Speedkampioenschap 2018

Reactiescore
575
Speedkampioenschap_2018.png

Speedkampioenschap 2018
Beste spelers,

In navolging op het End of Summer Speed presenteren we jullie in de periode van 8 oktober tot en met 21 oktober 2018 het Speedkampioenschap 2018. Wil jij laten zien dat jij de beste huidige speler op de speedwereld bent? Dan is dit jouw kans. Het toernooi bestaat uit twaalf rondes die samen optellen naar een algemene (punten)ranglijst. De winnaar mag zich de speedkampioen van 2018 noemen.

Ronde 1: maandag 8 oktober 2018 (3 uur).
Vrije instellingen

Ronde 2: dinsdag 9 oktober 2018 (3 uur).
Kataronde

Ronde 3: woensdag 10 oktober 2018 (3 uur).
Startronde

Ronde 4: donderdag 11 oktober 2018 (3 uur).
Watch your OD(A)

Ronde 5: vrijdag 12 oktober 2018 (3 uur).
Vrije instellingen

Ronde 6: zaterdag 13 oktober 2018 14:00 uur (8 uur).
Clusterronde

Ronde 7: maandag 15 oktober 2018 (3 uur).
Soloronde

Ronde 8: dinsdag 16 oktober 2018 (3 uur).
Vrije instellingen

Ronde 9: woensdag 17 oktober 2018 (3 uur).
Bashronde

Ronde 10: donderdag 18 oktober 2018 (3 uur).
No Haul

Ronde 11: vrijdag 19 oktober 2018 (3 uur).
Vrije instellingen

Ronde 12: zaterdag 20 oktober 2018 14:00 uur (32 uur).
Barbarenronde

We zullen de specifieke instellingen in de aankondigingen bekend maken. Daarbij proberen we zo veel mogelijk variatie in de instellingen aan te brengen. Op het subforum vind je vanaf aanstaande zondag (7 oktober) alle aankondigingen terug. Hier kun je ook terecht voor eventuele vragen of opmerkingen.

We zullen de tussenstand automatisch bijhouden via TWSpeeds.com. We vinden het belangrijk dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Daarom zal de gemiddelde puntenscore (aantal behaalde punten gedeeld door aantal gespeelde rondes) uiteindelijk de eindranglijst en de winnaar bepalen. Om voor een prijs in aanmerking te komen, dien je minimaal zes rondes (minstens 50% van het totaal aantal rondes) te spelen. Indien meerdere spelers dezelfde gemiddelde puntenscore hebben, zal de winnaar worden bepaald door de meeste behaalde eerste plaatsen, tweede plaatsen etc.

De prijzen worden toegekend op basis van de puntenranglijst:
  • Rang 1: 1.200 premium punten, en een forumtitel
  • Rang 2: 1.000 premium punten, en een forumtitel
  • Rang 3: 800 premium punten, en een forumtitel
  • Rang 4: 600 premium punten
  • Rang 5: 400 premium punten
  • Rang 6: 200 premium punten
  • Rang 7: 200 premium punten
  • Rang 8: 200 premium punten
  • Rang 9: 200 premium punten
  • Rang 10: 200 premium punten
Niet bekend met de speedwereld? Geen probleem, algemene informatie over de speedwereld vind je hier.

We wensen jullie veel succes en plezier tijdens dit toernooi. We ontvangen jullie feedback graag in dit topic op het speedforum.

Met vriendelijke groeten,
Jullie tribalwars.nl team
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.064
Dit is altijd al zo ongeveer geweest, helaas is het op dit moment ook teveel voor mij. Vroeger kon ik ze zo goed als allemaal altijd wel meepakken en anders Tjeerd wel.
Het is en blijft gewoon een mooie opzet. Succes voor de gene die een poging wagen om speed kampioen te willen worden :)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
9 rondes in 12 dagen, een no go voor mij.

Denkt dat ik je eens gelijk moet geven ja, dit is een beetje gek.

Denk niet dat die kwaliteit over kwantiteit nodig is hoor. Als je dezelfde punterregeling aanhoud als gewoonlijk (40-25-15) dan zal je alsnog vaak top 3 moeten spelen om te winnen.
 
Reactiescore
575
We hebben vanuit verschillende spelers feedback gekregen over de eis dat je minimaal 9 rondes moet spelen om in aanmerking te komen voor een prijs. Waarvoor dank.

De eis voor 9 rondes is niet in beton gegoten en we treden daarom graag met jullie in overleg. Wat vinden jullie een goed aantal rondes dat je minimaal moet spelen om in aanmerking te komen voor een prijs?

We zullen de reacties evalueren en dan besluiten of we het aantal rondes zullen aanpassen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ja met 6 lijkt me best. Want 12 avonden op een rij spelen kan ik me echt niet permitteren met de school :p
 
Reactiescore
575
We hebben de ontvangen feedback hier op het forum maar ook via andere kanalen geëvalueerd. Op basis daarvan hebben we besloten dat we een aanpassing zullen doen in het minimum aantal rondes dat je moet spelen om in aanmerking te komen voor een prijs. We zullen het minimum aantal rondes verlagen naar zes rondes (dus minstens 50% van het totaal aantal rondes).

In eerste instantie, bij het opzetten van het toernooi, hadden we het idee om het minimum aantal rondes hoger te zetten dan gebruikelijk. Gezien de tijdspanne van 2 weken voor dit toernooi zijn we het eens dat 9 van de 12 rondes toch iets te veel van het goede is. We willen voorkomen dat de drempel te groot wordt voor spelers om in aanmerking te komen voor een prijs. Het percentage van 50% sluit ook aan bij eerdere toernooien (denk aan End of Summer Speed).

We willen jullie bedanken voor jullie feedback en hopen hiermee aan jullie wensen tegemoet te komen. De rondes zijn inmiddels aangekondigd en we wensen jullie vanaf morgen heel veel succes en plezier!
 

DeletedUser49199

Guest
rondes met pakketjes op spelerstoernooi is wel echt vaag
 
Reactiescore
93
Ik was voorstander van de 9 ronde regel
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Ik was voorstander van de 9 ronde regel

Jij speelde vorige maand dan wel 22 rondes, maar niet iedereen heeft zoveel vrije tijd als jij
 
Reactiescore
133
Bovenaan