Scriptregels van de toekomst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
83
Ik ben geen voorstander van scripts maar ook geen tegenstander.
Maar wat ik wel vind is dat er GEEN privescripts meer mogen worden gebruikt. Alle scripts die toegestaan zijn zouden ergens moeten komen te staan in een lijst makkelijk bereikbaar en ik bedoel echt ALLE. Elk script dat wordt goedgekeurd zou door een mod in die lijst worden geplaatst

Reactiescore
815
NOOOO NOT MUH HECKIN SCRIPTERINOOOOS

Scripts zijn gewoon cheats. Simple as.

Reactiescore
113
Dat zit dus niet standaard in het spel. Hij had het hier over World of Warcraft, maar je hebt ook Oldschool runescape,
CSGO moet je ook aan de hand van codes in de instellingen je cursor kleiner maken of dat je de map helemaal ziet.
Dat zit ook niet standaard als optie in de opties.

Scripts moeten niet verboden worden, maar openbaar. Zo houd je het alsnog voor iedereen gelijk.
Ah WoW heb ik nooit gespeeld idd. Maar Runescape heeft gewoon health balkjes die je gewoon kan zien geloof ik. Al is het qua getallen onduidelijk. Maargoed, dat is voor mij ook allemaal lang geleden en weet niet wat daar intussen allemaal bij gekomen is.

Anderzijds, als je al die scripts openbaar hebt dan vind ik dat je dat in-game makkelijker te vinden moet zijn met een duidelijker overzicht van wat er is. Als ik nu bijv naar hulp ga dan zie ik niet 1,2,3 iets over scripts. Op 't forum staat er een hele hoop maar dat is allemaal heel onoverzichtelijk.

Reactiescore
220
Ah WoW heb ik nooit gespeeld idd. Maar Runescape heeft gewoon health balkjes die je gewoon kan zien geloof ik. Al is het qua getallen onduidelijk. Maargoed, dat is voor mij ook allemaal lang geleden en weet niet wat daar intussen allemaal bij gekomen is.

Anderzijds, als je al die scripts openbaar hebt dan vind ik dat je dat in-game makkelijker te vinden moet zijn met een duidelijker overzicht van wat er is. Als ik nu bijv naar hulp ga dan zie ik niet 1,2,3 iets over scripts. Op 't forum staat er een hele hoop maar dat is allemaal heel onoverzichtelijk.
Is ook bij oldschoolrunescape tegenwoordig hoor, runescape 3 weet ik niet. Maar je hebt verschillende cliënts waar je het op kan spelen, bij sommige weer betere functies. Zoals je xp/h enzo.

Ja precies, het is onoverzichtelijk en ik snap er ook de ballen niet van zonder hulp van stamgenoten. Alleen daar kan wat aan verandert worden, ipv het meteen helemaal af te blazen.

Reactiescore
815
Voor mij is het vrij eenvoudig, alles die met account management te maken heeft, zoals gs balancen, taggen, muntjes slaan, etc. zou moeten legaal zijn.

Alles die met speler vs speler interactie te maken heeft, zoals aanvallen, niet.
voor de mensen hier en vooral @Duckje : deze opmerking is biased sinds Shinko zelf geld verdient aan haar scripts. Keep that in mind.

Het is nooit een essentieel deel geweest van het spel en dat afdoen als "vroeger was het beter"-argumentatie doet de waarheid geen recht aan, integendeel: dit spel heeft veel ontwikkelingen meegemaakt en zal zich blijven ontwikkelen maar scripts zijn altijd al dikke njet geweest, en het interessante is dat vooral de spelers met zekere anciënniteit en spelervaring er resoluut tegen zijn. Ik denk dan aan @anthraxxol die een ervaren serieuze speler is en altijd eerlijk gespeeld heeft, tot zelfs legendarische wijze de al even grote speler demon1 eruit kegelen. Dat doe je niet met scripts. Dat doe je met skills, passie en tijd.

Mensen als Shinko willen scripts behouden omdat ze er geld aan verdienen. En diegenen die haar dan verdedigen zijn pure simps. SIMPS.

Reactiescore
775
Is ook bij oldschoolrunescape tegenwoordig hoor, runescape 3 weet ik niet. Maar je hebt verschillende cliënts waar je het op kan spelen, bij sommige weer betere functies. Zoals je xp/h enzo.

Ja precies, het is onoverzichtelijk en ik snap er ook de ballen niet van zonder hulp van stamgenoten. Alleen daar kan wat aan verandert worden, ipv het meteen helemaal af te blazen.
Je hebt op rs3 tegenwoordig super goeie botdetection.. Dus geen bots daar. Op osrs heb je veel bot clients.. autoklikker/typers etc...

Reactiescore
423
voor de mensen hier en vooral @Duckje : deze opmerking is biased sinds Shinko zelf geld verdient aan haar scripts. Keep that in mind.

Het is nooit een essentieel deel geweest van het spel en dat afdoen als "vroeger was het beter"-argumentatie doet de waarheid geen recht aan, integendeel: dit spel heeft veel ontwikkelingen meegemaakt en zal zich blijven ontwikkelen maar scripts zijn altijd al dikke njet geweest, en het interessante is dat vooral de spelers met zekere anciënniteit en spelervaring er resoluut tegen zijn. Ik denk dan aan @anthraxxol die een ervaren serieuze speler is en altijd eerlijk gespeeld heeft, tot zelfs legendarische wijze de al even grote speler demon1 eruit kegelen. Dat doe je niet met scripts. Dat doe je met skills, passie en tijd.

Mensen als Shinko willen scripts behouden omdat ze er geld aan verdienen. En diegenen die haar dan verdedigen zijn pure simps. SIMPS.
Ze pleit juist tegen scripts zoals 1c :rolleyes:

Reactiescore
815
Ze pleit juist tegen scripts zoals 1c :rolleyes:
kom vanquisher je bent slimmer dan dat

ze gaat niet tegen haar eigen marktkraam beginnen he ze verdient er zelf geld mee

Reactiescore
188
@Against All Odds Vanwaar de quote van me?

Mbt scripts welke wel en niet toestaan; in mijn ogen is het ingedrukt kunnen houden van bijvoorbeeld een toets om te farmen (100 bevelen) gewoon meer een qol aanpassing. Het automatisch van pagina/dorp veranderen zodat je iets op je toetsenbord kunt leggen is dan net weer wel iets té makkelijk.

Persoonlijk zou ik niet meer willen farmen zonder. Uiteindelijk is het een spel en alles wat op het AF staat aan scripts/tools maken het spel alleen maar leuker.

Ik heb weinig weet van wat er allemaal in privé kringen rond dwaalt maar kan me goed voorstellen dat er dingen rond gaan die er voor zorgen dat je het spel eigenlijk zelf niet eens meer hoeft te spelen.

Er moet een goede balans zijn tussen wat het spel makkelijk maakt en wat het spel té makkelijk maakt. Nadeel is dat dit enorm lastig zal zijn om te hanteren.

De enigste oplossing hiervoor is het in het spel zelf toepassen. Maak de instellingen gewoon beter, dingen zoals een externe grondstof balancer moeten toevoegen in je snellijst omdat die van de AM gewoon dogshit is slaat natuurlijk nergens op. Zelfde als de FA.
Zo zijn er nog vele voorbeelden op te noemen van dingen die in mijn ogen er gewoon al in horen te zitten.

Reactiescore
795
@Against All Odds Vanwaar de quote van me?

Mbt scripts welke wel en niet toestaan; in mijn ogen is het ingedrukt kunnen houden van bijvoorbeeld een toets om te farmen (100 bevelen) gewoon meer een qol aanpassing. Het automatisch van pagina/dorp veranderen zodat je iets op je toetsenbord kunt leggen is dan net weer wel iets té makkelijk.

Persoonlijk zou ik niet meer willen farmen zonder. Uiteindelijk is het een spel en alles wat op het AF staat aan scripts/tools maken het spel alleen maar leuker.

Ik heb weinig weet van wat er allemaal in privé kringen rond dwaalt maar kan me goed voorstellen dat er dingen rond gaan die er voor zorgen dat je het spel eigenlijk zelf niet eens meer hoeft te spelen.

Er moet een goede balans zijn tussen wat het spel makkelijk maakt en wat het spel té makkelijk maakt. Nadeel is dat dit enorm lastig zal zijn om te hanteren.

De enigste oplossing hiervoor is het in het spel zelf toepassen. Maak de instellingen gewoon beter, dingen zoals een externe grondstof balancer moeten toevoegen in je snellijst omdat die van de AM gewoon dogshit is slaat natuurlijk nergens op. Zelfde als de FA.
Zo zijn er nog vele voorbeelden op te noemen van dingen die in mijn ogen er gewoon al in horen te zitten.
Excuus voor de @

Reactiescore
188
Héél even voelde ik me belangrijk, helaas van korte duur :(

Zeg dan gewoon dat je me bij de discussie wilt betrekken omdat je mijn mening waardeert! Klinkt een stuk leuker ;)

Reactiescore
113

Nja, ik denk dat er toch een verschil is en dat is dat TW alleen pvp is en Runescape is veel meer pve dan pvp, in die zin kan het minder kwaad om zo'n cliënt te gebruiken.

Reactiescore
1.258
De discussie is juist moeten we op regels gaan selecteren of op functionaliteit.
en als er op functionaliteit wordt geselecteerd wat vinden we dan acceptabel en wat niet.

Ofwel je hebt een script als 1c dat niet meer mag omdat wat het script doet illigaal bevonden wordt dan wordt hiermee alle scripts die de zelfde functionaliteit hebben ook verboden dus dan los je dit probleem juist wel op.
Ik snap wat je bedoeld maar zoals het oude aanvalscript/sloopapp van warre of het FA script dat die had, beide waren eerst legaal maar hebben de grens verlegd en zijn later alsnog verboden.

Reactiescore
862
Voor mij is het vrij eenvoudig, alles die met account management te maken heeft, zoals gs balancen, taggen, muntjes slaan, etc. zou moeten legaal zijn.

Alles die met speler vs speler interactie te maken heeft, zoals aanvallen, niet.
deze post zet het goed neer @Duckje

als tsunami te koma en ik het eens zijn moet het wel waarheid zijn?

Reactiescore
41
Ik deel hier wel de mening van @Shinko To Kuma, zaken zoals gs balancers, muntjes slaan, gewoon scripts die helpen om je eigen account te onderhouden zijn vaak QoL updates die TW (nog) niet heeft doorgevoerd. Die zou ik dan persoonlijk niet verbieden.

Scripts die dan weer gebruikt worden om spelers het leven een pak moeilijker te maken (enter spam voor te aanvallen bv), zouden niet zo simpel moeten zijn voor de versturende kant.. Als ik een paar uur van mijn leven moet gaan spenderen aan fakes dodgen/opvangen moeten zij daar ook maar een tijd achter hun pc voor zitten, een beetje een quid pro quo..

Scripts die overzichtjes op de pagina zetten met hoeveel total incs/% OK/% NOK/Aantal edels heb ik ook geen problemen mee want dat kan je ookal met de TW filters zelf.. duurt gewoon langer om alles te zien.. Time it money ;)

Verbied gewoon die timebots + privéscripts. En privéscripts met ww erop (modus/walkplanner bijv) Gewoon alleen scripts tolereren die openbaar op het af staan. Mag tbh wel wat meer naar gebanned worden namelijk.
Wat is er mis met een planner die privé is? Dat scripts die op TW draaien niet met een WW beveiligd mogen worden ben ik akkoord mee.. maar wat je met eigen websites doet is toch een niet TW zaak?

Reactiescore
2

Ik sluit mij hier volledig bij aan.
Accountmanagement scripts, prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.