Scripts: Het verbieden van 1 command

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
122
Dat gebeurt nu ook al... met bijvoorbeeld: http://www.fxutility.net/massap_eng.php

Dan maak je een planning, zet je die in je notities... en dan loop je bij een paar 100 regels (aanvallen dus) al tegen beperkingen aan van je notities, ook al heb je 5 tabbladen.

Plus dat je daar de linkjes 1 voor 1 zult moeten openen, de troepen zelf moet invullen en dan is het effect van een snelle verzending met heel weinig werk echt wel weg.
Dan moet je ff de "only show essential columns" aanvinken. Geloof dat er dan al een stuk meer in passen. En je kan makkelijk een script maken wat door enter ingedrukt te houden meerdere tabbladen opent en met behulp van een sjabloon de troepen invult

Reactiescore
402
Alles kan, maar of alles moet?

Plus dat je nu al de nodige moeite moet gaan doen, een nieuw script moet schrijven om iets te krijgen, dat op 1c lijkt en dat wss te detecteren is, zodra je linkjes snel opent (vanuit de notities, deze staan op de server) en ook vlotjes in eenzelfde tempo de troepen invult.

Dan moet je alweer menselijk lijkende handelingen (wisselende intervallen) gaan bedenken, dat het ene tabblad langzamer of sneller opent dan een ander, idem voor het invullen van troepen, idem voor het versturen... het moet dan op menselijke en niet geautomatiseerde handelingen lijken.

En in plaats van manieren te bedenken waarop je iets soortgelijks als 1c creëert of workarrounds bedenkt... kan je mss eens meedenken met InnoGames en ze ideeën aan de hand doen, waarmee ze dergelijke scripts (beter) kunnen detecteren. Daar zouden ze een denktank voor moeten oprichten.

Want de meeste spelers willen van deze script 'ongelijkheid' af.

Reactiescore
421
Dan moet je alweer menselijk lijkende handelingen (wisselende intervallen) gaan bedenken, dat het ene tabblad langzamer of sneller opent dan een ander, idem voor het invullen van troepen, idem voor het versturen... het moet dan op menselijke en niet geautomatiseerde handelingen lijken.
Hoe zo je gebruikt in deze gewoon een aantal legale scripts om het zelfde effect te creëren als 1C.
Het hele punt is namelijk dat 1C eigenlijk niets illegaals doet.
Ja op dit moment maar met een paar kleine aanpassingen is het een volledig legaal script zonder dat het iets wat ook maar in de buurt komt van iets wat op het randje zit.

Ga je die losse scripts verbieden kun je net zo goed alle scripts verbieden want dat zijn echt basic scripts.

Dan kom je dus weer bij het eerdere punt waarom 1C verbieden je maakt het een script wat voor iedereen beschikbaar is illegaal om dan alternatieve te krijgen die je eigenlijk niet kunt verbieden maar die niet iedereen meer heeft.

Of je nu voor of tegen 1C bent voor wat het doet je gaat toch wel iets vergelijkbaars tegen je krijgen.
Conclusie 1C is het probleem niet de regels ingame moeten gewoon aangepast worden om massa fakes op niet toren werelden tegen te gaan.

Laatst bewerkt:
Reactiescore
402
Mijn eerste reactie hier was dan ook, alle scripts verbieden (ook 1c) die niet door TW zelf gehost worden. Elk script is daarmee direct verboden. Men kan dan niet meer een legale manier vinden om hetzelfde te doen.

TW doet er daarna verstandig aan om dan alleen scripts zelf te hosten, die het onderhoud van het account betreffen en die geen enkele interactie hebben op aanvallend of defensief vlak.

Blijft alleen de detectie van de illegale scripts over. Zet hiervoor een denktank op... met de scripters erin. Ze kunnen daar hun skills aanwenden om overtreders te weren uit het spel, in plaats van de regels te overtreden.

Reactiescore
25
Toen 1C net publiek werd gemaakt vond ik het een enorme opluchting, (tenminste toen ik er mee in aanraking kwam) een enorm mooi script wat veel uren wegneemt tijdens massa's. Ik zou het persoonlijk jammer vinden als het script weg gaat. Maar toch lijkt het me ook wel weer leuk om terug te gaan naar het oude en alles met de hand te moeten doen. dus aan mijn mening heb je niks maar deel hem toch ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.