Skype of Discord.

DeletedUser69389

Guest
Goedendag,


zou ik mogen vragen waarom het platform Discord zo opgedrongen wordt aan de community en waarom er op allerlei mogelijke manieren wordt geprobeerd om te voorkomen dat mensen skype gebruiken?
 
Reactiescore
2.490
Goedendag,


zou ik mogen vragen waarom het platform Discord zo opgedrongen wordt aan de community en waarom er op allerlei mogelijke manieren wordt geprobeerd om te voorkomen dat mensen skype gebruiken?

Eerder een vraag dan een Discussie neen?

Het principe is eigenlijk simpel in zoverre dat als we een Community Chat starten deze voor iedereen toegankelijk moet zijn en dan kom je al snel op een platform dat zowel in browserversie als in app etc werkt zonder dat mensen hier een account voor moeten registreren. We hebben toen als Community Management de keuze gemaakt voor Discord en niet voor Skype.

Toen we de keuze gemaakt hebben voor dit platform (en om een chat uit te bouwen voor de community) hebben we onszelf ook doelen en KPI's opgesteld.

Het is logisch dat we dan in alle publieke gesprekken (forum / Mededelingen etc) aangeven dat we Discord prefereren boven Skype. Het zou onlogisch zijn als we dan in onze eigen voeten gaan schieten omdat mensen al dan niet terecht Skype prefereren.

Ik begrijp dat er graag Skype chats zijn en sta open voor de discussie of we publieke Skype groepen moeten hebben ipv Discord. Maar op dit moment neigt mijn voorkeur naar Discord.
 
Reactiescore
1.468
Ik denk dat toentertijd discord beter te managen was voor het TW-team. Met de nieuwe functies van skype is skype misschien een beter idee denk ik. Bots kunnen nu bijvoorbeeld ook op skype.
 
Reactiescore
2.490
De vraag is dan dus eerder:

Waarom prefereer je Skype/Discord?
Waarom ben je tegen (het andere platform)?
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik gebruik beiden en verkies voor dagelijks contact met mijn stam nog steeds skype boven Discord. Al zie ik ook wel de voordelen in Discord wanneer het gaat om een massa chat voor een community. Ik noem nu maar enkele zaken:
- Chats in discord zijn nog eens onderverdeeld waardoor je een TW kanaal hebt met bv chats voor elke wereld. Dat bied meer duidelijkheid.
- Discord is voor een grote groep mensen beter te managen, het is duidelijker wie er online is en je kan de mods eenvoudiger bereiken.
- Skype is dan weer een stuk meer verfijnd als het aankomt op gebruiksgemak, zo snap ik bv nog steeds niet dat je geen simpele quote kan doen in discord...
- De laadtijd van skype is een heel stuk sneller dan die van discord, dar ronddraaiend dingetje met een random zinnetje er bij terwijl je moet wachten tot je chats geladen zijn wordt ik zot van.

Tevens vind ik ook niet dat Discord overdreven veel opgedrongen wordt. Het is gewoon de plaats waar activiteiten worden georganiseerd en de chat die ze hanteren voor de TW community, logisch dat ze die vermelden om mensen er heen te halen.
 
Reactiescore
2.507
Als je je doelgroep wilt opzoeken zal ik naar skype gaan.
 
Bovenaan