Situatie Reor/Katagebruik

Reactiescore
1.367
Qua niveau, Bellum laat deze wereld tot nu toe niks zien en enkel kakaka zorgt voor actie.


1 Hoc est Bellum 41,21 Mil.
2 Re-Organised 22,45 Mil.
3 The Death Clock 10,32 Mil.
4 Manu Militari 9,64 Mil.
5 Kadirs Kansloze Kamelenboerderij 9,64 Mil.

Kak heeft deze wereld nog geen ruk uitgevoerd behalve wat kata's strooien en cf's maken. Noem je dat actie, dan heb je gelijk.
Mocht je eerlijk de strijd aan gaan met reor, zonder katas en cf's dan juig ik dat aan, anders meh
 

DeletedUser79858

Guest
Qua niveau, Bellum laat deze wereld tot nu toe niks zien en enkel kakaka zorgt voor actie.

Als je kijkt naar de verslagen tegenstanders als aanvaller dan domineerd Bellum de lijst. (evenals de rankings, maar dat heeft vast niemand gemist) Kakaka aan de andere kant lijkt niet bijzonder veel te presteren op dat vlak. Dus als je het gaat hebben over het Niveau van spelers dan durf ik me wel te wagen aan de uitspraak dat Bellum genoeg goede spelers bezit om wat leuks te laten zien in de toekomst.

Als je echter het gesprek aan wil gaan over welke Stam er voor actie zorgt dan geef ik kakaka zonder discussie de absolute nr 1 positie. Bellum heeft op dat vlak nog niet zo heel veel bijzonders laten zien inderdaad.
 

DeletedUser78889

Guest
Jullie redenering is compleet fout om meerdere redenen.

Ten 1ste als je op ODA gaat beoordelen ( wat al compleet fout is ) moet je de ODA/stampunten verhouding pakken. Logisch dat een stam die 3x zo groot is als kakaka meer oda heeft.

Maar ODA is sws al niet het goeie criteria voor wat kakaka al heeft laten zien. Bellum heeft bv al vaker een hoop clears gegooid op noobs in de rim om dan minimale winsten te maken. Jullie smijten gewoon klakkeloos wat clears want de overmacht is er toch. Dat je dan veel ODA krijgt voor een paar dorpen is niet perse goed.

Wij hebben als stam minder middelen omdat we tegen een 1:4 overmacht strijden en we dus erg defensief moeten spelen. We kunnen dus niet ff met 1c wat clears en fakes smijten en er van uit gaan dat het dan goed komt. Wij moeten aanvallen met blitzen en korte massa's om zo efficiënt mogelijk te edelen. Dat levert niet veel oda nee.

Als je ziet hoeveel rekening re-or met kakaka moet houden ondanks de gigantische overmacht lijkt het mij wel duidelijk dat kakaka genoeg actie onderneemt en dat we wel degelijk iets laten zien. We staan mooi in de + tegen re-or ondanks de 1:4 overmacht, en dat gaat ook zo blijven.
 
Reactiescore
1.367
Jullie redenering is compleet fout om meerdere redenen.

Ten 1ste als je op ODA gaat beoordelen ( wat al compleet fout is ) moet je de ODA/stampunten verhouding pakken. Logisch dat een stam die 3x zo groot is als kakaka meer oda heeft.

Maar ODA is sws al niet het goeie criteria voor wat kakaka al heeft laten zien. Bellum heeft bv al vaker een hoop clears gegooid op noobs in de rim om dan minimale winsten te maken. Jullie smijten gewoon klakkeloos wat clears want de overmacht is er toch. Dat je dan veel ODA krijgt voor een paar dorpen is niet perse goed.

Wij hebben als stam minder middelen omdat we tegen een 1:4 overmacht strijden en we dus erg defensief moeten spelen. We kunnen dus niet ff met 1c wat clears en fakes smijten en er van uit gaan dat het dan goed komt. Wij moeten aanvallen met blitzen en korte massa's om zo efficiënt mogelijk te edelen. Dat levert niet veel oda nee.

Als je ziet hoeveel rekening re-or met kakaka moet houden ondanks de gigantische overmacht lijkt het mij wel duidelijk dat kakaka genoeg actie onderneemt en dat we wel degelijk iets laten zien. We staan mooi in de + tegen re-or ondanks de 1:4 overmacht, en dat gaat ook zo blijven.

Van een gigantische overmacht in die strijd lijkt me geen sprake.
Sphere aan jullie kant is 8m + veel safe en geen andere vijanden vs Reor met mb's 14m(?) maar moeten rekening houden met bellum, pils en kak terwijl er vrijwel geen safe is
 

DeletedUser78889

Guest
Van een gigantische overmacht in die strijd lijkt me geen sprake.
Sphere aan jullie kant is 8m + veel safe en geen andere vijanden vs Reor met mb's 14m(?) maar moeten rekening houden met bellum, pils en kak terwijl er vrijwel geen safe is

Ze zouden idd rekening moeten houden met andere stammen maar ze zijn dom en doen dat niet. Vandaag 300+ clears op kakaka gestuurd, dus de overmacht is er zeker ;) sleepwell die in totaal 10defjes stuurt is nu ook niet bepaald een game changer lijkt me.
 

DeletedUser79777

Guest
Ze zouden idd rekening moeten houden met andere stammen maar ze zijn dom en doen dat niet. Vandaag 300+ clears op kakaka gestuurd, dus de overmacht is er zeker ;) sleepwell die in totaal 10defjes stuurt is nu ook niet bepaald een game changer lijkt me.

Maar over het feit dat sleepwell kakaka op zijn account laat en mij de volle lading geeft uit het niets gaan we niet spreken? ;)
 

DeletedUser78889

Guest
Maar over het feit dat sleepwell kakaka op zijn account laat en mij de volle lading geeft uit het niets gaan we niet spreken? ;)

Of re-or wat ex kakaka leden op ons af stuurt en zegt dat ze naps moeten verbreken kunnen we het ook over hebben?
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Vgm schiet je nogsteeds 12miljoen (of 33%) oda te kort als je t zou vermeningvuldigen ten opzichte aan aantal punten.

Maar ik bemoei niet.
 

DeletedUser72803

Guest
Ik heb nog 0 grote stamacties van Bellum gezien. Leuk dat ze individueel veel ODA hebben, maar wat zegt dat over stamacties?

Kakaka en re-or voeren ten minste stamacties uit en hebben tot nu toe dus meer laten zien dan Bellum.
 
Reactiescore
1.367
Ik heb nog 0 grote stamacties van Bellum gezien. Leuk dat ze individueel veel ODA hebben, maar wat zegt dat over stamacties?

Kakaka en re-or voeren ten minste stamacties uit en hebben tot nu toe dus meer laten zien dan Bellum.

Bellum als geheel niet veel nee, maar als je kijkt naar ODA, hebben 2 spelers individueel bijna de ODA van kak
Met 3 speler zitten we bijna op de ODA van geheel reor, tsja...
 

DeletedUser77658

Guest
2 spelers die samen even groot zijn als heel Kakaka. Goede vergelijking man!
 
Reactiescore
1.367
2 spelers die samen even groot zijn als heel Kakaka. Goede vergelijking man!

Goed nagedacht man!

victorious 1.7m 7.3m 429%
cloudy 2.2m 7.1m 323%
vic+cloudy 3.9m 14.4m 369%
kak 4.6m 9.7m 210%
Bellum 13.9m 41.2m 296%

Alsof je hier geen vergelijking op kunt uitvoeren ;)

Maar conclusie is dat 2 spelers van bellum al voor veel meer actie hebben gezorgd dan heel kak samen
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser72803

Guest
Bellum als geheel niet veel nee, maar als je kijkt naar ODA, hebben 2 spelers individueel bijna de ODA van kak
Met 3 speler zitten we bijna op de ODA van geheel reor, tsja...

ODA zegt helemaal niks. Zo zou je op basis van ODA ook het volgende kunnen stellen: Bellum heeft goedkoop def kunnen bashen bij spelers en dus minder weerstand. Ze hebben dus minder laten zien.

De conclusie die je trekt is dus erg slecht onderbouwd. Zoals ik al zei heeft Bellum 0 grote acties uitgevoerd en dus 0 laten zien. De verwachtingen voor Bellum zijn hoog maar vooralsnog is dat op niks gebaseerd.
 
Reactiescore
1.367
ODA zegt helemaal niks. Zo zou je op basis van ODA ook het volgende kunnen stellen: Bellum heeft goedkoop def kunnen bashen bij spelers en dus minder weerstand. Ze hebben dus minder laten zien.

Je zou ook kunnen stellen dat Bellum gewoon solo goede massas uitvoert waardoor er veel goedkoper def gemold word en daardoor meer groeit?
Maar het feit dat 2 spelers meer oda hebben dan kak of 4 reor maar lang niet in de buurt komen van de punten per verkregen oda kun je wellicht stellen dat bellum juist duur def moet bashen en juist duur groeit?
Kak edelt enkel barbaren bijvoorbeeld, dat noem ik geen actie.

De conclusie die je trekt is dus erg slecht onderbouwd. Zoals ik al zei heeft Bellum 0 grote acties uitgevoerd en dus 0 laten zien. De verwachtingen voor Bellum zijn hoog maar vooralsnog is dat op niks gebaseerd.

0 Grote acties, hoe weet je dit? Bewijs het eens :)
Waarom 0 laten zien? Zelfs als er geen stamacties uitgevoerd zijn hebben 2 accounts meer oda dan kak en met 4 accounts zelfs meer dan reor.
Dat je zegt dat de hoge verwachtingen van bellum op niets gebaseerd zijn is ook feitelijk onjuist. Er zijn genoeg dingen waar je het op kunt baseren zoals ligging, spelers, groeipotentieel of juist het gebrek aan een sterke tegenstander.
 

DeletedUser73162

Guest
Kan iemand me uitleggen waarom ODA een criterium is voor actie? Noobs bakken er niks van en je krijgt op hun gratis ODA, maar is dat actie? :")

Edit:
Bellum heeft zelf benoemd eerst de rim willen opruimen, dit is dus GEEN echte actie maar gewoon noobjes wegedelen, aangezien jullie rim met die overmacht weinig voor zou moeten stellen. Welke noemenswaardige speler hebben jullie uberhaubt weggespeeld?
 
Reactiescore
1.367
Kan iemand me uitleggen waarom ODA een criterium is voor actie? Noobs bakken er niks van en je krijgt op hun gratis ODA, maar is dat actie? :")

ODA betekent gewoon dat je aanvallen stuurt, maar volgens de berekeningen die ik liet zien krijgt juist kak weinig oda voor de groei die er is?

Edit:
Bellum heeft zelf benoemd eerst de rim willen opruimen, dit is dus GEEN echte actie maar gewoon noobjes wegedelen, aangezien jullie rim met die overmacht weinig voor zou moeten stellen. Welke noemenswaardige speler hebben jullie uberhaubt weggespeeld?

Buiten op MM te kutten geen noemenswaardige spelers nee. Welke noemenswaardige speler buiten "barbarendorp" hebben kak en reor geedeld?

Edit: Ik wilde ook niet beweren dat kak geen actie verzorgd of bellum veel. Wilde slechts aantonen dat bellum niet niets doet. De oorlog tussen reor en kak is vrij vermakelijk en interessant om te volgen (nog leuker zonder kata's en cf's :))
 

DeletedUser79777

Guest
Of re-or wat ex kakaka leden op ons af stuurt en zegt dat ze naps moeten verbreken kunnen we het ook over hebben?

1 lid .
Dragon dancer heeft een duidelijk standpunt ingenomen dus wat je zegt is totaal irrelevant. Jullie wisten dat je incs van die hoek mocht verwachten.
 

DeletedUser73162

Guest
1 lid .
Dragon dancer heeft een duidelijk standpunt ingenomen dus wat je zegt is totaal irrelevant. Jullie wisten dat je incs van die hoek mocht verwachten.

NAP = NAP?

ODA betekent gewoon dat je aanvallen stuurt, maar volgens de berekeningen die ik liet zien krijgt juist kak weinig oda voor de groei die er is?

Buiten op MM te kutten geen noemenswaardige spelers nee. Welke noemenswaardige speler buiten "barbarendorp" hebben kak en reor geedeld?

ODA betekend inderdaad dat je aanvalt, echter laat dit een totaal scheve verhouding zien door de overmacht van Bellum. Hierdoor kunnen de spelers van Bellum met een hoog percentage OFF dorpen spelen, zonder consequenties, terwijl dit bij KaKaKa juist niet het geval is. KaKaKa speelt tegen een grote overmacht, waardoor we gedwongen zijn te roeien met de minimale riemen die we hebben. Dit houdt in met meer def te spelen, en barbarendorpen te edelen om onze clusters te versterken. KaKaKa behaalt tot nu toe als enige stam winsten op een andere top 3 stam, wat wel degelijk aantoont dat wij degene zijn die voor actie zorgen. Daarnaast gaan wij niet klakkeloos aanvallen sturen op Re-Or, aangezien ze gewoon dorpen met 50k duo kunnen stacken, juist onze slimme manier van aanvallen (we hebben al lange tijd geen kata meer gegooid), zorgt voor leuke actie en goede winsten in het noorden.

Edit: Ik wilde ook niet beweren dat kak geen actie verzorgd of bellum veel. Wilde slechts aantonen dat bellum niet niets doet. De oorlog tussen reor en kak is vrij vermakelijk en interessant om te volgen (nog leuker zonder kata's en cf's :))

Zoals hierboven al vermeld, KaKaKa gooit niet zomaar kata's, zoals re-or laatst wel deed. Wij gooien enkel met een doel en gecombineerd met goede aanval taktieken, en zie daardoor onze grote winsten bij Lord-Michiel. Een stam met de overmacht als Re-Or zou hier toch iets beter moeten presteren.
 

DeletedUser72803

Guest
Je zou ook kunnen stellen dat Bellum gewoon solo goede massas uitvoert waardoor er veel goedkoper def gemold word en daardoor meer groeit?
Maar het feit dat 2 spelers meer oda hebben dan kak of 4 reor maar lang niet in de buurt komen van de punten per verkregen oda kun je wellicht stellen dat bellum juist duur def moet bashen en juist duur groeit?
Kak edelt enkel barbaren bijvoorbeeld, dat noem ik geen actie.

Precies, solo, geen stamacties dus.

0 Grote acties, hoe weet je dit? Bewijs het eens :)
Waarom 0 laten zien? Zelfs als er geen stamacties uitgevoerd zijn hebben 2 accounts meer oda dan kak en met 4 accounts zelfs meer dan reor.
Dat je zegt dat de hoge verwachtingen van bellum op niets gebaseerd zijn is ook feitelijk onjuist. Er zijn genoeg dingen waar je het op kunt baseren zoals ligging, spelers, groeipotentieel of juist het gebrek aan een sterke tegenstander.

Again, solo dus. Zoals @Magic ook al aanhaalde heeft Bellum nog geen enkele noemenswaardige speler geedeld. Jullie hebben als stam nog weinig tot niks laten zien. Hoe ik dit weet? Ik heb er niks van gezien. Vertel het me alsjeblieft als ik het heb gemist, want ik ben enorm benieuwd waar jullie als stam toe in staat zijn.

Klopt. Het is dan ook eerder het geval dat de hoge verwachtingen vooralsnog niet waargemaakt worden.
 

Deleted User - 487931640

Guest
Oké dat jullie ODA vergelijken tussen een stam als KaKaKa (defensieve rimstam) en Bellum (nummer 1 stam van de wereld) trekt natuurlijk op helemaal niks. Ik ga geen uitspraken doen over wie de beste stam hier is, maar ODA zegt natuurlijk geen ene kloot. LAAG ODA kan betekenen dat je efficiënt hebt aangevallen, en wat dus een positief iets is, of dat je heel defensief ingesteld bent (wat KaKaKa claimt te zijn). HOOG ODA kan zijn dat je offensief speelt (meer dan 50% offense) en je clears vaak gebruikt, maar als je naar de actie van Re-Or op KaKaKa kijkt waar ze gewoon 100 clears dumpen en gewoon nul dorpen winst maken...
 
Bovenaan