Scriptregels van de toekomst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
795
1. Gewoon de scripts die nu al goedgekeurd zijn behouden.
2. Rest van de scripts die niet goedgekeurd zijn en toch gebruikt worden bannen.
3. Privescripts niet toestaan en of openbaar maken of bannen.
4. Dan een forumpost maken waar alle legale scripts op komen zodat iedereen er toegang toe heeft.
5. Evt. ook een forum maken waar de illegale op staan maar dit zou niet nodig moeten zijn als je punt 4 hebt.
6. Fakelimiet omhoog zetten zodat het te duur wordt om meerdere fakes uit 1 dorp te gooien zo tackel je gelijk het 1c script.

Reactiescore
526
1. Gewoon de scripts die nu al goedgekeurd zijn behouden.
2. Rest van de scripts die niet goedgekeurd zijn en toch gebruikt worden bannen.
3. Privescripts niet toestaan en of openbaar maken of bannen.
4. Dan een forumpost maken waar alle legale scripts op komen zodat iedereen er toegang toe heeft.
5. Evt. ook een forum maken waar de illegale op staan maar dit zou niet nodig moeten zijn als je punt 4 hebt.
6. Fakelimiet omhoog zetten zodat het te duur wordt om meerdere fakes uit 1 dorp te gooien zo tackel je gelijk het 1c script.
Geen optie denk ik. het punt is dat het toestaan van 1C (zoals je op punt 1 suggereert) zorgt voor het toestaan van meerdere aanvallen met een minder clicks betekend. een userscript kan hier op lijken, maar toch verder gaan dan dat.

Er moet gewoon spraken zijn van een basis regel. het mag niet minder clicks koste om een aanval te sturen via vanilla als via welk script dan ook.
dat is ook voor de mods goed te controleren, want die missen dan bepaalde clicks in het spel.

Reactiescore
767
Ik zou zeggen gebruik W76 als test case. Verbied 1, 2 of beide. Bekijk hoe wereld 76 verloopt. Baseer daar je definitieve besluit op.

Reactiescore
1.012
zonder 1c ga je een hoop spelers verliezen ben ik bang.
een paar "toppers" verliezen omdat ze hun luie speelstijl niet kunnen verderzetten
maar misschien wel een heleboel casual spelers winnen omdat de werelden niet van bij het begin oneerlijk gebalanceerd zijn?

Reactiescore
526
zonder 1c ga je een hoop spelers verliezen ben ik bang.
onderbuikgevoel van jou als fervent 1c gebruiker. (mening) ik lees hier een flink aantal mensen dat juist zeggen nu al niet meer te spelen vanwege dit soort scripts tenzij er bepaalde instellingen zijn (feit)

Verder wil ik je er nogmaals op wijzen dat 20 accounts per wereld die je dan mist geen ramp is. Daarnaast verkleint het de effort die je moet steken in het deftig onderhouden van 1 account. Het zou dan dus ook makkelijker met minder co's kunnen omdat het minder moeite kost om fatsoenlijk te deffen. laat niet alle van die 20 account bespelers stoppen zal het verlies in aantal accounts zeer marginaal zijn. het vergroot echter de wel de kans dat spelers die hierin niet meegaan wel blijven spelen.

maw ik geloof die bewering niet en denk dat het het tegenovergestelde effect heeft.

Reactiescore
795
onderbuikgevoel van jou als fervent 1c gebruiker. (mening) ik lees hier een flink aantal mensen dat juist zeggen nu al niet meer te spelen vanwege dit soort scripts tenzij er bepaalde instellingen zijn (feit)

Verder wil ik je er nogmaals op wijzen dat 20 accounts per wereld die je dan mist geen ramp is. Daarnaast verkleint het de effort die je moet steken in het deftig onderhouden van 1 account. Het zou dan dus ook makkelijker met minder co's kunnen omdat het minder moeite kost om fatsoenlijk te deffen. laat niet alle van die 20 account bespelers stoppen zal het verlies in aantal accounts zeer marginaal zijn. het vergroot echter de wel de kans dat spelers die hierin niet meegaan wel blijven spelen.

maw ik geloof die bewering niet en denk dat het het tegenovergestelde effect heeft.

Ik ben geen voorstander van 1C hoor maar als het er is en tegen mij gebruikt wordt dan gebruik ik het ook. Als het verboden wordt vind ik het ook prima hoor.

Reactiescore
188
In mijn ogen zijn er wel meer dingen die niet goed zijn voor het spel, het met meerdere spelers op een account zitten staat erg laag bij mij op de ranglijst.
Illegale scripts/tools die er voor zorgen dat je zelf vrijwel niets meer hoeft te doen staat ook bij mij een stuk hoger op de lijst.

PP abuse (geen begrenzing op aantal PP dat er per week uitgegeven kan worden/bij events), Boost accounts en Premade stammen zijn allemaal dingen die in mijn ogen véél meer impact hebben dan medespelers. Kunt dat namelijk opvangen dmv VV af te geven.

DeletedUser79704

Guest
  • Scripts die direct invloed hebben op andere spelers (1command, MS timers, ...)
kan iemand me even uitleggen hoe ms timers invloed hebben op andere spelers? je moet toch nog steeds zelf klikken en je hebt nooit geen 100% slaagkans.

Reactiescore
734
Ja vind ms timers ook echt iets wat onder de categorie scripts valt die altijd toegestaan moeten zijn zelfs als scripten in het algemeen verboden zou worden omdat het gewoon 0 interactie heeft met tw.
Zo'n timer pakt toch de servertijd over van TW, en heeft daarmee een interactie? Heb niet zo veel verstand van scripts, maar ging er altijd van uit dat het op die manier werkte.

Reactiescore
1.157
Zo'n timer pakt toch de servertijd over van TW, en heeft daarmee een interactie? Heb niet zo veel verstand van scripts, maar ging er altijd van uit dat het op die manier werkte.
Klopt. Maar op 1 of andere manier komt er al snel een afwijking. Iets van DS timer werkt dan veel beter.

Reactiescore
424
Gegevens opvragen noem ik niet echt een interactie zelfde als visuele veranderingen.
Al zou dit misschien begrip technisch niet correct zijn.
Wat ik er mee bedoelde was zolang het geen kliks uitvoert of dingen mogelijk maakt die anders niet mogelijk zijn.
Zoals een balancer of dorpsname changer dat wel doen al zijn dat zeker die laatste natuurlijk vrij onschuldige scripts.
Maar stel je hebt een script die de kaart er grafisch anders uit zou laten zien omdat je die pre-update er prettiger uit vind zien.
Zal dit misschien technisch wel een interactie met tw hebben maar doet het verder niet echt iets zo is dit ook met een ms timer.

Reactiescore
201
@Duckje Ik neem aan dat definitieve beslissingen worden aangegeven via een mededeling naar elke speler, dit even voor de zekerheid navragen voordat er opeens bans rondvliegen :)

Reactiescore
170
Klopt. Maar op 1 of andere manier komt er al snel een afwijking. Iets van DS timer werkt dan veel beter.
Meeste MS timers nemen inderdaad de tijd van op de TW pagina zelf, en beginnen pas de MS te tellen zodra de eerste volle seconde voorbij is. Maar zoals al aangegeven, de manier van tellen is niet echt optimaal, zelfde met de klok op TW zelf, begint die na een poosje al achter te lopen op de reële tijd. Het probleem met ms scripts is dat ze met 1 extra lijn code kunnen gebruikt worden om op de perfecte ms een aanval/support te plaatsen. Denk dat het dus daarvoor is dat ze over het algemeen van dat soort scripts af willen.

Reactiescore
424
Meeste MS timers nemen inderdaad de tijd van op de TW pagina zelf, en beginnen pas de MS te tellen zodra de eerste volle seconde voorbij is. Maar zoals al aangegeven, de manier van tellen is niet echt optimaal, zelfde met de klok op TW zelf, begint die na een poosje al achter te lopen op de reële tijd. Het probleem met ms scripts is dat ze met 1 extra lijn code kunnen gebruikt worden om op de perfecte ms een aanval/support te plaatsen. Denk dat het dus daarvoor is dat ze over het algemeen van dat soort scripts af willen.
Als in door het script zelf verstuurd?

Reactiescore
170
Maar ik neem aan dat het dan wel illegaal is.
Of zijn die scripts heel lastig te onderscheiden of los van elkaar te detecteren voor de support?
Zou inderdaad illegaal zijn, maar denk dat bespreken wat wel of niet makkelijk te detecteren is niet echt bijdraagt aan de conversatie :D Zijn veel mensen die maar al te graag willen weten hou ze de regels kunnen omzeilen ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.