1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

    Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

Rooftochten

Discussie in 'Snellijstscripts' gestart door warre, 9. jun 2018.

Deel Deze Pagina

  1. gangster kip

    gangster kip

    Lid geworden:
    20. mrt 2009
    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dit script nog steeds legaal?
     
  2. warre

    warre

    Lid geworden:
    19. feb 2008
    Berichten:
    4.291
    Leuk Bevonden:
    384
    Tuurlijk. Anders halen ze het topic hier weg ;)
     
    gangster kip vindt dit leuk.
  3. Unstoppable?

    Unstoppable?

    Lid geworden:
    26. jul 2012
    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    8
    Script houdt overigens geen rekening met bonussen uit je inventaris, zoals +15% buitcapaciteit.

    Weet niet of dat ook kan? Ik ben nu ook al een tevreden gebruiker. Maar anders hierbij een tip van mij.
     
  4. Heer Wiranto

    Heer Wiranto

    Lid geworden:
    29. nov 2017
    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    19
    Zal dan ook wel zo zijn voor Buitcapaciteit-vlag. Wat doet het script? laat het de troepen langer van huis weg blijven?
     
  5. Unstoppable?

    Unstoppable?

    Lid geworden:
    26. jul 2012
    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    8
    Yes, hij berekent gewoon aantal benodigde troepen op basis van de 'haul' hoeveelheid in het script. Maar in werkelijkheid is op dat moment dus de haul capaciteit hoger. Denk niet dat je dit kan oplossen automatisch? Je kan natuurlijk zelf de haul capaciteit aanpassen.
     
  6. Heer Wiranto

    Heer Wiranto

    Lid geworden:
    29. nov 2017
    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    19
    Kleine aanpassing om de troepen op een bepaald uur te laten terugkomen. Moet je niet steeds alle dorpjes bezoeken of er iets te doen is. Ik stel ook mijn wekker in op het uur van terugkeer troepen. Het voorbeeld is terugkeer om 7:24 voor het ontbijt. Ik stel er 3 in met een verschil van 8 uur.


    /* Instellingen */

    //tijd bepalen hoe lang ze weg mogen tegen het ontbijt. Door nakal
    //De looptijd is langer als Buitbooster of Buitcapaciteit-vlag aan. (gekende bug)
    var datum = new Date();
    var uur = datum.getHours();
    var minuten = datum.getMinutes();
    var aankomst = ((7*60)+24)/60;// Hier aankomst tijd invullen uur + min.
    uur = ((uur * 60) + minuten) /60;
    var looptijd = aankomst-uur;

    if (looptijd<0) {
    looptijd = looptijd + 24;
    };
    // verder origineel van ware def is nu looptijd in de plaats van een aantal uren.

    // Maximale looptijd van de rooftochten voor elk soort dorp uitgedrukt in uren
    var runtimes = {
    'off' : 2,
    'def': looptijd
    };


    Groetjes nakal.
     
  7. warre

    warre

    Lid geworden:
    19. feb 2008
    Berichten:
    4.291
    Leuk Bevonden:
    384
    Klopt. Die bonussen in combo met rooftochten vind ik trouwens zoiso vreemd. Je kan meer GS pakken (logisch) maar daardoor wordt ook je looptijd gewoon langer, zou mij logischer lijken als je looptijd hetzelfde zou blijven. Nu is de enige winst die je bij rootochten eigenlijk wint met die bonussen dat je minder troepen nodig hebt, begin game misschien nog nuttig maar later in het spel eigenlijk nutteloos.$

    Wat wel vervelend is is dat de tijd verschilt waardoor je deze de volgende ronde niet meeneemt omdat ze nog niet terug zijn. In de spoiler hier onder vind je daarvoor een fix.
    Let op: dit heb ik geschreven hier ter plekke en niet getest, zou iemand dat even kunnen testen en laten weten of het werkt aub ? (dan pas ik de code in beginpost aan)

    PHP:
    javascript/* @name: Rooftochten @author: Warre @description: Stuur je rooftochten snel en slim */

    /* Instellingen */
    // Maximale looptijd van de rooftochten voor elk soort dorp uitgedrukt in uren
    var runtimes = {
        
    'off' 6,
        
    'def'3
    };

    // Totale buit bonus in procent (vlaggen + items)
    var bonus 0;

    // De eenheden die gebruikt mogen worden om te versturen met de nodige informatie (haul = hoe veel gs een eenheid kan dragen, type = off / def)
    var    units = {
        
    'sword': {'haul'15'type''def'},
        
    'spear': {'haul'25'type''def'},
        
    'axe': {'haul'10'type''off'},
        
    'archer': {'haul'10'type''def'}
    };
    /* Einde Instellingen */

    var $content = $('#scavenge_screen');
    if (
    $content.length 0) {
            var 
    $btns $content.find('.btn-default').not('.btn-disabled, .unlock-button');
            var 
    haul 0;
            var 
    type = {'off'0'def'0};

            if (
    bonus 0) for (var prop in unitsunits[prop].haul = (units[prop].haul + (units[prop].haul bonus));

            for (var 
    prop in units) {
                var 
    amount parseInt($content.find('.units-entry-all[data-unit="' prop '"]').text().match(/\d+/));

                
    haul haul parseInt(amount units[prop].haul);
                
    type[units[prop].type] = type[units[prop].type] + amount;
            }

            if (
    $btns.length && haul 0) {
                var 
    $btn $btns.last();
                var 
    current $btn.closest('.scavenge-option').find('.title').text().trim();
                var 
    scavengeObject JSON.parse($('html').find('script:contains("ScavengeScreen")').html().match(/\{.*\:\{.*\:.*\}\}/g)[0]);
                var 
    scavengeIndex = {'Flegmatische  Fielt''1''Bescheiden Bandieten''2''Slimme Speurders''3''Reuze Rovers''4'};
                var 
    scavangeInfo scavengeObject[scavengeIndex[current]];
                var 
    troop_type = (type.off type.def) ? 'off' 'def';
                var 
    runtime runtimes[troop_type] * 60 60;
                var 
    loot Math.pow(Math.pow(((runtime scavangeInfo.duration_factor) - scavangeInfo.duration_initial_seconds), (scavangeInfo.duration_exponent)) / 1001/2) / scavangeInfo.loot_factor;
                var 
    send 0;

                for (var 
    prop in units) {
                    var 
    ui = $('.unitsInput[name="' prop '"]');
                    var 
    needed Math.round(loot units[prop].haul);
                    var 
    max parseInt($content.find('.units-entry-all[data-unit="' prop '"]').text().match(/\d+/));

                    if (
    needed max) {
                        
    ui.val(max).trigger('change');
                        
    loot loot - (max units[prop].haul);
                        
    send send max;
                    } else {
                        
    ui.val(needed).trigger('change');
                        
    send send needed;
                        break;
                    }
                }

                if (
    send >= 10) {
                    
    $btn.trigger('click');
                } else {
                    $(
    '.arrowRight, .groupRight').trigger('click');
                }
            } else {
                $(
    '.arrowRight, .groupRight').trigger('click');
            }
    } else {
        
    location.href game_data.link_base_pure 'place&mode=scavenge';
    }
    void(0);

    Je kan nu de bonus in procent opgeven en hij zal deze dan bij de haul tellen. Je kon dit tevens al handmatig doen door de haul van de eenheden aan te passen maar dit is iets eenvoudiger.

    Let me know if it works...

    Bedankt voor de toevoeging, maar ik zie het grote nut er van niet echt. Duurt volgens mij niet veel langer om even in uren om te zetten dan de tijd in te geven maar goed. Iedereen die het wilt kan het gebruiken natuurlijk.

    Algemeen genomen plan ik zoiso geen grote wijzigingen meer aan het script. Om verdere wijzigingen nuttig te maken zou er moeten over geschakeld worden naar een userscripts. Pas dan kan je een deftige interface bouwen, automatisch rekening houden met vlaggen / bonussen, sneller sturen, overzicht bieden etc etc. Als ik me niet vergis hebben anderen dit soort scripts al dus ik kijk eerder naar hun om deze te delen :)
     
  8. Unstoppable?

    Unstoppable?

    Lid geworden:
    26. jul 2012
    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    8
    Zal het testen als ik weer een bonus heb!
     
  9. warre

    warre

    Lid geworden:
    19. feb 2008
    Berichten:
    4.291
    Leuk Bevonden:
    384
    Al eens getest ? :)
     
  10. Unstoppable?

    Unstoppable?

    Lid geworden:
    26. jul 2012
    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    8
    Nog geen bonus gehad. Speel ook niet (meer) super serieus.
     
  11. warre

    warre

    Lid geworden:
    19. feb 2008
    Berichten:
    4.291
    Leuk Bevonden:
    384
    Misschien brengt de kerstman wel een bonus :D
     
  12. potje

    potje

    Lid geworden:
    17. jan 2018
    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    239
    @warre ,worden bereden boogschutters niet meegestuurd? Op w65 laat hij de boogschutter thuis staan, al zijn nog niet alle rooftochten bezet.
     
  13. miketijger

    miketijger

    Lid geworden:
    10. aug 2017
    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    25
    Moet je zelf in het script zetten.
    Bereden boog is "Marcher" en heeft een buit van 50 of 40 dacht ik
     
  14. zeehond

    zeehond

    Lid geworden:
    1. nov 2013
    Berichten:
    979
    Leuk Bevonden:
    47
    @potje

    dit zijn alle units die mee kunnen roven op ridder uitgezonderd
    PHP:
        var units = {
                    
    'spear':   {'haul'25'type''def'},
                    
    'sword':   {'haul'15'type''def'},
                    
    'axe':     {'haul'10'type''off'},
                    
    'archer':  {'haul'10'type''def'},
                    
    'light':   {'haul'80'type''off'},
                    
    'marcher': {'haul'50'type''off'},
                    
    'heavy':   {'haul'50'type''def'},
                };
    mocht je bepaalde troepen niet mee willen sturen
    zet voor de troepen soort // hier mee zal hij de betreffende eenheden thuis laten

    zoals het voorbeeld hier onder zal hij alleen speer en bijl sturen en zwaard thuis houden
    PHP:
                    'spear':  {'haul'25'type''def'},
                 
    // 'sword':  {'haul': 15, 'type': 'def'},
                    
    'axe':    {'haul'10'type''off'},
    mocht je meer uitleg nodig zijn we helpen je graag
     
  15. potje

    potje

    Lid geworden:
    17. jan 2018
    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    239
    Marcher stond er niet bij, ik had denk ik een oudere versie ofzo. Ze gaan nu wel mee.
     
  16. zeehond

    zeehond

    Lid geworden:
    1. nov 2013
    Berichten:
    979
    Leuk Bevonden:
    47
    @potje

    Ze staan er gewoon niet in :p

    Dus vandaar dat ze thuis blijven staan
    Als je de instellingen veranderd naar wat ik hier boven uitgelegd heb stuurt hij alles behalve ridder mee

    Veel succes met roven alvast :)
     
  17. potje

    potje

    Lid geworden:
    17. jan 2018
    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    239
    Kan ook. Ja ik had ze er al ingezet, bedankt. Ik ben een echt scripttalentje.:p
     
  18. djeen

    djeen

    Lid geworden:
    15. jan 2018
    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    1
    Super awesome script @warre!
    Klein dingetje, hoeft van mij niet aangepast te worden maar wilde het alleen even melden,
    alle variable heten scavenge en die van scavangeInfo heeft een A ipv een E.

    Maar nogmaals, super awesome!
    Met vriendelijke groet,
    Theo
     
    Unfriendly Sander vindt dit leuk.
  19. Eliah

    Eliah

    Lid geworden:
    7. mrt 2019
    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe maak ik nu maximaal gebruik van mijn troepen tijdens het roven? Moet ik de troepen verspreiden over de 4 niveaus? Maakt het veel uit op hoeveel ik de maximale reistijd zet? Ik zit met een heleboel vragen... :)
     
  20. RudyNiet

    RudyNiet

    Lid geworden:
    3. dec 2018
    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    50
    @warre

    Is dit script nog steeds legit/gecontroleerd? Ik gebruikte het een tijdje geleden en volgens mij is die aanzienlijk verbeterd (nog probs daarvoor).