Sneak Preview - Wereld 78

Reactiescore
7
5, 6 or 8 leden lijkt me een leuke uitdaging.
Maar is mis ook wel eens de werelden, waarbij er 20 of 25 leden in een stam zaten. Dan waren er meestal meerdere grotere stammen.
10 is het eigenlijk net niet...
 
Reactiescore
1.139
5, 6 or 8 leden lijkt me een leuke uitdaging.
Maar is mis ook wel eens de werelden, waarbij er 20 of 25 leden in een stam zaten. Dan waren er meestal meerdere grotere stammen.
10 is het eigenlijk net niet...

Ik vrees dat als je de top 25 bij elkaar zou stoppen je na 2 weken al een wereld beslist hebt tegenwoordig.
Ik geef toe ik ben sowieso geen fan van grote stammen maar met de huidige grote van de werelden gaat het ook gewoon niet meer realistisch lukken.

Op W76 had je 15 leden wat eigenlijk al te veel was daar de nummer 1 en 2 stam bij elkaar waren nog geen 13 leden in eerste instantie hadden die er voor gekozen in 1 stam te gaan zitten was de wereld ook al done na 1 maand.
Gelukkig hebben ze er voor gekozen nog wat leden er bij te fabriceren door elk 2 leden uit de nummer 3 en 4 stam te nemen en er een stuk of 3 leden bij te boosten met nieuwe accounts op te flanken en zelfs dan zitten er nog flex plekken in beide stammen voor mb's.
Maar of dit het nu echt is liever wat kleinere leden limieten en meer stammen persoonlijk denk ik dat zelfs 4 leden wel is leuk kan zijn dan krijg je weer echt 4/5 stammen die mee kunnen doen voor de winst en is het niet in een vroeg stadium eigenlijk al duidelijk tussen welke 2 stammen het zal gaan.
 
Reactiescore
216
No Farming is zoiezo altijd leuk voor een wereld :)
Ridder met skills zie ik liever niet :)
 
Reactiescore
1
Ik ga hoe dan ook spelen op w78, maar Ik denk aan:

Bouwen etc 150% inplaats van 200%
Gaat ook al snel genoeg op 150%.

Troepen systeem: simpel, is voor mij prima. Vind ik zelf ook leuker.

Riddersysteem aan, dikke prima voor mij.

Stamleden limiet wat lager maken zou zoals meerdere zeggen wel leuker zijn om meerdere stammen tegen elkaar te krijgen inplaats van al snel een strijd van 1 stam tegen de ander. 5 of 6 leden prima, maar zou je het me vragen zou ik zeggen, 8 is ook goed. Is toch ook al weer 2 leden minder.

Zelf heb ik het niet zo met de bolwerken en uitkijktoren, dus van mij mogen die uit blijven. Maar als het er wel in blijft ga ik alsnog spelen dus maakt voor mij niet super veel uit.
 
Reactiescore
216
De kans dat je dan meerdere stammen hebt met een PBG is groter & komt uiteindelijk op hetzelfde neer lijkt mij.
Ik zou 10 - 15ledenlimiet doen
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
De kans dat je dan meerdere stammen hebt met een PBG is groter & komt uiteindelijk op hetzelfde neer lijkt mij.
Ik zou 10 - 15ledenlimiet doen

Kan uiteindelijk maar 1 stam winnen, PBG's zijn altijd tijdelijk.
 
Reactiescore
524
@Duckje

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar zie het als een sidenote voor toekomstige instellingen of als nieuw voor voor discussie.

Gezien het dalende aantal spelers dat iedere wereld start begrijp ik de daling van het ledenaantal per stam en hier ben ik ook lang een voorstander van geweest. Echter ben ik van mening dat dit momenteel een beetje doorslaat.
Om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat werelden door het lage ledenaantal voor echt meer partijen gaan zorgen op de kaart. Voor de eerste 2 maanden misschien maar erna zullen de kaarten al wel geschud zijn en kan het internen beginnen door alle edels die men heeft verkregen bij de talloze events.

Deze geringe winst voor de top20/30 spelers staat niet in verhouding tot het verlies van spelplezier en toekomstperspectief van de honderden al dan niet enkel duizenden spelers die door het lage ledenaantal de start amper meer kunnen overleven. Deze groep spelers heeft gewoon tich stamgenoten om zich heen nodig voor spelplezier (en motivatie), hulp/tips, Vv's en gezamenlijke aanvallen.
In stammen van slechts 7 leden (ook 10 of 15is hierin te laag) kunnen ze niet tot de kracht komen om weerstand te bieden aan de top-spelers. Kracht is hierin een opsommingen van de bovenstaande punten ;)

De beperking van het niet kunnen ondersteunen buiten de stam versterkt het effect van de kleine stammen ook. Meerdere kleine stammen kunnen elkaar hier dus niet meer in helpen.

Zoals ik zei is dit zeer waarschijnlijk te laat voor deze wereld maar hopelijk wordt er wat mee gedaan voor degene die erna komen.

Voor de hopelijk 4 a 5 partijen die zich weten te vormen, veel succes op deze wereld. Voor de rest: ik ben bang dat je hier enkel je PP voorraad voor W79 kan spekken.
 
Reactiescore
1.139
@Duckje

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar zie het als een sidenote voor toekomstige instellingen of als nieuw voor voor discussie.

Gezien het dalende aantal spelers dat iedere wereld start begrijp ik de daling van het ledenaantal per stam en hier ben ik ook lang een voorstander van geweest. Echter ben ik van mening dat dit momenteel een beetje doorslaat.
Om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat werelden door het lage ledenaantal voor echt meer partijen gaan zorgen op de kaart. Voor de eerste 2 maanden misschien maar erna zullen de kaarten al wel geschud zijn en kan het internen beginnen door alle edels die men heeft verkregen bij de talloze events.

Deze geringe winst voor de top20/30 spelers staat niet in verhouding tot het verlies van spelplezier en toekomstperspectief van de honderden al dan niet enkel duizenden spelers die door het lage ledenaantal de start amper meer kunnen overleven. Deze groep spelers heeft gewoon tich stamgenoten om zich heen nodig voor spelplezier (en motivatie), hulp/tips, Vv's en gezamenlijke aanvallen.
In stammen van slechts 7 leden (ook 10 of 15is hierin te laag) kunnen ze niet tot de kracht komen om weerstand te bieden aan de top-spelers. Kracht is hierin een opsommingen van de bovenstaande punten ;)

De beperking van het niet kunnen ondersteunen buiten de stam versterkt het effect van de kleine stammen ook. Meerdere kleine stammen kunnen elkaar hier dus niet meer in helpen.

Zoals ik zei is dit zeer waarschijnlijk te laat voor deze wereld maar hopelijk wordt er wat mee gedaan voor degene die erna komen.

Voor de hopelijk 4 a 5 partijen die zich weten te vormen, veel succes op deze wereld. Voor de rest: ik ben bang dat je hier enkel je PP voorraad voor W79 kan spekken.


Hmm denk dat je je hierin vergist.

grote stammen helpen noobs maar weinig hun activiteit, effectiviteit, ervaring en in zekere maten pp gebruik doet hun de das om.

Ik ben niet tegen grote stammen voor noobs dus als er een wereld mogelijk is waarin leden limiet 40 is maar als je een top 30 account hebt je enkel in een stam met 5 leden kunt zitten zou ik er voor tekenen.
Deze regels gelden pas voor je als je 20+ dorpen hebt daarvoor verspringt de ranglijst te veel.
zit je in een grotere stam en groei je de top 30 in kun je er in blijven maar krijg je een pm die je waarschuwt dat als je de top 20 in gaat je na 3 dagen automatisch gekicked wordt uit de stam als je nog steeds in de top 20 staat en je stam nog steeds meer als 5 leden heeft.
bij het entere van de top 20 nog is deze waarschuwing (wordt ook naar de leiding van de stam gestuurd)

Na 3 maanden komt er een tribelock waarna je dus wel de top in kunt groeien zodat ook die noob stammen een kans hebben om te winnen want je gaat vanzelf een keer die top in groeien als je wint.
 
Reactiescore
2
Klein vraagje, waarom kunnen stammen op W65 van guerrastribales.es 50 spelers hebben en zie vooralsnog dat er veel stammen zijn die met elkaar concurreren. Terwijl hier de stammen juist kleiner en kleiner worden.

De hoeveelheid spelers van die wereld zit op 3,7k, niet zo'n heel groot verschil van de hoeveelheid hierop. Morgen komt daar ook een nieuwe wereld uit, daar zal de limiet 40 spelers zijn per stam, maar dan denk ik dat er een fundamenteel verschil zit tussen de speelwijze van daar en hier, kan er enkel geen vinger op wijzen.
 
Bovenaan