Regis Ultima Ratio

Reactiescore
1.804
REGIS ULTIMA RATIO

Beste vrienden,

Ga rustig zitten, neem er een drankje bij, want wat volgt is een magisch verhaal van vriendschap, verbondenheid en sluwheid. Het speelde zich niet zo lang geleden af, en niet zo ver van dit forum!

Om het verhaal goed te vertellen, is het belangrijk te beginnen bij het begin. En dat begin was 2007. Het waren mooie tijden, en TW bloeide als nooit tevoren. Vele spelers probeerden glorie te behalen in dit spel, maar één persoon was net dat tikkeltje snuggerder dan de rest. Het was Koenfighter, de trotse leider van [RuR] die als geen ander wist hoe het spelletje in elkaar zat. Samen met cetje runde hij Regis Ultima Ratio, de stam van koningen en raadgevers, markies en slaven. Alles was compleet, alles zat goed zo leek het wel. [RuR] was één van de meest succesvolle stammen op TW. Niet de meest succesvolle? Nee, want donkere tijden braken aan. [RuR] werd geteisterd door een ware leegloop en gedreven leider Koenfighter zocht zijn heil op het forum, alwaar hij nieuwe leden probeerde werven. Het mocht niet baten, [RUR] schrompelde ineen en verdween voor lange tijd van het strijdtoneel.

Na deze korte geschiedenisles schrijven we 2013. Het is 7 januari en het verleden lijkt begraven en definitief achterwege te zijn. Koenfighter zit wat met een paar forumleden op Skype. Het was redelijk rustig, maar wat er die avond nog zou volgen zou hun leven voorgoed veranderen. Er heeft zich een groep afgescheiden van de Algemene Vrij Forum chat, het is de chat der Verwerpelijken. Acht man in totaal, zes ervan zullen aan de wieg staan van de herrijzenis van [RuR].

De klok wijst elf uur aan als de eerste berichten in de chat verschijnen. 23:15 is het devies. 23:15, Wereld 30. Noordoost. Het is onduidelijk wat er precies staat te gebeuren. De leuzen zijn voorzien van uitroeptekens, maar er lijkt weinig reactie te komen. Tien minuten later hangt er spanning in de chat. Het voorspelde uur komt dichterbij. De spanning stijgt, iedereen zet zich klaar. Om 23:15 is het even stil op de chat. Zes mensen starten tegelijkertijd op wereld, niet wetende voorbestemd te zijn om een avontuur te beleven dat zijn weerga niet kent. [RuR] 2.0. Hun belevenissen worden vannacht nog uit de doeken gedaan.

We zijn nog maar net begonnen of er breekt al paniek uit. Er kan geen windrichting gekozen worden. De toekomstige stamleden zijn in paniek. Kunnen we deze stam wel oprichten als iedereen over de wereld verspreid zit? De twijfel in de chat neemt toe. De druk ligt op Koenfighter’s schouders. Wil hij het risico nemen? Ja, hij is daartoe bereid. [RuR] wordt net als al die jaren geleden gesticht door Koenfighter. Het blijft toch zijn kindje. Onmiddelijk worden ook de oude rangen weer in ere hersteld, al is hij wat losser met het uitreiken hiervan. Aan koningen en raadgevers geen gebrek. [RuR] stijgt als een komeet in de eerste minuten van haar bestaan. De glorie van weleer lijkt niet veraf meer te zijn. De sfeer is gelaten, optimisme troef. [RuR] staat er.

Maar veertien minuten na oprichting begint [RuR] haar eerste scheurtjes al te vertonen. Raadgever van de Koning Lieflap krijgt vertrouwelijke documenten onder ogen die wijzen op spionage van Onderkoning Simeco. Hij is verbijsterd, Simeco was een naaste vertrouweling van Koning Koenfighter en leek zijn trouwste volgeling. Na lang overleg met Koning Koenfighter zien ze maar één mogelijkheid, Simeco dient ontslagen te worden. [RuR] draait om eerlijkheid, vertrouwen en vriendschap. Die waarden zijn geschonden door Simeco. Raadgever Lieflap voert dit besluit bedroefd en teleurgesteld uit. Wanneer Lieflap de rest van de stam informeert, zijn de reacties voornamelijk die van ontgoocheling.

Lieflap zei:
haloo leden ik heb dit topic aangemaakt om duidelijk te maken wrm simeco is gekickd: paar redenen ik ga ze hier zetten

- hij is k42 en niemand van de rest ligt daar
- hij kan niet goed samenwerken
- hij had een afgressiefe houding tegenover de samleiding
- hij begon te schelden
- ik verdenk hem van spioeneren

ik hoop alles opgeheledert te hebben

groeten
stamleiding
Koenfighter zei:
ik ga akkoort met dit goede besluit
stomme spionnen hoefen we hier niet
blond. zei:
hed waz toch maar een kklijertjeee!!!!
voetveeg zei:
een kikkerleier
Chingachook zei:
ik mag toch wel blijven??
blond. zei:

Simeco staat op de rand van een depressie nu zijn voormalige kompanen denken dat hij hen heeft bespioneerd. Hij besluit een lange brief te schrijven om alles uit te leggen. Hij maakt duidelijk dat hij geen spion is, en de intentie heeft om weer toe te treden tot [RuR].

Simeco zei:
Beste [player]Lieflap[player]

Ik zou graag solisiteren voor de stam [ally][RuR[ally[ ik ben heel goed en ben top geweest op vorige werelden. Ik kan alle skills zoals faken en dodgen enzoverder

Groeten,
Simeco

ps ik ben geen spieon

De leiding van [RuR] zit met een dilemma. Ze besluiten, zoals het een gezonde stam betaamt, een stemming te houden om te beslissen of Simeco terug kan keren. De meerderheid stemt voor en aldus geschiedde: [RuR] was weer compleet. De weerbaarheid die deze stam totnogtoe toonde is bewonderenswaardig. De leden voelden allemaal dat er iets magisch op til was: hun stam had het in zich weer oude tijden te doen herleven. Nu de stam weer herenigd was, slopen ze de top 900 binnen. En dat na een kort bestaan van amper één uur! Om de terugkeer van Simeco te vieren, en de goede prestaties van de stam te belonen had Lieflap iets speciaals in petto: een eigen stamwapen. [RuR] had zijn eigen stamwapen!

4739044-de-soldaat-in-een-middeleeuws-ridderlijk-harnas-met-gooien-we-in-handen.jpg

Maar ik heb even genoeg gepraat. Het is tijd om [RuR] zelf te laten praten. In het komende deel zal ik enkel authentieke fragmenten van het [RuR]-forum tonen. U zal merken dat de sfeer bijzonder gelaten, aangenaam en zelfs vriendschappelijk was. De reeds opgedoken problemen hadden de leden dichter bij elkaar gebracht.
Zo werden er bijvoorbeeld spelletjes gespeeld. forumklassiekers als My Hill en Tel tot 10000 en terug werden uit de kast gehaald om de leden te vermaken

Koenfighter zei:
jullie kennen dit spelletje wel is heel leuk
my hill
en nu moeten jullie mij er van doen
word erg leuk!!!
simeco zei:
ik laat een zware scheet je valt flauw xD xD xD
my hill!!!
Lieflap zei:
een troll uit wow slaat je voor je hoofd je gaat dood
myn hill!!
Koenfighter zei:
dikke jeroen schiet een stolp tegen je kop je sterfd
mijn hill!!
Chingachook zei:
is leuk spel had ik op w29 ook we waren bij 1240 al :D
ik begin
1.
Koenfighter zei:
2
gaaff spelletje mann
blond. zei:
3
haha ja dit spel vind ik altijd leuk maar wat doen we als we terug 0 zijn ? XD XD
voetveeg zei:
4
nog eens terug naar 50000!!
blond. zei:
5 lulhannes hou je teringbek kkljer
Chingachook zei:
6
zullen we dan in de min doen?
ik zeg maar wat hoor als jullie het niet leuk vinden moet je het zeggen??
Lieflap zei:
7
benieuwt hoe ver we komen :p!
blond. zei:
8 chichagook hou je mont nare knul
Koenfighter zei:
blond. let op je taalgebruik wij zijn een leuke toffe stam waar iedereen gezellig doet anders ga ik je kicken
Lieflap zei:
bericht aangepast wegens vloeken
waarschwing voor blont
Koenfighter zei:
volgende keer is t een berisping he blond
3 puntjes is ban
De reacties van blond lijken grof en beledigend, maar ze behoeven enige duiding. Blond voelde zich schuldig en wilde de nodige uitleg zelf verschaffen. Hij opende een topic.

blond. zei:
hoi stamgenooten
ik wau toch even mededeelen dat ik een kroniese ziekte heb waardoor ik soms uitspatingen heb.
dat heet jiel de la toerit ofzoiets en daardoor begin ik te schelden zomaar
ik hoop dat ik hierdoor niet gekikt wordt
groetjes
ps ik bedoel het allemalan iet zo het komt zomaar
Koenfighter zei:
scheld je moeder of je vader maar uit
in de stam gedraag je je
geen kompassie en let op je taalgebruik
Lieflap zei:
besten blond
wat vreselijk voor ja dat je hieraan lijdd. ik heb zelf een cavia die hetzelfde heeft en hem nemen we het ook niet kwalijk. goed dat je zo dapper bent om dit ons te vertellen we zullen er rekening mee houde ((als stam))
1 speler heeft deze post bedankt. (tonen)
Lieflap zei:
Koen ik ben het hier NIET mee eens met jouw post we zijn een fijne stam voor iedereen!! niet allene de gezonden
Koenfighter zei:
ik doe het enkel voor de stam hoor hier moet iedreen leuk en vriendlijk zijn voor elkaar
blond. zei:
dank en k scheld mijn mama al soms uit en dan wort ze boos echt niet leuk ja maar ik hoop dat julie er rekening mee zullen hauden zodat ik toch in de stma kan bleiven heel egr bedankt groetjes blond.
.
Simeco zei:
ik ken iemand en die had dat ook en die is eraan overleden dus niet laggen met die ziekte aub rip blond
Koenfighter zei:
rip rip sterkte rip rip
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ook gaf het forum de mogelijkheid om dieper op het spel in te gaan, om te discussieren over de te hanteren tactieken. Een apart tips&tricks forum werd opgericht om elkaar zo beter te maken. Daar draaide het om in [RuR]. Goed zijn, maar elkaar ook helpen wanneer nodig. Hier een voorbeeld. Je kan duidelijk zien dat de sfeer goed was, en de ambitie groot.

Simeco zei:
hier kan je tips plaatsen zodat we elkaar kunnen helpen
mijn tip bouw je schuilplaats helemaal uit tot level 10 want als je dan wordt aangevallen stelen ze minder!!!!!!!!!!
Lieflap zei:
wtf?? ben je homo ofzo ik bouw gewoon een fkkng grote muur laats ze daar maar doorheenkomen haha jij met je schuilplaats flikker
voetveeg zei:
lol idd wat een hommotje beetje verstoppen gewoon je gracht vollope zoals ik zij tegen je en dan brug op. Tering
simeco zei:
ik wil alleen maar helpen hoor pas op of ik vertel het de lijder
Koenfighter zei:
simeko dat was een homo tip sorry hoor
simeco zei:
blond. zei:

Communicatief sterk. Zo mogen we de leiding van [RuR] toch wel typeren. Diplomatie was dan ook een van hun sterke punten, en met beeldschone pennenvruchten slaagden de eloquente sprekers erin legio conflicten in de kiem te smoren. Vijanden werden vrienden, maar als het nodig was kon het er ook heftig aan toe gaan in hun brieven. Menig stamleider werd in de hoek gedreven, en net zo lang bestookt met doorwrochte argumenten tot zij de eisen van [RuR] inwilligde. Een voorbeeldje van een knap staaltje diplomatie zullen wij u niet onthouden.

Koenfighter 08.01.13 00:38
beste
mijn stamgenoot simeko zei me dat een van u leden van u stam in zijn buurt lag.
dus wou ik even zeggen dat wij het niet zullen pikken als simeko iets aangedaan word.
omdat wij veel ervaring in onze stam hebben weten wij dat vrienden heeeeeel belangrijk zijn in dit spel
dus zou ik u graag als stamleider van de stam [RuR] uw vragen om een bondgenootshap aan te gaan met uw stam en de onze
het zou u zeker ten goede komen want wij weten wat we doen
greetz
koenfighter
lijder van [RuR]

Kapseljd 08.01.13 00:39
*gaap

Koenfighter 08.01.13 00:44
he met ons moet je nie sollen
PUNTEN VECHTEN NIET
TROEPEN WEL

dus ik zou maar opletten moest ik jou zijn
verder vroeg mijn stam wat je precies wil zeggen met *gaap
ben je moe of zo? verveeld of een beetje boos? ^^
greetz
koen
lijder van [RuR]
denk er nog eens over na, dit is een offer you cant refuze

Kapseljd 08.01.13 00:55
1 schaapje 2schaapjes 3 schapen 4 shoarma broodjes 5 shoarma schotels.. * snurk

Koenfighter 08.01.13 01:01
beste
ik vind je erg onbeleeft zeker omdat ik je een erg nette bericht stuur waarin ik je een vraag stel die je gewoon negeerdt
ik zeg altijd mess with the best die like the rest
moet je met ons dus niet doen want we hebben bv tripwire in alle dorpen dus we zien het onmidellijk als je iets van plan bent dat niet mag
ik ben echter een grote diplomaat dus wil ik je nog wel een kans gevevn
in mijn stam zit heel erg veel ervaring, sommigen hebben al nummer 1 gestaan en zo en ik zeg het je met ons wil je niet te doen hebben
dus daarom wil ik bondgenoot van u stam worden, zodat we elkaar kunne helpen waar nodig
denk er goed over na, als dat niet te lastig voor je is!!!!

greetz
koen
lijder van de [RuR]
onthou die naam!!

Daarnaast waren er verscheidene gesprekken met Noire, leider van Mundi XVIII. XVIII was een stam waar RuR op termijn wel een goede partner in zag, en de gesprekken leken dan ook voorspoedig te verlopen. Echter was dit buiten de verraderlijke aard van Noire gerekend, hij schroomde niet om voor afronding van de onderhandelingen alles naar buiten te brengen en het algemene forum op de hoogte te brengen van de plannen en ambities van [RuR]. Hier, hier en hier zijn de onderhandelingen terug te lezen.

Koning Koenfighter was, terecht, laaiend.

Koenfighter 08.01.13 10:12
beste
mijn stamgenoot chingalook die onze public relations verzogd zij me dat u onze gesprekken op het algemeen forum hebt gezet
ik vind dit bijzonder spijtig zeker omdat het nu lijkt alsof we loyal niet willen en we dus twee keer geen virendschappen kunnen sluiten
ik zou u wille vragen om ons gesprek van dat forum te verweideren want dit is niet goed voor mijn diplomatische onschendbaarheid
denk er over na...
greetz
koen
stamlijder van de [RuR]

Hij liet XVIII weten dat ze schandalig hadden gehandeld, en dat ze hun hand overspeeld hadden. Dat kon XVIII nog wel eens opbreken, want [RuR] bloeide als nooit tevoren. Jonge, leergierige en talenvolle spelers joinden de stam. Spelers als Klaaskan, Smitse en Stiiiieve zouden ongetwijfeld uitgroeien tot steunpilaren, net zoals [RuR] zou uitgroeien tot een van de meest dominante stammen die deze server ooit gekend heeft. Ja, de stam was aan het groeien..

En hij groeide als nooit tevoren. Stap voor stap richting top. De stamleuze ‘punten vechten niet, TROEPEN WEL’ werd al snel een gevreesd motto over heel W30. De top 800 in de ranglijst lonkte. De structuur van de stam zoals die er op dat moment was, was niet voldoende om alles in goede banen te leiden. Koenfighter besefte dat er nood was aan een hervorming: er moest een leider bijkomen. Na lang overleg en rijp beraad met zijn raadgever en onderkoning, besloot Koenfighter het talent smitse te testen. Als onbekende jonge speler was hij de stam binnengeraakt, en hij had zich een speler met grote potentie getoond. Wat Koenfighter echter niet wist, was dat dit de ondergang van [RuR] zou betekenen.

Van zodra smitse macht kreeg sloeg hij helemaal door. De nieuwe, machtsgeile leider ontzette alle andere leden uit hun functies. Hij wou alleenheerschappij over de veelbelovende stam en zou er alles aan doen om alle eer op te strijken wanneer [RuR] vanboven op de ranglijst prijkte. Maar die hoogmoed zou zijn ondergang betekenen. De stoppen sloegen door, het licht ging uit. Smitse verloor zijn verstand en paste de stamnaam aan. In alle waanzin vernoemde hij zijn stam naar zijn grote icoon en voorbeeld: Adolf Hitler. Heil Hitler werd de nieuwe stamnaam en niemand kon er iets aan doen.

Niemand? Dat was buiten Koenfighter en Simeco gerekend. Ze konden deze vernedering voor [RuR] niet aanzien, namen verantwoordelijkheid en deden aangifte. Smitse, de jonge speelse rakker, en vriend van Koenfighter en Simeco, was slechts een schim van zichzelf. Als een tiran ging hij tekeer wanneer hij het nieuws vernam. Meerdere doodsbedreigingen kwamen eraan te pas. Maar na enkele minuten was het stil. De storm was gaan liggen. Zou het? Was de tiran verslagen? Zowaar kregen we bericht van Kimme-, toegewijde moderator. Het monster was getemd. Smitse was gebanned, het was voorbij.

Het schip was stuurloos. De enige speler met enige vorm van macht was gestraft en kon niets meer doen. Hulpvaardige Kimme- kon niemand interim-leider maken. Het gevreesde [RuR] had niemand met rechten. Gevestigde waarde Stiiieven koos eieren voor zijn geld en verliet de stam. Maar dit betekende niet het einde. Integendeel. Net als vijf jaar geleden kon [RuR] niet zomaar verslagen worden door pech, tegenslag en verraad. Nog steeds werkt de stam hard om deze slag teboven te komen. De harde kern van de stam bestaat en speelt nog steeds. Want zolang er echte [RuR]'ers bestaan, blijft [RuR] altijd voortleven. Nee dit was niet het einde, het was slechts het begin…

Voor de geînteresseerden, hier kan je het profiel van [RuR] terugvinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13565

Guest
Diep geroerd, wil ik dit alleen nog maar aanvullen met een wens die uit de grond van mijn hart komt: Ooit zullen we de weg naar boven weer vinden!

[RuR]
United we stend!!
 

DeletedUser

Guest
Prachtig verhaal :p.


simeco 08.01.13 02:20
Mijn naam is bert haha dat wist je nog niet!!!!!

Opvallend dat hij zichzelf bert noemde hmm hm hmm hmm.
 

DeletedUser

Guest
Ja dit is toch een van de betere topics die ik in alle jaartjes die ik hier al weer zit heb gezien
 
Reactiescore
1.804
Prachtig verhaal :p.


simeco 08.01.13 02:20
Mijn naam is bert haha dat wist je nog niet!!!!!

Opvallend dat hij zichzelf bert noemde hmm hm hmm hmm.
:):):)
Diep geroerd, wil ik dit alleen nog maar aanvullen met een wens die uit de grond van mijn hart komt: Ooit zullen we de weg naar boven weer vinden!

[RuR]
United we stend!!
mess with the best
die like the rest
Ja dit is toch een van de betere topics die ik in alle jaartjes die ik hier al weer zit heb gezien
Eens!!
Wat een prachtig verhaal.
Eens!!
 

DeletedUser43257

Guest
Ik zou hier graag wille solliciterenen voor deze stam. is er nog plek?
 

DeletedUser48278

Guest
Ik had het tegen douwejan. En ik voel me verheven boven [RuR]
 

DeletedUser48278

Guest
Wat kun jij anderen toch goed doorgronden Koenfighter ;) ;)!
 
Reactiescore
1.804
hou je grote bek maar voor jezelf friesje wij hebben XVIII achter ons staan ;)
 
Bovenaan