Rate de speler

Reactiescore
363
Goed geschreven!

meeste is inderdaad goed waar, en vooral ons farm record is gekomen doordat de buren inderdaad druk waren met iets anders dan farmen ;)
Haha handig toch, gebruik ik vaak ook hoor. Heerlijk die bevelen delen. Kan je je lc per x wat uppen en daarmee leuke recordjes halen.
 
Reactiescore
524
*Sidenote: deze rate is voor het weekend geschreven maar pas nu gepost, niet alle data is meer up to-date
** Afbeeldingen vandaag nieuw erin moeten plakken (info komt dus niet overeen)

Geenpala
Punten en activiteit (6.5/10)
1601562833090.png
Op moment van schrijven bevind het account zich op de twaalfde plek van de ranglijst en hebben ze de veertiende groeirang. Geenpala zal niet spelen voor de top van de wereld maar mogelijk wel een cruciaal account zijn in het wereldverloop. De iets lagere groeirang komt doordat ze als tweede speler (na mij) een tweede dorp hebben overgenomen. Met 7.900 punten per dorp lopen ze iets voor op het gemiddelde van de eerste pagina aan spelers, of dit een teken is van veel activiteit weet ik niet maar ze hebben blijkbaar wel een werkend uitbouw-sjabloon in de AM staan.
Iets wat meer over de activiteit zegt is hun redelijke constante groei. Af en toe maken ze een klapper en edelen ze veel dorpen op één dag maar er wordt hoe dan ook meerdere keren per week actie ondernomen om hun groei voort te zetten en om hun rang in stand te houden. Klein minpuntje hierbij is dat er eind augustus een intern lijkt ze zijn geweest van 53.000 punten (MyWayOrTheHardWay). Hierom een half puntje aftrek anders was het een nette 7.0 geweest.

Verslagen tegenstanders (7.0/10)
1601562884727.png
Met 670.535 verslagen tegenstanders als aanvaller staan ze op plek 13, dit is een nette plek ten opzichte van hun rang 12 in punten. Ondanks hun intern moeten ze wel vechten voor hun dorpen. Gezien ze al wel weer bijna een week stil staan in ODA verwacht binnenkort wel wat actie in die omgeving. Voor de buren: weest gewaarschuwd. 8.5 voor dit onderdeel, ze bashen niet onnodig op troepen zonder winst maar krijgen ook niet alles cadeau.

Als verdediger hebben ze "slechts" 12.360 eenheden verslagen (rang 753!). Hier kan je helaas niks aan doen maar omdat ze dus ook niet niet getest zijn laat ik dit onderdeel buiten beschouwing.

Als ondersteuner hebben ze het voor elkaar gekregen om nog minder eenheden te verslaan, 5.053 in totaal. Indien je geen stam hebt of je stam totaal niet aangevallen wordt valt dit lage aantal te begrijpen, echt is dit niet helemaal het geval voor zijn stam Rose. Er zijn geen leden die grote massa's hebben ontvangen maar wel verschillende leden die in de loop der tijd wat ODD hebben verzameld. Hieronder behoort ook een buur-acc van Geenpala en dan is het toch jammer om te zien dat er geen hulp is geschonken.
Enige verklaring voor deze lage score is zijn ligging in de core, ondanks dat ik geen volledig overzicht heb over de diplomatieke banden valt er iets te zeggen dat je liever op safe speelt als het om jezelf betreft. Hiervoor geen ik je een 5.5, het is geen score om voor naar huis te schrijven maar het kan er voor nu mee door. In het verloop van de werelden zal toch één van de twee defensieve OD scores de lucht in moeten om dat zo te houden.

8.5 + 5.5 = 14 / 2 = 7.0

Farmen & Roven (8.0/10)

1601562913366.png
Met 4.541.499 grondstoffen gefarmd staan ze op plek 10 wereldwijd. Een vrij recent record waarvan ik niet weet hoe frequent deze verbeterd werd, mede door het hebben verborgen van de prestaties valt er weinig te zeggen over deze statistiek,

1601562930332.png
Met 12.687 dorpen geplunderd hebben ze hier de 18e plek in handen, net als het bovenstaande stukje kan ik hier persoonlijk niet veel van afleiden,

1601562946443.png
De 3.798.347 verzamelde grondstoffen zeggen echter wel iets. Deze score is relatief gezien hoger dan hun rang en dat geeft aan dat de dorpen (zoals ik net al zei) goed vol staan en dat de troepen ook meer dan behoorlijk gebruikt worden om hun groei op andere punten te bevorderen op de momenten dat ze niet in de aanval zijn.

Als de fronten zich beginnen te sluiten zal hier echter wel mee worden opgelet omdat het anders makkelijk blitzen wordt. De eerste twee scores laat ik enigszins buiten beschouwing, ze zijn niet slecht maar blijven wel vrij betekenisloos. Het roven gebeurt wel bovengemiddeld. 8.0/10

Stam: Rose. (7.0/10)

1601563008459.png
De nm1 stam van wereld 75 en vrijwel 2x zo groot als de nm2 stam Kaas. De manier waarop deze tot stand is gekomen (en anderen zijn achtergelaten) heeft enige aandacht gehad op het AF. Hierom heeft deze stam in mijn ogen de zuivere naam al verloren en hebben ze in veel situaties al een 1-0 achterstand. Aan de stam om dit imago op te krikken al lijken ze daar vooralsnog niet mee bezig te zijn op het AF.
Rose zelf heeft een relatief compact cluster met één groot probleem: ze hebben geen/zeer beperkte eigen safe. Zolang de fronten met de andere grotere stammen van de wereld nog niet dichtge-edeld zijn is dit probleem maar er zullen hier en daar wel gaten geforceerd moeten worden om op de langer termijn geen 360 graden front te creëren. Ik hoop van harde dat ze dit ook deze manier gaan oplossen om er een leuk en interessant wereldverloop van te houden en dat ze niet naar middelen grijpen zoals het doodrekruteren van (nog meer) stammen.

Buiten dit om heeft Rose toch al enige tijd stabiel plek één in handen en werken ze met regelmaat als collectief samen om tegenstanders uit de weg te ruimen en de hierboven genoemde problemen op te lossen. Hierom toch nog een 7.0/10.

*De kleuren hebben geen diplomatieke betekenis1601563457600.png

Ligging (5.5/10)
Geenpala is het noordelijkste lid van de stam en wordt aan twee kanten afgeschermd door stamgenoten. Er blijft momenteel een redelijk groot front over die uitdagend kan zijn indien de omliggende stammen (Kaas & C~S) zouden samenwerken. Echter lijkt die momenteel niet het geval te zijn. Indien op niet al te lange termijn C~S weggewerkt wordt en het oostelijke front voor Geenpala wegvalt hebben ze alle rust om richting het noorden door te knallen.

De huidige ligging heeft dus de mogelijke uitdagingen en zeker het gebrek aan een eigen safe (en rim-mogelijkheden) krijgt dit onderdeel een 5.0.
Voor de langer termijn zie ik wel verbeteringen voor de ligging van het account binnen de stam zelf. Richting de end-game zouden het van mij dus richting een 6.0 kunnen stijgen. Of ze op de langer termijn ook daadwerkelijk hulp gaan krijgen vanuit de stam voor hun ligging zal echter wel afhankelijk blijven van de hoeveelheid rim die ze onder controle gaan krijgen komende maanden.

Reputatie (x/10)
Ik heb echt geen idee wie hier spelen, ik zal dit kopje (vooralsnog) open laten en niet beoordelen.

Totaal
Punten en activiteit: 6.5
Verslagen tegenstanders: 7.0
Farmen & Roven: 8.0
Stam: Rose.: 7.0
Ligging: 5.5
Reputatie: -

Totaal: 34/5 = 6.8

In mijn ogen vooralsnog een prima cijfer voor een relatief onopvallend account in de core. Op bepaalde vlakken is er nog best verbetering mogelijk, aan hun de taak om dit ook te gaan bewijzen.

Als volgende rate zie ik graag een account waar zowel Geenpala als ik front mee hebben: Finnvard
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
524
Alles stond erin, moest alleen de conclusie nog schrijven maar bij het versturen waren die afbeeldingen opeens weg :/

miss pas ik hier en daar nog wat aan maar voegt niet heel veel toe aan de rate zelf
 

Deleted User - 487973510

Guest
Thanks voor de Rate! Leuk om te lezen.
ik ben inderdaad uiteindelijk van MyWayOrTheHardWay gaan fuseren met dit huidige account, dus dat is een goede analyse.

Om je wat opheldering te geven voor het "Reputatie"-stuk:

Ik ben er een hele tijd tussen uit geweest en heb sinds kort de draad weer opgepakt.
Vroegere accounts;

Streakertje1 - w37
Srekamjiaar - w42
MyWayOrTheHardWay - w47
Exorsus - w52
(Cabbage guy - w73 (maar pas heel laat om bij te springen))
en nu dus Geenpala - w75

Ik kan me voor de rest volledig in je post vinden dus, mijn complimenten!
 
Reactiescore
54
Mooie rate @.sleepwell , blijft altijd leuk om te lezen. Kunt zien dat er moeite in is gestoken, vraag me wel af waarom je 'm dan nu pas post eigenlijk
 
Bovenaan