Scriptregels van de toekomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duckje

Teamleden
Community Manager
Reactiescore
1.788
Beste spelers,

We werken aan de scriptregels van de toekomst en horen graag je feedback. Op dit moment zijn de scriptregels technisch duidelijk maar moeilijk toepasbaar. In de toekomst willen we weg van het "technische" aspect maar naar specifieke functionaliteiten.

We zien hier 2 grote verschillende categorieeën in:
  1. Scripts die geen invloed hebben op andere spelers (GS balancer, aanvalsplanners zonder versturen, muntslaanscripts etc)
  2. Scripts die direct invloed hebben op andere spelers (1command, MS timers, ...)

We willen graag naar een lijst gaan van functionaliteiten die we wel toestaan en functionaliteiten die we niet toestaan.

Voorbeelden:
  • Verbieden dat een script focust op de aanval knop
  • Verbieden dat de ms op het scherm getoond worden om te helpen met timen
  • Verbieden dat een FA script wijzigt van dorp (momenteel in voege)
  • Verbieden dat een script verzwaard kan worden zodat het blijft lopen
  • Verbieden dat een script meerdere pagina's opent
  • ...

We horen graag jullie feedback

Duckje

Reactiescore
424
Die lijst met voorbeelden zou dan enkel verboden worden voor scripts die onder categorie 2 vallen?
Want technisch gezien zijn gs balancers vaak mogelijk door een toetst te verzwaren echter is dat niet de moeite voor die halve minuut.
dus in dat geval zou ik het liever niet verboden zien.
Voor het versturen van aanvallen daar in tegen.

Reactiescore
1.258
Beste spelers,

We werken aan de scriptregels van de toekomst en horen graag je feedback. Op dit moment zijn de scriptregels technisch duidelijk maar moeilijk toepasbaar. In de toekomst willen we weg van het "technische" aspect maar naar specifieke functionaliteiten.

1. Scripts die geen invloed hebben op andere spelers (GS balancer, aanvalsplanners zonder versturen, muntslaanscripts etc)
  2. Scripts die direct invloed hebben op andere spelers (1command, MS timers, ...)

We willen graag naar een lijst gaan van functionaliteiten die we wel toestaan en functionaliteiten die we niet toestaan.

Voorbeelden:
  • ...

Duckje
Ik ben het met je eens dat bepaalde dingen niet zouden moeten kunnen, maar ik vraag me af waarom deze regels er nu moeten komen? Wat is het echte effect dat je wilt bereiken? Ik gok eerlijker spel tussen prive/scriptgebruikers/nonscript gebruikers?

Ik denk dat het beter is om ipv nieuwe regels te gaan maken er een scriptstore komt. Waarbij makers een 1 malige of maandelijkse vergoeding kunnen vragen en vervolgens enkel via deze scriptstore nog scripts laten draaien.

Reactiescore
526
Beste spelers,

Voorbeelden:
  • ...

Duckje
vroeger was de stelregel dat een klik niet iets mag vervangen wat voor een niet scripter ook een klik kost. dat lijkt me een eerste goede basis.
eigenlijk zouden de scriptjes je het leven overzichtelijker moeten maken niet makkelijker. dat zorgt namelijk voor een oneerlijk voordeel tov de mensen die geen scriptjes gebruiken.

optie 1 dus.

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
143
Ik zou er zeker voorstander van zijn om TW terug te brengen naar haar “vanilla-instellingen”, maar Tribalwars is in de loop der jaren wel veel intensiever geworden qua tijd dat erin gestoken moet worden om een beetje mee te komen. Dit komt ook mede door een hoop pp-functies. Hierdoor krijg je misschien niet langer het gat tussen scripters-normale spelers, maar zal het gat tussen boosters-normale spelers alleen maar groter worden.

Reactiescore
80
Ik ben voor verbieden. Het spel heeft hierdoor zo'n enorme drempel gekregen. Vroeger kon je tenminste nog zonder programmeur te zijn in de top belanden.
je moet niet programmeren om scripts te gebruiken, er zijn heel wat openbare goede scripts die helpen met farmen, deffen al die dingen.
dit is dus totaal geen argument.

vroeger was de stelregel dat een klik niet iets mag vervangen wat voor een niet scripter ook een klik kost. dat lijkt me een eerste goede basis.
eigenlijk zouden de scriptjes je het leven overzichtelijker moeten maken niet makkelijker. dat zorgt namelijk voor een oneerlijk voordeel tov de mensen die geen scriptjes gebruiken.

optie 1 dus.
overzichtelijker is an se ook gemakkelijker?
niemand houdt je tegen scripts te gebruiken. Het is een keuze en ik vind niet dat je iedereen moet gaan oordelen voor de keuze van enkelen.

ik ben akkoord dat er grenzen moeten zijn. verbieden is iets anders.

Misschien een betere samenwerking tussen scripters en Inno hiervoor?

Reactiescore
122
Waarom zou je de ms niet op je eigen scherm mogen tonen? Het is niet alsof je hiermee acties sneller kan uitvoeren als normaal. Daarnaast is het een cosmetische verandering, dus zou ik niet zeggen dat deze direct invloed heeft op andere spelers.

Reactiescore
795
Wat maakt het uit iedereen kan toch dezelfde scripts gebruiken?

Althans elk script dat wordt goedgekeurd of is goedgekeurd zou in een lijst op het AF moeten komen zodat iedereen het kan gebruiken.

Dan heeft iedereen gelijke kansen en is het aan jezelf of je het gebruikt of niet.

Sterker nog ik denk dat grote spelers waarschijnlijk gaan stoppen als dingen verboden wordt die er nu zijn.

Reactiescore
775
Verbied gewoon die timebots + privéscripts. En privéscripts met ww erop (modus/walkplanner bijv) Gewoon alleen scripts tolereren die openbaar op het af staan. Mag tbh wel wat meer naar gebanned worden namelijk.

Reactiescore
80
Wat maakt het uit iedereen kan toch dezelfde scripts gebruiken?

Althans elk script dat wordt goedgekeurd of is goedgekeurd zou in een lijst op het AF moeten komen zodat iedereen het kan gebruiken.

Dan heeft iedereen gelijke kansen en is het aan jezelf of je het gebruikt of niet.

Sterker nog ik denk dat grote spelers waarschijnlijk gaan stoppen als dingen verboden wordt die er nu zijn.
dit is momenteel niet het geval, praktisch alle scripters zoals Warre of Devilicious hebben prive scripts. Soort van intellectuele eigendom. Snap ik zeer goed, maar hierdoor verlies je controle. scripts raken toch via via in een ander zn hand, worden dan lichtjes aangepast.

Daarom zeg ik het weer dat Inno/de CMs of mods misschien eens wat meer met scripters open moeten praten. In een discussie door iedereen waarneembaar maar waar niet iedereen op kan antwoorden. Misschien dat dit een nuttigere oefening is voor je iedereen maar laat lullen en de mensen die niet meer volgens de huidige meta willen spelen komen sentimenteel doen over hun goede herinneringen aan het spel.

Reactiescore
526
dit is momenteel niet het geval, praktisch alle scripters zoals Warre of Devilicious hebben prive scripts. Soort van intellectuele eigendom. Snap ik zeer goed, maar hierdoor verlies je controle. scripts raken toch via via in een ander zn hand, worden dan lichtjes aangepast.

Daarom zeg ik het weer dat Inno/de CMs of mods misschien eens wat meer met scripters open moeten praten. In een discussie door iedereen waarneembaar maar waar niet iedereen op kan antwoorden. Misschien dat dit een nuttigere oefening is voor je iedereen maar laat lullen en de mensen die niet meer volgens de huidige meta willen spelen komen sentimenteel doen over hun goede herinneringen aan het spel.
of je bant warre gewoon voor illegsaal script gebruik ipv een hele boom optekenen voor de controle volgens duitse wetgeving die hij kan omzeilen door zijn script net iets aan te passen dan dat hij het TW team heeft laten zien.

Reactiescore
80
of je bant warre gewoon voor illegsaal script gebruik ipv een hele boom optekenen voor de controle volgens duitse wetgeving die hij kan omzeilen door zijn script net iets aan te passen dan dat hij het TW team heeft laten zien.
en wat doe je dan met alle andere scripters? warre is niet de enige met privescripters he.

ik ken niet heel veel tw volk maar wel net genoeg om te weten dat er een paar andere scripters ook genoeg prive dingen hebben

Reactiescore
775
Dat ik het ooit eens met jou zou zijn.

Reactiescore
261
Het eerste dat veranderd moet worden in scriptregels is dat er duidelijker gemaakt word welke scripts illegaal worden per een datum. Ik heb een keer een aanvalbare ban gekregen vanwege een oud scriptje dat ik al een jaar niet meer gebruikte die ineens illegaal werd terwijl in het AFtopic nog stond dat hij goedgekeurd werd. Maar ik moest eerst uitzoeken welk script het was omdat het twteam schimmig deed welk script illegaal was..

Reactiescore
122
Om het voordeel wat privé scripters hebben tegen te gaan. Je zou scripts die worden gekeurd na een jaar automatisch op het forum kunnen gooien, evt met license naar keuze van de scripter. Op deze manier hebben scripters nog wel motivatie om scripts te maken(ze halen er voordeel uit), echter is dit voordeel niet voor altijd.

Misschien ook handig om tampermonkey af te schaffen, en hiervoor in plaats een ingebouwde userscript manager te laten gebruiken(net als de snellijst maar dan zonder op een link te hoeven klikken)

Reactiescore
80
Dat ik het ooit eens met jou zou zijn.
ga je dan ineens katas mee laten verwijderen? ;)

om on topic te blijven: ik vind niet dat je mensen mag afstraffen voor hun kennis van het spel, zelfde als scripts gebruiken houdt niemand je tegen om er zelf te schrijven en te laten keuren.

Het is niet omdat je kan programmeren dat je TW functionaliteiten kan schrijven en vice versa

Ik denk dat we eerder moeten kijken naar de functies van scripts, waarom zijn ze er en welke grenzen moeten er gesteld worden dan dat je moet beginnen bashen op scripts die je zelf OP vind of prive dingen

Status
Niet open voor verdere reacties.