Rate de speler

Reactiescore
1.478
Tuur van Johnny English ? Of een andere Tuur?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.064
Reactiescore
1.497
Off-topic: Er is hier niks off-topics geplaatsts?
De voornaamste reacties waren over wie er op het acc speelden en waarom de de post zo laat kwam.

On-topic: wie maakt de volgende rate?

Gelieve niet tegen het besluit van de moderators in gaan.
 
Reactiescore
510
Wanneer TWstats weer kaartjes maakt.
Als je het niet via chrome doet maar bijv internet explorer lukt het kaartjes maken wel. Bij mij iig dan. Andere browsers verder niet geprobeerd.
 
Reactiescore
510
Reactiescore
1.226
Als je het niet via chrome doet maar bijv internet explorer lukt het kaartjes maken wel. Bij mij iig dan. Andere browsers verder niet geprobeerd.

Thanks!

Disclaimer: Rate is geschreven op 28 september.

ZELDA

149468_large


Account/Reputatie Zelda: als we de PF van Zelda erbij pakken weet ik niet zo goed wat ze hier nou eigenlijk mee willen uitdragen. Hebben ze schijt aan iedereen? Kan iedereen een dikke middelvinger krijgen? Wellicht zit er een diepere, meer intellectuele gedachte achter, wie kan ons opheldering geven?


Verder ken ik de spelers van Zelda niet, de naam zegt mij wel iets, maar dat is niet TW gerelateerd. Ik probeer het W75 AF zoveel als mogelijk te volgen en ze zijn volgens mij tot op heden hier (nog) niet in opspraak gekomen. Iets waar ik normaal een dikke voldoende voor zou geven, maar de PF spreekt mij persoonlijk niet aan, hierdoor wordt de voldoende toch iets magertjes.



Bovenstaande is voor mij een 6 waard.


Activiteit en Groei: Op moment van schrijven bestaat het acount zelda uit 255k en 36 dorpen, hiermee bestijgen ze een 28e plaats in de ranglijst.

Momenteel 47 dorpen / 353K nog steeds rang 28


Kijkend naar de groeicurve kunnen we constateren dat in 2 weken tijd bijna een verdubbeling van het aantal punten plaats heeft gevonden. Dit is ansich niet heel gek, aangezien er rond die tijd net een event afgerond was, waarbij waarschijnlijk een paar mooie VB's bemachtigd zijn.

Ik denk dat deze groei, een redelijk natuurlijke is op een wereld met snelheid 1. Accounts die nu al op meer dan 100 dorpen zitten, danwel een edellimiet van meer dan 100 hebben, kunnen niet anders dan er al behoorlijk wat PP in hebben zitten. Ik vermoed dat het account Zelda dit dan niet heeft, of ze hebben nog een goed gevuld inventaris, dat zou ook kunnen. Ik wil het account dan ook niet "bestraffen" omdat ze niet in de top 25 staan.


Bovenstaande is voor mij een 7 waard.​


Farmen en Roven: Ik wil beginnen met het feit dat ik persoonlijk, door de mogelijkheid tot overmatige PP gebruik, farmen en roven lichtelijk overrated vind. Ik zal hieronder proberen te illustreren waarom.

Als we naar het gemiddelde kijken van de top 25 geplunderde grondstoffen in 1 dag komen we uit op 4.64 mil gemiddeld. Laten we dan voor het gemak een gemiddelde van 50 dorpen pakken, dan zou een 8% GS pakketje evenveel GS opleveren dan een dag lekker farmen.



Pakken we even de recordhouder van gisteren: AAO pakt met 109 dorpen een plunder van maar liefst 12.3 mil. (momenteel 14.6mil) Als we dan uitgaan van alle 109 dorpen een opslag van 30 (wat natuurlijk niet reëel is), komt dit neer op 9.4% GS pakket, geven we een gulle 5% kado omdat niet alle opslagen 30 zijn, dan zou je dus met 15% GS pakket een zelfde resultaat behalen, dan dat je doet met een hele dag no-lifen. In het kader van efficiëntie zou je dus beter de tijd die je stopt in farmen kunnen besteden aan het verdienen van geld, daar een gedeelte van dat geld stoppen in PP en events, en je behaald dezelfde resultaten met aanzienlijk minder inspanning, en houdt aan het einde van de rit ook nog eens geld over :).

Het feit waarom ik dit aanhaal is omdat het Farmen en Roven interessant zou worden als we dit kunnen wegstrepen tegen het aantal gespendeerde PP en het liefst nog gespecificeerd in waaraan dit uitgegeven is. Farmen stond vroeger bijna gelijk aan de mogelijkheid tot groei. Veel farmen = de mogelijkheid tot veel groeien, weinig farmen = weinig groeien. Tegenwoordig kun je met weinig farmen alsnog veel groeien doordat dit gecompenseerd kan worden met PP. Maar omdat het een onderdeel van de rate is, zal ik mij ook netjes conformeren hier aan.

1602094326100.png
1602094349904.png
1602094427949.png
Wat mij hierbij opvalt is dat er ten opzichte van het farmen, wat minder goed geroofd wordt. Dit kan verschillende oorzaken hebben:
  • Spelers zijn (nog) niet bekend met een efficiënte manier van roven.
  • Spelers hebben een aanvallende speelstijl waardoor automatisch je meer LC hebt wat niet op RT gaat.
  • Spelers hebben weinig troepen mobiel om mee te roven.
Al met al denk ik dat ze prima meedoen voor een rang 28 account.


Bovenstaande is voor mij een 7 waard.

Verslagen tegenstanders:

b665b00ba718a002e85a53137db29399.png


Kijkend naar OD score zien we dat er behoorlijk wat troepen afgeslacht zijn op offensief gebied, defensief hebben ze nog niet veel hoeven laten zien, alsmede nog niet veel OS hoeven te leveren. Kijkend naar de overname history heb ik ook weinig kunnen vinden wat duidt op een grote intern. Prima statistieken voor een rang 28.


Bovenstaande is voor mij een 8 waard.

Stam: Rose

Op moment van schrijven bekleedt de stam Rose een 1e plaats. Deze stam staat rang 1 ODA en een 7e plaats ODD. Dit geeft voor mij aan dat er genoeg actie is binnen Rose. Rose heeft als enige stam dorpen liggen in elk continent. Ze hebben een uitdagende ligging aangezien ze tegen een paar grote stammen aanliggen, danwel in de toekomst mee komen te fronten. Ik weet persoonlijk niet welke diplomatieke betrekkingen Rose momenteel heeft, maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ze geen 360 graden front hebben, en dus links en rechts wel wat afspraken hebben lopen.

Wat opvalt is dat tussen AT en Rose nog een stuk "niemansland" ligt. Erg van belang voor beide stammen om deze dorpen te bemachtigen om op die manier kwantiteit te winnen.

De enige rim die Rose tot zijn eigen gemaakt heeft is een klein gedeelte van de zuid rim. Dit betekend dan automatisch ook dat er safe verkregen zal moeten worden doormiddel van diplomatiek. Iets wat vaak gevoelig ligt.

1602094873963.png1602094830311.png

Over het tot stand komen van Rose is menig woord gewisseld hier op het AF, daar de stam niet van onbesproken gedrag is drukt dit wel iets op de rating voor mij. Ook ben ik van mening dat bij het oprichten van Rose niet goed gekeken is naar de ligging van accounts en toekomstige front/rim verhoudingen van de accounts (zie plaatje hieronder). Het heeft er alle schijn van dat er op het moment van oprichten gekozen is voor een quickwin en dat de gevolgen van de ligging van de accounts wellicht onderschat is, of op de lange baan geschoven en iets voor een latere termijn is. Aangezien edellijnen vaak een heikel punt is, en een stam letterlijk kan maken of breken, drukt ook dit iets op mijn rating.


Bovenstaande is voor mij een 6.0 waard​

Ligging:

1602095587393.png1602095570213.png
Het zwarte account op de kaart is het account wat we aan het raten zijn. Een erg dunne phalanx met momenteel geen front. Gaat dit account een deffbunker worden, of gaan ze zich toch nog een weg naar het front edelen. Of misschien wel een jumpcluster? Ik weet het niet, maar van 2/3 opties ben ik persoonlijk geen voorstander.

Onder Zelda ligt een gedeelte TM, de MB stam van Rose. Deze zullen Zelda helpen om tegen laag moraal te gaan spelen. Al met al niet echt een uitdagende ligging.

Bovenstaande is voor mij een 5 waard

Reputatie: geen idee wie er spelen, ga ik niet raten.

Uitslag: (6+7+7+8+6+5)/6=6.5
De volgende rater mag zelf iemand uitkiezen.



 

Bijlagen

  • 1602093923008.png
    1602093923008.png
    33,1 KB · Weergaven: 1
  • 1602093951980.png
    1602093951980.png
    33,1 KB · Weergaven: 1
  • 1602094336272.png
    1602094336272.png
    9,5 KB · Weergaven: 0
Bovenaan