Speedronde #4190 - Vrije instellingen

Reactiescore
575
#4190 NLS(Speed)
Snelheid: 400
Start: Woensdag 17-07-19 10:30
Einde: Woensdag 17-07-19 13:30
Scenario: Alternatief
Vrije instellingen

Gedetailleerde instellingen:

Algemene informatie

* Start: Woensdag 17-07-19 10:30
* Einde: Woensdag 17-07-19 13:30
* Snelheid: 400
* Startniveau: Niveau 4
* Windrichting kiezen: ja

* Overwinningsvoorwaarden: De speler met de meeste punten wint!
* Prijs: De winnaar krijgt 100 premium punten.
* Benodigde premium punten: Je hebt op zijn minst 30 premiumpunten voor de deelname nodig.
* De eerste 150 spelers kunnen ook zonder premium account deelnemen. Wees er op tijd bij!


Wereldsysteem

* Ridder: ja
* Ridderitems: nee
* Boogschutters: nee
* Kerk en geloof: nee
* Smederij: 1-level systeem
* Goudmunten: ja
* Barbarendorpen: ja, 2 per speler
* Bonusdorpen: nee
* Verlaten dorpen groeien: nee


Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.4
* Milliseconden: ja
* Time-gap: 50 milliseconden
* Fake-limiet: 1%


Slaapmodus: Uitgeschakeld


Restricties

* Beginnersbescherming: 20 minuten
* Stamleden: 3
* Gesloten stammen: nee
* Boerderijlimietregel: nee
* Moraal: nee
* Vakantiemodus: ja


Extra spelregels

NLS §1: Eén account per computer
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.

NLS §2: NLS §2: Eén account per ip
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Goeiemens, er werd niet bepaald fair gespeeld vanochtend door sommige spelers. Ik besloot deze ronde op Blaxt te spelen.

Ik had een voortvarende start, best een prima ligging en ik farmde goed. Ik ben blij dat prestaties ingeschakeld zijn tegenwoordig, en zag dat mijn lead op het gebied van farmen behoorlijk groot was.

35509edf15efaf90af232c4c098bfde8.png


2,5 keer zoveel gefarmed als de nummer 2.

Vervolgens ging ik in de stam met 1 andere speler, dit omdat ik zag dat Korjakskaja Sopka speelde en ik niet mijn ronde wilde vergooien door zelf alleen komen te staan en aanvallen te krijgen van hem en anderen. Normaal gesproken zou ik dan de schuldige zijn die begint met teamen, maar in het geval van deze speler wist ik gewoon al dat hij niet solo zou spelen en besloot ik te anticiperen voordat ik een 2v1/3v1 zou krijgen. Later zou ik ook gelijk krijgen in mijn hypothese dat Korjakskaja niet solo speelde en mijn toenadering tot iemand anders om te teamen terecht was. Ik ben gewoon mijn eigen ronde blijven spelen en hoewel het technisch gezien eerder een NAP is die ik met mijn stamgenoot had, telt het natuurlijk gewoon als BG, dus ik reken mij en hem als een team van 2.

Tijdje later recruitte mijn stamgenoot een 3e speler, ik vroeg hem deze speler te kicken. Intussen begon ik mijn eerste clears op Korjakskaja Sopka te sturen omdat dit mijn grootste concurrent voor de zege was en ik door een betere start 10 dorpen had tegenover 4 van hem. Ik zag het als het ideale moment om toe te slaan.

Wat betreft dat 3e stamlid dat ik graag uit de stam wou hebben: dat werd al op een andere manier opgelost. Nog voordat de aanvallen aankwamen bij hem werd ik uit de stam gekicked en werd Korjakskaja Sopka gerecruit. Nu stond ik ineens solo tegenover een stam van 3 man. Korja had al die tijd dus al contact met mijn stam gehad, en hij had ook een PBG met The Unstoppable Warrior. zoals diegene bevestigde naar mij. De ranking zag er als volgt uit:


bae0cfaf3faa465af8151009633d11bf.png


Ik had een comfortabele voorsprong, maar had niet echt iemand om mee samen te werken tegen dat blok van 3 spelers dat ineens ontstaan was. Intussen was mijn fight met Korjakskaja bezig, maar Unstoppable Warrior en Futball gingen zich mengen waardoor het een 1v3 werd. Ik wist op de been te blijven door wat te backdraften, snipen en een enkele trein te blocken en had 2 mooie hits op die manier. Offensief probeerde ik met vooral op Korjakskaja te richten omdat hij de beste speler was van hun 3, echter liep ik zowat alles dood en zag ik bij een OD-update dat zijn stamgenoot Unstoppable Warrior iets van 150k OD als ondersteuner had. FutballNotification had 40k OD als ondersteuner. Ik zat dus solo tegen de deff van 3 mensen op te bashen en besloot de aanval te staken toen mijn offence langzaamaan opraakte, en me te beperken tot wat verdedigen en zelf doorgroeien. Het verdedigen viel reuze mee omdat Unstoppable zijn enige clear door mij gebackdraft was, en Korjakskaja ook weinig offence meer had.

75378299caa6233f48540db63e36674c.png
7217f14073817ac529fd01bcdb6254ea.png

e5764ed24ebf3f91706646bc981c7a77.png

Intussen kreeg ik ook random aanvallen van een buurman, die reken ik niet mee in de 3v1-telling want dat zou te makkelijk zijn, maar omdat iemand ingame mij wist te vertellen dat ik teamde met rene1967 ontkracht ik dat graag.

f8296e38d3761d48d732f17c020921d7.png

Nadat ze het een tijdje hebben geprobeerd maar mij niet neerkregen, ging de storm wat liggen en kon ik heropbouwen. Dat ging mij wel prima af.

73dcd60299f0eec5ddc0508e957da9a9.png


Een buurman van mij, Zoutje007, groeide wel lekker door en ik ging met hem in een stam om er op dat moment een 2v3 van te maken. Later bleek die '3' wel wat hoger uit te vallen, daarover zometeen meer.

Rond 12:40 besloot ik opnieuw een wave op Korjakskaja Sopka te gooien, met fakes erbij op Unstoppable Warrior. Het plan was weeral om de grootste dreiging aan te vallen, dus vandaar dat ik de deffer Unstoppable links besloot te laten liggen. Ik vroeg mijn stamgenoot Zoutje007 nog of hij mee wilde helpen, echter kreeg ik te horen dat hij geen clears meer had. Ik moest dus solo, maar had in elk geval een aantal mooie full nukes gebouwd en mijn voorsprong was nog steeds ruim, dus ik besloot het te wagen.

Ik liep bijna alles dood op Korjakskaja, en mijn fakes kwamen er gedeeltelijk doorheen bij Unstoppable. Opnieuw had Unstoppable zichzelf volledig leeggezet voor Korja. Daarna wist ik nog 2 dorpjes van Unstoppable af te snoepen met defence die bij Korja stond. Verder richtte ik me weer tot rebuilden.

Rond 13:00 begon de pret pas echt, en kreeg ik een geplande massa van 4 spelers. Allereerst 2 spelers van Team Korja, enkel Unstoppable Warrior viel mij niet aan maar dit was ook enkel omdat hij bijna volledig defence was en dus weinig offence had om mij mee aan te vallen. Tot mijn verbazing kreeg ik ook ineens treintjes van miketijger en Viggonovo, terwijl zij aan de andere kant van de kaart lagen en het voor hun onlogisch was om mij aan te vallen. De teller liep snel op binnen een minuut, dit was afgesproken werk.

fc9dbfd806b2b299db6183e873168954.png
7ffbb8fa0abd82f29898074cb81fd673.png

Ik heb geen tijd gehad om screentjes te maken van de rapportjes omdat ik als een zot moest taggen, stacken, snipen, backdraften etc., maar ook miketijger en Viggonovo stuurden flinke clears met treinen. Deze 2 spelers waren gevraagd door Team Korja om mee te helpen, ik hoorde na de ronde zelfs dat de speler op miketijger met Korja in een app-groep zat. Dit brengt de teller van hun team op 5 spelers. Om nog even te tonen hoe random en onlogisch de treintjes van miketijger en Viggonovo waren, zie onderstaande kaartjes.

1b6ce4334d7b4f2c78a4603a959bb105.png
a4267bac445e9498e3ac8b37ae4f72c5.png


Onhandige kleur om mee te markeren, maar lichtblauw zijn The Unstoppable Warrior en FutbollNotification, blauw is mijn stamgenoot en paars is rene1967 waar ik even een korte fight mee had. Zoals je ziet ligt Viggonovo ver in het westen en miketijger ver in het noorden. Ze maakten ook geen kans meer op de overwinning, dus daarom zijn de aanvallen op mij puur om Team Korja te helpen.

Na een minuutje of 10 was de storm opnieuw gaan liggen en was ik maar 2 dorpen kwijtgeraakt. Een wanprestatie van voornamelijk Team Korja, die 3v2 al geen resultaat wisten te boeken op mij en met een 5v2 werd het nauwelijks beter.

Nog even een leuke screen van de OD-als-ondersteuner ranking, waar valt te zien dat Unstoppable Warrior zichzelf volledig leegzette.

e15c728e1613ef169f889ea2fd436f8d.png


Ik durf te beweren dat deze 5v2 massa echt volledig het idee was van Korjaksaja Sopka om zo nog een gouden beker te behalen. De andere spelers ken ik namelijk totaal niet, dus het zou voor hun niet logisch zijn om mij te targetten van lange afstand. Al met al weer een gebruikelijke Korja ronde vandaag, jammer om te zien dat sommige spelers TWSpeeds belangrijker vinden dan een server waar het er leuk aan toe gaat. Op deze manier wordt de server niet levendiger btw, slechts een tip ;). Ik sluit graag af met het feit dat deze overwinningen de lekkerste overwinningen zijn om te behalen.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226

Korjakskaja Sopka

Speedkampioen 2018 (Goud)
Reactiescore
314
Makkelijk praten achteraf, maar nee jouw start zou minder snel zijn dan de mijne.

Ik kan het net zo makkelijk zeggen vooraf hoor :D

Ik had slechts 2 barbs op 1.4 veld voor mijzelf, de andere op 2+ velden werden door anderen gefarmd. Daarintegen lag jij rustig in de RIM en kon groeien wat je wou vandaar je voorsprong :O
 
Reactiescore
2.177
Alsof het een verassing is.. begrijp me niet verkeerd want ik geef je gelijk maar het is bewezen dat André alles doet voor een virtuele titel, zegt veel toch.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Een verassing niet maar had gewoon zin om een leipe post te schrijven :D

Deze heeft ook mooie screenshots en een samenhangend verhaal, normaal gesproken blijven de beschuldigingen aan het adres van anderen op dit forum beperkt tot een paar zinnen of wat one-liners. Mag ook wel eens wat uitgebreider en overtuigender vind ik.
 

DeletedUser81014

Guest
is wel al langer geweten dat die vaak in team werkt... zal niet veranderen!

Alles voor prestige zeker.
Zegt genoeg over de spelers zelf, maar ook over de spelers die met hem samenwerken. Je moet hem toch na alles toch een beetje kennen dat die het enkel zo kan halen, waarom dan meedoen :O
 
Reactiescore
259
Dit is wel erg sneu van andre om dit zo te lezen, sorry hoor x teampje maken op speed oke maar in deze mate en dan nog zo falen..
 
Bovenaan