Speciale Klassieke wereld!

Een extra wereld?

  • Super cool! Ik speel mee!

    Stemmen: 149 87,1%
  • Nah, Ik doe niet mee

    Stemmen: 22 12,9%

  • Totaal aantal stemmers
    171
Reactiescore
2.490
Ik kom hier graag op terug. Na een opvolgend gesprek met InnoGames hebben ze mij laten weten dat het, in tegenstelling tot hun eerdere berichtgeving, niet de bedoeling is meerdere rondes te lanceren. Dat betekent dat we dus verplicht zijn naar een Classic wereld te gaan. (1 langdurige ronde)

Op basis van jullie feedback dacht ik aan de volgende instellingen:

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 500 % (5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 150% (0,3)
- Productiefactor: 55 (Je produceert 22.000 grondstoffen per uur op level 30)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Actief
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 2 dagen + 15 dagen een 60:1 ratio
- Minimum troepen per aanval: Niet actief
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Milliseconde (50 tussen elke aanval)
- Bolwerken: Nee


Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten, 80% van normale prijs
- Toestemmingsdaling per edelman: 25 - 35
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 51% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 15
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account, maximale duur vakantievervanging: 6 uur in de afgelopen 24 uur daarna treden beperkingen technische beperkingen op (geen aanvallen, ondersteunen, grondstoffenruilen, ...)

Bijzonderheden:

- Vlaggen: Nee
- Samen spelen op 1 internetverbinding is toegestaan en brengt geen technische beperkingen met zich mee.
- Grondstoffen kan je enkel binnen de stam versturen


Premium-Functies: Enkel Premium & Account Manager

Dubbelpost om deze niet op de vorige pagina te laten verdwijnen.
 
Reactiescore
1.019
1586167743711.png

zou die niet doen, wel handig voor mij omdat mijn broertje ook speelt, maar dan gaat er wel veel geboost worden, dat je het alvast weet :p
 
Reactiescore
1.019
daarnaast, stamlimiet 15, en goudmunten, is denk ik om de minder ervaren spelers ook mee te kunnen laten spelen @Duckje ?
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Ik kom hier graag op terug. Na een opvolgend gesprek met InnoGames hebben ze mij laten weten dat het, in tegenstelling tot hun eerdere berichtgeving, niet de bedoeling is meerdere rondes te lanceren. Dat betekent dat we dus verplicht zijn naar een Classic wereld te gaan. (1 langdurige ronde)

Op basis van jullie feedback dacht ik aan de volgende instellingen:

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 500 % (5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 150% (0,3)
- Productiefactor: 55 (Je produceert 22.000 grondstoffen per uur op level 30)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Actief
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 2 dagen + 15 dagen een 60:1 ratio
- Minimum troepen per aanval: Niet actief
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Milliseconde (50 tussen elke aanval)
- Bolwerken: Nee


Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten, 80% van normale prijs
- Toestemmingsdaling per edelman: 25 - 35
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 51% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 15
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account, maximale duur vakantievervanging: 6 uur in de afgelopen 24 uur daarna treden beperkingen technische beperkingen op (geen aanvallen, ondersteunen, grondstoffenruilen, ...)

Bijzonderheden:

- Vlaggen: Nee
- Samen spelen op 1 internetverbinding is toegestaan en brengt geen technische beperkingen met zich mee.
- Grondstoffen kan je enkel binnen de stam versturen


Premium-Functies: Enkel Premium & Account Manager
Goudmunten, geen boerlimiet, 15 leden/stam. Dit begint toch meer op een versnelde normale wereld te lijken dan een classic?
 

Deleted User - 487694086

Guest
Wordt zo idd een snellere normale wereld maar dan met meer boosters, no thx
 
Reactiescore
2.490
Dit is een voorstel en we horen graag je feedback ;) dus ipv neen te zeggen vermeldt er meteen even bij wat je zou veranderen en hoe
 

Deleted User - 487694086

Guest
Zou fake limiet mee laten lopen als dat met instellingen kan, in het begin is 5 procent wel echt te veel, maar is later wel gerechtvaardigd
 
Reactiescore
524
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 500 % (5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 150% (0,3)
- Productiefactor: 55 (Je produceert 22.000 grondstoffen per uur op level 30)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Actief
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 2 dagen + 15 dagen een 60:1 ratio
- Minimum troepen per aanval: Niet actief
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Milliseconde (50 tussen elke aanval)
- Bolwerken: Nee


Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten, 80% van normale prijs
- Toestemmingsdaling per edelman: 25 - 35
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 51% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 15
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account, maximale duur vakantievervanging: 6 uur in de afgelopen 24 uur daarna treden beperkingen technische beperkingen op (geen aanvallen, ondersteunen, grondstoffenruilen, ...)

Bijzonderheden:

- Vlaggen: Nee
- Samen spelen op 1 internetverbinding is toegestaan en brengt geen technische beperkingen met zich mee.
- Grondstoffen kan je enkel binnen de stam versturen
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400 % (4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (0,5)
- Productiefactor: 75 (Je produceert 24.000 grondstoffen per uur op level 30)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Inactief
- Ridder/Standbeeld: Inactief
- Barbarendorpen: 2 per speler (groeien mee tot 1.000 punten)
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 2 dagen + 15 dagen een 20:1 ratio
- Minimum troepen per aanval: 2% fake-limiet
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Milliseconde (50 tussen elke aanval)
- Bolwerken: Nee

Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25 - 26
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 51% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 15
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account, maximale duur vakantievervanging: 6 uur in de afgelopen 24 uur daarna treden beperkingen technische beperkingen op (geen aanvallen, ondersteunen, grondstoffenruilen, ...)

Bijzonderheden:

- wat met het farmen en rooftochten?
- ridders met nieuwe items inactief gezet omdat alle andere features die extra gs, aanvalskracht pf wat dan ook opleveren inactief zijn.
- 60:1 regel heeft ook geen meerwaarde dus aangescherpt tot 20:1. Dat verschil is nog geen genoeg om er geen last van te hebben.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Dit is een voorstel en we horen graag je feedback ;) dus ipv neen te zeggen vermeldt er meteen even bij wat je zou veranderen en hoe
Dat ligt er een beetje aan wat het doel van de wereld is mijns inziens. Zoals @Clickb*it hierboven zegt is een goudmuntenwereld toegankelijker dan een pakkettenwereld, hoewel pakketten meer in lijn is met wat een klassieke wereld doorgaans te bieden heeft. Als het de bedoeling is om het inderdaad dicht bij een klassieke wereld te houden zou ik de volgende aanpassingen doen:
- Ledenlimiet omlaag
- Fakelimiet instellen (2-5%)
- Boerlimiet
- Edels op basis van pakketten
- Geen 60:1 ratio. Deze ratio (hoewel ie 1:30 was in de huidige cl) was verschrikkelijk irritant voor rimspelers, omdat je spelers niet geheel kon wegspelen op een gegeven moment. Er waren dus spelers met ~20 dorpen die je aanviel, waar je dan de laatste paar dorpen van moest laten liggen omdat ze ineens niet meer binnen de 1:30 ratio vielen. Zeker om dit gedurende de gehele wereld (2 weken) actief te hebben lijkt me wat raar, zo kun je dus letterlijk nooit iemand volledig wegspelen.

Als het de bedoeling is de wereld wat toegankelijker te maken kunnen goudmunten, hogere stamlimiet etc inderdaad wel, maar dan zou ik het persoonlijk niet zo snel een 'speciale klassieke wereld' noemen, maar eerder een 'speciale wereld'.

Als laatste opmerking: Ik vond secondenwerelden, zoals op W39 en Cl19 (?) erg interessant. I.c.m. dure edels was dit voor mij destijds een hele nieuwe manier van TW spelen, omdat er veel meer tactiek bij kwam kijken. Het lijkt me leuk om deze mechanic daarom weer eens te zien :)
 
Reactiescore
1.049
Dat ligt er een beetje aan wat het doel van de wereld is mijns inziens. Zoals @Clickb*it hierboven zegt is een goudmuntenwereld toegankelijker dan een pakkettenwereld, hoewel pakketten meer in lijn is met wat een klassieke wereld doorgaans te bieden heeft. Als het de bedoeling is om het inderdaad dicht bij een klassieke wereld te houden zou ik de volgende aanpassingen doen:
- Ledenlimiet omlaag
- Fakelimiet instellen (2-5%)
- Boerlimiet
- Edels op basis van pakketten
- Geen 60:1 ratio. Deze ratio (hoewel ie 1:30 was in de huidige cl) was verschrikkelijk irritant voor rimspelers, omdat je spelers niet geheel kon wegspelen op een gegeven moment. Er waren dus spelers met ~20 dorpen die je aanviel, waar je dan de laatste paar dorpen van moest laten liggen omdat ze ineens niet meer binnen de 1:30 ratio vielen. Zeker om dit gedurende de gehele wereld (2 weken) actief te hebben lijkt me wat raar, zo kun je dus letterlijk nooit iemand volledig wegspelen.

Als het de bedoeling is de wereld wat toegankelijker te maken kunnen goudmunten, hogere stamlimiet etc inderdaad wel, maar dan zou ik het persoonlijk niet zo snel een 'speciale klassieke wereld' noemen, maar eerder een 'speciale wereld'.

Als laatste opmerking: Ik vond secondenwerelden, zoals op W39 en Cl19 (?) erg interessant. I.c.m. dure edels was dit voor mij destijds een hele nieuwe manier van TW spelen, omdat er veel meer tactiek bij kwam kijken. Het lijkt me leuk om deze mechanic daarom weer eens te zien :)
Wereld zal langer duren :)

Lees duckjes post
 
Reactiescore
1.019
als het een toegankelijke wereld moet zijn op een hoge snelheid zijn goudmunten en die 15 per stam prima, maar in elk geval om er een leuke wereld van te maken moet er een fakelimiet komen, anders verneuk je het echt hard. dan krijg je gewoon spam to win en dat is het laatste wat je wilt.
 
Reactiescore
1.019
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400 % (4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (0,5)
- Productiefactor: 75 (Je produceert 24.000 grondstoffen per uur op level 30)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Inactief
- Ridder/Standbeeld: Inactief
- Barbarendorpen: 2 per speler (groeien mee tot 1.000 punten)
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 2 dagen + 15 dagen een 20:1 ratio
- Minimum troepen per aanval: 2% fake-limiet
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Milliseconde (50 tussen elke aanval)
- Bolwerken: Nee

Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25 - 26
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 51% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 15
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account, maximale duur vakantievervanging: 6 uur in de afgelopen 24 uur daarna treden beperkingen technische beperkingen op (geen aanvallen, ondersteunen, grondstoffenruilen, ...)

Bijzonderheden:

- wat met het farmen en rooftochten?
- ridders met nieuwe items inactief gezet omdat alle andere features die extra gs, aanvalskracht pf wat dan ook opleveren inactief zijn.
- 60:1 regel heeft ook geen meerwaarde dus aangescherpt tot 20:1. Dat verschil is nog geen genoeg om er geen last van te hebben.
20:1 ga je echt merken zeker met deze snelheid, zal dat niet aanraden.
 
Reactiescore
196
Ik denk zoals tim010 al aangaf dat dit een wereld voor iedereen moet worden. Eentje waar iedereen mee kan doen en belangrijk kan zijn. Aangezien dit een speciale wereld word kun je best eens iets geks doen en dat op normale klassieke instellingen.

Om in te haken op wat ik eerder voorstelde ga ik dat nu verder uitbreiden met wat ideeën. Een stammen wereld, waarbij iedere speler op het moment dat ze op de wereld gaan spelen in 1 van de 4 (of meer) stammen worden gezet. Daar heb je geen keuze in en je kunt de stam ook niet verlaten. Op de speedwereld zijn er vaak van dit soort "stammenrondes" geweest. De meest chaotische rondes maar wel leukste die ik heb gespeeld. Als je deze rondes wilde winnen moest je proberen om iedereen te laten samenwerken. Want hoe goed je ook was, alleen kon je het echt niet. Of in ieder geval heel moeilijk. Hoe groot of klein je ook als speler was in zo'n ronde, je kon altijd belangrijk zijn. Ik denk dat op deze manier veel spelers zich betrokken voelen in dit spel als ze met z'n allen in zo'n stam zitten.

Verder heb je inderdaad altijd op elke wereld de spelers die vrijwel altijd online zijn en dat is voor veel spelers niet helemaal eerlijk. Die spelers farmen 24/7 en hebben vaak meerdere spelers op 1 account. Zo halen ze op die manier een grote voorsprong op spelers die alleen spelen of die niet altijd de mogelijkheid hebben om hele dagen achter een computer te zitten. Zelfs met deze crisis wil je ook niet per se hele dagen achter de computer Tribalwars spelen, lijkt mij. Maar al log je een paar keer per dag in zou je ook mee moeten kunnen doen vind ik.

Je kunt er wel een paar dingen tegen doen. Je kunt er bijvoorbeeld een No Haul wereld van maken, dan haal je geen voordeel uit farmen. Een start met een groter dorpje is ook een goede optie. Er zijn namelijk genoeg spelers die niet weten hoe ze hun 1e dorpje het snelst moeten opbouwen voor een goede voorsprong. Bijvoorbeeld starten met een uitgebouwd dorpje, dan kun je meteen gaan edelen. Slaapmodus is ook een optie, maar alleen handig als iedereen daar even lang in moet. Bijvoorbeeld 9-11 uur slaapmodus, 13-15 uur wakkermodus. (Ben ik zelf geen fan van als de snelheid laag is). En als laatste kun je ook nog instellen dat er per account maar 1 IP adres kan worden gebruikt.

De snelheid van deze wereld hoeft ook niet zo hoog te zijn. Ook op de speedwereld zijn er lange rondes geweest met een lage snelheid. Om even een voorbeeld te gebruiken: NLS #38. Een ronde die 2 maanden duurde op een snelheid van 6 en zonder slaapmodus. De rest van de instellingen kan ik helaas niet snel terug halen dus de rest weet ik niet. Maar het was in ieder geval in de tijd dat elke gewone wereld nog klassieke instellingen had. Ik neem wel aan dat er deze ronde geen barbarendorpjes toegevoegd waren en toch had je een mooie uitslag met miljoenen accounts. Uitslag NLS #38.

Dit zijn een paar leuke ideetjes die me zo even binnen schoten. Om nog te laten zien hoe ik t zou doen met deze ideeën maak ik zelf ook nog even een voorbeeldje.

Algemene informatie

* Start: Zo. 12 april 10:00 uur
* Einde: Zo. 14 juni 20:00 uur
* Snelheid: 4
* Startniveau: Uitgebouwd Dorp


* Overwinningsvoorwaarden: Stam met de meeste punten wint.

Wereldsysteem

* Ridder: Ja
* Ridderitems: Nee
* Boogschutters: Ja
* Kerk en geloof: Nee
* Smederij: Simpel
* Goudmunten: Ja
* Barbarendorpen: 6 per speler
* Bonusdorpen: Nee
* Verlaten dorpen groeien: Ja tot 10k

Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.5
* Milliseconden: Ja
* Time-gap: 50 ms
* Fake-limiet: 2%

Restricties

* Beginnersbescherming: 1 dag
* Stamleden: *zie overige opmerkingen
* Gesloten stammen: Ja
* Boerderijlimietregel: Nee
* Moraal: Ja
* Vakantiemodus: Ja

Overige opmerkingen:

* Elke speler word meteen ingedeeld in 1 van de 4 stammen.
* No Haul.
* Iedereen start met een uitgebouwd dorpje behalve hoofdgebouw en markt op level 20.
* Nachtbonus van 0:00 tot 8:00 uur.
* 1 IP-adres per account
 
Laatst bewerkt:

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Reactiescore
163
Ik kom hier graag op terug. Na een opvolgend gesprek met InnoGames hebben ze mij laten weten dat het, in tegenstelling tot hun eerdere berichtgeving, niet de bedoeling is meerdere rondes te lanceren. Dat betekent dat we dus verplicht zijn naar een Classic wereld te gaan. (1 langdurige ronde)

Op basis van jullie feedback dacht ik aan de volgende instellingen:

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 500 % (5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 150% (0,3)
- Productiefactor: 55 (Je produceert 22.000 grondstoffen per uur op level 30)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Actief
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 2 dagen + 15 dagen een 60:1 ratio
- Minimum troepen per aanval: Niet actief
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Milliseconde (50 tussen elke aanval)
- Bolwerken: Nee


Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten, 80% van normale prijs
- Toestemmingsdaling per edelman: 25 - 35
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 51% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 15
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account, maximale duur vakantievervanging: 6 uur in de afgelopen 24 uur daarna treden beperkingen technische beperkingen op (geen aanvallen, ondersteunen, grondstoffenruilen, ...)

Bijzonderheden:

- Vlaggen: Nee
- Samen spelen op 1 internetverbinding is toegestaan en brengt geen technische beperkingen met zich mee.
- Grondstoffen kan je enkel binnen de stam versturen


Premium-Functies: Enkel Premium & Account Manager


Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 600 % (6)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 150% (0,3)
- Productiefactor: 55 (Je produceert 22.000 grondstoffen per uur op level 30)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Inactief
- Ridder/Standbeeld: Inactief
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen + 10 dagen een 20:1 ratio
- Minimum troepen per aanval: 1.5% van puntenaantal van het dorp
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Milliseconde (50 tussen elke aanval)
- Bolwerken: Nee


Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketten, 50% van normale prijs, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25 - 26
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 51% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 10
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account, maximale duur vakantievervanging: 6 uur in de afgelopen 24 uur daarna treden beperkingen technische beperkingen op (geen aanvallen, ondersteunen, grondstoffenruilen, ...)

Bijzonderheden:

- No Haul
- Geen preregistratie, dus ook geen premade stammen (geen respawn mogelijkheid)


Premium-Functies: Enkel Premium & Account Manager
 
Bovenaan