Rooftochten Rooftochten

Deleted User - 24028

Guest
Auteur
Warre
Beschrijving
Dorp per dorp rooftochten verzenden (script dateert van voor massa rooftochten)
Publiek of Privé
Publiek
Werkt op pagina
Verzamelplaats -> Rooftochten
Automatisch uitvoeren
neen
Snellijstcode
javascript:

/* Instellingen */
// Maximale looptijd van de rooftochten voor elk soort dorp uitgedrukt in uren
var RooftochtenRuntimes = {
'off' : 6,
'def': 3
};

// De eenheden die gebruikt mogen worden en de nodige informatie (haul = hoe veel gs een eenheid kan dragen, type = off / def)
var RooftochtenUnits = {
'sword': {'haul': 15, 'type': 'def'},
'spear': {'haul': 25, 'type': 'def'},
'archer': {'haul': 10, 'type': 'def'},
'heavy': {'haul': 50, 'type': 'def'},
'axe': {'haul': 10, 'type': 'off'},
'marcher': {'haul': 50, 'type': 'off'},
'light': {'haul': 80, 'type': 'off'},
};
/* Einde Instellingen */

$.getScript('https://media.innogames.com/com_DS_NL/scripts/Rooftochten_206292.js');
Graag bedank ik @den tist voor het omzetten van de originele berekening en Jonas om mij er op te wijzen dat deze niet klopt voor elke wereld en de correcte berekening voor verschillende werelden beschikbaar te stellen.

ALGEMEEN
Het script is het meest effectief bij het begin van een wereld wanneer je je off / def nog niet mega lang tijd kwijt wilt zijn voor het risico dat je onder aanval komt te liggen. Het gaat uit van een maximale tijd (zelf te kiezen) dat je je troepen kwijt wilt zijn en vult aan de hand daarvan de rooftochten in. Hij verstuurt eerst naar Reuze Rovers, dan Slimme Speurders, ... Als je een lage tijd in stelt zullen mogelijk niet al je troepen gebruikt worden terwijl als je een hoge tijd in stelt niet alle rooftochten opties gebruikt zullen worden.

Wanneer er geen rooftocht meer beschikbaar is of de troepen zijn op zal hij je naar het volgende dorp brengen. Let dus goed op dat je in de juiste groep staat indien je niet uit al je dorpen wilt rooftochten.

INSTELLINGEN
Bovenaan in het script zijn er nog een aantal instellingen die je naar eigen wensen kan instellen:

1. Runtimes
PHP:
var RooftochtenRuntimes = {
   'off' : 6,
   'def': 3
};
Dit is de maximale tijd dat je rooftochten mogen lopen uitgedrukt in uren. We splitsen ze op in off en def zodat er gekozen kan worden om de def sneller weer thuis te hebben voor moesten er aanvallen komen. De enige waarden in dit deel die aangepast mogen worden zijn de getallen (de 6 en de 3), al de rest moet blijven staan zoals het is om goede werking te garanderen.

2. Units
PHP:
var RooftochtenUnits = {
   'sword': {'haul': 15, 'type': 'def'},
   'spear': {'haul': 25, 'type': 'def'},
   'archer': {'haul': 10, 'type': 'def'},
   'heavy': {'haul': 50, 'type': 'def'},
   'axe': {'haul': 10, 'type': 'off'},
   'marcher': {'haul': 50, 'type': 'off'},
   'light': {'haul': 80, 'type': 'off'},
};
Hier stel je in welke units je mee wilt sturen voor de rooftochten, standaard is er gekozen voor de trage units alleen zodat er met LC/ZC gefarmt kan worden. Ook moet er hier informatie worden gegeven die het script nodig heeft om zijn berekeningen te kunnen uitvoeren. Het is belangrijk dat je de aanpassingen juist doet, anders werkt het script niet. Volgende zaken moet je rekening mee houden:
  • De mogelijke units zijn: spear, sword, axe, archer, light, marcher, heavy, knight. Zet deze tussen ' ' met een : er achter
  • Per unit moet de volgende informatie gegeven worden, pas enkel de waarden aan en niet de woorden haul en type:
    • Haul: In het Nederlands draagcapaciteit (= aantal gs een eenheid kan dragen), dit moet een cijfer zijn niet omringd met ' '. (deze informatie is te vinden wanneer je op een eenheid icoon klikt)
    • Type: Of de unit offensief of defensief is, dit moet ofwel off ofwel def zijn omringd door ' '
  • Let op dat bij elke unit achteraan een komma (,) staat
Nog eenvoudiger is het natuurlijk om de eenheden die je niet wilt gebruiken uit te zetten door // er voor te plaatsen.

Enjoy!
 
Bovenaan