Resist & Hap! vs. FTNWO

DeletedUser

Guest
Resist & Hap! vs. FTNWO

Oorlogsverklaring Resist & Hap! vs. FTNWO

Inhoudsopgave
1. De Inleiding
2. Situatiebeschrijving
3. Wereldse verhalen
4. Spotprenten
5. Conclusie


de5tu1.png


1. De Inleiding
“Hoort, hoort van verre jammerklagen.” zo begon Bach ooit zijn befaamde Mattheüs passie. Nu, 284 jaar later, horen de soldaten van The New World Order (Resist & Hap!) een jammerende bevolking lijden. De ongeneeslijke zwarte plaag blijkt ontembaar door te vloeien in de aderen van de ooit zo gevreesde Plague-soldaten. Veel soldaten zijn gesneuveld in de veldslagen die de Alliantie heeft gestreden om het verschrikkende regime der melaatsen te ondermijnen. Echter duidt het jammergeklaag van achter de fronten op een nog niet volledig gestreden strijd. Ons werk is nog niet klaar.

constantinopel.jpg


Een paar weken geleden bereikte een vluchtig geschreven bericht de hoge raad van het binnenlands bestuur:

“Enkele rebelse verstekelingen hebben onze grenzen overgestoken. Na aankomst bleek al gauw dat enkele vluchtelingen besmet waren met de dodelijke ziekte. De soldaten begonnen direct met het behandelen van de zieken. Helaas hebben zij het niet gehaald.”

De ernst van de situatie werd ons duidelijk toen een paar dagen later ook enkele soldaten ziek werden. Om toekomstig leed te vermijden was het onze plicht uit te zoeken wat er aan de hand was. Verscheidene dorpshoofden stuurden hun beste scouts het land uit om op onderzoek uit te gaan. Na grootschalig onderzoek bleek achter de grenzen van het niemandsland vol verlaten dorpen een groep besmette rebellen (FTNWO) de handen ineen te hebben geslagen om uit de as van vergane glorie te herrijzen. Het was dus waar. De zwarte dood was nog niet verslagen. Toen de verkenners teruggekeerd waren met hun bevindingen was er maar één reactie. Een nieuwe confrontatie is onvermijdelijk.

Destijds was nog niet voorspeld dat de situatie nog verder zou verslechteren. Tijdens onze opmars richting de fronten van de rebellen koos ook landhoofd Jbo the Great de kant van de rebellen. De vluchteling van de verzwakte stam Lemon, besloot zijn heil bij hen te gaan zoeken. Al gauw begonnen de troepen van Monsigneur een jammerend geklaag te horen aan de andere kant van het zwaarbewaakte front. Naar mate de tijd vorderde werd het geluid op steeds meer fronten hoorbaar. Overal waar de rebellen naderde stonk het naar dood en verderf. Mensen waren aan het lijden.

Nu is dan eindelijk de tijd gekomen. The New World Order heeft besloten een eind te maken aan deze verschrikking. Het is tijd om deze ziekte voor altijd van wereld 21 te verbannen. Gebleken is: “Eens besmet, altijd besmet!”

2. Situatiebeschrijving
Hap! en Resist lagen voorheen al geruime tijd tegen de stam Plague aan. Nu deze stam gevallen is, zijn er een hoop accounts weggevallen. FTNWO zijn de overlevende van de Hap!, Resist, Fruit! en .P|R. Vs. Plague oorlog. Om een goed beeld te schetsen van de huidige situatie wordt deze kaart aan jullie gepresenteerd:

30avrt3.png


Zoals te zien is op het kaartje liggen de opponenten op 2 fronten aan elkaar. Bij Hap! ligt Jbo the Great aan het front en bij Resist zijn dit voornamelijk jatu en .JaTu.Dread. De opponenten naderen elkaars fronten, maar vanwege de hiervoor genoemde knelpunten is hier het moment der waarheid. Resist en Hap! hebben besloten op actie over te gaan.

Ingame is de oorlog tegelijk met de oprichting van FTNWO al verklaard. In deze periode is eigenlijk niks spannends gebeurd en om het vuur wat meer op te laten laaien is besloten de oorlog hernieuwd en officieel te verklaren ten opzichte van de hele wereld. De aanwezigheid van de pest zal niet meer worden getolereerd en voorgoed worden uitgeroeid.

De oorlogsverklaring zal worden vervolgd met drie fantastische wereldse verhalen verteld door Resistiaanse en Pinguaanse strijders, opgeschreven door uw verslaggever Papayatree.

Hoort!

3. Wereldse verhalen
3.1 Het scoutverslag
“Na enkele hardnekkige geruchten van rebelse praktijken aan de andere kant van het grijze woud besloot ons dorpshoofd enkele krijgers op pad te sturen met als doel de waarheid boven tafel krijgen. Zo bereidde ik mij met een select groepje cavalerie ons voor op een ongekend avontuur.

Om klokslag middernacht reden wij uit. Alles was donker. Toen we eindelijk na een paar uur rijden in een dorp terecht kwamen, zochten wij naar een slaapplaats. Echter was er niks te bekennen. Het hele dorp lag er uitgestorven bij. Ook dit dorp had zijn bewoners aan de zwarte dood moeten opofferen. Hier en daar lagen nog wat verrotte lijken waarvan de stank zijn weerga niet kende. Na de blitzkrieg van de alliantie tegen de heersers van de plaag zijn duizenden dorpen verlaten. Enkel de gestorvenen bleven achter. Om toch een goed onderkomen te vinden sloegen wij ons kamp in het bos naast het dorp op. Een klein kampvuur moest de wolven van ons verjagen.

cityofruins4-568x332.jpg


Zo reden wij dag in dag uit over de langgerekte grijze vlaktes. Het enige wat het landschap anders maakte van totale leegte was de troosteloze geur van de dood. Deze hersenloze tocht leek voor een ieder van ons eindeloos, totdat in de verte een huifkar opdoemde. Vier magere boeren kwamen ons tegemoet. Nadat onze officier hen een halt had toegeroepen vertelden zij ons het verhaal. Een verhaal van nieuwe heersers die beloofden de omliggende landerijen hun rijkdom en roem te hervinden door samen met hen te strijden in een nieuwe oorlog. Echter deze boeren waren samen met vele anderen gevlucht. Zij geloofden niet in luchtkastelen en andere grootse beloftes. Deze boeren waren al te veel verloochend om hun hoop en vertrouwen in nieuwe leiders te zoeken. Samen met andere boeren waren zij vertrokken, maar de legers van de rebellen hadden hen achterhaald en afgeslacht als wilde dieren. De boeren maakten geen schijn van kans. Alleen deze vier waren over gebleven.

Na de ontmoeting met dit gezelschap zette wij onze reis voort. Dit keer voorzichtiger en onopvallender. Wij wisten dat de bewoonde wereld dichterbij was gekomen. Gauw doemde er een stad op. Er waren duidelijk rookpluimen te zien. In de bossen naast de stad sloegen wij ons kamp op. Dit maal werd er geen kampvuur gemaakt, zodat onze locatie geheim zou blijven. De vorige nacht hadden wij geloot over degene die de eerste verkenningstocht zou maken door de stad. Ik werd uitgeloot. De volgende dag vertrok ik richting de stad gehuld in aftandse kledij. Eenmaal in de stad aangekomen was ik verheugd. Verheugd door het weder zien van leven. Helaas duurde deze vreugde niet lang. Er lagen veel kreupelen te verrotten op de straat, melaatsen die aan de poorten bedelden voor een stuiver. Alleen het kasteel in het centrum van de stad deed denken aan de glorie die het Plague-regime ooit kende. Wat opviel is dat de stad was versierd met voor mij onbekende banieren. Dit maal schitterde er geen rat, maar een doodshoofd op de gladgestreken vlaggen. Hierboven stond geschreven: “F*ck the new world order!” Dit moest wel het wapen van de rebellen zijn. Het was dus waar. Een nieuwe wind vloog door de eeuwenoude dorpen ooit geregeerd door een verschrikkelijk genootschap “The Plague”. Ik wist genoeg en ging op weg naar het kamp dat een eind buiten de stad lag.

ruine_1760_T5.png


Eenmaal aangekomen bij het kamp was er niemand meer te bekennen. De tenten waren afgebrand en onze paarden waren gedood. De rebellen hadden ons kamp gevonden. Ik haastte mij terug naar de stad in de hoop daar het minst op te vallen. Met de laatste goudstukken besloot ik een paard te kopen. In de stad was niks te vinden, maar uiteindelijk kon ik op een klein marktje een afgrijselijk beest op de kop tikken die mij op mijn weg terug moest vergezellen. Ik kocht nog wat water en verliet ongezien de stad. Door donkere bossen en kronkelende paden kwam ik uiteindelijk weer aan bij de verlaten grijze vlakten op weg naar huis.

Na een reis van enkele weken keerde ik terug in mijn dorp. Onderweg ben ik besmet geraakt met de pest, zo vertelde mijn dokter. Dit rapport zal dan ook mijn laatste zijn. Ik heb mijn land gediend naar eer en geweten tot ik het met de dood moest bekopen. Een pijnlijke dood. Ik vervloek deze verderfelijke ziekte. Laat men het uitroeien en moge het nooit meer de mensen van deze wereld infecteren met dit zwarte gif. Laat de nieuwe wereld orde ten strijde trekken, zodat ook ik niet voor niets zal sterven…”
 

DeletedUser

Guest
3.2 Een zure misstap
De Pinguaanse strijders van de Hap! natie strijden al geruime tijd tegen de zure legers van het Lemon regime. Deze historie gaat al erg ver terug en is van levensbelang voor de leefomgeving van de Pinguïns. Een zure leefomgeving is namelijk niet goed voor de gezondheid. In de oorlog zijn al vele citroenen tot het vruchtvlees aan toe opgegeten. Alleen snelle Eddie en de Jumper2002 hebben mogen genieten van het basisch extract dat als tegengif dient tegen de zuurdampen. Zij bevinden zich nu in de gelederen van de krachtige taskforce van de nieuwe wereldorde.

1225108134SOCjw6.jpg


Als een doorn in het oog van de Pinguaanse strijders lag daar nog het land van Jbo the Great. Hier groeien citroenen in overvloed in boomgaarden zo groot, dat het tot ver in het territorium van de Happers te ruiken valt. Hoewel deze geur niet schadelijk is voor de leefomgeving is gebleken dat de bevolking erg chagrijnig wordt van deze stank. Dit deed de wijze raad der Pinguïns in samenwerking met het Resistiaanse volk doen besluiten een rooftocht door de landen van Jbo the Great te houden, zodat alle boomgaarden konden worden geplunderd en de citroenen verwijderd.

Helaas groef Jbo the Great op 29 april 2013 zijn eigen graf. Hij sloot zich aan bij de rebellen des onheils. Hierbij gooide hij de deuren open voor de pest om alles in het land te besmetten. Ook de citroenen werden aangetast. Bij dit proces kwamen zoveel zuurdampen vrij dat de pH waardes in het gehele land van Jbo the Great daalde naar om en nabij de 3.

596881283717093500.jpg

Figuur: Verrotte citroenen na aantasting.

Dit heeft de nieuwe wereldorde doen besluiten om in te grijpen. Er moet een grote reinigingsactie gaan plaatsvinden in de landen van Jbo the Great en dat vereist een permanent verblijf.

Bij deze zullen wij publiekelijk een voorstel op tafel leggen. Jbo the Great zal zijn landen af staan, zodat deze grote reiniging plaats kan vinden ten behoeve van de gezondheid van zijn inwoners. Hierbij zal de nieuwe wereldorde verantwoordelijkheid nemen voor de reiniging, zodat Jbo the Great hier geen last van zal hebben. Als niet wordt overgegaan op deze actie voelt onze coalitie zich verplicht in te grijpen en op eigen autoriteit de landen binnen te vallen.

Moge de zuurdampen in combinatie met de pest uw gedachtes niet vertroebelen, zodat u een weloverwogen besluit kan nemen.

3.3 De komst van een ketter
Na de eerste verkenningsmissie volgden er meer. Om op actie over te gaan moest er meer informatie verkregen worden over de nieuwe groepering. De beste verkenners werden van stal gehaald. Eén van de verkenners ontdekte na weken ondergedoken te zijn in de landen van GHoST iSpRinK de komst van Sint Jimmy. Het verhaal van deze rondreizende ketter brengt ons terug naar een tijd ver voor de grote oorlogen.

m1fwahdpkmc9_366.jpg


In den beginne heersten de gelovigen over onze wereld. Onder leiding van de .Pope en zijn heiligen werd het land bestuurd. Hun rotsvaste geloof bracht rijkdom en macht met zich mee. Ook de vrome Jimmy zwierf door de landen van dit aardse rijk. Als monnik vertegenwoordigde hij het ware geloof. Hij reisde door verschillende landerijen om de bewoners van het ware geloof te vervullen. Echter deed Jimmy dit niet. In plaats van het ware geloof te verkondigen, lasterde hij Gods geboden en predikte hij de foute leer. In zijn spoor liet hij niks achter dan armoede en duisternis. Het zwarte pad van deze kwaadspreker werd opgemerkt door de .Pope. Hij beval direct deze heer des duivels op te pakken en voor altijd te verbannen naar de grijze vlaktes van de wereld. Voordat deze ketter moest vertrekken werd hij gebrandmerkt met de tekst “Heilige des Duivels”. De geboorte van Sint Jimmy was een feit.

Na zijn verbanning werd pas jaren later weer wat van hem vernomen. In de landen waar een zekere Hypomaniac heerste, dook hij op. Niet veel later bleek dat Sint Jimmy nog niet klaar was met het verspreiden van een verdoemd geloof . Na enkele maanden ronddolen door de straten van het Hypomaniacse rijk sloeg het noodlot toe. Mensen werden armer en armer. Ziektes sloegen toe en uiteindelijk volgde de dood. Toen Sint Jimmy eindelijk de landerijen van het Hypomaniac rijk weer verliet, was de zwarte dood die hij had achtergelaten onvermijdelijk. Het lot van het Hypomaniacse volk stond vast.

plague-doctor.jpg


De honger naar vernietiging bleek echter nog niet gestild. Sint Jimmy vervolgde zijn reis. De rijken van Dorus Says en zonpon waren zijn volgende slachtoffers. Erg verrassend bleek de uitkomst niet. Ook hier sloeg het noodlot na geruime tijd toe. De vloek van God zelf rust op de schouders van deze ketter.

Nu hij gespot is in de landen van GHoST iSpRinK is het tijd om hem voor eens en voor altijd van deze wereld te verwijderen. Deze zwarte verdoemenis zal moeten worden verjaagd. Bij de krachten van het ware geloof voelt de nieuwe wereldorde zich geroepen om de .Pope te eren en het ware geloof in ere te herstellen, overal ter wereld.

Leve het ware geloof!

4. Spotprenten
tribalwar.jpg


Het feit dat Plague kon verliezen sloeg in als een bom.
ftnwogemoedstoestand02.png

Het officiele stamwapen van FTNWO
ftnwospotprent3.jpg

De koning van de dreadlocks heeft soms last van weinig zicht.
dreadking02.png

Pinguaanse scouts verkennen vijandelijk gebied
ftnwospotprent2.jpg

FTWNO sucks more...
zuigendepingiun02.jpg

Aanvalsles van de Happers.
ftnwospotprent.jpg


5. Conclusie
Duidelijk is geworden dat de alliantie bestaande uit Hap! en Resist vastberaden zijn om de pest een halt toe te roepen. Niet langer zal hun aanwezigheid op de wereld getolereerd worden. Zij zullen worden teruggedrongen, zij zullen vallen en wanneer zij opnieuw opstaan zullen zij opnieuw neergeslagen worden. Het tijdperk waarin pinguïns hand in hand met de resistianen zullen lopen is niet meer te stoppen. Noordoosten van de wereld heeft zich al moeten onderwerpen aan hun macht. Nu zullen de verlossers van deze krijgsmachten het centrum van de wereld vrij maken van het kwaad. Het kwaad zal nimmer meer heersen.

We Will Prevail! So Bring it on!

Final note: In de gehele oorlogsverklaring hebben de verhalen allen een kern van waarheid, maar is het geheel in een jasje van fictie gestoken. Veel lees plezier!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Gewoon geweldig geschreven dit.

Mijn respect voor de prachtige teksten en succes allemaal ;)
 

DeletedUser

Guest
En dan zeggen ze dat wij arrogant zijn :p

In elk geval suc6 :D
 

DeletedUser

Guest
Hoezo arrogant?

Tis gewoon een prachtig stuk tekst, niks arrogant aan, gewoon prachtig getypt enzo, vakmanschap noemen ze dit ook wel :p
 

DeletedUser

Guest
zoveel dat ik het niet ga lezen ^^ succes met de oorlog :D
 

DeletedUser

Guest
Zij zullen worden teruggedrongen, zij zullen vallen en wanneer zij opnieuw opstaan zullen zij opnieuw neergeslagen worden. Het tijdperk waarin pinguïns hand in hand met de resistianen zullen lopen is niet meer te stoppen.

Dat is toch best arrogant :D en iedereen weet toch dat resist en hap iedereen aan denken te kunnen :D
 

DeletedUser68583

Guest
Hoezo arrogant?

Tis gewoon een prachtig stuk tekst, niks arrogant aan, gewoon prachtig getypt enzo, vakmanschap noemen ze dit ook wel :p

Meen je dit?
Hoop van niet..


1. De Inleiding
“Hoort, hoort van verre jammerklagen.” zo begon Bach ooit zijn befaamde Mattheüs passie. Nu, 284 jaar later, horen de soldaten van The New World Order (Resist & Hap!) een jammerende bevolking lijden

Jullie zeggen hier dat jullie The New World Order zijn ;).


Succes aan beide kanten
 

DeletedUser

Guest
Meen je dit?
Hoop van niet..


1. De Inleiding
“Hoort, hoort van verre jammerklagen.” zo begon Bach ooit zijn befaamde Mattheüs passie. Nu, 284 jaar later, horen de soldaten van The New World Order (Resist & Hap!) een jammerende bevolking lijden

Jullie zeggen hier dat jullie The New World Order zijn ;).


Succes aan beide kanten

Volgens mij doelt .Poss erop dat hij het niet arrogant vind als hij zegt dat de tekst goed geschreven is. Dat is namelijk waarop the speeders reageerde. In dat geval hoeft de post van .Poss helemaal niet arrogant te zijn.

Qua inhoud. Ja de inhoud is een tikkeltje tot soms wat overdreven arrogant. Met opzet uiteraard. Wij zijn overtuigd van eigen kunnen en dat heb ik graag willen uitbuiten in de geschreven stukken. Het verhaal is dan ook opgezet in een stijl die doet denken aan middeleeuwse verhalen met daarin specifieke elementen van de betrokken stammen erin. Deze stijl geeft dan ook de gelegenheid om te overdrijven aangezien de middeleeuwen hier sowieso al een handje van had. Verhalen worden per definitie opgedirkt met woorden als fantastisch of geweldig. Dit zal dan ook terugkomen in de tekst.
 

Deleted User - 24028

Guest
Volgens mij doelt .Poss erop dat hij het niet arrogant vind als hij zegt dat de tekst goed geschreven is. Dat is namelijk waarop the speeders reageerde. In dat geval hoeft de post van .Poss helemaal niet arrogant te zijn.

Qua inhoud. Ja de inhoud is een tikkeltje tot soms wat overdreven arrogant. Met opzet uiteraard. Wij zijn overtuigd van eigen kunnen en dat heb ik graag willen uitbuiten in de geschreven stukken. Het verhaal is dan ook opgezet in een stijl die doet denken aan middeleeuwse verhalen met daarin specifieke elementen van de betrokken stammen erin. Deze stijl geeft dan ook de gelegenheid om te overdrijven aangezien de middeleeuwen hier sowieso al een handje van had. Verhalen worden per definitie opgedirkt met woorden als fantastisch of geweldig. Dit zal dan ook terugkomen in de tekst.

Speeders zijn reactie over "arrogant" was duidelijk niet op die van .Poss... Tenzij jij een quote ziet die ik totaal niet zie ;) Als iemand reageert op een topic, is dat niet perse op de post er vlak boven hee.

Arrogant mag je zijn.. maar als je het zelf bent, ga dan niet anderen arrogant noemen ;)

Succes allemaal !
 

DeletedUser62578

Guest
Teveel om te lezen, maar in ieder geval veel succes..

Trouwens durfde resist het niet alleen aan omdat ze de hulp van hap nodig hebben ?


Mvg Fruitkick
 

DeletedUser

Guest
Teveel om te lezen, maar in ieder geval veel succes..

Trouwens durfde resist het niet alleen aan omdat ze de hulp van hap nodig hebben ?


Mvg Fruitkick

Resist durfde het idd niet aan. Zodoende heeft hap er ook maar gelijk een oorlogsverklaring bij verzonnen..
Maar beste fruitkick, misschien moet je je vraag anders formuleren dat er serieus en niet cynisch op gereageerd hoeft te worden.

Resist is nergens bang voor, net zoals fruit, ftnwo, pr etcetc niet bang zijn. Of vertonen wij angstig gedrag?
 

DeletedUser

Guest
Re: Resist & Hap! vs. FTNWO

ja 2stammen vs 1 stam :eek:

Wel goed stukje trouwens
 

DeletedUser

Guest
Speeders zijn reactie over "arrogant" was duidelijk niet op die van .Poss... Tenzij jij een quote ziet die ik totaal niet zie ;) Als iemand reageert op een topic, is dat niet perse op de post er vlak boven hee.

Arrogant mag je zijn.. maar als je het zelf bent, ga dan niet anderen arrogant noemen ;)

Succes allemaal !

Afijn dan mag ik dus arrogant zijn ;). Maar goed als de meeste niet eens de moeite doen om het stuk te lezen, dan zullen jullie nooit weten hoe ge-wel-dig ik echt ben. :cool:

Maar zonder te dollen. Als wij zo arrogant zijn, dan hadden we geeneens moeite in een oorlogsverklaring gestopt, want ik doe niet graag moeite voor ondergeschikte zaken. Dat de tekst dan arrogant overkomt, dan vat ik het voor mij persoonlijk alleen maar op dat ik goede propaganda heb afgeleverd.
 

DeletedUser62578

Guest
Resist durfde het idd niet aan. Zodoende heeft hap er ook maar gelijk een oorlogsverklaring bij verzonnen..
Maar beste fruitkick, misschien moet je je vraag anders formuleren dat er serieus en niet cynisch op gereageerd hoeft te worden.

Resist is nergens bang voor, net zoals fruit, ftnwo, pr etcetc niet bang zijn. Of vertonen wij angstig gedrag?



Oke ik stelde mijn vraag wat verkeerd, ik zal hem anders stellen ;)

Waarom gaan resist en hap samen tegen ftnwo ?

Alleen resist was een mooie gelijkwaardige verhouding geweest..

Maar mogen de beste winnen, veel succes.


Mvg Fruitkick
 

DeletedUser57071

Guest
Mooi geschreven en mogen wij winnen.

Succes aan iedereen =)
 
Bovenaan