[Speeltopic] RISK - Het spel & discussietopic.

DeletedUser

Guest
Als we de ideeën van JustForOnce. ook willen invoeren, kunnen we het spel beter op pauze zetten.

Ik zeg niet dat die erin moeten komen, het zijn gewoon ideetjes die je bij een volgende pot eventueel kunt erin brengen. Quechua heeft ook een goed idee dat je nu kan inbrengen ;)
 

DeletedUser68027

Guest
Ik bekijk het strakjes, dat invoeren van Quechua is een goede.
Al ben ik nu beetje te druk goed antwoord te geven :p
 

DeletedUser73558

Guest
Ik zeg niet dat die erin moeten komen, het zijn gewoon ideetjes die je bij een volgende pot eventueel kunt erin brengen. Quechua heeft ook een goed idee dat je nu kan inbrengen ;)

Jou ideeen zijn eerder voor een nieuw spel. Dit kan best leuk zijn. Dan kan je ook iets toevoegen met Dobbelstenen.
 

DeletedUser13565

Guest
Nou, redelijk wat moeite ja, strategie bedenken, invullen, printscreenen, om het uur inzenden en pms sturen met vragen etc, en dan weer overnieuw beginnen is redelijk demotiverend. Ik denk dat mijn oplossing al redelijk wat problemen oplost en het spel tactischer maakt. Op die manier lijkt het een beetje op Diplomacy.

En ik denk dat de ideeën van JustForOnce het spel zo erg omgooien dat je inderdaad opnieuw moet beginnen.
Ik vind ze ook niet stuk voor stuk goed. Het lijkt dan inderdaad meer op Risk, maar dat maakt het erg gecompliceerd (vooral je tweede punt, moet je echt dobbelstenen gaan gebruiken) en niet meer geschikt als forumspel. Toen ik zag dat het meer diplomacy achtig was, een beetje zoals simultaan risk, besloot ik om toch mee te doen, anders had ik 't niet gedaan omdat het dan toch nooit volgehouden zou worden.
 

DeletedUser

Guest
Ik geef je gelijk Quechua, sommige van mijn punten zijn misschien iets te gecompliceerd. Maar door alle ideeën samen te voegen kan je wel wat bereiken.
 

DeletedUser13565

Guest
Hoeveel mensen hebben ingezonden?

Ben wel benieuwd hoe het eruit komt te zien.
 

DeletedUser72975

Guest
lkyVCsz.gif


Dit is hem geworden. Oke hij doet het, andere site host gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13565

Guest
Als je rechterknop>afbeelding bekijken doet wordt ie groter.

Veel mensen die drie of zes landjes erbij hebben zie ik. Dat komt doordat mensen gewoon niet actief genoeg zijn om drie keer in te zenden.. daarom lijkt t me eerlijker om vanaf nu een vast aantal zetten in te stellen, hoeft niet per se negen te zijn. En dan iedere dag die negen zetten doen, gewoon plaatje in paint gooien, inzoomen, landjes kleuren en nummeren en dan puu.sh. VOILA!

Als blijkt dat dit ook teveel is voor veel spelers dan kun je er net zo goed mee stoppen ja maar denk dat dit wel kan werken.

Ik zou iig snel even beslissen hoe je hiermee verder gaat, welke regels er dus ingesteld worden.
Hoeveel landen, wat er gebeurd bij als landen op hetzelfde moment elkaar aanvallen, of je aanvallen mag vanuit een nog niet veroverd land etc.

En alle spelers nog eens PM'en dat ze vanaf morgen actief moeten worden.
 

DeletedUser71523

Guest
Even een paar kritiekpuntjes
-We hebben geen pm gekregen dat het spel begon, dus ik kwam er pas 19:00 achter
-Mij werd door worsteman gezegd dat hij voor deze ene keer door de vingers zou zien dat ik in 1x 3 zetten deed. Vervolgens heb ik er alsnog maar 3 landjes bij. Vind het een beetje lullig als mij dingen beloofd worden, maar ik ze niet krijg
 

DeletedUser

Guest
Nou lekker net thuis van werk en dan zie ik dat ik de eerste dag al gemist heb. Ik dacht dat we morgen pas zouden beginnen :confused:
 

DeletedUser68027

Guest
Oke dames en heren, we gaan het anders doen. Namelijk zoals Quechua heeft gezegd.
We gaan een kaartje uploaden (op een willekeurig moment v.d. dag; tussen 07.00 & 21.00 dat wel) waarop je neerzet welke 9 gebieden je hebt verovert aangezien het anders te veel tijd gaat kosten die sommigen niet hebben.

Je zet in de overgenomen gebieden de nummers 1 t/m 9.
Natuurlijk moet het zo zijn dat je eerst nummertje 1 verovert en daarna 2 voordat je 3 overneemt (als 2 tussen gebiedje 1 en 3 ligt).
Zo kan je vervolgens het volgende overzichtje sturen naar ons:

49bcd611c8.png


Duidelijk welk gebied je als eerst overnam, als 2e, 3e, etc.
Dit stuur je nogsteeds op een willekeurig moment van de dag (die 9 overgenomen gebiedjes).
En deze bewerken wij dus van vroeg naar laat. Het kan dus zo zijn dat je een gebiedje hebt overgenomen om 7.23 en dat dat gebiedje aan het eind van de dag van iemand anders is: bijv. door een uitgevoerde actie om 19.12.

We hebben nu wat toegepast en we hopen dat het daardoor beter te spelen is.
En excuses voor het niet aankondigen van de start. Maar je kan beter nu een dagje missen (nu je nog niet grenst aan anderen) dan dat je straks een dag mist en je 9 dorpjes al kwijt bent.

--- DIT gaat vanaf VANDAAG (DAG #2) IN! ---

Vragen/opmerkingen? Gooi ze hier dan neer. Ik zal dit ook via PM sturen.

Mvg,
5073 namens Worsteman.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser68027

Guest
Iemand die Speeder. trouwens nog spreekt bij een bepaald topic?
Zijn mailbox is namelijk vol en kan hem dus geen PM sturen.
 

DeletedUser18987

Guest
Erg chill, die PM die ik net heb gehad.
Had namelijk vandaag maar 1x computer ter beschikking en heb dus ook maar 3 acties kunnen uitvoeren.
Heb elke dag wel tijd maar 3x in een apart uur, red ik niet.
 

DeletedUser13565

Guest
Dat wordt dus veranderd.

Alleen snap ik een ding niet 5073, wat heeft de tijd dat je het instuurt er mee te maken? Het gaat er alleen om dat alle acties 1 als eerste uitgevoerd worden, dan acties 2 etc. Heeft toch niks met moment vd dag te maken?
 

DeletedUser72975

Guest
Jij bedoelt dat we alle foto's erbij pakken en van iedereen eerst actie 1 doen, dan 2, dan 3, dan. 4 etc.?
 

DeletedUser71523

Guest
Ik weet niet of ik blijf spelen. Kan niet elke dag bij een pc zijn. Nu word het meer een spelletje van de persoon die veel achter een pc kan zitten wint
 
Bovenaan