Verontschuldig je alsjeblieft niet voor het beter willen snappen hoe dingen werken. Roven is een relatief nieuwe feature die inderdaad niet gelijk eenvoudig te begrijpen is. Je moet het even doorhebben.
Maar dat zoek je zelf maar uit.
Nee gebbetje. Roven gaat uit van de buitcapaciteit van je troepen. Op zich is elk soort troepen geschikt om te gebruiken, maar het meest efficiënt is de speer-eenheid. De accounts die reeds op ~100k roofbuit zitten, die hebben zich vanaf de start direct gestort op het bouwen van speer (rond de 1k of zelfs iets meer) en het vrijspelen van elke type rooftocht; je zal inmiddels doorhebben dat level 4 meer opbrengt dan level 3 en die op zijn beurt weer meer dan 2.
Na het rushen naar die level 4 rooftocht en een substantieel aantal speren, gaan de meesten over op lc. Dit, omdat je na enkele dagen niet meer aan het farmlimiet komt met je 30 zwaard en 30 speer die je met de eerste quests krijgt. Dit sluit niet uit dat je bijl maakt en eventueel nog meer speer, maar hierin verschillen de tactieken van elkaar.
Uiteindelijk maximaliseer je zo veel mogelijk je inkomsten van roven en farmen en bouw je ondertussen zo veel en snel mogelijk je mijnen uit naar een significant level. De toprovers hebben inmiddels allemaal hun mijnen op 23 en de meesten nog hoger. Zo garandeer je namelijk constante productie van troepen in je stal en kazerne. Uiteindelijk wil je dat die laatste twee en je hoofdgebouw constant draaien. Daarom is het ook belangrijk om te bedenken dat het niet altijd nuttig is om ze zo snel mogelijk uit te bouwen. Als je nu een kazerne van level 15 hebt en een hoofdgebouw van 20, dan is het onmogelijk om alles draaiende te houden.
Om specifiek in te gaan op hoe roven efficiënt werkt, heb je hier een calculator en tabel die je iets meer inzicht geven in de werking en opbrengst ervan. Ervan uitgaande dat je alle rooflevels ontgrendeld hebt, staat in ieder geval voorop dat je met alle levels gelijktijdig rooft. Het makkelijkste, en ik denk ook dat inmiddels elk account dit doet, is om de troepen dusdanig te verdelen dat elk level gelijktijdig terug is. Elk 2u lopen bijvoorbeeld.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik kan wellicht ook dingen gemist hebben, dus hopelijk word ik aangevuld in dat geval.