Situatie Reor/Katagebruik

Reactiescore
831
Beste mede (W63) Forumhangers,

Bij deze post ik een bericht om de situatie te verhelderen van deze ochtend. Ik post dit uit mijn eigen en heb niets met ook iemand van KaKaKa overlegd hierover. Info/foto zijn dan ook allemaal vanuit het account Zuur en geen andere accounts. Ik wil opheldering vragen aan de community aan wat jullie vinden wat allemaal kan en wat niet kan. Want voor mij is het erg onduidelijk nu. Zie dit zeker dus niet als een bash op Reor.

Vanochtend heeft KaKaKa een massa verwerkt. Deze diende als response voor de (in mijn ogen) minimale kata gebruik / Clusterfucks vanuit KaKaKa. Verder zullen ze er ook wel vanuit gaan dat de ban op michiel onze schuld was ook al is dit nooit bewezen. Mijn eerste instantie was 'fair play'. Bepaalde accounts in KaKaKa verdienden een eerlijke reactie tegen de actie die ze hebben gemaakt. Zoals velen al weten gebruikt mijn account geen katas/CFs, dit is ook geweten vanuit bepaalde leden uit Reor en ook al vaak tegen hun gezegd op het AF.
Toch begonnen er bij mij al redelijk veel incommings te komen, opvallend meer dan bepaalde andere leden van KaKaKa. Twijfels begonnen te komen en heb ik dus wat gepolst bij meerdere kennissen uit Reor van vorige werelden. Snel was het me al duidelijk dat ook ik katas zou krijgen. En dit is het resultaat van vanochtend.

(Dit zijn niet alle rapportjes, ook heb ik alle info eruit gehaald uit respect voor Reor hun dorpen geheim te houden, net zoals mijn eigen dorpen. Moest je niet geloven dat ze echt zijn. Mag je altijd de echte zien na dat ik de info blur.)

wavhTlF.png

Een stevige Reactie denk je niet? Zeker als je in gedachten houd dat dit maar 1 account is van KaKaKa. Ook zijn er stevig veel clears geblokt en aan de ODD te zien heeft Reor zwaar aan het kortste eind getrokken, anders had de schade nog veel groter geweest.

Mijn vragen dus naar de community:

- Is dit een acceptabele reactie van Reor, een stam dat claimt anti kata te zijn? Of zijn ze hier toch te ver gegaan?
- Maakt dit Reor nog geloofwaardig?
- Is dit een terechte reactie voor het account Zuur? Ja het account zit in KaKaKa, maar heeft altijd respect getoond naar vijanden uit en nooit met kata's gegooid.
- Zou het fair zijn moest het hier eindigen? Of mag KaKaKa of Reor nog kata massas verwachten?

Ben benieuwd naar de reacties van neutralen hier. Ben zelf nog niet van plan om met katas te gooien. Ondanks alles.

Lewis
 

Deleted User - 487871837

Guest
Als het inderdaad zo is dat jij nooit kata’s gebruikt hebt op 63 en ook niet aan CF’en doet, dan ziet er nogal zwaar uit ja.

Je zou er wat van kunnen zeggen dat je, ondanks je non-katagebruik, toch in een stam zit met mensen die ze wel gebruiken. Dat je dan meegnomen wordt in een katamassa op de hele stam zou ik niet echt schokkend vinden. Echter, als jij harder aangepakt wordt dan andere, wel kata gebruikende stamgenoten, dan lijkt me dat vreemd. Hoe is je ligging t.o.v. reor en de rest van je stam? Heb jij een tactisch betere ligging dan anderen? Wie weet kun je daar een verklaring in vinden ;)

Of je terug moet gaan kata’en moet je aan jezelf vragen. Als het bovenstaande klopt heb je het recht imo, maar of je dat moet willen is een tweede. Heb je zin in een all out kataoorlog? Of wil je daarboven staan en gewoon doorspelen?
 
Reactiescore
831
Echter, als jij harder aangepakt wordt dan andere, wel kata gebruikende stamgenoten, dan lijkt me dat vreemd. Hoe is je ligging t.o.v. reor en de rest van je stam? Heb jij een tactisch betere ligging dan anderen? Wie weet kun je daar een verklaring in vinden ;)

Mijn account is een safe account. Vandaar dat de schade ook wat groter is, def staat uit nature aan het front. Van wat ik heb gezien van mijn acc en de acc waar ik vv voor deed was dat het vrij random verliep. Niet alle Reor spelers hebben katas gegooid trouwens. Zou meer een keuzen zijn geweest. Er zijn natuurlijk KaKaKa members die er nog harder dan mij zijn uitgekomen dan mij (en terecht), maar ik ben zeker zwaarder geraakt dan de meesten.
 
Reactiescore
1.367
- Is dit een acceptabele reactie van Reor, een stam dat claimt anti kata te zijn? Of zijn ze hier toch te ver gegaan?

Aangezien kak constant katad en cfed is een dergelijke reactie gewoon acceptabel

- Maakt dit Reor nog geloofwaardig?

Ja. Stammen waar Kata afspraken mee zijn hebben dusver geen katas ontvangen

- Is dit een terechte reactie voor het account Zuur?

Ja het account zit in KaKaKa, maar heeft altijd respect getoond naar vijanden uit en nooit met kata's gegooid.

Ja, zuur keurt de acties van kak goed door lid te blijven.

- Zou het fair zijn moest het hier eindigen? Of mag KaKaKa of Reor nog kata massas verwachten?

Als kak en reor afspraken maken moet het ophouden. Aangezien er geen(?) afspraken zijn zijn katas gewoon toegestaan
 
Reactiescore
831
Aangezien kak constant katad en cfed is een dergelijke reactie gewoon acceptabel

ik heb de stats niet uitgerekend maar zou me niet verbazen moesten we op x10 de schaal geraakt zijn dan KaKaKa Reor heeft geraakt. Voor mij persoonlijk is dat geen dergelijke reactie. Daarnaast zaten er in onze laaste massas geen katas/CFs. Dus hun massa was vrij hard uit het niets. In mijn ogen zijn ze juist deels de aggressor. En het feit dat het zowat uit niets kwam terwijl KaKaKa niet meer met katas wierp laat me denken dat ze dit gebruiken als schild omdat ze onderdoen aan Bellum die constant safe kan nemen. Met katas kunnen ze hier veel sneller aan safedorpen komen.

Ja, zuur keurt de acties van kak goed door lid te blijven.

Persoonlijk vind ik dit wat kort door de bocht. Ik keur de acties juist af door niet mee te doen. Verder zijn er nu ook eenmaal geen andere stam opties in de buurt voor me. Ik speel nogsteeds competitief mee en denk aan mijn overwinningskansen. Daarnaast geld toch altijd de regel 'actie = reactie', waar is mijn actie dan?
 
Reactiescore
1.454
Dit is gewoon puur karma. Wanneer jij in een stam zit die meerdere malen gekata’d heeft, ge cf’t heeft en alle pogingen om hier afspraken over te maken afwijst, dan moet je niet hier komen janken wanneer er op jouw gekata’d wordt.
 
Reactiescore
1.454
Jij besluit in een stam te zitten die kata gebruik goedkeurt. Dat is jouw keuze. Je had ze een ultimatum kunnen geven maar dat heb jij niet gedaan. In mijn ogen ben jij hierdoor net zo schuldig als iedereen anders, of je nou kata gegooid hebt of niet. Het is jullie fout dat jullie een oorlog startte die jullie niet winnen kunnen, dus ga nu niet janken (wat je duidelijk doet) wanneer het niet allemaal in jullie voordeel is. Ik heb echt 0% sympathie voor jullie door jullie achterlijke gedrag in-game en op het AF, net zoals 90% van W63. Dus sodemieter alsjeblieft op met dit huilie-huilie gedrag en accepteer de consequenties van jullie acties!
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Als stam keihard voor kata gebruik pleiten, Zuur die continu stoer op t af aan t brullen is pro- kakaka.

En dan krijg je katas ge je komen huilen xD wats dit maat. Ga lekker deffen en kom je grote mond na. Ookal heb je nog geen cfs of katas gegooid dit kon je natuurlijk verwachten man.

Accepteer de kata mass en move on.
 
Reactiescore
831
Haha die vooroordelen.

Wat ik niet vat is dat jullie allemaal tegen kata gebruik zijn maar met zo een kata massa reacties alleen de zaak toch maar erger maken. Nu zouden er potentieel accounts ook katas gaan gebruiken omdat ze geraakt worden en dat als een actie zien. Ook krijg ik totaal geen reactie op mijn originele vraag. Dat zou de situatie toch beperkt houden met de boosdoeners denk ik dan.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Wat wil je dan? Dat we als sitting duck gaan wachten tot de katas komeno aangezien jullie duidelijk pro kata zijn?

Als je een nee geeft op kata afspraken snap je toch dat de vijand ook katas gaat voorbereiden.

Wij hebben afgesproken geen katas te gebruiken tenzij qe ze eerst ontvangen, reor doet t anders en opzich snap ik die keuze ook.

Nogmaals, je maakt jezelf belachelijk maat.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Man lezen jullie überhaupt? Ik keurde de actie van Reor toch niet af? En weeral geen antwoord op mijn vraag.

Mij verwijten van janken maar ik zie de emoties bij jullie reacties harder hoor...
Nee maar wel een slachtoffer rol aannemen.. precies t zelfde.

En natuurlijk is dat niet uit den boze maar je doet wel mee aan t hele pro kata circus van Kakaka. Dan kan je t verwachten vroeg of laat..
 
Reactiescore
831
Oke daar kan ik al mee leven.
Ik voel wel alsof de respect die ik heb gegeven om niet te gooien ook terug had kunnen krijgen. Uiteraard verwachten ik wel katas uiteindelijk en de schade is vrij beperkt.

Ik vroeg me gewoon daadwerkelijk af als dit iets wat als normaals geaccepteerd wordt. Maar in plaats van een reactie word ik uitgemaakt als janker.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Oke daar kan ik al mee leven.
Ik voel wel alsof de respect die ik heb gegeven om niet te gooien ook terug had kunnen krijgen. Uiteraard verwachten ik wel katas uiteindelijk en de schade is vrij beperkt.

Ik vroeg me gewoon daadwerkelijk af als dit iets wat als normaals geaccepteerd wordt. Maar in plaats van een reactie word ik uitgemaakt als janker.

Jij hebt je nergens gedistancieerd van kakaka kata beleid. Dan hoor je er gewoon bij.

Op w59 heb ik me openlijk gedistancieerd van de stamleiding toen er bepaalde dingen gebeurde. Jij koos er heel bewust voor om onder kakaka te spelen, sterker nog enorm pro kakaka p&p te verkondigen :p.

Dan vind ik niet dat je ontweken had moeten worden met katas toch?
 
Reactiescore
524
Jij hebt je nergens gedistancieerd van kakaka kata beleid. Dan hoor je er gewoon bij.

Het is dat ik geen IG-mails mag posten maar @Zuur (ik mag geen Lewis zeggen) heeft wel dergelijk een poging gedaan om zich van Kakaka te distantiëren. In het huidige TW (met de kleine werelden) zijn de opties al rimspeler helaas beperkt waardoor @Zuur geen reëel alternatief had bij het verlaten van Kakaka.

Het niet actief deelnemen aan beleid van Kakaka is één van de weinige dingen die hij kon doen zonder dat het einde W63 zou worden hem.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Het is dat ik geen IG-mails mag posten maar @Zuur (ik mag geen Lewis zeggen) heeft wel dergelijk een poging gedaan om zich van Kakaka te distantiëren. In het huidige TW (met de kleine werelden) zijn de opties al rimspeler helaas beperkt waardoor @Zuur geen reëel alternatief had bij het verlaten van Kakaka.

Het niet actief deelnemen aan beleid van Kakaka is één van de weinige dingen die hij kon doen zonder dat het einde W63 zou worden hem.
Naar jou mosschien, niet naar bellum of reor.

Maar bon, we begrijpen lkaar.. wil reor wel eens horen nu :p
 
Reactiescore
524
Naar Sphere van voor de 'val' omdat dit is zijn ook één van de weinige reëele opties was.

Waarom zou je dan Bellum contacteren voor een ander heenkomen?o_O
 
Bovenaan