Schelden zonder scheldwoorden

DeletedUser

Guest
Sommige mensen schelden te pas en te onpas met alles wat god verboden heeft. Dit merk ik bijvoorbeeld bijna dagelijks op de tennisbaan. 'K*****banen (als de bal verkeerd weg stuit), ty****lijn (als de bal op de lijn komt), hoe***ballen (als de ballen niet bevallen) k**zooi/kkzooi (als men in het algemeen niet tevreden is), en ga zo maar door. Op de tennisbaan echter is men meestal nog vrij netjes. Je hebt ook van die mensen die dagelijks op straat in bijna elke zin het woord k*nker gebruiken. Persoonlijk zakt iemand dan best wel in mijn achting. Zelf stoor ik me er totaal niet aan, omdat ik goed het onderscheid kan maken tussen de ziekte en het woord, maar iedereen weet gewoon dat er heel veel mensen zijn die er zich wel enorm aan storen en het heel erg vinden. Dan vind ik het vreemd dat je er dan alsnog mee gaat lopen schelden.

Nu heb je van die mensen die scheldwoorden gaan vervangen voor andere scheldwoorden. Prima natuurlijk. Alleen, soms dan lijkt het gewoon nergens op. Als iemand 'sjips!' zegt ipv 'shit', of, 'verdorie'. Dat klinkt gewoon niet. Laatst had ik het er met een vriend nog over dat het toch de bepaalde klanken zijn die een scheldwoord tot een goed scheldwoord maken. En dan met name de T en de K-klanken. Het is geen toeval dat er veel scheldwoorden daarmee beginnen, en niet met de wat zachtere klanken als de v, z of b.

Iemand uitschelden voor 'laffe tak!' is bijvoorbeeld prima geschikt. Je behoudt de harde klanken, maar beledigt niemand. Ook 'KAK!' kan best wel prima zijn. Dit zijn dingen die je kunt zeggen als je echt boos bent, puur ter voorkoming van de echte scheldwoorden met een K of T. Dan hebben we natuurlijk ook nog de meer genialere scheldwoorden. Dit zijn woorden die bij de meeste mensen niet direct in hun systeem zitten als ze hun grote teen stoten, erachter komen dat hun fiets is gejat, of dat ze net de bus hebben gemist. Over die woorden wil ik het vooral in dit topic hebben. Het gaat dan vooral om het op een originele manier beledigen van iemand zonder diegene daadwerkelijk uit te schelden. Een zeker persoon op dit forum is daar zeer bekwaam in, ik zal zijn naam niet noemen anders wordt me straks weer verweten dat ik enkel op zoek ben naar een bazentopic en mensen in de kont moet kruipen in de hoop een keurmerk te krijgen.

Hebben jullie nog mooie, originele woorden?
1. Als plaatsvervanger van woorden als k**k**, k** of t***** (denk aan laffe tak! of kak! of nondeju!)
2. Als plaatsvervanger van woorden als mongool, idioot, eikel, sukkel, etc.

Voor die tweede categorie hier alvast mijn lijstje:
- Relneef
- Voetveeg
- Beunhaas
- Flapdrol
- Muilpeer
- Bilspleetatleet
- Kringspiermusketier
- Vlaflip
- Pannenkoek
- Bal gehakt
- Lulhannes
- Badmuts
- Belhamel
- Schavuit
- Bosbes
- Chocoprins
- Druiloor
- Kleurboek
- Doolhofschijter
- Grasmat
- Graftak
- Ingevroren visstick
- Janksnor
- Kaashaas
- Kakgarnaal
- Tomaat
- Snotneus
- Sjembek
- Riooltoerist
- Reetkever
- Poephaan
- Wegwerpkroket
- Vuilnisbak

Nog even twee regels:
1. Geen echte scheldwoorden! Denk aan de forumregels!
2. Ga elkaar niet uitschelden! Maak er een mooi topic van en inspireer elkaar!


Danku :)


Ik laat dit topic onder voorbehoud open.

-Geen ziektes
-Geen toegepaste scheldwoorden(Hufter, eikel etc..)



Wat wel mag zijn dingen als hier boven genoemt:
Jij berehap pikant!
Jij Bicky Burger!
Jij appeltaart!

Edit: Ik weet niet veel van Belgische scheldwoorden, dus als iemand er toch één tegenkomt die ongepast is graag even aangeven, gewoon via het aangeef systeem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Je kunt ook die goede ouwe scheldwoorden weer uit het stof halen:

Addergebroed
Dekselse kwajongen
Hufter
Lulletje rozenwater
Heikneuter
Ballenzwaaier (als iemand staat te niksen, haha :D)
 

DeletedUser31224

Guest
Swajongen: allochtoons kwajongen
Patatzak
Waterzak
Pottenbakker
Aarsgier
 

DeletedUser

Guest
Hier hoor je anders nog wel wat mooie vocabulaire toevoegingen (mocht je het in je jeugd gemist hebben).
 

DeletedUser

Guest
Je kunt ook die goede ouwe scheldwoorden weer uit het stof halen:

Addergebroed
Dekselse kwajongen
Hufter
Lulletje rozenwater
Heikneuter
Ballenzwaaier (als iemand staat te niksen, haha :D)

iCarly ?
 

DeletedUser56218

Guest
Prefixen als "rot" i.p.v. de ziektes vind ik persoonlijk toch al iets beter, je kan er perfect je ongenoegen door uiten zonder er de hele buurt mee te storen.
 

DeletedUser

Guest
Gewoon ipv van de ziekte of dergelijke, moet je gewoon pauper zeggen. Werkt prima.
 
Bovenaan