Rate de stam!

Deleted User - 487828103

Guest
Precies dat is toch de reden dat het raar is dat Fresh. het neerzet als standaard janken?

Nee oke had het misschien beter kunnen formuleren , maar na een paar keer snapt die kerel ook wel dat hij niet zo moet beginnen.
 
Reactiescore
1.853
Nee oke had het misschien beter kunnen formuleren , maar na een paar keer snapt die kerel ook wel dat hij niet zo moet beginnen.

Ik denk dat als je alle voorgaande reacties van de starter van dit topic nog eens goed doorleest dat je er wel uit kan opmaken dat diegene het blijkbaar toch nog niet helemaal snapt...
 

DeletedUser66129

Guest
Rating 'Het Tijdperk Aquarius' (afkorting |Q|)

34qsrki.png


Punten

Een stam die dus in de rim ligt, in een van de buitenste continenten van de wereld. Gezien het punten aantal van 77.174 is dat weinig voor een stam in deze fase. Wel liggen ze dus meer in de rim dan bijv. in de core wat het wel beetje compenseert. Ook zijn het maar 8 leden in de stam wat op het punten gemiddelde 9.647 komt per lid. Prima voor een rim stammetje. Ben zelf ook wel voorstander voor wat meer elite stammetjes.

Punten krijgt een 7/10. Zijn wel weinig punten, te weinig maar compenseert omdat het een rim stam is. Maar het kan zeker beter.

Verslagen eenheden

o6zg34.png

t8524m.png

Valt niet heel veel over te zeggen eigenlijk. Hebben als stam wel wat als aanvaller behaald, vrij weinig als verdediger. Stam staat top 100 maar valt wel ver buiten de top 100 gezien de verslagen eenheden. Ook is het enkel de top 3 van de stam dat eigenlijk wat behaald hebben op gebied van verslagen eenheden en de rest eigenlijk niet. Dus of enkel top 3 doet het aanvallende werk grotendeels en andere profiteren ervan. Of de top 3 heeft wel wat moeten doen voor overnames en de andere vrij weinig moeite hoeven te doen.

Verslagen eenheden 6,5/10.

Ligging

o7m1oi.png

Ligging is wel prima, rim stam dus veel mogelijkheden wel om te groeien verder de rim in. Mooie andere kleine/even grote stammetjes om hun heen waar ze zich dus kunnen uitgroeien. Op den duur ligt de stam .Sky (zwart gemarkeerd op de kaart) wel dicht bij hun wat enige dreiging kan vormen. Als |Q| het tot die tijd weet vol te houden en kan door groeien tot een grote stam zou het toch wel serieus een dreiging kunnen zijn voor .Sky. Maar daarvoor moet de stam wel stukken beter groeien en risico durven te nemen.

Ligging een 9/10.

Leden

2hoea6w.png

Over de leden kan ik kort zijn eigenlijk. Ik ken niemand van deze leden. Wel zit er een groot verschil tussen de gene met meeste punten en gene met minste punten. Dit kan voor een beetje rare balans zorgen straks. Verder kan ik er niet echt wat over zeggen.

5/10

Reputatie

Hier kan ik ook niet zo heel veel over zeggen omdat het nog relatief kleine stam is. Wel is er al een lid overgenomen en zijn allen overgenomen dorpen relatief laag op enkele na.

6,5/10

Hiermee kom ik op een totaal van 7+6,5+9+5+6,5= 34 totaal. Kom je uit op 6,8 gemiddeld

Hoop dat je beetje tevreden bent, dit is lastiger raten dan individuele spelers te raten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73082

Guest
Je kan een spelersrate niet vergelijken met een stamrate. Factoren voor een goede stam zijn compleet verschillend.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het een mooie rate :) De cijfer is wel te begrijpen. Thanks!
 
Reactiescore
372
Leuk initiatief wel, maar idd niet te vergelijken. Ik zou deze criteria nemen als ik jou was:

Statistieken - Kijk hier naar interns, veroveringen, stamwisselingen, ...
Reputatie - Spreekt voor zich, heeft de stam stabbers? Zijn de acties zuiver?
Propaganda - Spreekt ook redelijk voor zich, al kun je dit bij reputatie voegen
Spelers - Hoe zijn de individuele kwaliteiten? Zitten er mindere spelers waarvan je verwacht dat ze het niet gaan halen, heeft de stam veel kartrekkers/stamspelers?
Leiding - Ook belangrijk natuurlijk.
Ligging - Waarschijnlijk het allerbelangrijkste, hoe is het toekomstperspectief? Heeft de stam genoeg safe, hoe zijn de fronten? Zijn er spelers met te grote fronten of juist niet?

Ik denk dat als je hier op gaat beoordelen dat je aardig kan zien of een stam goed is of niet.
 
Reactiescore
1.148
Vind ik voor deze fase van de wereld nog wel redelijk overbodig Manu. Sowieso zijn niet alle diplomatieke betrekkingen van verscheidene stammen bekend.
 

DeletedUser73082

Guest
Dat valt ook over de rest te zeggen. Ik bedoel, propaganda en leiding weet je vaak feitelijk ook nog helemaal niks over in deze fase. Vandaar dat dit topic ook in mijn optiek onzin is. Er zijn vaak 1-2 stammen waar duidelijk de wat sterkere spelers zitten met toekomstperspectief. Pas later zullen meer stammen met sterke spelers te voorschijn komen.
 

DeletedUser

Guest
Daarom moet het ook mogelijk zijn en een normale zaak dat eigen leiders van stammen, als ze dit willen, een rate geven van zichzelf. Krijg je enorm veel informatie te weten. Uit mijn rate kun je bijvoorbeeld aflezen dat ik trots ben op mijn stam en het zeer positief inzie kwa groei mogelijkheden. Kort weg weet je van een stamlid van de rate hoe hij over zijn eigen stam denkt en daar hoort niemand negatief op te mogen reageren. Je zult in de toekomst, als |Q| nog bestaat, een rate voorbij zien komen maar dan met een ander optiek. Dan zijn we groter en hebben wat meer bereikt. Zo kun je elkaar op de hoogte houden als men dat natuurlijk wil want het is ook een beetje propoganda en je kunt ook te veel vanjezelf prijs geven.
 

DeletedUser5114

Guest
Daarom moet het ook mogelijk zijn en een normale zaak dat eigen leiders van stammen, als ze dit willen, een rate geven van zichzelf. Krijg je enorm veel informatie te weten. Uit mijn rate kun je bijvoorbeeld aflezen dat ik trots ben op mijn stam en het zeer positief inzie kwa groei mogelijkheden. Kort weg weet je van een stamlid van de rate hoe hij over zijn eigen stam denkt en daar hoort niemand negatief op te mogen reageren. Je zult in de toekomst, als |Q| nog bestaat, een rate voorbij zien komen maar dan met een ander optiek. Dan zijn we groter en hebben wat meer bereikt. Zo kun je elkaar op de hoogte houden als men dat natuurlijk wil want het is ook een beetje propoganda en je kunt ook te veel vanjezelf prijs geven.

ik wou er eigenlijk niet op ingaan, maar als je zo trots bent op je stammetje vanwaar leg je dan een sollicitatie neer bij .sky een kleine 2 weken terug.
waarin je toegeeft dat jouw stam niet is wat je dacht dat het zou zijn?
 
Reactiescore
264
ik wou er eigenlijk niet op ingaan, maar als je zo trots bent op je stammetje vanwaar leg je dan een sollicitatie neer bij .sky een kleine 2 weken terug.
waarin je toegeeft dat jouw stam niet is wat je dacht dat het zou zijn?

Als dit zo is dan is het wel heel erg pijnlijk....
 
Reactiescore
1.075
wat een kut topic, over 2 maanden kan je hoogstens nog 5 stammen raten #topicindevergetelheid
 
Reactiescore
1.853
Daarom moet het ook mogelijk zijn en een normale zaak dat eigen leiders van stammen, als ze dit willen, een rate geven van zichzelf. Krijg je enorm veel informatie te weten. Uit mijn rate kun je bijvoorbeeld aflezen dat ik trots ben op mijn stam en het zeer positief inzie kwa groei mogelijkheden. Kort weg weet je van een stamlid van de rate hoe hij over zijn eigen stam denkt en daar hoort niemand negatief op te mogen reageren. Je zult in de toekomst, als |Q| nog bestaat, een rate voorbij zien komen maar dan met een ander optiek. Dan zijn we groter en hebben wat meer bereikt. Zo kun je elkaar op de hoogte houden als men dat natuurlijk wil want het is ook een beetje propoganda en je kunt ook te veel vanjezelf prijs geven.

Het probleem is met het raten van je eigen stam is dat dit over het algemeen nooit heel objectief zal zijn. Als stamlid of stamleider kijk je op een andere manier naar je stam dan een buitenstaander dit zou doen.
Dan zeg je ook niet; "Kort weg weet je van een stamlid van de rate hoe hij over zijn eigen stam denkt en daar hoort niemand negatief op te mogen reageren."

Ik zou je dan ten zeerste aanraden om te vertrekken van het AF en nooit weer terug te keren. Op het AF zal je altijd kritiek kunnen verwachten en in vele gevallen ook zeker krijgen dus als je daar niet tegen kan ben je hier duidelijk op de verkeerde plek.
Want in principe wil je dan alleen maar of positieve dingen horen, of helemaal niks.
 

DeletedUser

Guest
ik wou er eigenlijk niet op ingaan, maar als je zo trots bent op je stammetje vanwaar leg je dan een sollicitatie neer bij .sky een kleine 2 weken terug.
waarin je toegeeft dat jouw stam niet is wat je dacht dat het zou zijn?

Je hebt verkeerde informatie gekregen klaar blijkelijk. Het is waar dat ik en -Hesp erover nadachten om tot Sky. toen der tijd toe te treden maar dat wij gesolliciteerd zouden hebben is minder dan waar.

Ik heb het vertrouwen in de stam die ik persoonlijk heb opgericht nooit verloren, twijfel heb ik gehad inderdaad, zelfs was ik achterdochtig maar door toch de beslissing te nemen voet bij stuk te houden mag ik eerlijk zeggen dat ik aape trots ben op waar we nu staan.

Ik zou je dan ten zeerste aanraden om te vertrekken van het AF en nooit weer terug te keren. Op het AF zal je altijd kritiek kunnen verwachten en in vele gevallen ook zeker krijgen dus als je daar niet tegen kan ben je hier duidelijk op de verkeerde plek.
Want in principe wil je dan alleen maar of positieve dingen horen, of helemaal niks.

Je loopt op de zaken vooruit en denkt voor mij. Ten eerste moet je dat niet doen, is niet slim, neemt de lol weg van het lezen van posts. Ten tweede, kritiek vind ik niet erg. Ten derde heb je gelijk, als een speler die buiten de stam een rate doet is het met een andere kijk maar dat betwist mijn post niet. Mijn post geeft enkel aan te zeggen dat je ook veel te weten komt over een stam als een eigen lid een rate geeft. De informatie en objectiviteit zal natuurlijk heel anders zijn maar pas op, het kan ook heel erg overeenkomen met een spelers rate die niet van de eigen stam is. Dit is gewoon weg mogelijk.

Jullie denken allemaal veel te negatief naar mijn mening en met een kort zicht. Kijk wat breder en positiever, zul je je leven ook leuker beleven. Enja ik verwacht alweer reacties van; "Ga je ons nu de les voor lezen over hoe we in ons leven moeten staan" Ja, misschien wel, als je het zo op kan vatten maar het is wat je terug krijgt als je alleen maar in negatief kunt denken. Dus leef er mee en kom vooral met kritiek. Als ik zin heb reageer ik wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan