Sollicitatieartikel - [TWR] ten dode opgeschreven?

DeletedUser

Guest
Het einde van [TWR]

Sinds het begin van wereld 7 is het een komen en gaan geweest van stammen. Van alle huidige stammen zijn er maar 2 die sinds het begin van wereld 7 in de top hebben meegedraaid. Dit zijn The Ancients en TW Reich. Respectievelijk gelegen in het westen en oosten. [TWR] staat al tijden bekend om de aanvallende speelstijl. Ze staan niet alleen met het ODA dik eerste, ze hebben ook 5 spelers bij de beste 10 zitten als het gaat om ODA, waarvan er 4 in de top 5. Momenteel is er veel discussie omtrent [TWR] gaan ze vallen of niet?

[TWR] ligt in het zuidoosten van wereld 7, en grenst slechts met 2 stammen: CN (nr.2) en =OAD= (nr. 6) terwijl zij zelf op plek 5 staan. Met =OAD= is altijd al oorlog geweest, met CN was dit niet zo.
Op het moment dat [TWR] een aantal spelers uit InS overnam heeft CN de oorlog verklaard aan [TWR]. In het begin ging dit aardig gelijk op, maar later ebde het verzet wat weg van de kant van [TWR], maar ze bleven zich aardig verzetten. Tegen =OAD= werden echter steeds goede resultaten geboekt, alles dat werd verloren aan CN werd teruggewonnen op =OAD=. De stats staan hieronder weergegeven.

Side 1:
Tribes: [TWR]

Side 2:
Tribes: CN

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 662
Kant 2: 1,941
Verschil: 1,279

image.php


Side 1:
Tribes: [TWR]

Side 2:
Tribes: =OAD=

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 3,794
Kant 2: 2,341
Verschil: 1,453

image.php


Het is dus duidelijk dat het beide heftige oorlogen zijn over en weer. Dit is niet iets dat je in de koude kleren gaat zitten. Als je graag aanvalt baal je als je steeds meer moet gaan verdedigen. Ik denk dat hierdoor het spelplezier in [TWR] vrij vlot is gaan dalen, waardoor er steeds meer aan stoppen werd gedacht in [TWR].

Niet alleen de oorlogen heeft naar mijn inzicht het plezier doen dalen, ook het gebrek aan een grote vaste kern heeft het plezier opgebroken. [TWR] bevat slechts 33 leden, waarvan er 18 boven de 5M en 10 boven de 10M. Dit is een beetje magertjes. Als er dan een probleem is omtrent activiteit of vervelende dingen in de privé sfeer is dit minder makkelijk op te vatten.


Om sommige dingen wat duidelijker te maken vanuit [TWR] opzicht heb ik Lady Draky, leidster in [TWR], wat vragen gesteld. Mijn dank voor de medewerking.

Wanneer is [TWR] opgericht?
03.04.08 door Soulditch

Wat zijn de sterke kanten van [TWR]?
De sterke kanten zijn het aanvallen en het samenwerken.
En zo gezellig waardoor alles goed verloopt binnen de stam.
Naast die gezelligheid zijn we ook een stam die altijd voor elkaar klaar staat, ook buiten TW, en dat maakt de groep ook hechter.

Wat zijn de zwakke kanten van [TWR]?
De vele grenzen en geen BG's kun je zien als een zwakke kant, en daarnaast een hoop stoppende spelers en een drama aan nieuwe spelers vinden.

Wie zijn de echte die-hards in [TWR], en welke rol vertolken zij?
Zie verslagen tegenstanders top 20 ODA, daar staan er voldoende van ons, maar dat zijn statistieken, je kunt het niet zonder strategie en stamgenoten!

Rang Naam Verslagen
1 abrikoos07 462,86 Mio.
2 Juggernut 329,95 Mio.
3 Blend 321,32 Mio.
4 Cudi 315,01 Mio.
5 woopertje 263,15 Mio.
6 Pauleken 259,46 Mio.
7 What 252,58 Mio.
8 frederik barbarosa 243,67 Mio.
9 King 0 235,83 Mio.
10 jjjoonnaatt 228,70 Mio.
11 13LaD3R 228,68 Mio.
12 IDDO MANOAH 214,65 Mio.
13 Ptje 213,84 Mio.
14 niky22 207,44 Mio.
15 Lady Draky 200,32 Mio.
16 spike 1 187,97 Mio.
17 Dennis Roos 186,94 Mio.
18 turogon 184,83 Mio.
19 bartbarian82 181,94 Mio.
20 Riothamus 175,48 Mio.

Hoe wordt de oorlog met =OAD= ervaren?
In het begin van w7 hadden wij een BG met =OAD=, die is verbroken omdat er groeikansen gecreëerd moesten worden en leden tevreden moesten houden.
De oorlog met =OAD= kan ik niet zeggen dat we veel tegenstand krijgen.

Hoe wordt de oorlog met CN ervaren?
Op een gegeven moment ontstond CN uit spelers die ook in stammen hadden gezeten waar we oorlog mee hadden gehad. Dus die mochten [TWR] al niet zo goed. Daarom is er ook een oorlog gekomen met CN.
We merkten al snel dat CN een andere partij was dan =OAD=, CN kon meer van verdedigen. =OAD= bood weinig tegenstand. CN is wat lastiger.

We zijn een prima stam, die dus ook tegen meerdere vijanden kan strijden, dat zegt wel wat lijkt me. We staan niets voor niets met ODA op nr. 1!

Het voordeel voor CN was vooral dat Kanoukie al gestopt was en priveproblemen bij Juggernut en Bartbarian, dat waren toch de topspelers in de westvleugel van [TWR], daar hebben ze veel voordeel aan gehad en vooral gebruik van gemaakt. Later is het een kwestie van gebrek aan tijd en goeie spelers geworden. Waardoor ze meer de bovenhand hebben gekregen.

Er wordt gesuggereerd dat [TWR] gaat ophouden te bestaan, kloppen deze suggesties?
Nee, [TWR] blijft bestaan, alleen met minder spelers.

Wat is de uiteindelijke druppel geweest die [TWR] heeft doen klappen?
Het privé leven, is een moeilijke keus geweest, maar eentje die gemaakt moest worden.
Gezinnen, werk en studies leden onder TW, dus voor degenen die stoppen is het naast toch wel een pijnlijk gevoel ook erg bevrijdend.
Daarbij waren er al een aantal mensen gestopt, en dat hakt ook in op de motivatie, en op een gegeven moment is het meer een verplichting geworden dan echt een spel.

Wat doen de spelers die wel willen doorspelen?
Er zijn nog fantastische spelers die zullen doorgaan als [TWR], al heb ik begrepen dat een paar bij andere stammen willen solliciteren.


Uit dit interview blijkt dus dat mijn veronderstelling grotendeels blijken te kloppen. De oorlogen gingen steeds meer verloren er kwam een gebrek aan een stabiele basis, waardoor problemen in privé levens niet makkelijk te boven konden komen. [TWR] zal echter wel doorgaan, al is het in een sterk afgeslankte vorm, maar dit met de hete adem van 2 stammen in de nek zal de kans op succes erg klein zijn.


Danny Verbiest - TWw reporter W7
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Thnxx Danny W7 heeft er weer een reporter bij.

"De andere reporter mag vermist blijven staan" :D
 

DeletedUser16146

Guest
Ik miste hem al in het weekblad :)

(vragen waren gezamenlijk beantwoord door [TWR] leden)
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat je sollicitatie wel gelukt is.... Succes met met TW reporter carrière, dat je nog veel leuke stukjes mag schrijven
 

DeletedUser

Guest
Leuk stuk om ook weer deze kant van het verhaal te lezen.
K 32 draait ook al vanaf het begin mee ;)
 

DeletedUser

Guest
Leuk stuk om ook weer deze kant van het verhaal te lezen.
K 32 draait ook al vanaf het begin mee ;)

Dankje, en idd wij draaien al een aardige tijd mee.
K 32 werd opgericht door Jason Da Best op 24 maart 2008.
Maar als ik zo naar de kaart kijk is het gedaan met K32 als Topstam.

Toch jammer dat TWR ten onder zal gaan. (Net als wij)
 

DeletedUser28083

Guest
Mooi stuk is het geworden:)

Succes voor de rest met Tw reporter zijn;)
 

DeletedUser23322

Guest
Helder geschreven. Ondanks dat je (persoonlijk? of via je stam) betrokken partij bent, blijft het artikel neutraal en met respect. Kortom 1 van de betere artikels.

Ik kijk alvast uit naar een volgend artikel...
 

DeletedUser

Guest
Mooi gedaan,
één van de eerste tw-artikels waarbij je niet de indruk krijgt dat het geschreven werd door een tien-jarige.
 

DeletedUser

Guest
Mooi gedaan,
één van de eerste tw-artikels waarbij je niet de indruk krijgt dat het geschreven werd door een tien-jarige.

Toch ben ik een tiener.


Ik begin van het weekend met een tweede.
Willen jullie ze alleen via TWw lezen, of ook via het forum?
 

DeletedUser

Guest
een tiener, maar vast geen 10 ?
Post ze hier gewoon, dan valt er eens wat te lezen ipv eindeloze discussies over hoe groot wiens piemel nu juist is.
 

DeletedUser

Guest
Dankje, en idd wij draaien al een aardige tijd mee.

Maar als ik zo naar de kaart kijk is het gedaan met K32 als Topstam.

Toch jammer dat TWR ten onder zal gaan. (Net als wij)

Ik vind het nog veel te vroeg voor dit soort uitspraken ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mooi artikel!
Ik heb ook nog altijd reporters-rechten maar het zou gek zijn om te schrijven over een wereld als je er zelf nietmeer speelt.
 

DeletedUser

Guest
Mooi artikel!
Ik heb ook nog altijd reporters-rechten maar het zou gek zijn om te schrijven over een wereld als je er zelf nietmeer speelt.

Ik heb nog geen rechten, helaas.
Ben momenteel bezig met een tweede artikel, die gepubliceerd zal worden als ik word aangenomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan