Rate de stam!

DeletedUser

Guest
Ik wil morgen wel een nieuwe rating doen van Meow als daar interesse voor is? :)

Er is veel veranderd en is nu ook een stuk interessanter met E.Baw ^^
 
Reactiescore
1.853
Ben benieuwd, kan een leuk stukje worden inderdaad.
 
Reactiescore
499
Ik kijk er naar uit :)
 

DeletedUser

Guest
Spoilers: Ik weet nog steeds niets van reputaties af maar de statistieken zijn interessant ja :)
 
Reactiescore
499
Ach, soms zijn het de onbekenden die et verschil maken :O
 

DeletedUser

Guest
Stam: Meow

Stamtag: Meow
Stamnaam: Katjes
Leden: 19
Rang: 1
Punten: 14,3mil
Puntengemiddelde: 755k

Inleiding
Man, man, man wat kan er toch veel veranderen in een relatief korte tijd. Mijn laatste rating was nog geen drie weken geleden en de stam ziet er compleet anders uit. Om maar eens paar mooie verschillen aan te halen: De stam is binnen drie weken ruim 12mil punten gegroeid en heeft nu 19 leden in plaats van 7 wat ze op de eerste plaats zet (met een ruime voorsprong wel te verstaan!) in plaats van een 10e plaats. Kort gezegd: Dat is wel wat anders!

Ik kan dan ook wel zeggen dat deze rating geheel anders zal zijn dan de vorige. Er is een hoop informatie te vinden maar ik zal het niet al te uitgebreid maken want de meeste statistieken zijn bij de doorgewinterde AF gebruiker wel bekend.

Statistieken/Reputatie
Eerst moest ik hier nog kijken of hier interns te vinden waren en of de spelers die overgenomen werden wel een aanzienlijke sterkte hadden. Nu staat het overname overzicht vol met spelers van E.baw, wat overblijfseltjes van Signum, Indicud en andere kleine stammetjes. Het is duidelijk dat er hard voor de dorpjes gewerkt wordt en dat er wel degelijk skills gepaard gaan aan de overnames. Natuurlijk worden er nog steeds kleinere spelers overgenomen maar dat valt gemakkelijk te verdedigen met dat er ook nog geclustered moet worden en sommige spelers simpelweg geen front hebben met echt grote spelers van andere stammen. Wat dat betreft zit het dus hartstikke goed.

De reputatie van de stam is momenteel erg goed. De stam komt regelmatig (zacht gezegd) op het AF voorbij en ook de post van Mission I am 'Meow'able doet de reputatie van de stam ten goede. Daarnaast zijn de meeste spelers actief op het AF en zijn er spelers buiten de stam die met lof over ze spreken. Natuurlijk helpt een eerste plaats ook mee om bekend te zijn.

Al om al ziet dit gedeelte er dus uitstekend uit.

Cijfer: 8,0

Spelers
"Veel individueel talent bij Meow. Enkele grote namen die hier en daar toch al het een en ander bereikt hebben." Dit zei ik de vorige keer over de spelers van Meow. Ik blijf deze keer bij mijn statement alleen mag men inmiddels 'de enkele grote namen' vervangen met 'meerdere grote namen'. Ik ben alleen wel benieuwd of de spelers in staat zijn met elkaar samen te werken. Tot dusver hebben de gefuseerde stammen een gezamenlijk doel (E.baw) maar ik ben benieuwd of deze spelers na dat dit doel bereikt is nog steeds in staat zullen zijn effectief met elkaar samen te kunnen werken of dat egoïsme en arrogantie (die vaak samen gaan met grote namen) de stam intern kapot zullen maken. Ik hoop het in ieder geval niet.

Cijfer: 7,5

Leiding
Ik ben nog steeds niet persoonlijk bekend met de leiding maar gezien de spelers die ze de afgelopen tijd hebben binnen gehaald en daarmee de (momenteel) beste stam van de wereld hebben gecreëerd is lof voor de leiding wel op zijn plaats. Het valt echter te bezien of ze er voor kunnen zorgen dat de stam in de toekomst ook goed zal gaan functioneren. Time will tell.

Cijfer: 6,8

Ligging
In mijn eerste rating had ik nog over het vrij smalle cluster van de stam en dat dit de stam vrij kwetsbaar maakte voor aanvallen. Inmiddels is het cluster door de fusie met Red. compleet verandert en ziet het kaartje er als volgt uit:

aeshbyncj1bef.jpg


Oef! Dat ziet er opeens een stuk anders uit. Het cluster is niet alleen aanzienlijk groter geworden maar is ook alles behalve smal geworden. Op het kaartje kan men duidelijk zien dat Meow erg dominant is in C54 en het zuiden van C44. De dichtheid van dorpen is goed maar nog niet uitstekend. Groeimogelijkheden zijn er genoeg, zowel de rim als de oorlog met E.baw bieden kansen voor Meow om uit te breiden. Samenvattend kan ik niet anders zeggen dat de ligging van de stam een stuk beter geworden is en dat er veel mogelijkheden zijn voor de toekomst van de stam.

Cijfer: 7,7

Oorlogen: Meow vs E.baw
Gezien de hype op het forum wilde ik hier ook nog wat extra aandacht aan besteden. Ik wil dit gedeelte echter niet opvullen met saaie statistieken en screenshots die de meeste van jullie al gezien hebben maar ik wil mijn blik werpen op de hype, de vooruitgang van de oorlog en hoe ik denk dat het zal gaan aflopen.

Aller eerst wil ik zeggen dat de post Mission I am 'Meow'able in Meows voordeel werkt. Men vergeet vaak dat propoganda een middel is om mee te strijden maar Meow is dit duidelijk niet vergeten. De posts van Meow op het forum zijn dusdanig overtuigender dan die van E.baw dat ze in ieder geval overkomen als de sterkere kant.

Daarnaast laten de statistieken ook zien dat ze daadwerkelijk aan de winnende hand zijn. Een voor een verliest E.baw dorpen, leden en punten in een vrij hoog tempo. Dit is mede te danken aan de ervaren en actief betrokken leden van Meow maar ook aan de ligging en het feit dat ze simpelweg meer dorpen hebben. Des ondanks dat is het tempo waarmee Meow dorpen veroverd van E.baw merkwaardig hoog en een applausje waard.

De oorlog laat goed Meows agressieve speelstijl zien. Het is echter te hopen dat dit geen negatief effect zal hebben op de lange termijn. Meow moet goed opletten zodat ze deze trend van snel dorpen overnemen kunnen doorzetten en de relaties met andere stammen onderhouden zodat deze zich niet tijdens de oorlog tegen hen keren want dat zou een enorme tegenvaller zijn. Het is ook belangrijk dat ze niet stil komen te staan in de aanvallen door een (om wat voor een reden dan ook) te kort aan troepen omdat ze dan het momentum zouden verliezen en een gat open laat voor een counter offensief. Een counter offensief kan namelijk een relatief grote impact hebben op een zo agressieve en offensieve stam als Meow.

Als laatste is het te hopen dat de oorlog de groei van de stam niet in de weg zal gaan staan aangezien andere stammen dan de kans krijgen om ze voorbij te groeien. Als ze echter de huidige trend doorzetten zullen ze genoeg dorpen overnemen om geen achterstand op te bouwen.

Om tot een conclussie te komen denk ik dat Meow deze oorlog met niet al te veel moeite zal winnen. E.baw heeft simpelweg niet de hoeveelheid dorpen en genoeg ervaren, goede spelers om het momentum dat Meow momenteel heeft af te nemen.

Cijfer: 8,0

Dus gemiddeld: 7,6



Wie zal ik hierna raten? Angels? Laat het me weten!

Als mensen van Meow of andere stammen een rating willen doen, ik zie er graag eentje voorbij komen van Art of een van de top 6 stammen! :)
 

DeletedUser73972

Guest
Leuke rate! Zou een mooie samenvatting kunnen zijn van de afgelopen tijd voor Meow. Enkele zacht uitgedrukte kritiekpuntjes waar ik best mee kan leven, bedankt!
 

DeletedUser69389

Guest
Mooie rate. Lekker uitgebreid ook, mijn complimenten.
 
Reactiescore
273
Mooi gedaan, interessant om te lezen!

Misschien eens _TBR_ raten.
Top 6 stam, maar hoor er nooit wat over.
Ben wel benieuwd wat het AF over ons denkt :D
 

DeletedUser

Guest
Mooi gedaan, interessant om te lezen!

Misschien eens _TBR_ raten.
Top 6 stam, maar hoor er nooit wat over.
Ben wel benieuwd wat het AF over ons denkt :D

Ga er eentje maken in de loop van de week ;) Maar weet nog niet echt veel van jullie af dus reputatie zal dan een kort stukje worden :p
 
Reactiescore
1.853
Keurige rate waarbij zeker de nodige research is gedaan, chapeau!

Ja lijkt me leuker om eerst eens een rate van _TBR_ te zien dan van Angels. Wil ook wel wat meer weten over de ietwat 'onbekendere' stammen. :)
 

DeletedUser73972

Guest
Inerdaad, _TBR_ is de top-6 stam waar we veruit het minste van gehoord hebben. Op cristianoronaldo (final 24?) na zou ik niet weten wat voor type spelers er allemaal in zitten
 
Bovenaan