonlijk de vorige ronde met 2 stammen leuker. Nu krijg je dat je niet makkelijk kunt communiceren met andere stammen met als gevolg dat ze easy prooi zijn zonder motivatie.

Ik vond boerlimiet leuk, voorkwam enigszins het heilige block ok. Maar voor mij persoonlijk zou ik liever os buiten stam aanzetten, dat je deftig os achter je trein kan timen, nu is t edelen en je deff is er nooit sneller dan de recap ivm de afstand.

Wat Tim zegt, liever gs 150% of bonusdorpen aan.
Normaal gesproken vind ik tot 18:00/19:00 lang zat, je hebt na 4 uur spelen toch al een gratis hernia.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik vond het ook fijne instellingen ondanks 40 minuten later te beginnen toch nog op plek 5 te kunnen eindigen terwijl ik al jaren geen speed meer had gespeeld. Barbs farmen werd echt beloond aangezien ik daardoor midgame heel erg veel munten heb kunnen slaan. Had meer tegenstand verwacht van CANDY, maar helaas viel dat mee waardoor er helaas geen super leuk einde was.

Allereerst congrats met de winst ;)

Ik had graag je verwachtingen ingelost, maar zoals aangegeven ging het gewoon niet vlot genoeg met edels. Ik heb meermaals accounts van jullie leeggebashed maar er waren gewoon geen edels om door te duwen. Verder hadden jullie zelf ook de fight kunnen starten, dan had je heus wat meer gezien. S1 speelde zeer passief en doordat jullie het meeste actieve spelers hadden hebben jullie rustig kunnen opbouwen.

Barbs farmen werd beloond waardoor je veel munten kon slaan, nou dat is niet echt waar. Ik zat de hele ronde zo'n 3 mil achter rang 1 farmer. Je kan munten slaan als je je troepen niet gebruikt. Als je ze wel gebruikt heb je geen gs over. Normaal gezien zou je met 10 dorpen, 3 treinen moeten kunnen klaarzetten maar ik kwam amper aan 4 edels.


Ik vond de instellingen juist top, eerste speed ooit voor mij en meteen 4de geindigd!

Mvg
Dimitri

Proficiat, mooi gevochten ook zie ik aan de OD scores! Wat je feedback over de instellingen betreft, het is niet omdat je een goed resultaat neerzet dat de instellingen daarom goed waren :p Zeker aangezien het je eerste speed ooit was denk ik niet dat je een referentie hebt over wat goede instellingen zijn. Tip voor volgende rondes, lees de instellingen op voorhand, er was een boerlimiet van 1200/level en je had in het laatste uur een dorp met 80-90K deff gestackt. Dat vecht aan minder dan 10% ;) Je had gelukt dat ik geen clears meer had, ik hou van zulke rapportjes :)
 
Reactiescore
239
Hey Tim,

Bedankt voor je respectvol berichtje, kom je niet vaak meer tegen, haha.
Thanx voor de tip, wist ik inderdaad niet :eek:

Aangezien het mijn eerste speed was heb ik inderdaad geen vergelijking en dus klopt je argument.
Enige wat ik kan zeggen is dat ik het erg leuk vond :p

Mvg
Dimitri
 
Reactiescore
239
Btw, kreeg de top 10 van de winnende stam geen 100pp?
Of lees ik dat verkeerd?

Mvg
Dimitri
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Hey Tim,

Bedankt voor je respectvol berichtje, kom je niet vaak meer tegen, haha.
Thanx voor de tip, wist ik inderdaad niet :eek:

Aangezien het mijn eerste speed was heb ik inderdaad geen vergelijking en dus klopt je argument.
Enige wat ik kan zeggen is dat ik het erg leuk vond :p

Mvg
Dimitri

Ik probeer de speedcommunity zo goed mogelijk te ondersteunen ;) Voor vragen en tips mag je me altijd storen

Wat de premium betreft, dit waren laatste 2 uitbetaal momenten, dat zou je een schatting moeten kunnen geven van wanneer je ze zal ontvangen. Waarschijnlijk midden december als ik het zo zie.
1574356731231.png
 
Bovenaan