'Shira' Dag , Maar ook Kerstmis

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser5550

Guest
Hey ,

Iedereen is nu druk in de weer om kerst tot een goed einde te brengen,
maar er is nog meer dan kerst vandaag ,

Het is ook 'Shira' dag !

'Shira' dag is er mss nog niet zo lang als kerstmis , maar voor sommige mensen is het even belangrijk als kerstmis.
'Shira' dag is een dag waarbij er veel gespeelt , gelachen , gedanst en gevoed word bij haar.

Het onderwerp in 'Shira' dag weet niet echt wat het is , maar het is er wel.

Laten we allemaal 'Shira' dag vieren !

Groet , NonkelSimon W2
 

DeletedUser

Guest
Hey ,

Iedereen is nu druk in de weer om kerst tot een goed einde te brengen,
maar er is nog meer dan kerst vandaag ,

Het is ook 'Shira' dag !

'Shira' dag is er mss nog niet zo lang als kerstmis , maar voor sommige mensen is het even belangrijk als kerstmis.
'Shira' dag is een dag waarbij er veel gespeelt , gelachen , gedanst en gevoed word bij haar.

Het onderwerp in 'Shira' dag weet niet echt wat het is , maar het is er wel.

Laten we allemaal 'Shira' dag vieren !

Groet , NonkelSimon W2

Nooit van gehoord :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
shira dag

jahoor mensen tis Shira dag..

dan zou je denken wat of wie is Shira..

nou dat is nog een verassing weet wel dat het over grote krachten bezit en daarom op grootse wijze gehuldigt moet worden!
 

DeletedUser

Guest
Jij heet toevallig shira?en je bent een aandaachtshoer dat is hoe ik denk
want dit bestaat niet...
 

DeletedUser

Guest
volgens mij bestaat dit niet,

ik kan ook niks vinden op Google

wel een vulkaan die shira heet, een wandelroute op de kilimanjaro, meisjes naam, zangeres en zelfs producten maar geen heilig iets
 

DeletedUser

Guest
volgens mij bestaat dit niet,

ik kan ook niks vinden op Google

wel een vulkaan die shira heet, een wandelroute op de kilimanjaro, meisjes naam, zangeres en zelfs producten maar geen heilig iets

je kan alles heilig noemen he:rolleyes:, je hoeft er alleen in te geloven ;)
 

DeletedUser

Guest
In algemene zin is een heilige een bijzonder goed en rechtvaardig persoon, wiens invulling van het leven puur en boven alle partijdigheid verheven is.

Binnen de verschillende religies heeft het begrip heilige echter verschillende betekenissen. In monotheïstische religies is een heilige iemand die zijn leven geheel aan God wijdt en zich geheel overgeeft aan de wil van God. In het boeddhisme is een heilig persoon iemand wiens geest volledig zuiver is en vrij is van begeerte, haat en verwarring.

In de verschillende religies bestaan verschillende manieren om te bepalen of iemand heilig is:

In de Rooms-Katholieke Kerk en de Oosters-Orthodoxe kerken is een heilige iemand die na zijn dood door de kerkelijke instanties heilig is verklaard; hij krijgt een feest(datum), een patronaat en mag vereerd worden. In de middeleeuwen werden ook veel personen of legendarische personen heiligen omdat zij in de volksdevotie werden vereerd. Veel plaatsnamen herinneren nog aan dergelijke heiligen. Zie ook heilige (christendom)
Het Nieuwe Testament gebruikt de term heilige vaak om de eerste christenen mee aan te duiden.
In Evangelische gemeenten binnen het protestantisme is iemand heilig, zodra hij/zij beslist zijn/haar leven aan de Heer te geven en Zijn wil te volgen. Zie ook heilige (christendom)
In het Theravada boeddhisme zijn zowel de Boeddhas als zijn verlichte discipelen (de Sotapannas, Sakadagamis, Anagamis en Arahants) heilig. Iemand kan dus al tijdens zijn leven heilig zijn. Zie ook heilige (boeddhisme)
In het Mahayana en het Tibetaans boeddhisme zijn daarnaast ook de Bodhisattvas heilig.
Heilige (hindoeïsme)
Heilige (islam)
In het animisme, zoals de Shinto-godsdienst in Japan worden bijzondere objecten "heilig" genoemd. Er zijn heilige bergen, rotsen en wouden.
In een aantal godsdiensten zijn dieren heilig. Zij zijn aan een god gewijd en maken dus uit van een goddelijke orde. In het oude Egypte waren katen en ibissen heilig maar een bepaalde tekening van de huid kon ook een kalf (Apis)heilig maken.
 

DeletedUser

Guest
In algemene zin is een heilige een bijzonder goed en rechtvaardig persoon, wiens invulling van het leven puur en boven alle partijdigheid verheven is.

Binnen de verschillende religies heeft het begrip heilige echter verschillende betekenissen. In monotheïstische religies is een heilige iemand die zijn leven geheel aan God wijdt en zich geheel overgeeft aan de wil van God. In het boeddhisme is een heilig persoon iemand wiens geest volledig zuiver is en vrij is van begeerte, haat en verwarring.

In de verschillende religies bestaan verschillende manieren om te bepalen of iemand heilig is:

In de Rooms-Katholieke Kerk en de Oosters-Orthodoxe kerken is een heilige iemand die na zijn dood door de kerkelijke instanties heilig is verklaard; hij krijgt een feest(datum), een patronaat en mag vereerd worden. In de middeleeuwen werden ook veel personen of legendarische personen heiligen omdat zij in de volksdevotie werden vereerd. Veel plaatsnamen herinneren nog aan dergelijke heiligen. Zie ook heilige (christendom)
Het Nieuwe Testament gebruikt de term heilige vaak om de eerste christenen mee aan te duiden.
In Evangelische gemeenten binnen het protestantisme is iemand heilig, zodra hij/zij beslist zijn/haar leven aan de Heer te geven en Zijn wil te volgen. Zie ook heilige (christendom)
In het Theravada boeddhisme zijn zowel de Boeddhas als zijn verlichte discipelen (de Sotapannas, Sakadagamis, Anagamis en Arahants) heilig. Iemand kan dus al tijdens zijn leven heilig zijn. Zie ook heilige (boeddhisme)
In het Mahayana en het Tibetaans boeddhisme zijn daarnaast ook de Bodhisattvas heilig.
Heilige (hindoeïsme)
Heilige (islam)
In het animisme, zoals de Shinto-godsdienst in Japan worden bijzondere objecten "heilig" genoemd. Er zijn heilige bergen, rotsen en wouden.
In een aantal godsdiensten zijn dieren heilig. Zij zijn aan een god gewijd en maken dus uit van een goddelijke orde. In het oude Egypte waren katen en ibissen heilig maar een bepaalde tekening van de huid kon ook een kalf (Apis)heilig maken.

gast, als jij er heilig in gelooft dat iemand heilig is is hij dat, dat kun je niet bewijsen, geloof me dat veel heilige (die jullie heilig noemen) ook wel gesjoemeld hebben, en trouwens, wat voor jou heilig is kan voor mij bulsh*t zijn, dus laat ze lekker met hun shira dag ;)
anders open jij toch een christelijke thread die over christelijke feest dagen gaan??
 

DeletedUser

Guest
lol ik vond de heilig in gelooft wel leuk:p

en heilig is een omstreden begrip.
ik vind heilig iets wat boen deze aarde staat: god

geen enkel mens is heilig maar toch ook weer wel:p wij zijn schepselen van god maar toch zijn wij weer niet god:D

lekker duidelijk he:rolleyes:

maja we gaan hier niet over heilig zeiken(ook omdat dat heiligschennis is)

shira dag:

WTF IS DAT?
 

DeletedUser

Guest
ik vind niemand heilig :)
je kan respect voor iemand hebben maar ik ga niet knielen voor een gast in een toga hoor :rolleyes:
je kan wel iemand heilig noemen als hij niet dood kan :)
maarja iedereen kan dood :)
 

DeletedUser

Guest
ik vind niemand heilig :)
je kan respect voor iemand hebben maar ik ga niet knielen voor een gast in een toga hoor :rolleyes:
je kan wel iemand heilig noemen als hij niet dood kan :)
maarja iedereen kan dood :)

ik ga ook geen mensen aanbidden.
dat is gewoonweg dom en slecht:icon_twisted:
 

DeletedUser

Guest
Shira

Beste allemaal,

Shira is mijn pasgeboren dochter en natuurlijk bestaat die dag niet officieel en ik moest ook erg om het concept lachen toen ik de link hier naar toe kreeg. Dus nee ik ben geen aandachtshoer en als je erover nadenkt klopt de tekst precies wat er in het bericht stond. Hoe dan ook tijdens mijn verlof ben ik aan tw begonnen en halverwege bevallen ze is nu net 6 bijna 7 weken oud en willen wij u allen een heel goed uiteinde wensen!!


http://img165.imageshack.us/my.php?image=bestwishes2008om5.jpg


liefs van mij en de kleine
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan