Speedjubileum: #100

Welke optie verkies jij?

  • Nummer 1, meer spektakel in de vakantie!

    Stemmen: 118 64,8%
  • Nummer 2, ik wil me niet vervelen in de tussentijd!

    Stemmen: 64 35,2%

  • Totaal aantal stemmers
    182
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Beste speeders en speederinnen (of zoiets?),

Speed #100 komt dichterbij en dat is toch wel wat speciaals... Voorlopig is er nog niets gepland voor deze speedronde. We kunnen hier dus nog alle kanten mee uit. Er zijn momenteel 2 scenario's:

- We doen geen speeds meer naar aanleiding van de examens omdat er toch veel mensen hiervoor geen tijd hebben. Eind juni (20-30 juni) starten we een groter evenement met speeds #97, #98 en #99 van de speedkampioenen, gevolgd door speed #100, jubileumspeed. Dit zou dus een ietswat groter evenement zijn en een leuke volgorde.

- Wegens examens en een onderbemande speedstaff zullen de speeds gereduceerd worden, maar zullen er in het weekend wel nog langere speeds plaatsvinden. Speeds #97, #98 en #99 worden gewone speedrondes en #100 wordt wat speciaals (eind juni). De speeds van de champions worden naar achteren geschoven ergens na de jubileumspeed.

Ik stel voor dat een forummoderator hier even een poll inzet zodat we even kunnen stemmen... Hou er a.u.b. rekening mee dat een speed veel tijd in beslag neemt voor zowel spelers als moderators. Daar er veel studenten zijn met examens is minimale afleiding in principe beter... Kleine toevoeging, naar het schijnt kan ik ook polls plaatsen, kijk eens aan... :D

Daarbij mogen jullie hier ook voorstellen doen voor Speed #100. We zullen zeker even kijken wat haalbaar is en wat leuk kan worden. Hou het wel realistisch a.u.b. We kunnen niet opeens ballonnen tevoorschijn toveren op de kaart, snelheden van 1000% draaien of de dorpjes in de vorm van een kaarsje laten verschijnen :rolleyes:

Laat de creativiteit beginnen en kom zeker later nog even kijken als er een poll staat a.u.b.!

Met vriendelijke groeten,

Jan(Masterslayer00)
Speedadmin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Sowieso eerst de winnaars hun speeds.. en dan als toetje de jubileumspeed :)

Suggestie:

400x speed
pakketjes (goedkoop nabouwen aan)
3 level techs of 10 level
boerderijregel van 20
geen ridder/boog etc.

Oftewel..je dorpjes niet deffen maar terugedelen ^^
 

DeletedUser

Guest
Def troepen bestaat niet iedereen moet off spelen ^^
zou tof zijn voor de deff noobs hier

Voor de rest beter in de vakantie heb je méér tijd =)
 

DeletedUser

Guest
eind juni en begin juli hebben veel scholen repetitieweken en gaan daarna nog op excursie, gevolg dat weer een groep niet mee kan doen, ik zou zeggen rond 5 juni ofso jubileum-speed. Zijn de examens z'n beetje rond, nog geen vakantie, dus dan krijg je leuke actieve speeds :D
 

DeletedUser

Guest
eind juni en begin juli hebben veel scholen repetitieweken en gaan daarna nog op excursie, gevolg dat weer een groep niet mee kan doen, ik zou zeggen rond 5 juni ofso jubileum-speed. Zijn de examens z'n beetje rond, nog geen vakantie, dus dan krijg je leuke actieve speeds :D

Ander voorstel dan? -.-*
Kan er niet tegen als mensen gaat bedweten
 

DeletedUser

Guest
In België hebben de meeste scholen officieel pas vakantie 1 juli... Daarvoor echter meestal al vrij enzo, dus vandaar dat ik 20-30 juni zei...

Voor mij ben ik klaar de 18de, 19de nog even wat gaan doen enzo... Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar ik vermoed hetzelfde?
 

DeletedUser

Guest
dat weekend beginnen de meeste middelbare scholen met repetitieweken, ten minste midden nederland een gedeelte en een week daarna ook andere delen, maar 1 groep zal dan helaas maar pech moten hebben :(
 

DeletedUser

Guest
begin 2e week juli of 2e weekend juli dan heeft heel nl vakantie;)
 

DeletedUser

Guest
Optie 2 vind ik beste, lange weekend speeds zijn het leukste en ik kan dan nachten :D

Nou hier komt ie:
Speed Scenario voor NLS #100:

Ik heb em al eerder gepost maar zet het er nog eens neer en hier kom ie:

Een combinatie tussen NLS #5 en NLS #11

Er zijn dus 6 grote stammen (NLS #5) die tegen elkaar moeten gaan strijden.
En waar strijden ze om? 4 extra grote dorpen vol met defence (NLS #11) , zo rond de 50k/50k zou leuk zijn :).

Speed instellingen:

Snelheid: 200x
Lengte(dagen): 7 dagen van een zondag 10 uur tot een zondag een week later tot 20 uur.
Wereldsysteem: Wereld 12 systeem
* Ridder: ja
* Ridderitems&bonusdorpen: ja, maar dorpjes groeien NIET.
* Kerk: ja
* Boogschutters: ja
* Smederij: Simpel
* Goudmunten/pakketjes: Goudmunten

Slaapmodus
* Minimale / maximale slaaptijd: 6/12
* Minimale / maximale wakkertijd: 12/24

Spelinstellingen
* Boerderijlimietregel: 1700 per boerderij lvl (Barbaren dorpen hebben dat niet! als het mogelijk is).
* max leden per stam: Nvt omdat er maar 6 stammen zijn.

Toevoegingen:
- Iedereen die de speed dan joint zal dan automatisch in een stam worden verdeeld.
- Van te voren worden er leiders gezocht die 1 van de 6 stammen wilt leiden.
- Tribelock niet te vergeten.
- Stamleden niet kunnen aanvallen.
- 4 extra grote dorpen ( gs en muur etc. wat hoger dan normaal kan, boerderij niet!)
- begin vanaf 36p
- 1 bonusdorp per speler die op de speed komt.
- Geen windrichting.

Wat is er nou leuk aan?
- Dat je dus heel wat voorbereidingen moet treffen wil je zo'n barbaren dorp overnemen.
- Als je het dorp hebt, kun je het dorp zelf niet vol steken, ong 52k eenheden max.
- Je moet wat doen in het begin, andere spelers pakken enz.
- Je hebt een (groot) team.
- Je hebt veel vijanden.

Het doel:

Het is de bedoeling dat je de 4 grote dorpen moet overnemen als stam, en die moet je 24 uur lang kunnen behouden.
Lukt het niet, dan stopt de speed gewoon op de eindtijd.

Wat is er nou leuker aan deze speed t.o.v. NLS #5 & #11?

Het is leuker omdat er meer strijd is om de 4 grote dorpen, het was in NLS #11 al redelijk snel afgelopen.
In NLS #5 had je spelers die met elkaar samen werkten die in verschillende stammen zaten, dat is natuurlijk jammer, nu er meer strijd is om die dorpen zal er denk ik minder worden samen gewerkt tussen de stammen.

Om het nog spannender te maken, Prijzen!
Een prijs is natuurlijk leuk en maakt het spel wat spannender.

De prijs is:

- 5 premium punten voor de bovenste 10 leden in de stam die wint.

Bij prijzen:

Voor de offers en deffers onder ons (Kan eventueel maar hoeft niet):

- 3 Premium punten voor 1e ODA.
- 3 Premium punten voor 1e ODD.

Ik had nog wat prijzen in gedachten maar dan krijg je weer een rare wending aan het spel.


Slotwoord:
Wat ik dus wil bereiken met deze speed is dat er wat meer gestreden word.
Meestal, in een wat langere speed, is het gevecht al in vrij vroeg gedaan en kun je gaan dorpen rapen, dat is saai natuurlijk.
Een strijd zoals in NLS #2 met MEGA vs. Re. van toen was echt gaaf, ik wil dit nog eens zien. :)
En als dit word uitgevoerd, hoop ik dat de pro's zo sportief genoeg zijn om alles voor de overwinning te gaan spelen en niet met vriendjes uit andere stammen te gaan samenwerken.

Ik wil graag reacties hierop, positief, negatief, maakt niet uit.
Suggesties zijn uiteraard welkom.

Kan zijn dat ik wat mis aangezien het laat is en ik niet helemaal bij ben.

Veel speed plezier! en hopelijk nog wat meer speed ideeën.

Groetjes,
thijs44
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Leuk maar mijn idee is beter.. hou niet van lange speeds nadat ik er eentje heb gewonnen :p
 

DeletedUser1875

Guest
Waarom moet zo'n speed net zijn op het moment dat ik op vakantie ben.

En oja, tussen 20/30 juli moeten veel mensen ook nog bijkomen van Tw-meeting of vakantie, kan het niet in begin augstus ? ..
 

DeletedUser

Guest
In de zomervakantie zijn altijd veel mensen er niet, dus dat is niets aan te doen helaas
 

DeletedUser

Guest
Waarom moet zo'n speed net zijn op het moment dat ik op vakantie ben.

En oja, tussen 20/30 juli moeten veel mensen ook nog bijkomen van Tw-meeting of vakantie, kan het niet in begin augstus ? ..

Goed argument camel ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan