Ripcases

DeletedUser70476

Guest
Ben het ergens wel met je eens hoor, maar wtf moet een morbidsheep(bijvoorbeeld) met PP... dat boeit haar geen zak. En ik vind dat er wel een beloning tegenover mag staan voor het maken van plaatjes.




Deze afspraak geld nog steeds max :) Wordt ook gewoon nageleeft, net zoals vroeger. Nu worden de plaatjes van DA niet geaccepteerd en waar een copy op staat al helemaal niet

Het gaat er niet om wat Morbid met pp moet. Het gaat erom dat er zo oneerlijk gebruik van word gemaakt. Zij heeft er heel veel moeite voor gedaan om al die dingen te maken en geeft het gratis weg zodat iedereen ervan kan profiteren, en dan pleurt een pruts "designer" zoals ons, het woord designer kan eigenlijk niet eens gebruikt worden, er wat van die fractals op een plaatje en vraagt, of krijgt er, pp voor wat omgerekend soms meerdere euro`s is. Als je ff nadenkt besef je ook wel dat dat redelijk oneerlijk is.

En Da is echt niet de enigste design site hoor. Er zijn er nog veel meer waar van alles wordt gedeeld.
 

DeletedUser69623

Guest
Het gaat er niet om wat Morbid met pp moet. Het gaat erom dat er zo oneerlijk gebruik van word gemaakt. Zij heeft er heel veel moeite voor gedaan om al die dingen te maken en geeft het gratis weg zodat iedereen ervan kan profiteren, en dan pleurt een pruts "designer" zoals ons, het woord designer kan eigenlijk niet eens gebruikt worden, er wat van die fractals op een plaatje en vraagt, of krijgt er, pp voor wat omgerekend soms meerdere euro`s is. Als je ff nadenkt besef je ook wel dat dat redelijk oneerlijk is.

En Da is echt niet de enigste design site hoor. Er zijn er nog veel meer waar van alles wordt gedeeld.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, en als je het sec bekijkt heb je natuurlijk gewoon gelijk. Maar dit gaat nu al zolang op deze manier sinds het AF er is. Zelfs "designers" als Platina hebben het op deze manier gedaan, en heb zet ik toch wel onder het kopje designers(een van de weinige die het AF rijk is). En ik weet dat DA niet de enige site is hoor, maar ik vraag me af of het meerdere deel die sites überhaupt wel kent.
 

DeletedUser70476

Guest
Ik begrijp wel wat je bedoelt, en als je het sec bekijkt heb je natuurlijk gewoon gelijk. Maar dit gaat nu al zolang op deze manier sinds het AF er is. Zelfs "designers" als Platina hebben het op deze manier gedaan, en heb zet ik toch wel onder het kopje designers(een van de weinige die het AF rijk is). En ik weet dat DA niet de enige site is hoor, maar ik vraag me af of het meerdere deel die sites überhaupt wel kent.

Zo gaat het er idd al aan toe sinds de start van dit forum, ik weet het. En het merendeel kent die sites ook niet dus denkt gewoon dat ze zomaar alles kunnen gebruiken, en dat mag ook maar er dan nog pp voor vragen is niet reëel.

En nog ff over die regel

JBduxBw.png

2llhab7.jpg

r0wd2c.jpg

van deze ben ik niet geheel zeker maar wrss wel gewoon een stock van een designer of andere...

Dit is van de afgelopen dagen. Heb niet lang gezocht ff wat topics aangeklikt en vind er zo al 3 op de eerste pagina.
 

DeletedUser69623

Guest
Zo gaat het er idd al aan toe sinds de start van dit forum, ik weet het. En het merendeel kent die sites ook niet dus denkt gewoon dat ze zomaar alles kunnen gebruiken, en dat mag ook maar er dan nog pp voor vragen is niet reëel.

En nog ff over die regel

JBduxBw.png

2llhab7.jpg

r0wd2c.jpg

van deze ben ik niet geheel zeker maar wrss wel gewoon een stock van een designer of andere...

Dit is van de afgelopen dagen. Heb niet lang gezocht ff wat topics aangeklikt en vind er zo al 3 op de eerste pagina.

Ik ben het daar helemaal mee eens hoor! En ik weet vrijwel zeker dat die stocks van een designer afkomen, ik ben ook de actiefste niet hier dus ik dacht dat de regel nog steeds nageleeft werd
 

DeletedUser70476

Guest
Dat is dus het jammere dat iedereen weg is van de laatste actieve periode want heb erg weinig bijval :D en regels van toen wordt nu om gelachen en gezegd, ja we leven ze na maar in praktijk gewoon doorgaan met wat ze deden. Maar zo zit het dus, wat redelijk jammer is.
 

DeletedUser69623

Guest
Dat is dus het jammere dat iedereen weg is van de laatste actieve periode want heb erg weinig bijval :D en regels van toen wordt nu om gelachen en gezegd, ja we leven ze na maar in praktijk gewoon doorgaan met wat ze deden. Maar zo zit het dus, wat redelijk jammer is.

Ja mee eens, 2 jaar terug ofzo was het veel gezelliger hier en actiever vooral ook op het GF
 

DeletedUser75791

Guest
Als iemand vindt/denkt dat ik een stock gebruik dat artwork is dan moet hij/zij dat gewoon tegen mij zeggen, en dan vraag ik er ook zeker geen pp voor. Maar waarschijnlijk heb ik het wel meerdere keren gebruikt, ik probeer het alleen niet te doen en soms heb ik het gewoon niet door, en als er dan niks van wordt gezegd dan verkoop ik het plaatje gewoon. Dit komt waarschijnlijk ook omdat er nieuwe mensen bijkomen die denken dat je hier easy pp mee kan verdienen, wat op dit moment ook zo is, maar die deze regels niet eens kennen.

Misschien is het handig om met iedereen die hier nu zit af te spreken dat als je ziet dat iemand artwork gebruikt, dat je dat aan diegene vertelt. (slechte formulering? :$) ;)
 

DeletedUser75767

Guest
Ben hier net mee begonnen. Dus om het maar gelijk 'goed' te doen. Wat zijn bv sites waar je wel stocks etc. vanaf mag halen, en wat niet?

Dan kan ik dit namelijk ook meenemen.
 

DeletedUser75791

Guest
Regels rondom het gebruiken van stocks:

Gebruik niets van DeviantArt
DeviantArt is een site waar mensen hun werk plaatsen, waarin ze vaak uren hebben gestoken. Je mag dit niet in je eigen plaatjes gebruiken, tenzij het op DA in de categorie 'resources' of in de categorie 'stock images' staat.

Als je Google of een andere zoekmachine gebruikt voor stocks, check dan effe de site.
Niet alles van Google mag je zomaar gebruiken. Stel iemand hier vraagt een plaatje aan met het thema fruit, en jij zoekt op Google 'fruit wallpaper' en ziet een mooie stock. Check altijd eerst even de site voordat je hem opslaat, het kan namelijk goed zijn dat deze afbeelding van een site als DeviantArt of Photobucket oid komt, en dan mag je het dus niet gebruiken.

Gebruik niets uit de Small Art Inspiration, Large Art Inspiration en Algemeen Plaatjes Topic op dit forum.
De afbeeldingen die hier worden geplaatst mag je nooit gebruiken. Deze zijn altijd door anderen gemaakt, en het is nogal respectloos (en strafbaar) om dit hier te plaatsen onder jouw naam.

Met het 2e punt uit deze quote noemt hij PB en DA als voorbeeld, maar dit geldt voor alle sites & forums waar designers hun artworks op posten.
 

DeletedUser75767

Guest
Bedankt :)

Wat zou dan een goede site zijn om wel je stocks te krijgen. Afgezien de 'resources' en 'stock images' categorie op DA
 

DeletedUser70476

Guest
Nee juist niet, snap je het gewoon niet ofzo? Die wallpapers worden ook gemaakt door designers.
 

DeletedUser75767

Guest
Welke mag je dan wel gebruiken? Want dat wil ik graag weten voor ik iets uit onwetendheid doe
 

DeletedUser74373

Guest
Dan wil ik ook graag weten waar iedereen zijn stocks vandaan haalt.
 

DeletedUser70476

Guest
Dus?
Als het niet van PB of DA ofzo afkomt mag je t gewoon gebruiken?

Nee, dat zijn niet de enigste design sites. Je mag alles gebruiken(behalve stocks met copyright) voor je plaatjes zolang je er maar geen pp voor vraagt. Anders zul je goed moeten zoeken en kijken naar wat in de regels staat, op da onder resources of stock images.
 
Reactiescore
1.075
probleem is eerder dat het niet verboden is om ze te gebruiken. Je kan wel allerlei afspraken gaan maken, en deze worden ook door sommigen nageleefd gelukkig, maar anderzijds plaatst de "echt" designer deze op het vrije internet waardoor deze vrij komen voor miljoenen, nee miljarden mensen en dus zoiezo geript worden. Het is overigens ook niet de ergste zaak van de wereld voor de designers zelf aangezien het plaatje, mits niet verkracht te zijn toch enige bekendheid kan maken, wat meestal toch het doel is van kunst en dus ook de designkunst.
Je kan hier nou wel haten op dat ze gebruikt worden en iemand er uren heeft voor gewerkt, maar als de designers niet willen dat het gebruikt word voor andere doeleinden moeten ze er een duidelijke copyright op plaatsen + misschien gewoon niet op het net gooien waar miljarden mensen het zouden kunnen rippen?
 

DeletedUser75791

Guest
Nee, dat zijn niet de enigste design sites. Je mag alles gebruiken(behalve stocks met copyright) voor je plaatjes zolang je er maar geen pp voor vraagt. Anders zul je goed moeten zoeken en kijken naar wat in de regels staat, op da onder resources of stock images.

En als je nou met een render werkt en bijvoorbeeld een smudge maakt, kan je daar pp voor vragen?
 

DeletedUser70476

Guest
Renders in renderpacks worden speciaal gemaakt om te gebruiken in designzooi, maar sommige zijn ook afkomstig van games enzo.
 
Bovenaan