Ripcases

DeletedUser60895

Guest
Lijkt me handig om effe een nieuw topicje te openen omdat ik hier aardig wat (vaak onbewuste) rips voorbij zie komen.
Als je iets ziet waarvan je denkt dat het een rip is van een andere forumgebruiker of dat het werk van bv Deviantart is, post het hier. Dat houdt de topics van aanvragers schoon, wel zo handig.

Ga hier niet lopen schelden oid.

Post hier het plaatje waarvan je vermoedt dat het een rip is en ook wie het heeft 'gemaakt'. Wacht dan rustig effe af zodat diegene tijd heeft om te reageren.

Regels rondom het gebruiken van stocks:

Gebruik niets van DeviantArt
DeviantArt is een site waar mensen hun werk plaatsen, waarin ze vaak uren hebben gestoken. Je mag dit niet in je eigen plaatjes gebruiken, tenzij het op DA in de categorie 'resources' of in de categorie 'stock images' staat.

Als je Google of een andere zoekmachine gebruikt voor stocks, check dan effe de site.
Niet alles van Google mag je zomaar gebruiken. Stel iemand hier vraagt een plaatje aan met het thema fruit, en jij zoekt op Google 'fruit wallpaper' en ziet een mooie stock. Check altijd eerst even de site voordat je hem opslaat, het kan namelijk goed zijn dat deze afbeelding van een site als DeviantArt of Photobucket oid komt, en dan mag je het dus niet gebruiken.

Gebruik niets uit de Small Art Inspiration, Large Art Inspiration en Algemeen Plaatjes Topic op dit forum.
De afbeeldingen die hier worden geplaatst mag je nooit gebruiken. Deze zijn altijd door anderen gemaakt, en het is nogal respectloos (en strafbaar) om dit hier te plaatsen onder jouw naam.

Het gebruik van .psd files
Vaak geven designers .psd files vrij van hun eigen werk, ik heb er zelf ook een aantal vrijgegeven, en dat geldt voor meer mensen op dit forum.
Het is de bedoeling dat je hiervan leert en meer inzicht krijgt in bepaalde technieken, maar je mag nooit delen of layers uit deze bestanden kopieeren.

Ik hoop dat dit topic alles rondom rippen wat duidelijker maakt.

-Mods, het zou fijn zijn als jullie hier effe een sticky van maakten zodat nieuwkomers het ook nog over een maand kunnen zien, etc.

Het niet uitbetalen van beloningen.
Als je een topic opent om een plaatje aan te vragen, kun je eventueel een beloning geven aan de designer van het gekozen plaatje. Dit is niet verplicht.
Als je deze wel beloofd, moet je die vervolgens ook uitbetalen. Hier komt een lijstje van mensen die dit weigeren, zodat de designers hiervoor kunnen oppassen. Als jij zelf pics maakt, en de aanvrager staat op dit lijstje wil dat niet gelijk zeggen dat je het topic moet boycotten, maar als je slim bent zet je wel even een copyright (kort je naam of afkorting (vb: FG.) op je pic). Deze kun je eraf halen als dit betaald is.

Als je nog een beloning van een aanvrager tegoed hebt, begin dan niet gelijk te zaniken. Geef de aanvrager wat tijd. Als het na een dag of 2 nog niet overgemaakt is, Pm hem dan. Als hij dan nog niet wilt betalen, Pm mij dan met de forumnaam van de aanvrager zodat ik hem hier aan het lijstje kan toevoegen.

Lijstje:
-her00
-Charo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser67010

Guest
nice;)

jammer dat je nou niet E3 en E5 hebt gemaakt want dan kon ik die bij jou afrekenen en sens reageert niet:(
 

DeletedUser

Guest
f3 lijkt op een rip van quert
f4 lijkt op een rip van dyst
 

DeletedUser

Guest
F3 is een confirmed rip van Dyst


ik post zometeen

E:

Artwork van Dyst:
http://strangeprogram.deviantart.com/art/Lit-272266791?q=gallery:strangeprogram/18675898&qo=15

lit_by_strangeprogram-d4i3mef.png
 

DeletedUser58227

Guest
Dan delete ik wel gelijk de hele zooi -.-"
Btw goed initiatief.

Na nader inzien zijn deze plaatjes "geript"
A5
B1
E2
F3
F4

 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser63918

Guest
Sorry verkeek mij dan, las in plaats van de F een E.

Maybe boven in de post een lijstje bijhouden van mensen die plaatjes niet betalen?
 

DeletedUser60895

Guest
Je bedoelt mensen die geen Pa afrekenen of?

@Sensation, bedankt voor het verwijderen :)
 

DeletedUser60895

Guest
Done.. Langste post sinds tijden voor me, lol

Btw, Sensation.. Ik ben er bijna zeker van dat F6 ook een rip is.
 

DeletedUser63918

Guest
Heb infinitum een pm gestuurd of ToP - Topic en Ripcases topic.
 
Bovenaan