Rate de stam

DeletedUser78605

Guest
Waarom alleen spelers raten, wanneer dat het draait om het geheel :D

Het is niet de bedoeling dat je je eigen stam rate en het boeit niet dat misschien al 4 x achter elkaar de zelfde stam is gerate, iedereen heeft een eigen inzicht van bepaalde situaties. Of misschien is het interessant om een kleinere opkomende stam eens in het licht te zetten :)

Je beoordeelt de stam op de volgende punten:
- OD (aanval als verdediging)
-Ligging (hoe is het stamcluster en hoe zijn de leden verdeeld)
-Samenstelling (hoeveel leden en hoe goed)
-Samenwerking (hoe werkt de stam als geheel)
-Reputatie (eigen mening over de stam en speelstijl)


Ik trap hem zelf gelijk af, ik zal de nummer 1 stam een rate geven :D

2m4yayr.png


- Het OD van KOH is dus 599.771.057 (1.) Ze staan zowel aanvallend als verdedigend op plek nummer 1. Dat is aardig goed werk. Laat zien dat ze niet vies zijn van aanvallen en toch ook verdedigend hun mannetje staan.

- De ligging van de stam ligt vrijwel verspreid over de gehele wereld met toch een main stamcluster is het westen en met famke er tussen als (voor zover ik weet) als enige echte vijand. Toch lijken de cluster zo op het eerste oog wel prima.
3508lja.png

Koh blauw, famke rood
- De samenstelling van de stam ben ik het als speler zijnde niet mee eens, naar mijn mening veel te veel leden. Op zo'n kleine wereld nog 21 leden hebben, is niet mijn speelstijl. Verder hebben ze account van 500k en van 5 miljoen punten, dus vrij uiteenlopend.

- Over de samenwerking van KOH heb ik enkel plus punten. Gemerkt dat ze nu weer een geslaagde actie hebben neergezet tegen Famke, ziet er knap uit. Ook had ik in het begin niet verwacht dat de stam nu nog steeds op de eerste plek zou staan. Dus dat vind ik vrij knap.

-Reputatie, ken er vrij weinig, sommige voorbij zien komen op oudere casuals. Sommige werkte graag samen met de grootste stabber etc van tw. Ik vind dit een beetje sam sam. Kan normale gesprekken hebben met ze, maar inhoudelijk ben ik nooit echt geweest geloof ik :p

Al met al, zou ik Koh toch wel een dikke 8,5 geven. Dit omdat ze een stabiele stam zijn geworden die zich echt niet zomaar uit het veld laten slaan en toch vechten voor elk dorpje. Wel jammer voor het ledenaantal, dit kan nog wel naar beneden ;)
 

DeletedUser79332

Guest
Aangezien @tears of a beauty. een opzet gemaakt heeft gun ik het hem niet dat hij het voor jan met de korte achternaam heeft gedaan. Ik zal dus mijn steentje bijdragen en zijn stam Hymne eens onder de loep nemen.



OD:

Met een gezamenlijke rang 8 valt me dit ietwat tegen van de huidige rang 3 stam. Echter dien ik hier wel te benoemen dat Hymne maar 8 leden heeft. Dit is nagenoeg de helft van de nr 2 stam en richting een derde van de nr1 stam.

Qua ODA staat hymne op de 5e plaats. Met een leden aantal van 8 is dit te verklaren maar imo zouden ze c.b.t. best voorbij moeten kunnen en uiteindelijk mijn eigen stam ook aangezien er daar ook maar een aantal actieve leden zijn. Hier zal dus aan gewerkt kunnen/moeten worden.

Qua ODD staan ze op de 11e plaats. Nu kunnen ze hier natuurlijk niet heel erg veel aan doen maar dit houd ook in dat ze nog niet echt getest zijn op defensief gebied.

Ligging:


http://nl.twstats.com/nlp6/index.ph...centrex=500&centrey=500&nocache=1&fill=000000

Hierbij heb ik de huidige top3 stammen gemarkeerd. Blauw is Hymne, rood is KOH en geel is Famke.

Opzich een redelijk compact cluster in het noorden, alhoewel c.b.t. daar vrij tussendoor ligt, met een los account in het westen en noordoosten.

Samenstelling:

Zoals al eerder benoemd heeft de stam Hymne 8 spelers. De huidige nummer en 1 en 3 van de wereld zitten in deze stam. Hierna is het verval best wel aanwezig met uiteindelijk de laagste speler met een rang van 54.

Samenwerking:

M.b.t. de samenwerking vind ik het lastig om hier iets over te zeggen. Ik krijg niks mee van de interne wijze van Hymne dus ik heb geen idee hoe het er daar aan toe gaat. Ze prefereren zich als trainers voor lerende spelers wat hun siert. Hieruit kan ik dan toch wel de conclusie trekken dat de gelouterde spelers samenwerken met de lerende spelers.


Reputatie:


Ik ken niemand persoonlijk. Met sommige heb ik wel een PM wisseling gehad wat mij goed is bevallen vooralsnog. Op het AF hoor je af en toe wat negatieve geluiden over sommige spelers. Ik heb dit niet zo ervaren dus deel ik tot nog toe die mening niet.

Qua spelwereld had ik meer verwacht. Ze houden zich aardig op de achtergrond en kijken vol verwachtingen naar de strijd tussen KOH en Famke. Er is daar ook een gezegde over he: Wanneer twee honden vechten om een been, loopt de derde ermee heen. (=als twee strijdende personen of partijen zich richten op elkaar, kan een ander daarvan profiteren door zich datgene toe te eigenen waar om gestreden wordt.)

Ik hoop dus dat we hymne gaan zien binnenkort!!

Ik geef voor de stam Hymne nu een 7,5. Er zit nog wat progressie in de ODA en ze kunnen zich zeker nog meer laten zien deze wereld!
 

Bijlagen

  • Hymne.png
    Hymne.png
    201,2 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78605

Guest
Bedankt voor de mooie voortzetting, ziet er uit als een goede rate. Ik ben ook van mening dat ze nog het achterste van hun tong nog niet hebben laten zien :p
 

DeletedUser47003

Guest
Bedankt voor de mooie voortzetting, ziet er uit als een goede rate. Ik ben ook van mening dat ze nog het achterste van hun tong nog niet hebben laten zien :p

Over je eigen stam praten in derde persoon nog wel o_O
Oh juist, jij kwam zo af en toe eens piepen zeker? :p
 
Bovenaan