Speciale Klassieke wereld!

Een extra wereld?

  • Super cool! Ik speel mee!

    Stemmen: 149 87,1%
  • Nah, Ik doe niet mee

    Stemmen: 22 12,9%

  • Totaal aantal stemmers
    171
Reactiescore
524
Algemene informatie

* Start: Week 15
* Einde: Week 17
* Snelheid: 15 (opbouw clear duurt net iets korter dan 1 dag met een uitgebouwd dorp)
* Eenheden: 0,2
(ram loopt 10 minuten per tegel)

* Overwinningsvoorwaarden: stam met de meeste punten

Wereldsysteem

* Ridder: inactief
* Ridderitems: inactief
* Boogschutters: inactief
* Kerk en geloof: inactief
* Smederij: simpel
* Goudmunten: pakketjes, duur herbouwen
* Barbarendorpen: 3 per speler
* Bonusdorpen: 2 per speler
* Verlaten dorpen groeien: niet

Aanvalsysteem

* Snelheid: 0,2 staat hierboven al
* Milliseconden: actief
* Time-gap: 50 ms
* Fake-limiet:

Restricties

* Beginnersbescherming: 1 dag (is vrij lang, mag ook korter)
* Stamleden: vooraf ingedeeld in 4 of 5 stammen
* Gesloten stammen: actief
* Boerderijlimietregel: inactief
* Moraal: inactief
* Vakantiemodus: inactief

Overige opmerkingen:
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik vind dit een top initiatief en ben een beetje verbaasd van de reacties die ik hier lees. Voor ik in ga op wat de settings moeten zijn zou ik graag even aankaarten WAAROM deze nieuwe server/wereld/speed er komt.

We zitten momenteel in lockdown, althans België toch, geen idee wat onze noorderburen aan het doen zijn. Dat betekent dat veel mensen thuis de hele dag vastzitten en vele uren achter TV of PC spenderen. Veel oudspelers komen terug omdat hun andere bezigheden stilvallen, er zijn ongetwijfeld ook nieuwe spelers die wel weten dat tribalwars bestaat maar er nooit de tijd voor hadden het uit te testen. Wat ik hiermee bedoel is dat we met een redelijke hoop spelers zitten die momenteel niet op een nieuwe wereld terecht kunnen. W73 of de classic laat starten heeft weinig zin. De reden van deze nieuwe server is dus voornamelijk om ook die spelers een bezigheid te geven.

Waarom maar 2 weken? Lijkt me logisch eens de lockdown over is zullen veel spelers TW, op zijn minst voor een tijdje, op kant leggen. De server gebruiken als een nieuwe wereld die langer dan een maand duurt heeft dus geen zin, anders krijg je de grootste anticlimax ooit waarbij een groot deel van de accounts gewoon op delete gaat.

Waarom de snelheid? Zoals gezegd zitten we hele dag achter onze pc, als je het te traag doet hebben mensen alsnog een andere bezigheid nodig. Geloof me er zijn meer dan genoeg niet speeders die wouden dat tribalwars wat sneller vooruit ging, zeker het bouw aspect. Het grote aanpassingsverschil met speeds is de troepensnelheid maar die is met een andere setting bij te schaven. Dus ik zou dit niet te snel een speed gaan noemen, het zal uiteraard een stuk sneller zijn en dat moet kunnen. Uitzonderlijke settings voor uitzonderlijke tijden.

Ik denk dat we ons eens niet moeten blindstaren op al die settings die we gewend zijn, laten we hier nu gewoon eens een bezigheidsspeeltuin van maken voor wie zich verveelt. Een wereld waar je overmatig kan barbs edelen zonder dat iedereen zit te janken. Waar mixdorpen weer in zijn en stammen van 40 weer kunnen. Ik zou dit op geen enkel vlak vergelijken met de competitiviteit van een classic of speed of zelfs gewone wereld. Laten we toch gewoon eens allemaal plezier hebben.

De mensen die hier zo niet al te overtuigd reageren, deze wereld is in eerste instantie toch niet echt voor jullie bedoeld, jullie hebben jullie classic / W73 accounts en de normale werelden komen nog steeds aan het gebruikelijke tempo. Deze wereld zou de noobs een kans moeten geven om de volledige 14 dagen ook te kunnen spelen.

Tot daar mijn mening. Wat de settings betreft wil ik nog wel eens over nadenken maar om wat wilde ideeën te geven:
- Meerdere dorpen start
- starten met dorpen van 2-4K en barbs ook
- Farmlimiet om de grinders de wereld niet te laten verprutsen
- Eerste week barbs edelen toestaan
- ...

Nogmaals ik wil het graag als een niet prestige gerelateerde speeltuin zien en ik schrijf deze post volgens hoe ik denk dat de spelers zonder AF account denken. Want de doelgroep heeft hier weinig monden :)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
0
Leuk ga wel even kijken, maar waarom maar 2 weken, klinkt meer als een lange Speed wereld
Als t goed gaat wil ik wel een paar maandjes doorgaan :) :rolleyes:
 

Deleted User - 279661

Guest
B]Algemene informatie[/B]

* Start: Week 15
* Einde: Week 17
* Snelheid: 20

* Overwinningsvoorwaarden:meeste punten

Wereldsysteem

* Ridder:aan
* Ridderitems:aan
* Boogschutters:aan
* Kerk en geloof:uit
* Smederij:15 levels
* Goudmunten:ja
* Barbarendorpen:ja
* Bonusdorpen:ja
* Verlaten dorpen groeien:3k

Aanvalsysteem

* Snelheid:20
* Milliseconden:ja
* Time-gap:millisec
* Fake-limiet:10%

Restricties

* Beginnersbescherming:1 dag
* Stamleden:5
* Gesloten stammen:na 1ste stam 20%
* Boerderijlimietregel:4k
* Moraal:aan 100%
* Vakantiemodus:ja

Overige opmerkingen:
 
Reactiescore
987
Algemene informatie

* Start: Week 15
* Einde: Week 17
* Snelheid: 20

* Overwinningsvoorwaarden: Stam met meeste punten wint

Wereldsysteem

* Ridder: Ja
* Ridderitems: Nee
* Boogschutters: Nee
* Kerk en geloof: Nee
* Smederij: 1-level systeem
* Goudmunten: Ja
* Barbarendorpen: 2 per speler
* Bonusdorpen: Nee
* Verlaten dorpen groeien: Ja, 100%

Aanvalsysteem

* Snelheid: 0,5
* Milliseconden: Ja
* Time-gap: 100 ms
* Fake-limiet: Ja, 1%

Restricties

* Beginnersbescherming: 1 dag
* Stamleden: max. 10
* Gesloten stammen: Nee
* Boerderijlimietregel: Nee
* Moraal: Ja
* Vakantiemodus: Ja

Overige opmerkingen:
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
Al die gekke botters die hier komen reageren met hun absurde snelheden. Bok een eind op, noobs
 
Reactiescore
2.303
Reactiescore
260
Korte uitleg
Snelheid enigszins aan de hoge kant, maar gecompenseerd door de slaapmodus. Ik denk persoonlijk dat het belangrijk is dat dit soort mini werelden vooral zouden moeten draaien op skill en niet om teams die 24/7 online kunnen zijn. Door een slaapmodus te gebruiken blijf het bespeelbaar voor kleinere teams die niet de hele nacht door kunnen trekken, en daarnaast ook nog eventueel andere werelden spelen. Pin me niet vast op exacte details, ik zal vast dingen over het hoofd zien die niet helemaal handig zijn maar in globale lijnen iets als onderstaande zou ik zeer tof vinden:

Algemene informatie

* Start: Week 15
* Einde: Week 17
* Snelheid: 15

* Overwinningsvoorwaarden:

Wereldsysteem

* Ridder: Ja
* Ridderitems: Nee
* Boogschutters: Nee
* Kerk en geloof: Nee
* Smederij: Simpel, 1 level
* Goudmunten: Ja
* Barbarendorpen: 2 per speler
* Bonusdorpen: Ja
* Verlaten dorpen groeien: tot 1k punten

Aanvalsysteem

* Snelheid: 0,5
* Milliseconden: Ja
* Time-gap: 50ms
* Fake-limiet: Ja, 5%

Restricties

* Beginnersbescherming: 1 Dag
* Stamleden: 4
* Gesloten stammen: Nee
* Boerderijlimietregel: Nee
* Moraal: Ja
* Vakantiemodus: Ja

Overige opmerkingen:
Verplichte slaapmodus tussen 01:00 en 08:00
 
Reactiescore
117
Ben het er ook mee eens dat heel de wereld op slaapmodus moet gaan tussen 01:00 en 08:00. Anders krijgen de teams met een nachter echt enorme voordelen.
 
Reactiescore
987
Ook mee eens. Indien de wereld een snelheid hoger heeft dan 8 zou een slaapmodus er wel moeten zijn. Anders wordt het verschil te groot voor mensen die de nacht doorperen.
 
Reactiescore
604
Ben het er ook mee eens dat heel de wereld op slaapmodus moet gaan tussen 01:00 en 08:00. Anders krijgen de teams met een nachter echt enorme voordelen.

haha goeie grap
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Ik vind dit een top initiatief en ben een beetje verbaasd van de reacties die ik hier lees. Voor ik in ga op wat de settings moeten zijn zou ik graag even aankaarten WAAROM deze nieuwe server/wereld/speed er komt.

We zitten momenteel in lockdown, althans België toch, geen idee wat onze noorderburen aan het doen zijn. Dat betekent dat veel mensen thuis de hele dag vastzitten en vele uren achter TV of PC spenderen. Veel oudspelers komen terug omdat hun andere bezigheden stilvallen, er zijn ongetwijfeld ook nieuwe spelers die wel weten dat tribalwars bestaat maar er nooit de tijd voor hadden het uit te testen. Wat ik hiermee bedoel is dat we met een redelijke hoop spelers zitten die momenteel niet op een nieuwe wereld terecht kunnen. W73 of de classic laat starten heeft weinig zin. De reden van deze nieuwe server is dus voornamelijk om ook die spelers een bezigheid te geven.

Waarom maar 2 weken? Lijkt me logisch eens de lockdown over is zullen veel spelers TW, op zijn minst voor een tijdje, op kant leggen. De server gebruiken als een nieuwe wereld die langer dan een maand duurt heeft dus geen zin, anders krijg je de grootste anticlimax ooit waarbij een groot deel van de accounts gewoon op delete gaat.

Waarom de snelheid? Zoals gezegd zitten we hele dag achter onze pc, als je het te traag doet hebben mensen alsnog een andere bezigheid nodig. Geloof me er zijn meer dan genoeg niet speeders die wouden dat tribalwars wat sneller vooruit ging, zeker het bouw aspect. Het grote aanpassingsverschil met speeds is de troepensnelheid maar die is met een andere setting bij te schaven. Dus ik zou dit niet te snel een speed gaan noemen, het zal uiteraard een stuk sneller zijn en dat moet kunnen. Uitzonderlijke settings voor uitzonderlijke tijden.

Ik denk dat we ons eens niet moeten blindstaren op al die settings die we gewend zijn, laten we hier nu gewoon eens een bezigheidsspeeltuin van maken voor wie zich verveelt. Een wereld waar je overmatig kan barbs edelen zonder dat iedereen zit te janken. Waar mixdorpen weer in zijn en stammen van 40 weer kunnen. Ik zou dit op geen enkel vlak vergelijken met de competitiviteit van een classic of speed of zelfs gewone wereld. Laten we toch gewoon eens allemaal plezier hebben.

De mensen die hier zo niet al te overtuigd reageren, deze wereld is in eerste instantie toch niet echt voor jullie bedoeld, jullie hebben jullie classic / W73 accounts en de normale werelden komen nog steeds aan het gebruikelijke tempo. Deze wereld zou de noobs een kans moeten geven om de volledige 14 dagen ook te kunnen spelen.

Tot daar mijn mening. Wat de settings betreft wil ik nog wel eens over nadenken maar om wat wilde ideeën te geven:
- Meerdere dorpen start
- starten met dorpen van 2-4K en barbs ook
- Farmlimiet om de grinders de wereld niet te laten verprutsen
- Eerste week barbs edelen toestaan
- ...

Nogmaals ik wil het graag als een niet prestige gerelateerde speeltuin zien en ik schrijf deze post volgens hoe ik denk dat de spelers zonder AF account denken. Want de doelgroep heeft hier weinig monden :)

Akkoord, dan hebben wij een andere mening. In mijn ogen is dit concept geen klassieke wereld, maar eerder een speed wereld. Ik zou dan ook graag zien dat de naam van een klassieke wereld er niet aan verbonden wordt. Zodat het imago van de klassieke wereld niet aangetast wordt. Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland gaat de lockdown nog wel langer dan 2 weken duren. Dus wat mij betreft mag deze wereld best twee maanden worden, met een tragere snelheid zodat het wel een klassieke wereld blijft. Zeker als we deze wereld een "bezigheidsspeeltuin" gaan noemen, noem het dan geen klassieke wereld.

Verder is iedereen het ermee eens dat dit idee top is, sommige zouden het alleen graag anders zien.
 
Reactiescore
2.490
Akkoord, dan hebben wij een andere mening. In mijn ogen is dit concept geen klassieke wereld, maar eerder een speed wereld. Ik zou dan ook graag zien dat de naam van een klassieke wereld er niet aan verbonden wordt. Zodat het imago van de klassieke wereld niet aangetast wordt. Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland gaat de lockdown nog wel langer dan 2 weken duren. Dus wat mij betreft mag deze wereld best twee maanden worden, met een tragere snelheid zodat het wel een klassieke wereld blijft. Zeker als we deze wereld een "bezigheidsspeeltuin" gaan noemen, noem het dan geen klassieke wereld.

Verder is iedereen het ermee eens dat dit idee top is, sommige zouden het alleen graag anders zien.

Feitelijk gezien hadden we de keuze tussen:
A/ Een klassieke wereld zoals NLC1 waarin we vermoedelijk 1 ronde konden laten lopen en nadien de wereld weer verdwijnt
B/ Een Extra speed-wereld: Hierop hebben we de mogelijkheid zolang de lockdown duurt meerdere rondes te lanceren aan een hogere snelheid dan onze classic. In eerste instantie willen we een ronde van ongeveer 2 weken. Daarna weten we hopelijk meer omtrent onze lockdown en kunnen we een langere (langzamere) ronde starten. InnoGames kan op elk moment het besluit maken om onze bezigheidsspeeltuin in te trekken.

Aangezien het dus niet echt een classic is, maar ook niet echt een speed sta ik zeker open voor een nieuwe naam...

Bezigheidspeeltuin is wel wat lang :)

gr.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Feitelijk gezien hadden we de keuze tussen:
A/ Een klassieke wereld zoals NLC1 waarin we vermoedelijk 1 ronde konden laten lopen en nadien de wereld weer verdwijnt
B/ Een Extra speed-wereld: Hierop hebben we de mogelijkheid zolang de lockdown duurt meerdere rondes te lanceren aan een hogere snelheid dan onze classic. In eerste instantie willen we een ronde van ongeveer 2 weken. Daarna weten we hopelijk meer omtrent onze lockdown en kunnen we een langere (langzamere) ronde starten. InnoGames kan op elk moment het besluit maken om onze bezigheidsspeeltuin in te trekken.

Aangezien het dus niet echt een classic is, maar ook niet echt een speed sta ik zeker open voor een nieuwe naam...

Bezigheidspeeltuin is wel wat lang :)

gr.

Duidelijk reactie, bedankt Duckje. De naam; Quarantaine Wereld mogelijk?
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Akkoord, dan hebben wij een andere mening. In mijn ogen is dit concept geen klassieke wereld, maar eerder een speed wereld. Ik zou dan ook graag zien dat de naam van een klassieke wereld er niet aan verbonden wordt. Zodat het imago van de klassieke wereld niet aangetast wordt. Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland gaat de lockdown nog wel langer dan 2 weken duren. Dus wat mij betreft mag deze wereld best twee maanden worden, met een tragere snelheid zodat het wel een klassieke wereld blijft. Zeker als we deze wereld een "bezigheidsspeeltuin" gaan noemen, noem het dan geen klassieke wereld.

Verder is iedereen het ermee eens dat dit idee top is, sommige zouden het alleen graag anders zien.


Ja ik vernoemde de classic aangezien de voorgestelde settings me een classic vibe geven, boerlimiet, 10 lvl systeem en pakketjes duur herbouwen zag ik zowat in elk initieel voorstel terugkomen. Natuurlijk willen classic spelers niet dat het imago van de classic aangetast wordt, een van de manieren om daar voor te zorgen is zorgen dat de instellingen hiervan niet teveel op een classic lijken.

Maargoed een belangrijker punt, iets waar ik het gisteren kort over het met @Kulta Lakko, is dat we nu met de lockdown extra spelers hebben. we weten allemaal dat het spelersbestand van tribalwars logisch maar toch harde klappen heeft gekregen de laatste jaren. We hebben veel kritiek geuit met zijn allen richting innogames en hun als de schuldige aangewezen door de implementering van bepaalde zaken en het niet dan van andere. MAAR, ditmaal handelt innogames wel slim, in het voordeel van de community. We krijgen een extra server aangeboden en nu moeten wij als community de verantwoordelijkheid opnemen om settings te creëren die ervoor zorgen dat we al deze nieuwe spelers kunnen overtuigen te blijven op tribalwars. Uiteraard zal niet iedereen blijven maar ik hoop dat iedereen inziet dat we deze kans niet mogen weggooien door er een hyperactieve competitieve deathmatch van te maken waar nieuwe spelers geen plezier aan hebben. Dat was wat ik gisteren in mijn bericht alvast wou meedelen voor er 10 pagina's met zulke instellingen gevuld waren.

We moeten het als iets speciaals zijn, geen classic, geen speed, een 'Special'. Bedoeld om spelers een bezigheid te geven en daarnaast op 2 weken tijd de spelers te kunnen overtuigen van de veelzijdigheid van deze game. De aspecten van een klassieke wereld, een classic, een speed en een casual zouden hier allemaal in een grote of kleine vorm aanwezig kunnen/moeten zijn. Een soort van hybride server waar iedereen zijn eigen ding kan doen. Uiteraard moet het fight aspect en het competitieve karakter van tribalwars er ook in zitten want dat is ook een reden dat er gespeeld wordt. Maar ik zou dit niet graag vanaf dag 1 zien.

Als je spreekt van 14 dagen op een hoge snelheid, zou je bijvoorbeeld best, 12-24uur beginnersbescherming kunnen geven + casual-achtige regels in de eerste 4-7 dagen waarbij je hoofddorp niet aangevallen kan worden. Verdediger in het voordeel (soort nachtbonus) voor de eerst 3-7 dagen kan ervoor zorgen dat iedereen de kans krijgt wat barbaren dorpen te edelen en zich bezig te houden. Dat de laatste week dan een battle royale wordt zullen de spelers die tegen dan nog actief spelen zeker kunnen waarderen maar zo ben je zeker dat je alle spelers in de community op zijn minst een aanbod hebt kunnen bezorgen van wat tribalwars is of kan zijn.

Nogmaals ik zie dit als een kans om als community mee te werken aan spelersbehoud (met een korrel zout te nemen natuurlijk, we hebben dit niet 100% in de hand). Gezien de reactie op mijn eerst post en de discord merk ik dat ik hier niet als enige zo over denk.
 
Reactiescore
15
Wel heb ik zo mijn twijfels
Er gaan steeds meer verhalen rond dat TW stopt in NL
Geen cas 9 bv gelanceerd, had er al een maand moeten zijn.
Waarom dan nog twee weken de portemonnee laten trekken voor een speedwereld.
Of is het gratis ? Dat zou nog aardig zijn in corona wereld.
Bedankt
Mvg Marcel
 
Reactiescore
2.490
Ik kom hier graag op terug. Na een opvolgend gesprek met InnoGames hebben ze mij laten weten dat het, in tegenstelling tot hun eerdere berichtgeving, niet de bedoeling is meerdere rondes te lanceren. Dat betekent dat we dus verplicht zijn naar een Classic wereld te gaan. (1 langdurige ronde)

Op basis van jullie feedback dacht ik aan de volgende instellingen:

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 500 % (5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 150% (0,3)
- Productiefactor: 55 (Je produceert 22.000 grondstoffen per uur op level 30)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Actief
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 2 dagen + 15 dagen een 60:1 ratio
- Minimum troepen per aanval: Niet actief
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Milliseconde (50 tussen elke aanval)
- Bolwerken: Nee


Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten, 80% van normale prijs
- Toestemmingsdaling per edelman: 25 - 35
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 51% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 15
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account, maximale duur vakantievervanging: 6 uur in de afgelopen 24 uur daarna treden beperkingen technische beperkingen op (geen aanvallen, ondersteunen, grondstoffenruilen, ...)

Bijzonderheden:

- Vlaggen: Nee
- Samen spelen op 1 internetverbinding is toegestaan en brengt geen technische beperkingen met zich mee.
- Grondstoffen kan je enkel binnen de stam versturen


Premium-Functies: Enkel Premium & Account Manager
 
Reactiescore
1.226
Feitelijk gezien hadden we de keuze tussen:
A/ Een klassieke wereld zoals NLC1 waarin we vermoedelijk 1 ronde konden laten lopen en nadien de wereld weer verdwijnt
B/ Een Extra speed-wereld: Hierop hebben we de mogelijkheid zolang de lockdown duurt meerdere rondes te lanceren aan een hogere snelheid dan onze classic. In eerste instantie willen we een ronde van ongeveer 2 weken. Daarna weten we hopelijk meer omtrent onze lockdown en kunnen we een langere (langzamere) ronde starten. InnoGames kan op elk moment het besluit maken om onze bezigheidsspeeltuin in te trekken.

Aangezien het dus niet echt een classic is, maar ook niet echt een speed sta ik zeker open voor een nieuwe naam...

Bezigheidspeeltuin is wel wat lang :)

gr.

We kunnen ook het beestje bij de naam noemen; "Corona Wereld". Of zou dit te aanstootgevend zijn?
 
Reactiescore
2.490
Wel heb ik zo mijn twijfels
Er gaan steeds meer verhalen rond dat TW stopt in NL
Geen cas 9 bv gelanceerd, had er al een maand moeten zijn.
Waarom dan nog twee weken de portemonnee laten trekken voor een speedwereld.
Of is het gratis ? Dat zou nog aardig zijn in corona wereld.
Bedankt
Mvg Marcel

- TribalWars.nl stopt op dit moment niet. We zijn wel degelijk nog alive and kicking.

- Deze nieuwe wereld is gratis.

- Casual 9 komt ;)
 
Bovenaan