School vakantie's

DeletedUser

Guest
Nederlandse scholen krijgen op verschillende data vakantie, verdeeld in drie groepen.
Eenderzijds handig maar imo vervelend! Belgie daarintegen heeft elk jaar op dezelfde data vakantie 1 juli tot 1 september en dan ook iedereen in het onderwijs...


Is het nederlandse systeem praktisch of het belgische?
 

DeletedUser

Guest
Nederland is groter, en we klagen meer over files dus daarom is het voor nederland handiger
 

DeletedUser

Guest
Nou kdeb je zegt het wel zo'n beetje allemaal...


In 2004 waren er in België 10.421.137 dus nu ongeveer wel 10.5 miljoen mensen, en in 2005 waren er 16.311.700 mensen in Nederland... Dus ongeveer 16.3 miljoen mensen. Nederlanders hoor je denk ik vaker over files wat mij doet denken dat Nederland meer files heeft. Ik heb in België iig maar één keer in de File gestaan terwijl we wel langs alle "drukke" steden gingen. En in Nederland sta ik zelfs bijna in de file als ik op de fiets ben over de dijk...

En ik weet het niet zeker maar gaan mensen in België lang op vakantie? En gaan veel Belgen ook ergens anders dan grenslanden? (en dan bedoel ik de meerderheid)
 

DeletedUser

Guest
Is imo niet reden genoeg om vakantie´s daar aan aan te passen.
Uit ervaring spreek ik als ik zeg dat het heel vervelend is en verwarrend
 

DeletedUser

Guest
Zoals hierboven al verlmeld is, is dat het zo goed gaat als het is. (of iig het best mogelijke..)

Omdat België kleiner is, zijn er ook minder problemen met vakanties. Het is inderdaad wel wazig in Nederland, maar andere opties zijn er (bijna) niet.
 

DeletedUser

Guest
Nu al merk je dat in Nederland je rond het begin van de verschillende vakantieperiodes grote files krijgt in Nederland, België en Frankrijk. Als Nederland zijn vakanties zou synchroniseren, zou de hele route du soleil voor een week vast komen te staan man.

Ik zeg niet dat het handig is zo, maar ik ben wel blij dat het zo is geregeld.
 

DeletedUser

Guest
het is wel goed geregeld, maar af en toe ook erg irritant, zoals wanneer wij op vakantie gaan, dan gaat er soms ook een vriendin van mijn moeder mee(altijd gezellig:p ) maar die is leerkracht en die werkt in een ander deel, dus soms komt dat heel erg moeilijk uit:mad:
 

DeletedUser

Guest
Zoals hierboven al verlmeld is, is dat het zo goed gaat als het is. (of iig het best mogelijke..)

Omdat België kleiner is, zijn er ook minder problemen met vakanties. Het is inderdaad wel wazig in Nederland, maar andere opties zijn er (bijna) niet.

Belgie heeft ongeveer dezelfde oppervlakte als nl ;).
En nl is ook bijna compleet vol gebouwd ondertussen en heeft dus ook wel meer inwoners dan be.
Wat ik niet echt snap,wat heb je aan zo'n 3 groepen,ben belg he ^^.
En magic98:iedere persoon verschilled,de meeste gaan weg voor een weekje maar andere gaan dan voor 2,3 weken weg.
 

DeletedUser

Guest
Zoals ik al zei om files te voorkomen. anders gaat iedereen tegelijk weg
 

DeletedUser

Guest
Ja, de voornaamste reden is om files te voorkomen, en zo heb je ook minder bezoekers op je camping :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Maar is ook lastig... Als je plannen hebt met vrienden en hun kids uit een andere regio

Je moet goed kunnen organiseren, je werk afstemmen op de verschillende schoolvakanties van de kids en dan ben je echt verplicht om in het volle hoogseizoen te boeken ipv net ff der voor of der na.
 

DeletedUser

Guest
het scheelt maar 2 weken, dus je kunt die andere weken nog saamen gaan
 

DeletedUser

Guest
Klopt maar om bv mijn werk, vakantie van mijn dochter werk van vrienden en vakantie van hun kinderen uit drie verschillende regio´s op elkaar af te stemmen kan best K.. zijn dan moet je ook nog boeken he in die periode...

Organiseren is een must
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het NL'se systeem handiger. Nu al staan alle campings zo vol, laat staan dan. Ik hoor trouwens om mij heen (leerkrachten) nog wel eens de ideeën om de zomervakantie 4 weken te maken i.p.v. 6 (basisschool), aangezien de vakantie té lang zou zijn voor de basisschoolkindjes.
 

DeletedUser

Guest
in belgië is het 2 maanden in de basisschool en het middelbaar en ik heb zelfs bijna 3 maanden vakantie, en dat is helemaal niet te lang hoor :)
 

DeletedUser

Guest
Basisschoolkinderen worden na 4/5 weken toch minder gezellig. :p
 

DeletedUser

Guest
ik vind mijn (weet niet precies of het klopt) 9 weken net genoeg:p
 

DeletedUser

Guest
NEE!! never gonna happen... 9 weken ik wordt gek dan en ik denk vele ouders met mij
 
Bovenaan