Scripts: Het verbieden van 1 command

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
3.039
2 uur? voor 500 clears?
3 kwartier komt meer in de buurt.
Spreekt enkel maar meer in het voordeel van mijn uitleg dan.

1C is het probleem gewoon niet de regels omtrent fakes moeten aangepakt worden.

Begrijp me niet verkeerd he ik ben niet pro 1C sterker nog ik gebruik het niet eens.
Ik wil gewoon aantonen dat 1C geen tijd bespaard, maar juist enorm veel meer tijd kost. Fake limieten instellen is zeer complex, wat is het limiet dan? Doe je dit in verhouding met je puntenaantal en is zo iets technisch in het spel te brengen? Vragen waar ik de antwoorden niet van heb.

Elk aanvalsscript verbieden, vermoed je dat uw tegenstander een script gebruikt, support sturen en dan zullen ze ongetwijfeld kunnen zien of deze handmatig gestuurd worden of via een bot/script. Neem ik aan?

Daarom zou ik graag iemand met verstand van het opsporen van scriptjes willen zien die hier meer uitleg over kan geven en iemand van TW die kan aangeven of je limieten kan opleggen betreft fake's sturen in verhouding met je puntenaantal.
 
Reactiescore
1.008
Spreekt enkel maar meer in het voordeel van mijn uitleg dan.



Ik wil gewoon aantonen dat 1C geen tijd bespaard, maar juist enorm veel meer tijd kost. Fake limieten instellen is zeer complex, wat is het limiet dan? Doe je dit in verhouding met je puntenaantal en is zo iets technisch in het spel te brengen? Vragen waar ik de antwoorden niet van heb.

Elk aanvalsscript verbieden, vermoed je dat uw tegenstander een script gebruikt, support sturen en dan zullen ze ongetwijfeld kunnen zien of deze handmatig gestuurd worden of via een bot/script. Neem ik aan?

Daarom zou ik graag iemand met verstand van het opsporen van scriptjes willen zien die hier meer uitleg over kan geven en iemand van TW die kan aangeven of je limieten kan opleggen betreft fake's sturen in verhouding met je puntenaantal.
Jannes, elke wereld zit er al een percentage aan fakelimiet, het is dus gewoon een kwestie om die te verhogen van 2 a 3% naar 5 a 6% ofzo :tongue: Dit is zeker niet iets complex en zit al in het spel.
 
Reactiescore
888
Jannes, elke wereld zit er al een percentage aan fakelimiet, het is dus gewoon een kwestie om die te verhogen van 2 a 3% naar 5 a 6% ofzo :tongue: Dit is zeker niet iets complex en zit al in het spel.
Maar, wat schiet je op met een fakelimiet? Het probleem is toch niet dat er fakes gebruikt worden? Het gaat om het spammen en het mogelijk maken van die spam.

Zoiets meldde ik ook al op W73 forum.

Limieten omhoog zetten is wat mij betreft helemaal geen oplossing. Aanvallen worden voorspelbaarder, omdat er veel minder gefaked kan worden. Faken an sich is niet het probleem, dat maakt aanvallen en deffen juist leuk en zorgt ervoor dat het spelletje om tactiek blijft draaien. Tja, je kan niet meer spammen, maar je moet meer effort steken in het aanvallen, omdat je dan ook fakes gewoon handmatig moet sturen.
 
Reactiescore
1.142
Maar, wat schiet je op met een fakelimiet? Het probleem is toch niet dat er fakes gebruikt worden? Het gaat om het spammen en het mogelijk maken van die spam.

Zoiets meldde ik ook al op W73 forum.
Fakelimiet zorgt ervoor dat je niet meer continue fakes kan spammen. Omdat dan simpelweg je offies niet meer opbouwen, omdat de fakes teveel POP gaan kosten. Ben zelf groot voorstander van een fors fake limiet.
 
Reactiescore
299
Jannes, elke wereld zit er al een percentage aan fakelimiet, het is dus gewoon een kwestie om die te verhogen van 2 a 3% naar 5 a 6% ofzo :tongue: Dit is zeker niet iets complex en zit al in het spel.
vgm bedoelde jannes meer een fake limiet als in een acc met 500 dorpen mag maximaal 1500 aanvallen gooien, lijkt me niet echt mogelijk trouwens want als je dan 1500 al raakt kan je geen edels meer gooien

indien jannes het niet zo bedoelde (sorry)
 
Reactiescore
419
vgm bedoelde jannes meer een fake limiet als in een acc met 500 dorpen mag maximaal 1500 aanvallen gooien, lijkt me niet echt mogelijk trouwens want als je dan 1500 al raakt kan je geen edels meer gooien

indien jannes het niet zo bedoelde (sorry)
Zoiets had ik wel in gedachten iig.
maar edel aanvallen tellen dan niet mee aan die limiet.
 
Reactiescore
2.221
Gewoon lekker het percentage naar 10 a 15% trekken. Dan houdt dat spammen zo op.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.398
Gewoon lekker het percentage naar 10 a 15% trekken. Dan houdt dat spammen zo op.
Elk dorp waar je een trein zet is dan een waardeloos cleardorp... Lijkt me niet echt handig early game. Late game wordt de invloed kleiner maar alsnog niet handig lijkt me. Zoalng de speed maar niet beïnvloed wordt door absurde fakelimieten ist allemaal prima voor mij.
 
Reactiescore
2.221
Elk dorp waar je een trein zet is dan een waardeloos cleardorp... Lijkt me niet echt handig early game. Late game wordt de invloed kleiner maar alsnog niet handig lijkt me. Zoalng de speed maar niet beïnvloed wordt door absurde fakelimieten ist allemaal prima voor mij.
Nja ik denk dat dat juist door de ingame edeltrein functie wel mogelijk moet zijn om een uitzondering daarvoor te vinden.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.398
Nja ik denk dat dat juist door de ingame edeltrein functie wel mogelijk moet zijn om een uitzondering daarvoor te vinden.
Dat is dan een aanpassing die vanuit inno moet gebeuren aan de game ipv gewoon wat scriptregels en settings wijzigen. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze zo ver zullen gaan, maar dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
 
Reactiescore
1.008
Maar, wat schiet je op met een fakelimiet? Het probleem is toch niet dat er fakes gebruikt worden? Het gaat om het spammen en het mogelijk maken van die spam.

Zoiets meldde ik ook al op W73 forum.
Ik zeg ook niet dat het een oplossing is en sta er ook niet achter, wilde alleen even duidelijk maken aan Jannes dat dit al een instelling is die simpel aangepast kan worden ;)
 
Reactiescore
185
Loopt deze discussie nog steeds?

Volgens mij is alles al 10x gezegd nu dus geen idee waar op gewacht wordt.
 
Reactiescore
81
Beste AF-gangers,

Lang geleden dat ik een pleidooi heb geschreven op het algemeen forum dus bij deze (TLDR onderaan voor de luie mensen). Om maar meteen met de deur in huis te vallen, het lijkt mij een goed idee om een aantal userscripts/extensies te verbieden zoals 1Command, al dan niet alle userscripts en extensies buiten handen van TribalWars zelf.

Er zijn over de jaren heen zijn er veel (privé)scripts gemaakt, gedeeld, verboden, geband, afgekeurd, afgeschermd van niet-stamgenoten, geüpdatet, alleen werkend vanaf eigen servers/websites, etc. etc. Hierdoor ontstaat er een steeds groter en oncontroleerbaar scala aan scripts wat er voor zorgt dat: (1) TribalWars de scripts in omloop en het gebruik van o.a. illegale scripts niet onder controle kan houden, (2) de verdeeldheid tussen spelers/stammen ontstaat en steeds verder groeit terwijl dat onafhankelijk is van tijd, inzet, ervaring, en kwaliteit van de speler(s) op de accounts zelf wat ten koste gaat van het spelplezier.

Om deze problemen te verhelpen ben ik van mening dat deze stappen kunnen helpen deze problemen te verhelpen:

  • Het verbieden van ALLE userscripts/extensies buiten TribalWars om.
    • Waarom? (1) Zo kan het TribalWars team de boel meer onder controle houden en (2) maakt tevens het verschil tussen spelers kleiner waar (user)scripts een grote bijdrage in hebben.
  • Functies uit userscripts integreren in TribalWars zelf (mits toestemming van de scriptmakers natuurlijk) door of onderdelen ervan mee te nemen in spelupdates of door script(functies) als standaard geïnstalleerd script aan of uit te kunnen zetten via het instellingen menu.
    • Waarom? (1) Zo kan TribalWars meer controle houden over welke scripts er gebruikt kunnen en mogen worden en (2) iedere individuele speler heeft zo deze scripts ter beschikking om er gebruik van te kunnen maken. Door niet alle scripts vast te integreren in het systeem blijft het spel wel snel met laden en is het voor iedereen vrijblijvend hoeveel scripts ze aan/uit willen hebben staan die invloed hebben op de laadtijd van de pagina. (Zo is Sangu-package een vrij zwaar script en heeft dus ook een grote impact op de laadtijd van de pagina’s)
    • Voorbeeld met een paar willekeurig gekozen scripts: https://prnt.sc/u92drq De lay-out is momenteel niet optimaal en kan ook nog in verbeterd worden door bijvoorbeeld scripts onder te verdelen in: aanvallende scripts, verdedigende scripts, account onderhoudende scripts, en overige scripts e.d. Bij de geïntegreerde scripts kan een bijschrift worden gegeven over de functies ervan en wat ermee gedaan kan worden, bovendien zouden de originele makers van deze scripts daar een eervolle vermelding kunnen krijgen.
  • Het bovenstaande idee om userscripts als standaard te integreren in TribalWars kan natuurlijk ook worden gedaan voor snelschakellijstscripts. Door hier ook hetzelfde ‘aanvinksysteem’ voor te gebruiken heeft iedereen de scripts voor handen die zijn toegestaan vanuit TribalWars. Door gebruik te maken van het meldingssysteem zoals bij berichten/mededelingen/stamforum dat er een getalletje bij komt te staan, kan iedereen op de hoogte worden gebracht wanneer er één of meerdere scripts worden toegevoegd om te kunnen gebruiken.
  • Spelers bekend maken met deze scripts door dit toe te voegen aan de opdrachten reeks die in het begin wordt opgesteld bij iedere wereld. Door hier ook te verwijzen naar deze scriptpagina waar uitleg staat over scripts kan iedereen hiervan op de hoogte worden gesteld.
  • Door 1Command te verbieden moet er wel een alternatief worden aangeboden vanuit TribalWars wat het aanvallen makkelijker maakt dan handmatig, maar niet zo gemakkelijk als met 1Command. Een aanvalsplanner zoals TW AAP/Modus W23 aanvalsplanner/fxutility/Walk aanvalsplanner etc. die puur aanvalsplanningen uit rekenen en gereed maken voor plakken in het notitieblok zouden hiervoor geïntegreerd kunnen worden zodat er handmatig, maar toch ook nog enigszins gepland, aangevallen kan worden.
Over de jaren heen zijn het steeds dezelfde accounts/spelers die in de top van de wereld meedraaien terwijl de playerbase van Tribalwars steeds verder lijkt te slinken. Dit zijn uit mijn ervaring altijd spelers die gebruik maken van talloze scripts die hierdoor een oneerlijk voordeel halen ten opzichten van onwetende spelers die de term 'scripts' voor TribalWars niet eens kennen. Dit is tevens een groot probleem op de casual werelden waar al jaren wordt geprobeerd het concept van deze werelden te verbeteren maar nog nooit echt is gelukt. Dit zou juist dé leeromgeving moeten zijn volgens TribalWars waar spelers het spel kunnen leren spelen. Uiteindelijk speelt hier 90% van de spelers zonder scripts, waardoor ze alsnog keihard de grond in worden geboord eenmaal in aanvalsrange zonder alsnog maar iets van spelervaring op te kunnen doen. Zoals terug te lezen in dit topic kunnen scripts zoals 1Command de speed werelden verknallen (en misschien ook wel classics als snellere spelwerelden) maar zo ruïneren scripts in het algemeen ook de casual werelden. Pas wanneer spelers gelijkwaardige hulpmiddelen voor handen hebben kan dit spel pas eerlijk worden gespeeld (afgezien het feit dat Innogames spelers de mogelijkheid biedt voor pp-abusen en het spel ook steeds meer pay to win maakt).

Ik begrijp natuurlijk dat zo iets lang kan duren voordat TribalWars dit doorgevoerd kan hebben omtrent scriptgebruik, maar dit kan ook geleidelijk steeds verder worden uitgebreid over verschillende spelupdates. Bij het organiseren, begeleiden en uitwerken van dit plan zou ik overigens gerust willen helpen.

TLDR; Door scripts van buitenaf te verbieden maar wel handige onderdelen van scripts te integreren in het systeem van TribalWars is er meer controle over (user-/snelschakellijst)scripts en de verdeeldheid van spelers onderling vanwege scripts wordt kleiner wat het algemeen spelplezier van de spelers kan verbeteren.

Met vriendelijke groeten,

To Infinity For Serenity
 
Reactiescore
1.257
Tribalwars moet simpelweg een scriptstore maken voor user/snellijstscripts, waar makers voor enige vergoeding de scripts kunnen plaatsen...
 
Reactiescore
888
Beste AF-gangers,

Lang geleden dat ik een pleidooi heb geschreven op het algemeen forum dus bij deze (TLDR onderaan voor de luie mensen). Om maar meteen met de deur in huis te vallen, het lijkt mij een goed idee om een aantal userscripts/extensies te verbieden zoals 1Command, al dan niet alle userscripts en extensies buiten handen van TribalWars zelf.

Er zijn over de jaren heen zijn er veel (privé)scripts gemaakt, gedeeld, verboden, geband, afgekeurd, afgeschermd van niet-stamgenoten, geüpdatet, alleen werkend vanaf eigen servers/websites, etc. etc. Hierdoor ontstaat er een steeds groter en oncontroleerbaar scala aan scripts wat er voor zorgt dat: (1) TribalWars de scripts in omloop en het gebruik van o.a. illegale scripts niet onder controle kan houden, (2) de verdeeldheid tussen spelers/stammen ontstaat en steeds verder groeit terwijl dat onafhankelijk is van tijd, inzet, ervaring, en kwaliteit van de speler(s) op de accounts zelf wat ten koste gaat van het spelplezier.

Om deze problemen te verhelpen ben ik van mening dat deze stappen kunnen helpen deze problemen te verhelpen:

  • Het verbieden van ALLE userscripts/extensies buiten TribalWars om.
    • Waarom? (1) Zo kan het TribalWars team de boel meer onder controle houden en (2) maakt tevens het verschil tussen spelers kleiner waar (user)scripts een grote bijdrage in hebben.
  • Functies uit userscripts integreren in TribalWars zelf (mits toestemming van de scriptmakers natuurlijk) door of onderdelen ervan mee te nemen in spelupdates of door script(functies) als standaard geïnstalleerd script aan of uit te kunnen zetten via het instellingen menu.
    • Waarom? (1) Zo kan TribalWars meer controle houden over welke scripts er gebruikt kunnen en mogen worden en (2) iedere individuele speler heeft zo deze scripts ter beschikking om er gebruik van te kunnen maken. Door niet alle scripts vast te integreren in het systeem blijft het spel wel snel met laden en is het voor iedereen vrijblijvend hoeveel scripts ze aan/uit willen hebben staan die invloed hebben op de laadtijd van de pagina. (Zo is Sangu-package een vrij zwaar script en heeft dus ook een grote impact op de laadtijd van de pagina’s)
    • Voorbeeld met een paar willekeurig gekozen scripts: https://prnt.sc/u92drq De lay-out is momenteel niet optimaal en kan ook nog in verbeterd worden door bijvoorbeeld scripts onder te verdelen in: aanvallende scripts, verdedigende scripts, account onderhoudende scripts, en overige scripts e.d. Bij de geïntegreerde scripts kan een bijschrift worden gegeven over de functies ervan en wat ermee gedaan kan worden, bovendien zouden de originele makers van deze scripts daar een eervolle vermelding kunnen krijgen.
  • Het bovenstaande idee om userscripts als standaard te integreren in TribalWars kan natuurlijk ook worden gedaan voor snelschakellijstscripts. Door hier ook hetzelfde ‘aanvinksysteem’ voor te gebruiken heeft iedereen de scripts voor handen die zijn toegestaan vanuit TribalWars. Door gebruik te maken van het meldingssysteem zoals bij berichten/mededelingen/stamforum dat er een getalletje bij komt te staan, kan iedereen op de hoogte worden gebracht wanneer er één of meerdere scripts worden toegevoegd om te kunnen gebruiken.
  • Spelers bekend maken met deze scripts door dit toe te voegen aan de opdrachten reeks die in het begin wordt opgesteld bij iedere wereld. Door hier ook te verwijzen naar deze scriptpagina waar uitleg staat over scripts kan iedereen hiervan op de hoogte worden gesteld.
  • Door 1Command te verbieden moet er wel een alternatief worden aangeboden vanuit TribalWars wat het aanvallen makkelijker maakt dan handmatig, maar niet zo gemakkelijk als met 1Command. Een aanvalsplanner zoals TW AAP/Modus W23 aanvalsplanner/fxutility/Walk aanvalsplanner etc. die puur aanvalsplanningen uit rekenen en gereed maken voor plakken in het notitieblok zouden hiervoor geïntegreerd kunnen worden zodat er handmatig, maar toch ook nog enigszins gepland, aangevallen kan worden.
Over de jaren heen zijn het steeds dezelfde accounts/spelers die in de top van de wereld meedraaien terwijl de playerbase van Tribalwars steeds verder lijkt te slinken. Dit zijn uit mijn ervaring altijd spelers die gebruik maken van talloze scripts die hierdoor een oneerlijk voordeel halen ten opzichten van onwetende spelers die de term 'scripts' voor TribalWars niet eens kennen. Dit is tevens een groot probleem op de casual werelden waar al jaren wordt geprobeerd het concept van deze werelden te verbeteren maar nog nooit echt is gelukt. Dit zou juist dé leeromgeving moeten zijn volgens TribalWars waar spelers het spel kunnen leren spelen. Uiteindelijk speelt hier 90% van de spelers zonder scripts, waardoor ze alsnog keihard de grond in worden geboord eenmaal in aanvalsrange zonder alsnog maar iets van spelervaring op te kunnen doen. Zoals terug te lezen in dit topic kunnen scripts zoals 1Command de speed werelden verknallen (en misschien ook wel classics als snellere spelwerelden) maar zo ruïneren scripts in het algemeen ook de casual werelden. Pas wanneer spelers gelijkwaardige hulpmiddelen voor handen hebben kan dit spel pas eerlijk worden gespeeld (afgezien het feit dat Innogames spelers de mogelijkheid biedt voor pp-abusen en het spel ook steeds meer pay to win maakt).

Ik begrijp natuurlijk dat zo iets lang kan duren voordat TribalWars dit doorgevoerd kan hebben omtrent scriptgebruik, maar dit kan ook geleidelijk steeds verder worden uitgebreid over verschillende spelupdates. Bij het organiseren, begeleiden en uitwerken van dit plan zou ik overigens gerust willen helpen.

TLDR; Door scripts van buitenaf te verbieden maar wel handige onderdelen van scripts te integreren in het systeem van TribalWars is er meer controle over (user-/snelschakellijst)scripts en de verdeeldheid van spelers onderling vanwege scripts wordt kleiner wat het algemeen spelplezier van de spelers kan verbeteren.

Met vriendelijke groeten,

To Infinity For Serenity
Vluchtig doorgelezen, maar een fantastische uiteenzetting, ongeacht mijn mening over dit onderwerp. Iets waar op gebouwd kan worden!
 
Reactiescore
923
Tribalwars moet simpelweg een scriptstore maken voor user/snellijstscripts, waar makers voor enige vergoeding de scripts kunnen plaatsen...
En jij denkt dat inno geld ervoor gaat geven lmfao
 
Reactiescore
850
Beste AF-gangers,

Lang geleden dat ik een pleidooi heb geschreven op het algemeen forum dus bij deze (TLDR onderaan voor de luie mensen). Om maar meteen met de deur in huis te vallen, het lijkt mij een goed idee om een aantal userscripts/extensies te verbieden zoals 1Command, al dan niet alle userscripts en extensies buiten handen van TribalWars zelf.

Er zijn over de jaren heen zijn er veel (privé)scripts gemaakt, gedeeld, verboden, geband, afgekeurd, afgeschermd van niet-stamgenoten, geüpdatet, alleen werkend vanaf eigen servers/websites, etc. etc. Hierdoor ontstaat er een steeds groter en oncontroleerbaar scala aan scripts wat er voor zorgt dat: (1) TribalWars de scripts in omloop en het gebruik van o.a. illegale scripts niet onder controle kan houden, (2) de verdeeldheid tussen spelers/stammen ontstaat en steeds verder groeit terwijl dat onafhankelijk is van tijd, inzet, ervaring, en kwaliteit van de speler(s) op de accounts zelf wat ten koste gaat van het spelplezier.

Om deze problemen te verhelpen ben ik van mening dat deze stappen kunnen helpen deze problemen te verhelpen:

  • Het verbieden van ALLE userscripts/extensies buiten TribalWars om.
    • Waarom? (1) Zo kan het TribalWars team de boel meer onder controle houden en (2) maakt tevens het verschil tussen spelers kleiner waar (user)scripts een grote bijdrage in hebben.
  • Functies uit userscripts integreren in TribalWars zelf (mits toestemming van de scriptmakers natuurlijk) door of onderdelen ervan mee te nemen in spelupdates of door script(functies) als standaard geïnstalleerd script aan of uit te kunnen zetten via het instellingen menu.
    • Waarom? (1) Zo kan TribalWars meer controle houden over welke scripts er gebruikt kunnen en mogen worden en (2) iedere individuele speler heeft zo deze scripts ter beschikking om er gebruik van te kunnen maken. Door niet alle scripts vast te integreren in het systeem blijft het spel wel snel met laden en is het voor iedereen vrijblijvend hoeveel scripts ze aan/uit willen hebben staan die invloed hebben op de laadtijd van de pagina. (Zo is Sangu-package een vrij zwaar script en heeft dus ook een grote impact op de laadtijd van de pagina’s)
    • Voorbeeld met een paar willekeurig gekozen scripts: https://prnt.sc/u92drq De lay-out is momenteel niet optimaal en kan ook nog in verbeterd worden door bijvoorbeeld scripts onder te verdelen in: aanvallende scripts, verdedigende scripts, account onderhoudende scripts, en overige scripts e.d. Bij de geïntegreerde scripts kan een bijschrift worden gegeven over de functies ervan en wat ermee gedaan kan worden, bovendien zouden de originele makers van deze scripts daar een eervolle vermelding kunnen krijgen.
  • Het bovenstaande idee om userscripts als standaard te integreren in TribalWars kan natuurlijk ook worden gedaan voor snelschakellijstscripts. Door hier ook hetzelfde ‘aanvinksysteem’ voor te gebruiken heeft iedereen de scripts voor handen die zijn toegestaan vanuit TribalWars. Door gebruik te maken van het meldingssysteem zoals bij berichten/mededelingen/stamforum dat er een getalletje bij komt te staan, kan iedereen op de hoogte worden gebracht wanneer er één of meerdere scripts worden toegevoegd om te kunnen gebruiken.
  • Spelers bekend maken met deze scripts door dit toe te voegen aan de opdrachten reeks die in het begin wordt opgesteld bij iedere wereld. Door hier ook te verwijzen naar deze scriptpagina waar uitleg staat over scripts kan iedereen hiervan op de hoogte worden gesteld.
  • Door 1Command te verbieden moet er wel een alternatief worden aangeboden vanuit TribalWars wat het aanvallen makkelijker maakt dan handmatig, maar niet zo gemakkelijk als met 1Command. Een aanvalsplanner zoals TW AAP/Modus W23 aanvalsplanner/fxutility/Walk aanvalsplanner etc. die puur aanvalsplanningen uit rekenen en gereed maken voor plakken in het notitieblok zouden hiervoor geïntegreerd kunnen worden zodat er handmatig, maar toch ook nog enigszins gepland, aangevallen kan worden.
Over de jaren heen zijn het steeds dezelfde accounts/spelers die in de top van de wereld meedraaien terwijl de playerbase van Tribalwars steeds verder lijkt te slinken. Dit zijn uit mijn ervaring altijd spelers die gebruik maken van talloze scripts die hierdoor een oneerlijk voordeel halen ten opzichten van onwetende spelers die de term 'scripts' voor TribalWars niet eens kennen. Dit is tevens een groot probleem op de casual werelden waar al jaren wordt geprobeerd het concept van deze werelden te verbeteren maar nog nooit echt is gelukt. Dit zou juist dé leeromgeving moeten zijn volgens TribalWars waar spelers het spel kunnen leren spelen. Uiteindelijk speelt hier 90% van de spelers zonder scripts, waardoor ze alsnog keihard de grond in worden geboord eenmaal in aanvalsrange zonder alsnog maar iets van spelervaring op te kunnen doen. Zoals terug te lezen in dit topic kunnen scripts zoals 1Command de speed werelden verknallen (en misschien ook wel classics als snellere spelwerelden) maar zo ruïneren scripts in het algemeen ook de casual werelden. Pas wanneer spelers gelijkwaardige hulpmiddelen voor handen hebben kan dit spel pas eerlijk worden gespeeld (afgezien het feit dat Innogames spelers de mogelijkheid biedt voor pp-abusen en het spel ook steeds meer pay to win maakt).

Ik begrijp natuurlijk dat zo iets lang kan duren voordat TribalWars dit doorgevoerd kan hebben omtrent scriptgebruik, maar dit kan ook geleidelijk steeds verder worden uitgebreid over verschillende spelupdates. Bij het organiseren, begeleiden en uitwerken van dit plan zou ik overigens gerust willen helpen.

TLDR; Door scripts van buitenaf te verbieden maar wel handige onderdelen van scripts te integreren in het systeem van TribalWars is er meer controle over (user-/snelschakellijst)scripts en de verdeeldheid van spelers onderling vanwege scripts wordt kleiner wat het algemeen spelplezier van de spelers kan verbeteren.

Met vriendelijke groeten,

To Infinity For Serenity
Mooie post, ik kan me er helemaal in vinden.

Echter denk ik wel dat er eenvoudigere (en dus goedkopere voor inno) oplossingen zijn. Userscripts hebben slechts 2 voordelen: ze zijn minder makkelijk te controleren en dus geschikter voor illegaal / bots en ze zijn handig om informatie onmiddellijk weer te geven zonder je snellijst te moeten aanklikken. Dat eerste wilt iedereen net van af, het is dat 2de waar een oplossing voor moet gemaakt worden. En daarvoor zou het veel simpeler zijn om gewoon userscripts te verbieden in totaliteit, de scripts om te zetten naar snellijstscripts en inno een optie te laten inbouwen in de snellijst om scripts automatisch uit te voeren wanneer de pagina geladen is.

De nuttige effecten van userscripts, betere controle opties voor inno, geen noodzaak aan gigantische wijzigingen (slechts 1 kleintje, aangezien het inbouwen met vinkjes van scripts eerder een optie wordt om scripts meer toegankelijk te maken)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.