Ripcases

DeletedUser76206

Guest
Tegenwoordig is het standaard precies dat mensen plaatjes nemen met een copyright op van een designer. Waarschuwing geven!
 

DeletedUser76206

Guest
Moet je bij TacIll zijn die heeft gemaakt :D

Moet hij toch zien dat er een copyright opzit?
Ook al heeft hij die gemaakt, verander je beter je ava. Nooit fijn voor een designer om zijn werk te zien zonder hij er iets van af weet. :)
 

DeletedUser76417

Guest
Even hierop inhaken, deze foto heb ik ooit eens ergens vandaan gehaald:
wamgrflr8vn.png


Ik heb door de tijd heen een enorm arsenaal verzameld aan plaatjes en zodoende is de ava van fresh uit deze stock gekomen.
Blijkbaar zit hier een copyright op? Ik zie h'm niet, maar goed. Excuses, ik heb niet gecheckt van welke site deze komt.:(
 

DeletedUser40402

Guest
Je ziet de copyright niet en je denkt dat dat een stock is en geen al bewerkt profielplaatje? :D:D:D Godver, dan ben je ofwel blind en achterlijk, ofwel dacht je gewoon, hij zal er wel niet achterkomen.
 

DeletedUser76206

Guest
Er staat een grote C, van Copyright op. Je kan deze beter zien vanboven (in het midden) op het plaatje. ;)
 

DeletedUser76417

Guest
Je ziet de copyright niet en je denkt dat dat een stock is en geen al bewerkt profielplaatje? :D:D:D Godver, dan ben je ofwel blind en achterlijk, ofwel dacht je gewoon, hij zal er wel niet achterkomen.

Ofwel ben ik nog niet zo lang bezig met designen en dacht ik dat het geen probleem kan zijn om zo'n stock te gebruiken.
 

DeletedUser76206

Guest
Ofwel ben ik nog niet zo lang bezig met designen en dacht ik dat het geen probleem kan zijn om zo'n stock te gebruiken.

Als je dan nog niet lang bezig bent, lees je toch meestal eerst de regels eens door?
Je kan al goed designen , maar toch plaatjes rippen is nooit fijn. Mocht je de regels nog niet gelezen hebben, hier zijn ze; https://forum.tribalwars.nl/showthread.php?110040-Regels-Plaatjes-aanvragen-forum

Wil niet ambetant doen, maar zo gaan er geen misverstanden meer ontstaan. :)
 

DeletedUser76417

Guest
Staat echter niks vermeld over het gebruik van plaatjes met copyright.
Maar zoals ik al zei, ik gebruik niet expres een plaatje met copyright, ik heb simpelweg die mark niet gezien op de picture.
Ik zal er in het vervolg dan ook beter op letten
 

DeletedUser63918

Guest
Gebruik van ©-materiaal zijn inderdaad geen officiële regels voor. Dit omdat het gewoonweg niet te controleren valt, wat nu wel en wat nu niet copyrighted is.
Er zijn afspraken gemaakt tussen designers, dat als er iemand betrapt wordt op het gebruik maken van een stock met copyright, dat deze gratis weggegeven moet worden. Beproef alleen niet je geluk, want het blijft oneerlijk naar de originele maker van de stock. Probeer dus je best te doen om voor je een stock gebruikt te zoeken naar een copyright, staat die er op? Dan mag je de stock niet gebruiken.

Alle regels staan hieronder nogmaals uitgelegd. (Is de beginpost)
Regels rondom het gebruiken van stocks:

Gebruik niets van DeviantArt
DeviantArt is een site waar mensen hun werk plaatsen, waarin ze vaak uren hebben gestoken. Je mag dit niet in je eigen plaatjes gebruiken, tenzij het op DA in de categorie 'resources' of in de categorie 'stock images' staat.

Als je Google of een andere zoekmachine gebruikt voor stocks, check dan effe de site.
Niet alles van Google mag je zomaar gebruiken. Stel iemand hier vraagt een plaatje aan met het thema fruit, en jij zoekt op Google 'fruit wallpaper' en ziet een mooie stock. Check altijd eerst even de site voordat je hem opslaat, het kan namelijk goed zijn dat deze afbeelding van een site als DeviantArt of Photobucket oid komt, en dan mag je het dus niet gebruiken.

Gebruik niets uit de Small Art Inspiration, Large Art Inspiration en Algemeen Plaatjes Topic op dit forum.
De afbeeldingen die hier worden geplaatst mag je nooit gebruiken. Deze zijn altijd door anderen gemaakt, en het is nogal respectloos (en strafbaar) om dit hier te plaatsen onder jouw naam.

Het gebruik van .psd files
Vaak geven designers .psd files vrij van hun eigen werk, ik heb er zelf ook een aantal vrijgegeven, en dat geldt voor meer mensen op dit forum.
Het is de bedoeling dat je hiervan leert en meer inzicht krijgt in bepaalde technieken, maar je mag nooit delen of layers uit deze bestanden kopieeren.


Verder lijkt het mij een goede oplossing als TI een nieuwe avatar maakt voor .Fresh. Dit zodat de avatar die momenteel gebruikt wordt verwijderd kan worden. ;)
 

DeletedUser76417

Guest
Ah oke, ik had Fresh vanmiddag al benaderd om een nieuwe te maken. :rolleyes:
 
Reactiescore
1.075
ef46c338e7d3f3c92790d950b3eaf512.png


jaar fzo geleden zelf nog gekocht:p
 

DeletedUser71075

Guest
Stuur eens PM naar de leider..?

Hihi, zag laatst een plaatje voor een stam met copyright. Dus ik heb die leider gecontact, maar bleek niet normaal te kunnen doen ^^ Ging helemaal schelden enzo... Vond het wel grappig :p
 
Bovenaan