[Speeltopic] RISK - Het spel & discussietopic.

DeletedUser68027

Guest
Stond niet in de openingspost vind het dus een beetje kut dat ik hierdoor een actie mis.

In de openingspost wordt verwezen naar het topic met de spelregels. Daar staat het wel in!
En er stond ook bij de spelregels: lees deze als je wilt meespelen.
Als je het had gelezen zag je dat je tot 20.59:59 de acties kunt uitvoeren.

Nee, dat is wat ik ook zei :p maar ik zie het verschil in de kleuren niet xD was meer omdat andere dan mij of tove verkeerd om gaan aanspreken :p

Mmm... Ik zie het verschil tussen jou en Tove wel :p

De regels staan niet echt in de openingspost. Daar staat een link met de regels.. Opzich logisch toch dat het niet tot 00:00 is? is met WvW toch ook niet?

Zoals ik tegen Flexibility zei; in deze openingspost wordt verwezen naar de spelregels (in dat topic staat dat het lezen v.d. spelregels verplicht is bij deelname). En in die spelregels, in het "info-topic" staat toch echt dat acties uitvoeren van 7.00:00 t/m 20.59:00 kan.
 

DeletedUser66220

Guest
Ik schrijf me uit :p
Vergt toch meer activiteit dan dat ik had verwacht :)
 

DeletedUser66220

Guest
5073, wil je mijn rooster weten?

Ik ben dinsdag en donderdag om 7 uur thuis. Dan ga ik meestal eten, daarna ga ik trainen. NOOIT kan ik voor 9 uur klaar zijn, dus schrijf ik me uit, sorry maar ik vind het meer dan logisch, ik kan t echt niet halen op deze manier.

Jij zit op de middelbare, dan heb je er tijd voor als je studeert niet, sorry.
 

DeletedUser68027

Guest
5073, wil je mijn rooster weten?

Ik ben dinsdag en donderdag om 7 uur thuis. Dan ga ik meestal eten, daarna ga ik trainen. NOOIT kan ik voor 9 uur klaar zijn, dus schrijf ik me uit, sorry maar ik vind het meer dan logisch, ik kan t echt niet halen op deze manier.

Jij zit op de middelbare, dan heb je er tijd voor als je studeert niet, sorry.

Kijk ik snap dat natuurlijk, ik snap je punt!
Maar school en training wist je ook al bij het lezen van het topic?
 

DeletedUser66220

Guest
Jup, maar ik merk gewoon al dat ik het ga vergeten op normale dagen dus schrijf ik me uit?
Sorry had graag meegespeeld maar t is toch teveel activiteit zoals ik al zei, heb t onderschat

Het wordt niet de slimste wint, maar degene met de meeste activiteit ;)
 

DeletedUser68027

Guest
Jup, maar ik merk gewoon al dat ik het ga vergeten op normale dagen dus schrijf ik me uit?
Sorry had graag meegespeeld maar t is toch teveel activiteit zoals ik al zei, heb t onderschat

Het wordt niet de slimste wint, maar degene met de meeste activiteit ;)

Het is spijtig, dus is er een plekje vrij.
 

DeletedUser

Guest
Overigens heb ik ook nog een paar opmerkingen, ideetjes om de werking wat te verbeteren.

*Doe zoals je echt risk speelt? Verdeel de landen willekeurig aan personen (probeer de kaart vol te krijgen,zo is er meteen actie en kan je iemand niet ontlopen, zorg misschien voor een kleiner aantal gebieden op de kaart?) Zo gaan de mensen niet lopen zeuren dat de ene bevoordeeld is en de andere niet, want dan heeft het lot beslist.
*Ook iets aan die acties doen? Alweer verwijs ik naar het echte spel. Hier kan je ALTIJD een gebied veroveren, bij het echte spel moet je er om vechten en kan het wel eens zijn dat je het gebied niet hebt kunnen veroveren, dat zorgt voor wat meer spanning... Hoe je dat hier kan oplossen beroep ik me op de creativiteit van de andere mensen die hier aanwezig zijn.
*Opnieuw doe ik beroep op het echte spel, zorg dat iedereen apart (zonder dat de andere mensen ze weten) overwinningsvoorwaarden heeft, BVB: Je moet minsten x aantal landen hebben veroverd of volledig Afrika hebben veroverd. Omdat andere mensen niet weten wat je moet doen om te winnen kan dat dus ook voor spanning zorgen.

Dit zijn alleen maar tips/opbouwende kritiek, wil alleen maar helpen!
 

DeletedUser13565

Guest
Het is spijtig, dus is er een plekje vrij.

Ik denk dat meer mensen daar mee gaan zitten tbh, bijna niemand kan zo actief zijn/blijven. Zou je niet beter aangeven dat je negen zetten in volgorde uitvoert per dag, en dat dat in één post kan? Bij botsingen moet je dan gewoon de speler nemen die het land het laatste in bezit neemt. Dit is namelijk eigenlijk "Simultaan Risk".

Ook al heb ik er deze beurt van geprofiteerd, ik zou vanaf volgende beurt maar één bliksemaanval meer accepteren, niet onbeperkt zoals nu gebeurt. Anders kun je het hele land van de tegenstander doorkruisen als je aan elkaar grenst? Desnoods alleen bliksemaanvallen in wit gebied, zodat je snel bij elkaar bent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser68027

Guest
Heel goed dat jullie meedenken lieve mensen,

Echter zitten wij met het punt: kijk het spel is gestart en is opzich duidelijk want het is gestart.
Maar er zijn nog punten waaraan gewerkt moet worden. De vraag: moet je dat tijdens het spel nog doen?
Of moeten we het spel stop zetten en er eerst aan gaan werken totdat het spannend, leuk en uitdagend is van het begin tot eind.
Nog een maar: dan zijn we wel meer 'leiders' nodig die helpen.
 

DeletedUser73558

Guest
Ik denk dat meer mensen daar mee gaan zitten tbh, bijna niemand kan zo actief zijn/blijven. Zou je niet beter aangeven dat je negen zetten in volgorde uitvoert per dag, en dat dat in één post kan? Bij botsingen moet je dan gewoon de speler nemen die het land het laatste in bezit neemt. Dit is namelijk eigenlijk "Simultaan Risk".

Ook al heb ik er deze beurt van geprofiteerd, ik zou vanaf volgende beurt maar één bliksemaanval meer accepteren, niet onbeperkt zoals nu gebeurt. Anders kun je het hele land van de tegenstander doorkruisen als je aan elkaar grenst? Desnoods alleen bliksemaanvallen in wit gebied, zodat je snel bij elkaar bent.

Dat is een goed punt!
 

DeletedUser13565

Guest
Ik denk als je mijn aanpassingen vanaf nu implementeert, dat je het probleem van de activiteit oplost, dan kan Flexibility gewoon meedoen.

1) Eenmaal per dag je aantal aanvallen opsturen, door een kaartje te sturen op deze manier:

49bcd611c8.png


Gebruik puu.sh en dan ctrl+shift+4 om makkelijk printscreentjes te maken, en voila.

2) Maximaal één bliksemaanval (aanval vanuit een niet-veroverd land) uitvoeren op een gebied van de tegenstander.

Biedt ook wat tactische extra's denk ik zo.
Denk niet dat je daarmee veel extra tijd nodig hebt, eerder minder? En de drempel voor de spelers wordt minder anders wordt dit gegarandeerd inactief.

En trouwens nog een vraag, hoe doe je het als twee spelers tegelijkertijd een land veroveren? Beiden niet, neem ik aan?
 

DeletedUser68027

Guest
Ik denk dat meer mensen daar mee gaan zitten tbh, bijna niemand kan zo actief zijn/blijven. Zou je niet beter aangeven dat je negen zetten in volgorde uitvoert per dag, en dat dat in één post kan? Bij botsingen moet je dan gewoon de speler nemen die het land het laatste in bezit neemt. Dit is namelijk eigenlijk "Simultaan Risk".

Ook al heb ik er deze beurt van geprofiteerd, ik zou vanaf volgende beurt maar één bliksemaanval meer accepteren, niet onbeperkt zoals nu gebeurt. Anders kun je het hele land van de tegenstander doorkruisen als je aan elkaar grenst? Desnoods alleen bliksemaanvallen in wit gebied, zodat je snel bij elkaar bent.

Wat bedoel jij met een 'bliksemaanval'?
 

DeletedUser68027

Guest
Ik denk als je mijn aanpassingen vanaf nu implementeert, dat je het probleem van de activiteit oplost, dan kan Flexibility gewoon meedoen.

1) Eenmaal per dag je aantal aanvallen opsturen, door een kaartje te sturen op deze manier:

49bcd611c8.png


Gebruik puu.sh en dan ctrl+shift+4 om makkelijk printscreentjes te maken, en voila.

2) Maximaal één bliksemaanval (aanval vanuit een niet-veroverd land) uitvoeren op een gebied van de tegenstander.

Biedt ook wat tactische extra's denk ik zo.
Denk niet dat je daarmee veel extra tijd nodig hebt, eerder minder? En de drempel voor de spelers wordt minder anders wordt dit gegarandeerd inactief.

En trouwens nog een vraag, hoe doe je het als twee spelers tegelijkertijd een land veroveren? Beiden niet, neem ik aan?

Dit ziet er ook goed uit.
Ik weet nu niet wat ik moet doen; het spel stopzetten en wijzigingen doorvoeren of tijdens het spel dat gaan doen; wat veel tijd kost en wat wij met z'n 2 niet alleen aankunnen.
 

DeletedUser13565

Guest
Er hoeft niks gewijzigd te worden toch?

Bliksemaanval is direct doorstoten vanuit een land dat je denkt te veroveren, wat dus nog niet in je bezit is. Als je dat activeert bij vijandelijk gebied kun je gelijk z'n hele land slopen.
 

DeletedUser73558

Guest
Dit ziet er ook goed uit.
Ik weet nu niet wat ik moet doen; het spel stopzetten en wijzigingen doorvoeren of tijdens het spel dat gaan doen; wat veel tijd kost en wat wij met z'n 2 niet alleen aankunnen.

Je kan het even aankijken hoe het uitpakt.
 

DeletedUser68027

Guest
En;

Misschien is het een idee om wat ideeën van jullie allen hier te posten zodat we kunnen zien wat er fout is en wat verbeterd moet worden.
En dan nog een vraag: zullen we het spel dan stoppen/pauzeren om alles te wijzigen en dan te kijken hoe/wat? Dat als alles op en top is dat we dan beginnen? (Uiteraard hebben degenen die zich ingeschreven hebben dan als eerste de mogelijkheid weer mee te doen).

Ben nu trouwens er vandoor, ben er later op de avond weer.
 

DeletedUser73558

Guest
Ik denk dat je dit even moet aankijken, misschien de hoeveelheid per dag wat omhoog gooien. Aangezien je zonder enig contact met andere het pas na 15 dagen gehaald hebt. Misschien als je iets meer kan sturen in een iets kortere tijd dat het dan te doen is? Bv 12 in totaal, 3 of 4 per keer en dan per half uur ofzo..
 

DeletedUser13565

Guest
Ik denk niet dat stopzetten verstandig is, dat demotiveert voor spelers die al moeite hierin hebben gestoken.
 

DeletedUser72975

Guest
Als we de ideeën van JustForOnce. ook willen invoeren, kunnen we het spel beter op pauze zetten.

Overigens heb ik ook nog een paar opmerkingen, ideetjes om de werking wat te verbeteren.

*Doe zoals je echt risk speelt? Verdeel de landen willekeurig aan personen (probeer de kaart vol te krijgen,zo is er meteen actie en kan je iemand niet ontlopen, zorg misschien voor een kleiner aantal gebieden op de kaart?) Zo gaan de mensen niet lopen zeuren dat de ene bevoordeeld is en de andere niet, want dan heeft het lot beslist.
*Ook iets aan die acties doen? Alweer verwijs ik naar het echte spel. Hier kan je ALTIJD een gebied veroveren, bij het echte spel moet je er om vechten en kan het wel eens zijn dat je het gebied niet hebt kunnen veroveren, dat zorgt voor wat meer spanning... Hoe je dat hier kan oplossen beroep ik me op de creativiteit van de andere mensen die hier aanwezig zijn.
*Opnieuw doe ik beroep op het echte spel, zorg dat iedereen apart (zonder dat de andere mensen ze weten) overwinningsvoorwaarden heeft, BVB: Je moet minsten x aantal landen hebben veroverd of volledig Afrika hebben veroverd. Omdat andere mensen niet weten wat je moet doen om te winnen kan dat dus ook voor spanning zorgen.

Dit zijn alleen maar tips/opbouwende kritiek, wil alleen maar helpen!
 
Bovenaan