Scripts: Het verbieden van 1 command

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duckje

Teamleden
Community Manager
Reactiescore
1.788
Beste spelers,

Lees ook de regels op dit subforum: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/community-denktank-info.204859/
En ook het algemene topic over de scriptregels van de toekomst:

Zoals het topic het al zegt willen we graag vanuit Community Management 1 command verbieden. De werking van het script is al sinds dag 1 illegaal maar is toen als uitzondering toegestaan. Vandaag zijn we van mening dat we de opportuniteit en kans hebben om dit volledig te verbannen.

Dit zal een impact hebben op het spel en zijn spelers. Ik wijs je er echter wel op dat er ook een periode voor 1 command was, en ook al is het script op TW.NL bijzonder populair is ditzelfde script op alle andere markten illegaal.

We horen graag je feedback.

Duckje

Reactiescore
922
Ik ben voor verbieden.

Alleen het zou prettig zijn als er wel wat alternatieven aanwezig zouden zijn, die wellicht met meer handelingen weliswaar alsnog aardig snel kunnen versturen. Denk aan bijv. modus attack planner. Weet niet wat er nog allemaal meer is, daar speel ik te weinig voor.
Het probleem is, mocht dat er dus niet zijn, dat je maar wel de scripters moet gaan warm maken dat te kunnen/willen maken, en het ook nog onderhouden.
Anders ga je namelijk naar de andere kant van het spectrum.

EDIT:
Ik denk wel, dat wil je een beetje van het ''aanvallen spammen'' metagame af, dat je ook moet gaan werken met andere settings bijv. seconden/hoge fake limiet/ pakketjes enzovoorts. En dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
652
Ik ben voor verbieden.

1command maakt het al lange tijd zeer makkelijk om massaal aanvallen te sturen. Vooral het sturen van fakes is onwijs makkelijk geworden en het haalt veel tactiek naar mijn idee weg. Het is gewoon fakes pompen, pompen en nog eens pompen. Voor de rest sluit ik me dus helemaal aan bij de post van Sseg.

Ik ben voor verbieden.

Alleen het zou prettig zijn als er wel wat alternatieven aanwezig zouden zijn, die wellicht met meer handelingen weliswaar alsnog aardig snel kunnen versturen. Denk aan bijv. modus attack planner. Weet niet wat er nog allemaal meer is, daar speel ik te weinig voor.
Het probleem is, mocht dat er dus niet zijn, dat je maar wel de scripters moet gaan warm maken dat te kunnen/willen maken, en het ook nog onderhouden.
Anders ga je namelijk naar de andere kant van het spectrum.

Reactiescore
526
Ik ben tegen,

Voornamelijk omdat er dan altijd prive alternatieven komen waardoor sommige accounts wel beschikking krijgen tot het snel sturen van fakes/clears. 1Command is nu juist voor iedereen beschikbaar en iedereen gebruikt hetzelfde script ervoor. Er is geen ongelijkheid. Als je tegen 1Command bent kan je beter de torenwerelden spelen waar het effect van 1Command veel minder effectief is.

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
652
Ik ben tegen,

Voornamelijk omdat er dan altijd prive alternatieven komen waardoor sommige accounts wel beschikking krijgen tot het snel sturen van fakes/clears. 1Command is nu juist voor iedereen beschikbaar en iedereen gebruikt hetzelfde script ervoor. Er is geen ongelijkheid. Als je tegen 1Command bent kan je beter de torenwerelden spelen waar het effect van 1Command veel minder effectief is.
Dan zal het alternatief nog altijd goedgekeurd moeten worden door het TW-Team: we mogen dus geen één op één vervanger krijgen van 1C, anders is het verbieden natuurlijk zinloos. Duckje heeft een ander topic aangemaakt waar hij iets duidelijk aangeeft welk soort scripts TW.nl wilt verbieden en welke niet.

Reactiescore
775
Verpruts tw nog meer dan dat al is.
1c is niet alleen aanvallen/fakes spammen, t helpt ook super veel met t deffen; crossdef sturen etc. Als je dit allemaal handmatig wilt doen, gaat er teveel tijd in zitten. Meeste lui die voor de 1c ban zijn, zijn luie twers int algemeen. Fakelimieten zijn al donders hoog i.v.m vroeger..
Mocht dit echt doorgaan, dan is het een perfect moment om te stoppen.

Reactiescore
1.258
Waarom is er nu opeens plots de "opportuniteit en kans" om het te verbieden? Vandaag is niet anders dan gister?

Maar dit script direct bij het begin al verboden moeten zijn en is nu geheel geintergreerd in de .NL community. Enige nette oplossing die ik zie is dat er vanuit TW een massa aanval/OS functie komt.

Edit: hierom is er dus nu dit topic geopend https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/scriptregels-van-de-toekomst.204861/

Reactiescore
775
@We Like Hot Chicks hellemaal akkoord :)
Als er dan een andere manier komt om crossdef te sturen naar stamgenoten die legaal is , is het iets aanvaardbaarder
Precies, wie gaat er nou uren voor zitten om handmatig ff crossdef te sturen.. Crossdef is gewoon zwaar essentieel/effectief als je n beetje goed wilt deffen, leid je minder verlies als dr n stack rip gaat.. etcetc ondoordachte beslissing.

Reactiescore
112
Precies, wie gaat er nou uren voor zitten om handmatig ff crossdef te sturen.. Crossdef is gewoon zwaar essentieel/effectief als je n beetje goed wilt deffen, leid je minder verlies als dr n stack rip gaat.. etcetc ondoordachte beslissing.
Precies, wie gaat er nou uren voor zitten om handmatig ff crossdef te sturen.

dat dus, je bent gestoord als je daar naar uit kijkt

Reactiescore
922
Ik ben tegen,

Dat is natuurlijk geschreven uit een perspectief van normale werelden. Maar op de classics zijn er geen torens, en die komen daar ook niet. Dat samen met extreem korte /snelle looptijden, is er naar mijn idee geen plek voor dit script.
Voor casual geen idee of daar torens zijn, maar die werelden zijn bedoeld voor de beginnende/minder geskilde/minder actieve spelers, en ook daar kan ik me voorstellen dat dit script niet heel welkom is.

Natuurlijk moeten er alternatieven komen. Voor eigen kruisdeff aanvragen kan dat prima met troepen sjablonen en os aanvragen. Maar voor tussenstacken/kruisdeff bij stamgenoten moet er inderaad een alternatief komen.
Aanvallend zijn er namelijk wel alternatieven.

Reactiescore
775
Precies, wie gaat er nou uren voor zitten om handmatig ff crossdef te sturen.

dat dus, je bent gestoord als je daar naar uit kijkt
En op offensief niveau, krijg je eens wat incs gestuurd en uitdaging, is het weer niet goed. "ja vroeger had je 20k/30k incs per massa". Grotere werelden natuurlijk, maar dan nog.. Wat je nu gaat krijgen, zijn 1 tonige timemassas die geen ene drol aanzijn.

Reactiescore
526
Maar op de classics zijn er geen torens
Perspectief op een classic wereld is anders en dat snap ik ook. Weet niet of er vanuit TW mogelijkheden om op bepaalde werelden wel scripts te verbieden? Weet wel dat er op de speedwereld wel eens uitzonderingen werden gemaakt voor bepaalde scripts die normaal super illegaal zijn.

Reactiescore
1.258
Perspectief op een classic wereld is anders en dat snap ik ook. Weet niet of er vanuit TW mogelijkheden om op bepaalde werelden wel scripts te verbieden? Weet wel dat er op de speedwereld wel eens uitzonderingen werden gemaakt voor bepaalde scripts die normaal super illegaal zijn.
Voert TW mijn idee uit met een script store en je kunt m per wereld uit/aan doen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.