Scriptregels van de toekomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duckje

Teamleden
Community Manager
Reactiescore
1.788
  • Scripts die direct invloed hebben op andere spelers (1command, MS timers, ...)
kan iemand me even uitleggen hoe ms timers invloed hebben op andere spelers? je moet toch nog steeds zelf klikken en je hebt nooit geen 100% slaagkans.
- Een aanval heeft een directe interactie met andere spelers, de timing daarvan heeft een direct effect op de verdediger.
Als je nu je GS balanceerders gaat timen heb je een ander verhaal natuurlijk ;)
 
Reactiescore
526
- Een aanval heeft een directe interactie met andere spelers, de timing daarvan heeft een direct effect op de verdediger.
Als je nu je GS balanceerders gaat timen heb je een ander verhaal natuurlijk ;)
DS timers zitten al sinds tw bestaat in het spel, snap niet dat dat nu ineens een probleem gaat vormen?
 

DeletedUser79704

Guest
- Een aanval heeft een directe interactie met andere spelers, de timing daarvan heeft een direct effect op de verdediger.
Als je nu je GS balanceerders gaat timen heb je een ander verhaal natuurlijk ;)
een aanval sturen heeft ook een direct effect op een verdediger, laten we dat ook bannen dan! je moet nog steeds zelf klikken en een ms timer geeft geen garantie op strakke timings
 
Reactiescore
402
vroeger was de stelregel dat een klik niet iets mag vervangen wat voor een niet scripter ook een klik kost. dat lijkt me een eerste goede basis.
eigenlijk zouden de scriptjes je het leven overzichtelijker moeten maken niet makkelijker. dat zorgt namelijk voor een oneerlijk voordeel tov de mensen die geen scriptjes gebruiken.

optie 1 dus.
Geheel met ItsDash eens... en laat -zoals dat op andere servers gebeurd- de toegestane scripts door TW hosten. Ieder ander script dat niet gehost wordt door TW zelf, is verboden. Makkelijker kunnen we het niet maken.
 
Reactiescore
170
Geheel met ItsDash eens... en laat -zoals dat op andere servers gebeurd- de toegestane scripts door TW hosten. Ieder ander script dat niet gehost wordt door TW zelf, is verboden. Makkelijker kunnen we het niet maken.

Natuurlijk dan wel met een systeem waardoor er hotfixes en updates kunnen gedaan worden door de originele scripter, zodat scripts niet breken als er een gameupdate gebeurt :eek:
 
Reactiescore
122
- Een aanval heeft een directe interactie met andere spelers, de timing daarvan heeft een direct effect op de verdediger.
Als je nu je GS balanceerders gaat timen heb je een ander verhaal natuurlijk ;)
Zoals ik prive al zei, is een MS timer puur cosmetisch. Ook is het makkelijk zo te maken dat dit letterlijk onmogelijk te detecteren is voor Inno. Bij de scripts die je wilt verbieden, is het wellicht ook handig om te kijken voor welke scripts dit daadwerkelijk mogelijk is
 
Reactiescore
851
@Duckje Allereerst, mooi initiatief, het is dringend tijd dat de scriptregels (op .nl of over heel tw) herbekeken worden.

De huidige script regels zijn eigenlijk voor niemand duidelijk of handig: spelers zonder script kennis hebben geen idee hoe het allemaal zit en waar ze het moeten vinden, scripters kunnen er niet meer aan uit wat nou net allemaal mag (al zeker niet als ze voor meerdere servers scripten) en CM/moderators weten met momenten zelf niet of een script goedgekeurd of afgekeurd zou moeten worden.

Dit is op zich al een leuke discussie over wat wel / niet zou mogen en het idee om een onderscheid te maken tussen scripts die een directe invloed hebben op de tegenstander of die enkel invloed hebben op het eigen account. Maar hierbij wil ik wel 2 grote kanttekeningen plaatsen:
  • Waar trek je de grens tussen scripts die invloed hebben op de tegenstander?
  • Spelen grotere factoren (zoals de discussie userscript/snellijst en prive/publiek) geen gigantische rol in de afweging voor wat wel / niet zou mogen?
Een concreet voorbeeld van bovenstaande punten: munten meppen heeft strikt gezien geen rechtstreekse invloed op de tegenstander en wordt daarom ook in de openingspost daar onderverdeeld. Maar onrechtstreeks is het voor de verdediger een groot verschil of die van een tegenstander 50 edels krijgt of 100. Wanneer die extra edels dan mogelijk gemaakt zijn door een script, heeft dat dus wel een onrechtstreekse invloed op de tegenstander. En binnen datzelfde voorbeeld, als dat edel mep script dan publiek is kan iedereen aan meer edels komen, maar als het prive is kan het onrechtstreeks voordeel enorm oplopen.

Persoonlijk ben ik voorstander van te beginnen met de grootte discussies, vervolgens na te gaan wat de community vind dat zou mogen en als laatste dat omzetten in een effectieve regelgeving. En dit alles terwijl er ook rekening gehouden wordt met het aspect "bots", want de vrijheid op .NL met betrekking tot scripts levert nu eenmaal ook meer mogelijkheden om ongedetecteerd bots te gebruiken.

Volgende topics zou ik discussies over starten en eventueel later over stemmen:
  • Userscripts verbieden of niet
  • Prive scripts toestaan of niet

  • Onderscheid maken tussen scripts die invloed hebben op de tegenstander of niet
  • Het fenomeen legal botting (= knop inhouden om opvolgende acties uit te voeren) toestaan of niet
  • ... (eigenlijk alle voorbeelden gegeven in de beginpost aftoetsen)
De 2 eerste puntjes zijn grote gamechangers, het kan daarom handig zijn deze eerst te bespreken en reeds over te stemmen alvorens verder te gaan. Ze gaan namelijk invloed hebben op het vervolg...

Indien dit vanuit het CM gewenst is wil ik de inleiding voor deze topics wel schrijven, met daarin een goede uitleg over wat we er onder verstaan, hoe het werkt en vooral wat de voor en nadelen zijn. Op die manier kan iedereen een goede mening vormen en later zijn stem uitbrengen.

Uiteindelijk is het doel voor innogames de gelijkschakeling van script regels over alle servers, dit komt er sowieso in de toekomst, waarom zetten wij als community niet samen de eerste stap en bezorgen we innogames onze kijk op wat toegestaan zou moeten zijn betreffende scripts op TW. Als elke server dat doet is het uiteindelijk aan innogames om dat samen te voegen tot 1 geheel.
 
Reactiescore
30
- Een aanval heeft een directe interactie met andere spelers, de timing daarvan heeft een direct effect op de verdediger.
Als je nu je GS balanceerders gaat timen heb je een ander verhaal natuurlijk ;)
TW heeft deze functionaliteit zelf ingebouwd gehad? De verdediger heeft het eigenlijk al makkelijk in dit opzicht, en nu dus nog makkelijker?
Mag ik vragen waarom deze functionaliteit en nu ook dit soort scripts verboden worden, als je onderstaand in acht neemt;

Het is een beetje krom gezien in dit opzicht, de verdediger al in het voordeel is. Neem cancelsnipen, je kan over het algemeen wel 100x proberen tot je je timing goed krijgt, een aanvaller vaak maar 1x. Zo ook met backtimen is de verdediger in het voordeel, want je weet dat degene waarop je backtimed er over het algemeen niks tegen kan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.