smartphone

DeletedUser48392

Guest
Samsung Galaxy Gio ;)


Android
De grootste verrassing was de goede werking van Android. Het is bijzonder stabiel en overzichtelijk en je kunt alles wat je van een telefoon kunt verwachten. Het instellen van Wifi was 10x makkelijker dan op een PC. Ik gebruik veel Gmail en dat gaat geweldig!

Scherm
Nog een verrassing is de responsiviteit van het scherm. Scrollen en klikken gaat heel gemakkelijk en doorgaans zonder dat je ongewenst iets anders aanklikt. De grootte van het scherm is prima. Lezen en typen (of ‘swypen’ waarbij je je vinger niet van het scherm haalt; heel even oefenen en dan gaat het perfect!) gaat goed, daarvoor heb je geen groter scherm nodig. Ook de resolutie is goed, ik denk niet dat een hogere resolutie veel zin heeft.

Design
Ik vind het design best mooi. En ieder zijn smaak, maar hier kan niemand een buil aan vallen tenzij je op zoek bent naar een lekker kleurig toestel. De telefoon is bijzonder licht en dun. De afmetingen zorgen ervoor dat het een ideaal broekzak toestel is. Het scherm is wel redelijk gevoelig voor krassen.

Accu
Het geldt waarschijnlijk voor de meeste smartphones, maar ik moet bij af en toe emailen en een beetje internetten het toestel elke dag opladen, en bij het gebruik als reguliere telefoon om de dag. Wanneer je er intensief gebruik van maakt met Wifi of GPS of er een spelletje op speelt, is het toestel nog sneller leeg. Ik heb voor het eerst sinds mijn allereerste GSM weer regelmatig met een lege accu gezeten. Omdat ik geen ervaring heb met andere smartphones ga ik ervan uit dat dit ‘normaal’ is, maar ik vind het vrij irritant.

Camera
Ik gebruik hem niet veel, maar voor zo’n klein toestelletje is het prima. Nadeel is misschien het ontbreken van een flitser. En er zit uiteraard geen groothoek noch telelens op, dus voor een beetje fotograferen moet je toch echt een fototoestel kopen.

Conclusie
Dit is een geweldige volwaardige smartphone voor de prijs (200 euro) van een reguliere GSM. Het toestel doet alles wat je mag verwachten. Goed scherm, formaat, design en functionaliteit van Android. Het voornaamste minpunt vind ik de accu wat Samsung de Power accu noemt, die je toch elke dag of ten minste om de dag op moet laden, maar ik heb geen idee hoeveel meer een toestel met zwaardere accu zou moeten kosten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser53642

Guest
Ik heb zelf een Samsung Jet S8000. Niet echt een smartphone denk ik zo. Prima dingetje, maar heeft meer onlogische functies dan logische. Zo werkt internet maar zelden en zitten er 100 agendamogelijkheden op. Tja..

Ik heb dezelfde :D

rot telefoon :S
 

DeletedUser

Guest
Mijn broer heeft de Motorola Milestone 1.
Hij is tevreden :)
Ik heb en kutapparaat, Samsung Corby Surf :S
 

DeletedUser

Guest
ik heb nu ook een corby, en die suckt indd.

het hoeft indd geen smartphone te zijn.

een gsm waar ik deftig op kan internetten en liefst met gps erop
en een redelijke camera is goed. hoeft niet onder "smartphone" te vallen
 

DeletedUser24056

Guest
Ik heb dezelfde :D

rot telefoon :S

Ga weg, werkt prima. Mp3 en alles werkt meer dan prima. Alleen internet is twijfelachtig, en het gegeven dat ik er geen een spelletje op kan spelen, terwijl dit op de paar honderden euro's goedkopere Star wel kan.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een HTC Legend en ben er super blij mee. Batterij gaat snel maar hangt van veel dingen af.
Als je veel Twittert -zoals ik :rolleyes:- dan gaat ie wel snel.
Ook andere apps kunnen heel veel energie gebruiken.
Daar heb je van die Kill apps voor ofzo.

Maar ik krijg een iPhone4. :p
Ben benieuwd hoe dat is.

Overigens hebben alle telefonen van tegenwoordig dat accu snel op raakt. Nogmaals, het hangt ervan af wat (!) je ermee doet.
 

DeletedUser

Guest
ik heb een htc hero, prachtig ding, alles werkt erg goed, maar gaat maar tot android 2.1 en spellen zijn niet supersnel. Internet daarentegen wel. Als je niet wil gamen maar wel internetten is hij erg goed
 

DeletedUser46863

Guest
ey renz,

Ik raad je de samsung galaxy mini aan. Heeft android en best veel opties en kost €160
 

DeletedUser

Guest
Ik heb zelf een Samsung Galaxy S2 en een Iphone4.
Ik vind de Galaxy een beter toestel,maar dat is mijn ervaring.
Hij is wel wat aan de grote kant,maar wel een onwijs scherp beeld.

Voor een toestel onder de 200€ zou ik de Samsung Galaxy Gio nemen.
Mijn zoon heeft die, en is ook een simpel en fijn toestel.
Echt simpel in gebruik.
 

DeletedUser47551

Guest
Een een iphone, altijd een iphone.
Accu gaat 4x langer mee dan samsung smartphones,
resolutie minstens even goed,
Touchscreen is handigste in zijn soort,
Krasvrij (ik heb er al eens met mn sleutel opgezeten ter bewijs),
Goed en snel internet
Optie tot redelijk wat en kwaliteitsvolle muziek (dit is belangrijkste punt imo),
Video en podcastfunctie,
Agenda, kaart, contactenlijst, notas, ... Kan je allemaal downloade. Dus je kiest zelf wat je wil,
Duurzaamheid, hij gaat stukken langer mee door goede stevigheid, herstelfunctie en ios updates.

Enige nadeel is de prijs, maar je kan altijd een iphone kopen die van de camion is gevallen he ;)
 

DeletedUser

Guest
Er gaan geruchten dat Apple zich ook in een lagere prijsklasse wil tonen. Daarom zou er zowel een iPhone 4S en een iPhone 5 uitkomen. De 4s moet zon 350€ kosten.
 

DeletedUser31224

Guest
Samsung Gio / Galaxy S

Ik heb zelf een Galaxy S(1), Prima telefoon, super snel, mooi beeld, het enige nadeel is de korte batterij duur, ik laad hem daarom elke nacht op.
 

DeletedUser16256

Guest
Als je echt echt goed zoekt kan je een iPhone tweedehands en in degelijke staat wel voor 250-350 naar gelang type en geheugen vinden.

Ik heb na lang zoeken er eentje van 8 gig, nen 3GS gevonden. Voor 250 euro ;)
 
Bovenaan