Scripts: Het verbieden van 1 command

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
81
Mooie post, ik kan me er helemaal in vinden.

Echter denk ik wel dat er eenvoudigere (en dus goedkopere voor inno) oplossingen zijn. Userscripts hebben slechts 2 voordelen: ze zijn minder makkelijk te controleren en dus geschikter voor illegaal / bots en ze zijn handig om informatie onmiddellijk weer te geven zonder je snellijst te moeten aanklikken. Dat eerste wilt iedereen net van af, het is dat 2de waar een oplossing voor moet gemaakt worden. En daarvoor zou het veel simpeler zijn om gewoon userscripts te verbieden in totaliteit, de scripts om te zetten naar snellijstscripts en inno een optie te laten inbouwen in de snellijst om scripts automatisch uit te voeren wanneer de pagina geladen is.

De nuttige effecten van userscripts, betere controle opties voor inno, geen noodzaak aan gigantische wijzigingen (slechts 1 kleintje, aangezien het inbouwen met vinkjes van scripts eerder een optie wordt om scripts meer toegankelijk te maken)!
Zo is het precies wat ik bedoel eigenlijk, maar misschien niet compleet duidelijk omschreven in mijn post. De meest nuttige functies uit (user-/snelschakellijst)scripts standaard meenemen in het spel met spelupdates en de rest optioneel laten aan de spelers om actief te hebben of niet.

Heb mijn screenshot van de eerste post iets verder uitgewerkt met mijn machtig mooie paint skills om zo ook beter weer te geven wat ik bedoel, maar wat Warre eigenlijk beter heeft omschreven + de functie van snelschakellijst scripts automatisch uitvoeren. https://prnt.sc/ua841n (Sidenote: momenteel zijn er op de afbeelding alleen nog maar userscripts weergegeven als voorbeeld, maar de functie automatisch uitvoeren zal voornamelijk gericht zijn op de snelschakellijst scripts)
 
Reactiescore
851
Zo is het precies wat ik bedoel eigenlijk, maar misschien niet compleet duidelijk omschreven in mijn post. De meest nuttige functies uit (user-/snelschakellijst)scripts standaard meenemen in het spel met spelupdates en de rest optioneel laten aan de spelers om actief te hebben of niet.
Dat is niet wat ik bedoelde, inno scripts (of ideeën) laten opnemen in het spel is uiteraard goed, maar inno gaat zich daarin niet forceren en op korte tijd allemaal functies overnemen. Daar bovenop zijn scripts vaak persoonlijk en heeft inno nogal de neiging om zaken maar half of slecht te introduceren. Als ze dus een idee overnemen en het dan op hun manier invoeren maar de spelers vinden dat niet handig heb je vervolgens weer een script nodig om het toch te krijgen zoals de spelers willen :p

Het opnemen van scripts is rechtstreeks in de game is minder belangrijk, ik heb liever dat inno tijd steekt in nieuwe functies of verbeteringen die scriptmatig niet mogelijk of moeilijk zijn ;)

Heb mijn screenshot van de eerste post iets verder uitgewerkt met mijn machtig mooie paint skills om zo ook beter weer te geven wat ik bedoel, maar wat Warre eigenlijk beter heeft omschreven + de functie van snelschakellijst scripts automatisch uitvoeren. https://prnt.sc/ua841n (Sidenote: momenteel zijn er op de afbeelding alleen nog maar userscripts weergegeven als voorbeeld, maar de functie automatisch uitvoeren zal voornamelijk gericht zijn op de snelschakellijst scripts)
Snellijstscripts meteen ingame kunnen vinden en toevoegen aan je account zou een zeer mooie stap zijn naar gebruiksvriendelijkheid, zeker naar nieuwe spelers toe. Maar het is in mijn ogen niet het belangrijkste wat er nu geupdate moet worden aan scripts op TW, er zijn veel grotere problemen die eerder een oplossing nodig hebben.
 
Reactiescore
424
Mooie post, ik kan me er helemaal in vinden.

Echter denk ik wel dat er eenvoudigere (en dus goedkopere voor inno) oplossingen zijn. Userscripts hebben slechts 2 voordelen: ze zijn minder makkelijk te controleren en dus geschikter voor illegaal / bots en ze zijn handig om informatie onmiddellijk weer te geven zonder je snellijst te moeten aanklikken. Dat eerste wilt iedereen net van af, het is dat 2de waar een oplossing voor moet gemaakt worden. En daarvoor zou het veel simpeler zijn om gewoon userscripts te verbieden in totaliteit, de scripts om te zetten naar snellijstscripts en inno een optie te laten inbouwen in de snellijst om scripts automatisch uit te voeren wanneer de pagina geladen is.

De nuttige effecten van userscripts, betere controle opties voor inno, geen noodzaak aan gigantische wijzigingen (slechts 1 kleintje, aangezien het inbouwen met vinkjes van scripts eerder een optie wordt om scripts meer toegankelijk te maken)!
Als iemand met weinig kennis van scripts 2 vraagjes.

Stel dit wordt doorgevoerd is het dan makkelijk te controleren/blokkeren dat userscripts nog gebruikt worden?

En zou 1 uitzondering hierop (namelijk een userscript wat snellijstscripts automatisch laat uitvoeren (als dit mogelijk is)) voor problemen zorgen met dit handhaven als je andere userscripts wel verbied?
 
Reactiescore
851
Stel dit wordt doorgevoerd is het dan makkelijk te controleren/blokkeren dat userscripts nog gebruikt worden?
Zeker makkelijker ja, je krijgt namelijk de mogelijkheid om eender welk script te bannen dat niet in de snellijst staat, ongeacht of het script op zich legaal is of niet. Op die manier moeten ze niet langer op zoek naar een bepaald script / actie maar kunnen ze gewoon nakijken of de acties uitgevoerd zijn door een script in de snellijst en bans uitdelen indien dit niet zo is.

Binnen de snellijstscripts zelf is er dan weer meer controle omdat ze op de server van TW staan, zo zouden ze er voor kunnen zorgen dat een moderator bij onderzoek naar illegale scripts kan nagaan welke scripts er gebruikt zijn om bepaalde acties uit te voeren en dan kijken of deze wel toegestaan waren.

In hoe verre inno hier echter middelen voor vrij maakt weet ik natuurlijk niet.

En zou 1 uitzondering hierop (namelijk een userscript wat snellijstscripts automatisch laat uitvoeren (als dit mogelijk is)) voor problemen zorgen met dit handhaven als je andere userscripts wel verbied?
Dat zou kunnen, maar het is veel praktischer / handiger als die optie gewoon ingebouwd wordt. Zowel naar hantering toe als naar gebruiksgemak / nieuwe spelers.
 
Reactiescore
81
Ach weet je wat het is, de community probeert meermaals verbeteringen aan te kaarten voor TribalWars om alles ingame te verbeteren maar het loopt bijna altijd uit op niks. Kijk alleen al maar naar het aantal 'doorgestuurde ideeën' topics naar Innogames wat terugloopt tot ongeveer 2015 waar nog steeds niks mee is gedaan. Innogames voert wel spelupdates door maar dit zijn updates die vaak totaal niet in lijn staan met de wensen van de community zelf. Neem nou als voorbeeld de dorp icoontjes op de kaart die ze laatst gemerged hebben tot één standaard visualisatie, iets waar niemand om gevraagd heeft en in het begin nog voor veel commotie en ophef heeft gezorgd. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het idee Troepenmanager: overtollige troepen ontslaan dat in 2016 al is doorgestuurd als vrij simpele aanpassing/toevoeging maar nog steeds niet is doorgevoerd. Op deze manier zijn er talloze voorbeelden om te noemen maar Innogames lijkt er in praktijk werkelijk niks om te geven hoe de ingame ervaring daadwerkelijk is voor de gebruikers.

Nu wordt er eens vanuit Innogames een goed initiatief genomen (vind ik zelf) en zou het daarom oprecht zonde vinden als ze maar half te werk gaan. 1Command nu dan expliciet benoemd en in het andere topic ook een paar andere typen scripts die op de planning staan om te verbieden, maar deze relatief kleine ingreep zet geen zoden aan de dijk als je kijkt naar het grotere plaatje (scriptgebruik in zijn totaliteit). Naar mijn idee is het compleet verbieden van alle typen scripts buiten controle van TribalWars om de enige manier hoe ze de huidige problemen omtrent scripts kunnen uitsluiten. Scripters zullen altijd wel een manier vinden hoe ze met een listig trucje de scriptregels kunnen omlopen waardoor er alsnog nieuwe (privé)scripts zullen blijven verschijnen waar TribalWars geen controle over heeft en niet iedereen deze scripts tot zijn/haar beschikking zal hebben.

Maar hier kunnen we als community de scripters natuurlijk niet op afrekenen want het zijn de scripters die voor Innogames het klantvriendelijkheidsprobleem aan het oplossen zijn (voor in hoeverre dat mogelijk is) omdat zij dat zelf niet doen. Begrijp me goed, scripters dragen enorm bij aan het verbeteren van het spel door het een stuk aangenamer te maken om te spelen (waar ik ze erg dankbaar voor ben), maar doen tevens de das om aan spelers die hun scripts niet kunnen of weten te benutten. Nu zou het kunnen zijn dat wanneer een totaal verbod op scripts van buitenaf komt, de creativiteit van deze scripters ook verloren zal gaan, tenzij TribalWars hier een manier in weet te vinden om scripters tegemoet te komen. Al denk ik dat wanneer TribalWars de scripters de ruimte biedt om nieuwe scripts of functies te schrijven en aan te leveren om in het systeem op te nemen dit nagenoeg hetzelfde effect zou hebben als wanneer ze dit op een andere manier zelf openbaar zetten (zoals op twscripts.nl of op het AF script forum bijvoorbeeld). Misschien is het zelfs beter aangezien de gemaakte scripts meer gebruikt worden onder een groter publiek. De scripters krijgen bovendien meer publiciteit en waardering voor hun werk ter verbetering van het spel/de community. Wat hiermee verloren kan gaan zijn de scripts die intentioneel privé zijn gemaakt voor spelers/stammen om juist dit oneerlijke voordeel te krijgen t.o.v. de vijandige stam wat in de eindfase van de wereld vaak voorkomt, wat naar mijn idee nog een goede reden is om alle scripts van buitenaf te verbieden. TribalWars ≠ Script(er)Wars

In ieder geval, bij Innogames gaat het hier momenteel structureel mis waardoor de problemen maar op lijken te stapelen en de situatie van kwaad tot erger gaat. Nu ze dit eindelijk in beginnen te zien zou ik ze hierbij alleen willen adviseren om geen half werk te doen omdat dit het grotere probleem niet zal oplossen.
 
Reactiescore
925
Het probleem ligt momenteel denk ik vooral bij het feit dat inno een snelle oplossing zoekt zonder er echt ook tijd te hoeven in te stoppen, dus gewoon 1 script verbieden in de hoop dat het alles oplost ipv een hele hoop verànderingen waar enig tijd voor nodig is.
 
Reactiescore
851
Nu wordt er eens vanuit Innogames een goed initiatief genomen (vind ik zelf) en zou het daarom oprecht zonde vinden als ze maar half te werk gaan. 1Command nu dan expliciet benoemd en in het andere topic ook een paar andere typen scripts die op de planning staan om te verbieden, maar deze relatief kleine ingreep zet geen zoden aan de dijk als je kijkt naar het grotere plaatje (scriptgebruik in zijn totaliteit). Naar mijn idee is het compleet verbieden van alle typen scripts buiten controle van TribalWars om de enige manier hoe ze de huidige problemen omtrent scripts kunnen uitsluiten. Scripters zullen altijd wel een manier vinden hoe ze met een listig trucje de scriptregels kunnen omlopen waardoor er alsnog nieuwe (privé)scripts zullen blijven verschijnen waar TribalWars geen controle over heeft en niet iedereen deze scripts tot zijn/haar beschikking zal hebben.

Maar hier kunnen we als community de scripters natuurlijk niet op afrekenen want het zijn de scripters die voor Innogames het klantvriendelijkheidsprobleem aan het oplossen zijn (voor in hoeverre dat mogelijk is) omdat zij dat zelf niet doen. Begrijp me goed, scripters dragen enorm bij aan het verbeteren van het spel door het een stuk aangenamer te maken om te spelen (waar ik ze erg dankbaar voor ben), maar doen tevens de das om aan spelers die hun scripts niet kunnen of weten te benutten. Nu zou het kunnen zijn dat wanneer een totaal verbod op scripts van buitenaf komt, de creativiteit van deze scripters ook verloren zal gaan, tenzij TribalWars hier een manier in weet te vinden om scripters tegemoet te komen. Al denk ik dat wanneer TribalWars de scripters de ruimte biedt om nieuwe scripts of functies te schrijven en aan te leveren om in het systeem op te nemen dit nagenoeg hetzelfde effect zou hebben als wanneer ze dit op een andere manier zelf openbaar zetten (zoals op twscripts.nl of op het AF script forum bijvoorbeeld). Misschien is het zelfs beter aangezien de gemaakte scripts meer gebruikt worden onder een groter publiek. De scripters krijgen bovendien meer publiciteit en waardering voor hun werk ter verbetering van het spel/de community. Wat hiermee verloren kan gaan zijn de scripts die intentioneel privé zijn gemaakt voor spelers/stammen om juist dit oneerlijke voordeel te krijgen t.o.v. de vijandige stam wat in de eindfase van de wereld vaak voorkomt, wat naar mijn idee nog een goede reden is om alle scripts van buitenaf te verbieden. TribalWars ≠ Script(er)Wars

In ieder geval, bij Innogames gaat het hier momenteel structureel mis waardoor de problemen maar op lijken te stapelen en de situatie van kwaad tot erger gaat. Nu ze dit eindelijk in beginnen te zien zou ik ze hierbij alleen willen adviseren om geen half werk te doen omdat dit het grotere probleem niet zal oplossen.
Als regels op een goede manier worden opgesteld met hulp van scripters die daadwerkelijk de scriptwereld voor TW kennen en ook zelf TW spelen en daardoor de invloed van bepaalde scripts correct kunnen inschatten dan is het prima mogelijk om te zorgen dat er geen listige trucjes toegepast kunnen worden. En als het dan nog voor komt is het van een groot belang dat iemand de script keuringen uitvoert die even goed de nodige kennis heeft (zowel wat tw betreft als wat scripting betreft).

Momenteel loopt dat idd niet goed, en het is net wat ik hoop dat ze veranderen. Want dat veranderen is mogelijk en realistisch, in tegenstelling tot proberen om inno zo ver te krijgen om script functies blind over te nemen en in te voeren of scripters mee te laten werken aan de game zelf.
 
Reactiescore
0
Denk dat er maar 2 keuzen zijn voor Innogames. Geen regels dan mag alles of zorgen dat er alleen met de regels van het spel gespeeld kunnen worden.Dus innogames zo afschermen dat er niet met externe scripts gespeeld kan worden. Eerlijk spel voor iedereen.
 
Reactiescore
122
Denk dat er maar 2 keuzen zijn voor Innogames. Geen regels dan mag alles of zorgen dat er alleen met de regels van het spel gespeeld kunnen worden.Dus innogames zo afschermen dat er niet met externe scripts gespeeld kan worden. Eerlijk spel voor iedereen.
Je kan scripts bannen. Maar je kan niet voorkomen dat ze alsnog gebruikt worden
 
Reactiescore
117
Ondanks mijn eerdere melding om geen mening te geven, heb ik dat via een aantal likes toch gedaan. Hier alsnog kort mijn mening beschreven. Hou er rekening mee dat ik het spel niet meer serieus speel, dus mijn mening is volledig als maker van het script.

1C heb ik ooit gemaakt omdat er een aantal (meestal illegale) aanvalsscripts gebruikt werden en opsporing op dat moment vrijwel niet te doen was. Het kon wel, maar kostte de mods ontzettend veel tijd en die tijd in een hobby steken was gewoon niet realistisch. Alternatief was om het speelveld gelijk te trekken en een vergelijkbaar aanvalsscript aan iedereen beschikbaar te stellen.

Tijdens het maken van 1C ben ik teveel als scripter aan de gang gegaan en heb ik te weinig als mod naar het script gekeken, op dat moment was ik scriptmod. In dat enthousiasme heb ik een te goed script gemaakt en dat realiseerde ik me vrij snel na publicatie. De code was toen echter al verspreid en het script was dus eigenlijk niet meer te verwijderen, dan zou het ook een script voor selecte spelers worden. Als ik de mogelijkheid gehad zou hebben om 1C volledig uit het spel te halen dan zou ik dat lang geleden al gedaan hebben, wellicht was er een minder krachtiger script voor teruggekomen...

Door dit topic te volgen heb ik de sterke indruk gekregen dat scriptdetectie een stap voorwaarts gemaakt heeft en er veel meer mogelijk is. Een gelijk speelveld met veel minder krachtigere aanvalsscripts zou daarmee mogelijk worden en zou de reden waarom 1C er gekomen is weghalen. Een ban op het script in de huidige vorm is dan alleen maar logisch.
 
Reactiescore
30
Zeker makkelijker ja, je krijgt namelijk de mogelijkheid om eender welk script te bannen dat niet in de snellijst staat, ongeacht of het script op zich legaal is of niet. Op die manier moeten ze niet langer op zoek naar een bepaald script / actie maar kunnen ze gewoon nakijken of de acties uitgevoerd zijn door een script in de snellijst en bans uitdelen indien dit niet zo is.

Binnen de snellijstscripts zelf is er dan weer meer controle omdat ze op de server van TW staan, zo zouden ze er voor kunnen zorgen dat een moderator bij onderzoek naar illegale scripts kan nagaan welke scripts er gebruikt zijn om bepaalde acties uit te voeren en dan kijken of deze wel toegestaan waren.

In hoe verre inno hier echter middelen voor vrij maakt weet ik natuurlijk niet.


Dat zou kunnen, maar het is veel praktischer / handiger als die optie gewoon ingebouwd wordt. Zowel naar hantering toe als naar gebruiksgemak / nieuwe spelers.
Niet mogelijk op deze wijze.
Er zijn meerdere manieren waarop je de content van een pagina compleet kan aanpassen, ondetecteerbaar. Inclusief het uitvoeren van javascript.

Wel worden een hoop acties beperkt, hoeveel hangt ervan af hoeveel moeite in de preventie gestoken wordt.

Er zijn wel manieren voor de ontwikkelaar (niet de scriptontwikkelaar, maar innogames in dit geval) om aan elke actie die uitgevoerd wordt wat data te hangen die voor de gebruiker in eerste instantie niet zichtbaar zijn, maar ook hier kan je vrij gemakkelijk achter komen.

Waar het op neer komt is dat alles een stuk moeilijker zou worden, en zonder daadwerkelijke kennis over web programmeren, vrijwel onmogelijk. Maar mogelijk met die kennis? Met gemak.
 
Reactiescore
851
Niet mogelijk op deze wijze.
Er zijn meerdere manieren waarop je de content van een pagina compleet kan aanpassen, ondetecteerbaar. Inclusief het uitvoeren van javascript.

Wel worden een hoop acties beperkt, hoeveel hangt ervan af hoeveel moeite in de preventie gestoken wordt.

Er zijn wel manieren voor de ontwikkelaar (niet de scriptontwikkelaar, maar innogames in dit geval) om aan elke actie die uitgevoerd wordt wat data te hangen die voor de gebruiker in eerste instantie niet zichtbaar zijn, maar ook hier kan je vrij gemakkelijk achter komen.

Waar het op neer komt is dat alles een stuk moeilijker zou worden, en zonder daadwerkelijke kennis over web programmeren, vrijwel onmogelijk. Maar mogelijk met die kennis? Met gemak.
Wat ik beschrijf wordt eigenlijk al gebruikt door innogames, het is om die reden dat ze lange tijd geleden alle scripts op de beurs illegaal gemaakt hebben. Omdat ze dan alleen moeten kijken of er toch scripts gebruikt worden. Hierdoor zijn er best veel bans uitgedeeld in de periode er na, en de wijziging is er gekomen na vele klachten dat GS onmenselijk snel weggeplukt werd. Na de maatregelen zijn deze klachten ook gestopt, waarbij ik aanneem dat je niet "met gemak" alsnog kan botten.

Ik zeg niet dat het volledig onmogelijk zou zijn om te botten, het blijft een soort kat en muis spel waarbij het belangrijk is dat innogames blijft innoveren in het opsporingsmethodes, maar ik ben er 100% zeker van dat er een pak minder bots zullen zijn dan dat er nu gebruikt worden en de gameplay zeer positief beïnvloed zou worden.
 
Reactiescore
30
Wat ik beschrijf wordt eigenlijk al gebruikt door innogames, het is om die reden dat ze lange tijd geleden alle scripts op de beurs illegaal gemaakt hebben. Omdat ze dan alleen moeten kijken of er toch scripts gebruikt worden. Hierdoor zijn er best veel bans uitgedeeld in de periode er na, en de wijziging is er gekomen na vele klachten dat GS onmenselijk snel weggeplukt werd. Na de maatregelen zijn deze klachten ook gestopt, waarbij ik aanneem dat je niet "met gemak" alsnog kan botten.

Ik zeg niet dat het volledig onmogelijk zou zijn om te botten, het blijft een soort kat en muis spel waarbij het belangrijk is dat innogames blijft innoveren in het opsporingsmethodes, maar ik ben er 100% zeker van dat er een pak minder bots zullen zijn dan dat er nu gebruikt worden en de gameplay zeer positief beïnvloed zou worden.
Ik denk dat we eigenlijk redelijk hetzelfde zeggen en ik wellicht je bericht dan ook verkeerd geïnterpreteerd heb.
Het komt er inderdaad wel op neer dat dit zaken zeker moeilijker zou maken, maar zoals je zegt zijn er altijd mensen die toch een manier vinden. Al is een grote stap in de preventie (ik weet niet in hoeverre dit al geïmplementeerd is, en dat is maar goed ook) redelijk makkelijk in te voeren naar mijn weten.
 
Reactiescore
424
ik denk dat hierin ook 1 van de grootste problemen van deze discussie zit.

Normaal zou je namelijk zeggen als je het aantal diefstallen kunt verminderen met 90% is dat een zeer goede zaak.

Echter wat hier het geval is dat er gezegd wordt iedereen moet een uur langer gaan werken voor zijn geld tenzij je bij het handje vol spelers zit die de juiste connecties heeft.

Want er kan wel gezegd worden dat 1C en ook alle alternatieve geband zullen worden (mits dit door gevoerd wordt) maar je kunt niet alle alternatieve bannen.

1C is gewoon een aanvals planner (kun je buiten tw trekken en is waarschijnlijk hierna ook binnen tw nog legaal)
die linkjes genereert kun je ook buiten tw doen pas als je op die linkjes klikt kom je binnen tw terecht.
vervolgens is het een kwestie van 2x op enter klikken en met een sneltoets de tab sluiten mja dat kunnen ze ook niet verbieden want dat is geen eens een script.

Nu ben ik geen scripter maar misschien kan een scripter over bovenstaande bevestigen of het klopt dat je het zo zou kunnen doen zonder dat tw er veel tegen kan doen.
Of is er toch nog iets wat tw hieraan kan blokkeren binnen de huidige regels.
 
Reactiescore
41
1C is gewoon een aanvals planner (kun je buiten tw trekken en is waarschijnlijk hierna ook binnen tw nog legaal)
die linkjes genereert kun je ook buiten tw doen pas als je op die linkjes klikt kom je binnen tw terecht.
vervolgens is het een kwestie van 2x op enter klikken en met een sneltoets de tab sluiten mja dat kunnen ze ook niet verbieden want dat is geen eens een script.
Inno zou dit perfect kunnen afblocken dat je niet zomaar op de VP komt als je niet van binnen TW zelf komt hoor bij mijn weten. Je kan redelijk gemakkelijk zien of ze op je site zijn gekomen door op een link te klikken of zelf handmatig naar de site te surfen. Als ze het niet via JS willen doen, kunnen ze het ook in de backend afblocken if needed ;)

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Document/referrer
 
Reactiescore
30
Inno zou dit perfect kunnen afblocken dat je niet zomaar op de VP komt als je niet van binnen TW zelf komt hoor bij mijn weten. Je kan redelijk gemakkelijk zien of ze op je site zijn gekomen door op een link te klikken of zelf handmatig naar de site te surfen. Als ze het niet via JS willen doen, kunnen ze het ook in de backend afblocken if needed ;)

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Document/referrer
Tja, maar je kan natuurlijk die link wel in een iframe zetten wat dan weer gezien wordt als afkomstig van TW.
Maar goed, dan heb je weer dat iframe wat wel te onderscheppen is.

Zoveel wegen te bewandelen maar ook zoveel blokkades die geplaatst kunnen worden ^^
 
Reactiescore
122
Inno zou dit perfect kunnen afblocken dat je niet zomaar op de VP komt als je niet van binnen TW zelf komt hoor bij mijn weten. Je kan redelijk gemakkelijk zien of ze op je site zijn gekomen door op een link te klikken of zelf handmatig naar de site te surfen. Als ze het niet via JS willen doen, kunnen ze het ook in de backend afblocken if needed ;)

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Document/referrer
Dan zet je de planning toch gewoon in je notities ;). Dan kom je van binnen TW
 
Reactiescore
402
Dan zet je de planning toch gewoon in je notities ;). Dan kom je van binnen TW
Dat gebeurt nu ook al... met bijvoorbeeld: http://www.fxutility.net/massap_eng.php

Dan maak je een planning, zet je die in je notities... en dan loop je bij een paar 100 regels (aanvallen dus) al tegen beperkingen aan van je notities, ook al heb je 5 tabbladen.

Plus dat je daar de linkjes 1 voor 1 zult moeten openen, de troepen zelf moet invullen en dan is het effect van een snelle verzending met heel weinig werk echt wel weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.