Schaaktoernooien/osm competities: waarom wel/niet?

DeletedUser34772

Guest
Dit is een discussie over waarom een osm competitie of een schaaktoernooi wel of niet toegelaten zou moeten worden op het vrije forum. Net is er zo'n inschrijftopic verwijderd (ja, niet gewoon geclosed) omdat het reclame zou zijn. En ik vond het wel een topic waard.

Ten eerste, ik vind het onzinnig zoiets niet toe te staan. Om mijn punt te argumenteren:

  • Zoiets kan je nauwelijks reclame noemen. De grote meerderheid van de spelers die daarin geinteresseerd zijn hebben al een account (osm) of spelen sowieso schaak. Waarom dan verbieden het allemaal samen te spelen, dat zou ons plezier immers alleen vergroten?
  • Een site waar je kan schaken is ook niet echt een concurrent van tribalwars
  • Door het te verbieden zorg je er niet voor dat het niet gebeurd. De spelers kunnen eventueel zelf met pms of via msn iets organiseren. Je zorgt er alleen voor dat je een hoop activiteit misloopt, die dan gewoon achter de schermen zal verlopen.

Daarom vraag ik dus aan de tw bazen dit even toe te staan, al heb ik geen flauw idee wie het zijn die dat verbieden :eek:


Ik hoop dat dit niet meteen verwijderd word, want hier stel ik niet eens voor even naar een andere site te gaan. Bovendien zijn er ook geen enkele links te vinden in deze post. Kortom, als dit verwijderd word begint het stilletjes aan op een dictatuur te lijken :eek:

Dus wat vinden jullie?
 
Reactiescore
770
Ik sta hier achter. Ik schaak graag want het is ontspannend en leuk.
 

DeletedUser

Guest
Khad nadat ik vrij veel werk in een schaakding had gestopt een zeer uitgebreide post naar Kaneel gestuurd. Die was helaas niet overtuigd hoewel het een zeer sterke mail was...

Tsja, dat is inmiddels al een flink tijdje terug denk ik zo :p
 

DeletedUser

Guest
Voor Innogames is er maar belang en dat is een zogenaamd commercieel belang. Kennelijk beseffen ze niet dat het via deze site gaat, dus hoe meer de aandacht juist wordt gevestigd op dit forum, en daardoor indirect ook op TW. Door het te weren maak je de site juist een heel stuk minder populair, ik heb het al vaker gezegd, maar dit soort beleid is slechte reclame
voor Innogames.
 

DeletedUser

Guest
Het is ooit bedacht, alleen is Duckje té koppig om een vin te verroeren.
Dit topic zal ook spoedig een slotje rijker zijn, daar zo'n discussie met zo iemand niet mogelijk is.


Helaas.
 

DeletedUser

Guest
ik ben het met de topic starter eens.

Echter kunnen we deze discussie niet beter in het discussie forum voeren?

Sowieso is het raar, gezien we wel over allerlei games kunnen en mogen praten in het Algemeen Games Topic.
Dat Pokémon een apart topic heeft. Maar o wee als we als community een toernooitje willen houden enkel en alleen voor TW community leden.
Dat soort dingen maken de community hechter in mijn opinie.

Ze weten best dat het leven niet om TW draait en dat men naast TW ook andere interesses heeft (oke een enkeling daar gelaten :D)
En met de mensen wie zij hebben leren "kennen" in de TW community even een mind scape willen hebben.
Om naast TW in andere gedeelde interesses activiteiten te ondernemen, krijgt de community lid gewoon een doodsteek =)
Why even bother to go to the meeting, als men toch niet wilt dat mensen uit hun eigen community iets willen ondernemen.

Community +1
Beleid Innogames -1
 

DeletedUser59192

Guest
Het zijn allemaal afzetters. En nu ik de reacties hier lees, is reclame voor iets anders dan TW een nagel op de doodskist. Zijn ze bang voor concurrentie? Zielig is dit.
 

DeletedUser

Guest
Iedereen die hier wil meedoen met een OSM competitie heeft zeer waarschijnlijk een account op OSM en zou graag eens tegen mede-community leden in een competitie willen spelen. Het is niet zo dat OSM Innogames inkomsten afneemt. De uitslagen etc. worden op dit forum besproken. OSM simuleert de wedstrijden aangezien dat niet hier kan.

Op OSM zien spelers de competitie van Tribal Wars en zouden kunnen gaan zoeken wat Tribal Wars precies is en mogelijk inkomsten genereren voor Innogames.

Achterhaald standpunt hier.
 

DeletedUser

Guest
Wat me vooral opvalt is dat er niemand van het team reageert. Ben wel benieuwd wat een Duckje/Kaneel hierop te zeggen heeft :).
 

DeletedUser

Guest
Zoals het hier normaal aan toegaat, zal het gewoon doodgenegeerd worden.
 

DeletedUser

Guest
EvW je hebt gelijk.
Waarschijnlijk komen de MOD's weer aan met hun regeltjes, en word het topic gewoon gesloten.
En krijgen we weer geen antwoord :(
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het met jullie eens, ik heb alleen gemerkt dat het een vrijwel nutteloze discussie is. ;)
 

DeletedUser

Guest
We moeten gewoon blijven aanhouden in dit topic. Als iedereen hier gewoon blijft posten zal dit topic niet verdwijnen en zal er wel eens gereageerd moeten worden.
 

DeletedUser56218

Guest
Het zijn allemaal afzetters. En nu ik de reacties hier lees, is reclame voor iets anders dan TW een nagel op de doodskist. Zijn ze bang voor concurrentie? Zielig is dit.

Je moet het standpunt van Innogames / het management ook begrijpen: Iemand die dankzij dit spel terecht komt bij een voetbalspel, is nog niet direct een probleem. Maar wanneer die speler een vast bedrag heeft van bvb. 5 euro Wallie dat maximaal per maand uitgegeven wordt aan een spel, kan die Wallie - die normaal op TW gebruikt zou zijn - plots op dat nieuwe spel gebruikt kunnen worden.

Gevolg: Innogames lijdt verliezen.

Gevolg: Er komen nieuwe opties om geld binnen te halen (denk maar aan de account manager, halveren, ...)

Het management doet - in ieder geval naar eigen zeggen, en daar durf ik wel op te vertrouwen - moeite om dit soort opties tegen te houden. Maar wanneer zij dan binnen de community dit soort zaken gaan toelaten, lijkt het me logisch dat Innogames maar weinig begrip zal hebben voor deze argumenten.
 

DeletedUser

Guest
Het is toch heel simpel om zo'n toernooitje te organiseren? Iemand host via OSM zijn eigen competitie, een gelimiteerd aantal spelers doet mee: 12-18? De rest betaalt allemaal een deeltje terug. Via een topic wordt de competitie gekozen.
 
Bovenaan