Rate de speler

Reactiescore
1.892
Goedenavond dames. Aangezien iemand mij voor was met de rate die ik zou maken en de volgende zelf mocht kiezen wie hij wilde raten: bij deze mijn rate van de speler Do Not Eat Yellow Snow. We zitten nog in de beginfase van de wereld, dus rates in de toekomst zullen iets beter/accurater zijn. Anyway, enjoy.


Rate: Do Not Eat Yellow Snow
1585000702853.png

-Naam-

Het eerste onderdeel waarop beoordeeld wordt is de naam. Nu ken ik, voor zover ik weet, niemand die de bewuste ‘yellow snow’ zou eten, maar gezien de orginaliteit & sociaal en maatschappelijke verantwoording die bij deze waarschuwing komt kijken, rate ik deze naam een 7/10. Hecht persoonlijk meer waarde aan de wat ‘chiquere’ en serieuze namen, dus dit is extra subjectief uiteraard.

Naam beoordeeld met een 7/10.

-Punten-

1585002163461.png

Dit account staat op moment van schrijven met 12.517 punten op een 13e plek in de ranglijst van wereld 73. Dit verdeeld over de vier dorpen die ze bezitten komt dit uit op een gemiddeld van 3.129 punten per dorp, wat in mijn optiek net iets onder gemiddeld is vergeleken met de rest uit de top/20. Hierbij moet echter wel rekening worden gehouden met het feit dat het een kerkwereld betreft, waardoor strategieën omtrent edelen net iets anders zijn dan op een wereld zonder kerken. Uiteraard wel wat PP gebruikt, maar dit ga ik verder buiten beschouwing laten omdat ongeveer de hele wereld dit gebruikt en het lastig in te schatten is wat voor impact dit heeft gehad op hun start. Wanneer alle abusende noobs het hebben afgelegd tegen spelers met daadwerkelijke vaardigheden kan hier een beter oordeel over worden geveld. Er kan voor nu in ieder geval worden gesteld dat ze prima zijn meegekomen. Vergeleken met overige accounts uit de top-20 zullen ze iets duurder edels produceren vanwege het puntengemiddelde, maar dit verschil is verwaarloosbaar. Er kan worden geconcludeerd uit de rang 16 in de dagelijkse farmranglijst met een record van 177k, in combinatie met een rang 27 in de verzamelaarsranglijst met 106k, dat ze nog wel een tandje bij moeten zetten als ze de voortgang willen blijven garanderen. Eén van de redenen hiervoor is de clustervorming van dit account, maar hier zal ik dieper op ingaan bij het kopje ´ligging´. Al met al een prima puntenaantal en ranking voor deze fase.

1585002194042.png

De overnames zijn niet spectaculair, maar op een kerkwereld moet je soms genoegen nemen met iets minder dan dat je graag wil, wat waarschijnlijk één van de grootste redenen is voor de overnames die hierboven te zien zijn. Ze hebben deze echter wel alle drie in één dag weten te pakken van spelers die in een stam zaten, wat getuigd van prima denkwerk en ik verwacht dat dit strategisch goed gespeeld is. Ik gok daarom dat we komende dagen even geen overnames van hen gaan zien, maar dat ze eerst de focus gaan leggen op het ´boosten´ van de dorpen en troepen.

Op dit vlak beoordeel ik het account met een 8/10.

-Verslagen tegenstanders-

Om de verslagen tegenstanders te beoordelen zal ik de ODA en ODD van dit account apart beoordelen en hier het gemiddelde van nemen. We beginnen met het bekijken van de ODA. De stijging in ODA loopt vrijwel parallel aan hun overnames:

ODA:

1585001264194.png

Aan te ODA van dit account is duidelijk te zien dat ze moeite hebben moeten doen tot zover in de beginfase en hun dorpen niet gratis hebben verkregen. Ze staan met een ODA van 27k op rang 7 in deze lijst. Er is een forse stijging in ODA te zien op de dag dat ze hun drie overnames hebben gedaan. Een gemiddelde ODA van 5k per overgenomen dorp is in mijn ogen een oké getal. Niet te makkelijk, had misschien iets lager mogen zijn, maar oogt niet al te inefficiënt. Hiervoor is ook een lichte stijging te zien wat kan duiden op het vroegtijdig uitschakelen van eventuele mee-farmers en/of dreigingen in hun omgeving.

Beoordeling ODA: 8/10.

ODD:

1585001271250.png

Qua ODD staat het account op rang 605 met een score van 626. Er kan worden geconcludeerd dat ze weinig serieuze tegenstand hebben gekregen en ze op defensief vlak dus nog niet echt zijn getest. Dat is uiteraard een meevaller in de startfase, zeker op een wereld als deze waarin het voor diverse accounts een nogal moeizame start is geweest tot zover. Kan natuurlijk te verklaren zijn door mijn aanname bij ODA over het vroegtijdig uitschakelen van concurrentie, maar hier valt verder weinig over te zeggen.

Beoordeling ODD: 7/10.

Gemiddelde beoordeling ‘verslagen tegenstanders’ 7.5/10.

-Stam-

1585002207631.png

Het account is actief binnen de stam LEVEL, de huidige rang 4 stam. In mijn ogen is dit de stam op wereld 73 met het meest potentieel op dit moment. Zowel qua omvang en kwaliteit, als qua ligging. Ik weet sowieso van het account in kwestie, evenals van Triador dat ze voldoende kwaliteit in huis hebben om het ver te schoppen deze wereld. De stam bestaat momenteel uit vijf leden wat nog meer dan voldoende ruimte overlaat voor het doen van tactische recruits in de toekomst. Het puntengemiddelde ziet er met 11.614 ook prima uit. Het stamplaatje vind ik persoonlijk vrij amateuristisch en zou deze graag veranderd zien worden in een ietwat professioneler plaatje. Eén van de redenen dat deze stam mij zo aanspreekt is vanwege bovengenoemde reden: de ligging. Deze is in het kaartje hieronder te zien.

1585003397709.png

Zoals te zien is LEVEL gelegen in het zuidoostelijke deel van deze wereld. Ze hebben voldoende afstand tussen de accounts, waardoor ze niet snel in de knoei komen met edelruimte. Daarnaast is er zowel links als rechts nog voldoende ruimte voor het doen van recruits die een toevoeging kunnen zijn voor de stam. Ik ben dan ook benieuwd welke accounts hier in de toekomst bij gaan komen.

Dit onderdeel beoordeel ik met een 9.5/10.


-Ligging-


1585003089531.png

We zijn aangekomen bij de ligging van het account en hier vallen meerdere dingen voor te zeggen. Allereerst ziet het er compact en degelijk uit, iets wat altijd een pluspunt is op een kerkwereld. Een nadeel hiervan is echter de mogelijkheid tot farmen. Doordat de dorpen niet iets verspreider liggen zijn de farmmogelijkheden aanzienlijk gereduceerd ten opzichte van een cluster dat wat meer gespreid is. We zijn echter nog maar in de beginfase en dit account telt slechts vier dorpen. Dit kan in de (nabije) toekomst dus nog snel veranderen. Daarnaast moet er ook rekening worden gehouden met het feit dat ondersteuning op deze wereld enkel kan plaatsvinden binnen de stam waardoor ik de clustervorming erg positief vindt. Het biedt namelijk een degelijke basis voor de toekomst, zowel op korte als op lange termijn. Ze liggen niet volop in de core, maar ook niet volledig in de rim waardoor er voldoende edelmogelijkheden op korte termijn zijn en ze een mooie safezone voor zichzelf kunnen creëren. Het account wordt tevens aan beide kanten gedekt door stamgenoten, waardoor ze hier weinig serieus gevaar hoeven te verwachten in de toekomst en slechts op twee zijdes hoeven te focussen. Mits deze stamgenoten standhouden uiteraard.

Op dit vlak scoort het account een 8.5/10.

-Reputatie-

Op dit account spelen Michiel, Aad en Steve. Michiel is een speler die al sinds het begin van TW mee gaat en waarmee ik op diverse werelden heb samengespeeld. Durf wel te stellen dat het één van de betere deffers is die je op deze wereld gaat tegenkomen. Dit in combinatie met zijn doorzettingsvermogen zal dit een taaie koek zijn voor de accounts die met hen gaan fronten. Enkele weken geleden kreeg ik een random appje of ik tijd had voor wat defwerk, wat er uiteindelijk in heeft geresulteerd dat ik na drie jaar weer ben komen kijken op dit kutspel. Nog bedankt daarvoor, faggot. Verder een ongeschonden reputatie en is voor mij een belichaming voor fair play. Aad is een speler die iets later is komen kijken en waar ik ook mee heb samengespeeld (W48). Destijds een rustige, leergierige speler was met prima tactisch inzicht. Ben benieuwd hoe hij zich in de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. Steve ken ik niet. Wel research naar gedaan, maar weinig over gevonden. Geen één van de bespelers heeft -voor zover ik weet- stabs/smerige acties op hun naam staan.

Score op dit onderdeel: 10/10.

-Gemiddeld cijfer-

7/10 + 8/10 + 7.5/10 + 9.5/10 + 8.5/10 + 10/10 = een 8.4 gemiddeld.


Prima score en ik verwacht nog veel van ze te zien. Maak het waar zou ik zeggen.
Het volgende account dat gerate mag worden is Noo-Noo De Stofzuiger.

 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.772
Staat echt zo kut :sad:

Rip forum accs die gewoon ff jaartje offline zijn
 
Reactiescore
1.226
Ik was gewoon online op het forum. Heb alleen op magische wijze alle herinneringen gemist om het account te koppelen. RIP 8 jarig jubileum afgelopen week :sad:.
 
Reactiescore
1.367
Ik was gewoon online op het forum. Heb alleen op magische wijze alle herinneringen gemist om het account te koppelen. RIP 8 jarig jubileum afgelopen week :sad:.
niet getreurd, je hebt nu een mooi profiel plaatje :)
 
Reactiescore
467
Na een tijdje geen rating meer te lezen en nu we weer wat verder in het spel zijn leek het me wel leuk er even eentje te schrijven.

Noo-Noo De Stofzuiger
147181_large


Naam:

Iedereen die de teletubbies welleens gezien heeft zal Noo Noo wel kennen. Dit is het handige hulpje van de teletubbies die iedere keer als ze der een rotzooitje van maken de problemen wegzuigt. En indien nodig op een andere plek weer kan uitspugen.
Persoonlijk vind ik het wel een leuke en toepasselijke naam vandaar een 8.

Punten:
520989 (2).png

Op het moment van schrijven staat Noo Noo 790k punten en staat daarmee op de 4de plaats in de ranglijst. De start van NooNoo was prima en hebben vervolgens een flinke sprong gemaakt toen ze de stam Hat. aanvielen waardoor ze nu in mijn ogen verdient op deze positie staan.

Verder staat het account ook goed in de farm rankings en is er weinig PP geabused om toch redelijk hoog in de ranglijst te staan.

Ook valt er niet te onkennen dat Noo Noo een aantal gratis (intern) dorpjes verkregen heeft dit zwakt de beoordeling een beetje af en daarom geef ik een 7.

Verslagen tegenstanders

ODA

520989 (3).png
Het aantal verslagen tegenstanders als aanvaller is ongeveer gelijk aan de puntengrafiek. Hieruit kan je concluderen dat Noo-noo vooral de clears voor zichzelf heeft gebruikt. En dat ze recentelijk bij hun massa een hoop gedood hebben. Ze staan met een totaal 1.5m punten op de de 7de plek in de ranglijsten.

ODD
520989 (1).png
Rond dezelfde periode als het offensief op Hat. hebben ze ook voor het eerst serieus wat eenheden gesloopt als verdediger. Daardoor staan ze op een score van 285k punten op de 99ste plek. Waardoor je toch wel kunt stellen dat het account Noo-noo eigenlijk verdedigend weinig heeft moeten uitvoeren.

Dat je verdedigend nog niet getest bent kan je soms zelf ook weinig aan doen. Daarom reken ik dat aspect ook minder zwaar aan. Voornamelijk door hun laatste goed gelukte actie geef ik ze een 7.

Stam
147130_large


Noo-noo is recentlijk lid geworden van de stam Spread (The Love). De stam staat momenteel tweede met 10 leden verdeeld over 2 continenten. Daarbij ook nog de potentie om uit te breiden. Waardoor ik denk dat ze een serieuze kandidaat zijn om te spelen voor de wereld winst.

Ook is er redelijk goed nagedacht over de edellijnen en hebben alle leden flink wat edelruimte vandaar een 9.

nl73.png



Ligging
Zoals te zien is in het bovenstaande plaatje ligt Noo-noo (licht blauw) netjes in een phalanx waarbij er nog zat mogelijkheden zijn naar de rim toe uit te breiden zowel als naar het zuiden. Dit geeft het account alle ruimte om te laten zien wat ze in huis hebbeb. Vandaar een 9

Reputatie
Op het account spelen Ezra (@Ezra the King), Anton(@kingsdorp), Christiaan (@We Like Hot Chicks) en Daan (@slizz).
Dit is denk ik een zeer goed team met niet een vlekkeloze reputatie. Maar staan zeker bekend een stapje extra te zetten voor andere indien het nodig is. Vandaar dat de naam Noo-Noo wel goed bij ze past. Ze zuigen de problemen van de teletubbies (stam) op om ze vervolgens op een andere plek uit te spugen. Daarom geef ik ze een 8.

Beoordeling
(8 + 7 + 7 + 9 + 9 + 8) / 6 = 8

Ik denk dat we nog veel stofzuig werk van Noo Noo deze wereld gaan zien. En ben benieuwd hoe ze de uitdagingen die ze voorgeschoteld gaan krijgen wegzuigen.



Het volgende account dat gerate mag worden: smashinggone
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
524
Iemand die Smashingone wil raten? Anders iemand met een ander acc (die niet in Imago zit) om dit topic weer tot leven te roepen.
 
Reactiescore
1.226
22e891e0528d1b4dcc9cc8349e6be13f.png

Naam account: smashingone

Geen puntjes, geen hoofdletters. Vertaald naar het Nederlands: "een verpletterende" hopelijk gaan we na deze rate erachter komen wat er zo verpletterend is.

Bovenstaande is voor mij een 7 waard
Punten: Op moment van schrijven heeft smashingone 961.308 punten. en bekleed daarmee een rang 10. Op de groeiranglijst staat dit account momenteel op rang 15 met een gemiddelde groei per dag van 11,696. smashingone heeft een 8282 punten per dorp.

Als we iets meer in de 116 dorpen duiken dan zien we dat 30 daarvan een barbarendorp was.

105218ca566b610ed697628e09d79f83.png

Van de 116 dorpen hebben we gezien dat er 30 barbaar waren, daarbij komen ook nog eens 42 dorpen die (naar ik vernomen heb) een intern zijn.
a804a47c75e658dd6bd121e40bb4b3fe.png
Wellicht zijn er meer interns geweest, dit is niet bij mij bekend Als we nu even de balans op maken dan zien we dat van de 116 dorpen er 72 zonder enig troepenverlies verkregen zijn. Dat wil dus zeggen dat er voor 44 dorpen gestreden is. Hofleverancier daarvan is @Wow Who met maarliefst 33 dorpen

307f519b84e83dfe622e7023a7fe68c3.png

Het feit dat 62% van de dorpen verkregen is zonder dat ervoor gevochten is zet voor mij de rang 10, en dit dorpen aantal in een ander daglicht. Ik kijk puur naar de punten en de verkregen dorpen.

Bovenstaande is voor mij een 6 waard​

Verslagen tegenstanders ODA/ODD/ODS/totaal:

ODA:
smasingone staat met een ODA van: 3.066.116 op een 4e rang. Aangezien hij 62% van zijn dorpen zonder troepenverlies heeft kunnen vergaren denk ik dat we kunnen concluderen dat deze speler zijn clears inzet voor stamspelers.

ODS: 666.316 zien we bij de ODS,, goed voor een rang 12. Even als de ODA ziet het ernaar uit dat dit account zijn troepen goed gebruikt voor zijn stamgenoten.

ODD: als we naar de ODD kijken vinden we smashingone terug op rang 151. In vergelijking met ODS en ODA lijkt dit een vrij lage ranking. Even terug in de tijd; smashingone start op de wereld op 11-03. en heeft tot 14-04 maarliefst 13 dorpjes kunnen pakken met maar 7,282 ODD. Dit vind ik persoonlijk vrij weinig tegenstand in de start op de wereld. Ik heb hier verder geen context bij, maar het viel me op.

Bovenstaande is voor mij een 8 waard​

Stam: smashingone zit in de stam Imago. In mijn ogen 1 van de 2 titel kandidaten.

50ced3a1f9f784f8681783c7d0d6e692.png
5612d0cebe18196a5952452d483ea0dc.png

Kijkend naar het kaartje zien we ook een 3e partij. Naar mijn mening zal Pit niet meegaan doen om de eindstrijd, of er moet nog een diplomatische mastermove om de hoek komen. Mijn verwachting is dat er nog bepalende accounts vanuit Pit ge-recruit gaan worden bij of Spread, of Imago om zich beide nog iets sterker te positioneren aan de oostzijde van de wereld.

Over beide stammen is genoeg gesproken op het AF waar Pit vaak in de schaduw is gebleven. Is hier daadwerkelijk weinig spraakmakends gebeurt? Of is er gewoon niemand die het aan de grote klok heeft gehangen?

Imago heeft denk ik nog genoeg werk te doen om sterk de eindstrijd in te gaan. Er is nog genoeg rim te vergaren en zowel west als oost zou er nog wel versterking bij kunnen, qua phalanx. Al met al lijkt het mij een prima stam om in te zitten, met een uitdagende toekomst.

Bovenstaande is voor mij een 8 waard
Ligging:
ef858638bf09c4ebc71111e0ababb433.png
59babd4f721a86bcadaaee4151c348e0.png

Zoals we op het plaatje kunnen zien, zijn er nog genoeg mogelijkheden tot het verkrijgen van safe voor dit account. Mijn vermoeden is dat het account Pablo op termijn een intern zal worden en deze dorpen (aan het front) verdeeld zullen worden tussen Collationem en smashingone waarmee dit account prima tussen de buur accounts komt te liggen. Waar we bij mijn stam Exitus een probleem hadden met de edellijnen en accounts, omdat het een bij mekaar geraapt zooitje was, zie je dat hier bij de premade keuzes en afspraken zijn gemaakt om toekomstbestendig te werk te kunnen gaan.

Pablo zou eventueel verder kunnen gaan als MB richting de rim waar nog meer dan voldoende dorpen te verkrijgen zijn voor Imago

Bovenstaande is voor mij een 8 waard
Reputatie: kan ik kort over zijn. Ik heb geen idee wie er spelen, en weet dus ook niet of ik er iemand van ken. Telt niet mee dus voor mij.

Overig: Ik ga het niet raten omdat het iets is wat je steeds meer ziet in het huidige TW, maar wat mij opviel is dat er in de eerste maand maarliefst 11 dorpen verovert zijn. Ik vermoed dat hier best wat PP mee gemoeid is gegaan (of boost accounts?). Dit is puur een vermoeden maar ben wel benieuwd of ik in de goede richting zit.

Gemiddeld cijfer: (7+6+8+8+8) /5= 7.4

Ik heb geprobeerd zo objectief mogelijk te raten. Graag hoor ik of ik goed zit met mijn "conclusies" of niet :tongue: .

Volgende account wat ge-rate mag worden maakt mij niet zoveel uit. Pick one.
 
Reactiescore
757
22e891e0528d1b4dcc9cc8349e6be13f.png

Naam account: smashingone

Geen puntjes, geen hoofdletters. Vertaald naar het Nederlands: "een verpletterende" hopelijk gaan we na deze rate erachter komen wat er zo verpletterend is.

Bovenstaande is voor mij een 7 waard
Punten: Op moment van schrijven heeft smashingone 961.308 punten. en bekleed daarmee een rang 10. Op de groeiranglijst staat dit account momenteel op rang 15 met een gemiddelde groei per dag van 11,696. smashingone heeft een 8282 punten per dorp.

Als we iets meer in de 116 dorpen duiken dan zien we dat 30 daarvan een barbarendorp was.

105218ca566b610ed697628e09d79f83.png

Van de 116 dorpen hebben we gezien dat er 30 barbaar waren, daarbij komen ook nog eens 42 dorpen die (naar ik vernomen heb) een intern zijn.
a804a47c75e658dd6bd121e40bb4b3fe.png
Wellicht zijn er meer interns geweest, dit is niet bij mij bekend Als we nu even de balans op maken dan zien we dat van de 116 dorpen er 72 zonder enig troepenverlies verkregen zijn. Dat wil dus zeggen dat er voor 44 dorpen gestreden is. Hofleverancier daarvan is @Wow Who met maarliefst 33 dorpen

307f519b84e83dfe622e7023a7fe68c3.png

Het feit dat 62% van de dorpen verkregen is zonder dat ervoor gevochten is zet voor mij de rang 10, en dit dorpen aantal in een ander daglicht. Ik kijk puur naar de punten en de verkregen dorpen.

Bovenstaande is voor mij een 6 waard​

Verslagen tegenstanders ODA/ODD/ODS/totaal:

ODA:
smasingone staat met een ODA van: 3.066.116 op een 4e rang. Aangezien hij 62% van zijn dorpen zonder troepenverlies heeft kunnen vergaren denk ik dat we kunnen concluderen dat deze speler zijn clears inzet voor stamspelers.

ODS: 666.316 zien we bij de ODS,, goed voor een rang 12. Even als de ODA ziet het ernaar uit dat dit account zijn troepen goed gebruikt voor zijn stamgenoten.

ODD: als we naar de ODD kijken vinden we smashingone terug op rang 151. In vergelijking met ODS en ODA lijkt dit een vrij lage ranking. Even terug in de tijd; smashingone start op de wereld op 11-03. en heeft tot 14-04 maarliefst 13 dorpjes kunnen pakken met maar 7,282 ODD. Dit vind ik persoonlijk vrij weinig tegenstand in de start op de wereld. Ik heb hier verder geen context bij, maar het viel me op.

Bovenstaande is voor mij een 8 waard​

Stam: smashingone zit in de stam Imago. In mijn ogen 1 van de 2 titel kandidaten.

50ced3a1f9f784f8681783c7d0d6e692.png
5612d0cebe18196a5952452d483ea0dc.png

Kijkend naar het kaartje zien we ook een 3e partij. Naar mijn mening zal Pit niet meegaan doen om de eindstrijd, of er moet nog een diplomatische mastermove om de hoek komen. Mijn verwachting is dat er nog bepalende accounts vanuit Pit ge-recruit gaan worden bij of Spread, of Imago om zich beide nog iets sterker te positioneren aan de oostzijde van de wereld.

Over beide stammen is genoeg gesproken op het AF waar Pit vaak in de schaduw is gebleven. Is hier daadwerkelijk weinig spraakmakends gebeurt? Of is er gewoon niemand die het aan de grote klok heeft gehangen?

Imago heeft denk ik nog genoeg werk te doen om sterk de eindstrijd in te gaan. Er is nog genoeg rim te vergaren en zowel west als oost zou er nog wel versterking bij kunnen, qua phalanx. Al met al lijkt het mij een prima stam om in te zitten, met een uitdagende toekomst.

Bovenstaande is voor mij een 8 waard
Ligging:
ef858638bf09c4ebc71111e0ababb433.png
59babd4f721a86bcadaaee4151c348e0.png

Zoals we op het plaatje kunnen zien, zijn er nog genoeg mogelijkheden tot het verkrijgen van safe voor dit account. Mijn vermoeden is dat het account Pablo op termijn een intern zal worden en deze dorpen (aan het front) verdeeld zullen worden tussen Collationem en smashingone waarmee dit account prima tussen de buur accounts komt te liggen. Waar we bij mijn stam Exitus een probleem hadden met de edellijnen en accounts, omdat het een bij mekaar geraapt zooitje was, zie je dat hier bij de premade keuzes en afspraken zijn gemaakt om toekomstbestendig te werk te kunnen gaan.

Pablo zou eventueel verder kunnen gaan als MB richting de rim waar nog meer dan voldoende dorpen te verkrijgen zijn voor Imago

Bovenstaande is voor mij een 8 waard
Reputatie: kan ik kort over zijn. Ik heb geen idee wie er spelen, en weet dus ook niet of ik er iemand van ken. Telt niet mee dus voor mij.

Overig: Ik ga het niet raten omdat het iets is wat je steeds meer ziet in het huidige TW, maar wat mij opviel is dat er in de eerste maand maarliefst 11 dorpen verovert zijn. Ik vermoed dat hier best wat PP mee gemoeid is gegaan (of boost accounts?). Dit is puur een vermoeden maar ben wel benieuwd of ik in de goede richting zit.

Gemiddeld cijfer: (7+6+8+8+8) /5= 7.4

Ik heb geprobeerd zo objectief mogelijk te raten. Graag hoor ik of ik goed zit met mijn "conclusies" of niet :tongue: .

Volgende account wat ge-rate mag worden maakt mij niet zoveel uit. Pick one.

Zeer mooie post. Alleen hebben ze naar mijn mening een klein beetje te veel intern gehad. Zoals je zelf ook al aangaf. Uiteraard zou ik hetzelfde doen als ik die kans ook had. Ik denk dat de spelers van het account met deze score dus wel vrede zullen nemen.
 
Reactiescore
7.931
Leuke rate. Het klopt we hebben veel gratis kunnen overnemen.

Op het account spelen nu de speler van onze intern (greg), Cees en ikzelf (Steven)

Leuk gedaan :)
 
Reactiescore
1.647
22e891e0528d1b4dcc9cc8349e6be13f.png

Naam account: smashingone

Geen puntjes, geen hoofdletters. Vertaald naar het Nederlands: "een verpletterende" hopelijk gaan we na deze rate erachter komen wat er zo verpletterend is.

Bovenstaande is voor mij een 7 waard
Punten: Op moment van schrijven heeft smashingone 961.308 punten. en bekleed daarmee een rang 10. Op de groeiranglijst staat dit account momenteel op rang 15 met een gemiddelde groei per dag van 11,696. smashingone heeft een 8282 punten per dorp.

Als we iets meer in de 116 dorpen duiken dan zien we dat 30 daarvan een barbarendorp was.

105218ca566b610ed697628e09d79f83.png

Van de 116 dorpen hebben we gezien dat er 30 barbaar waren, daarbij komen ook nog eens 42 dorpen die (naar ik vernomen heb) een intern zijn.
a804a47c75e658dd6bd121e40bb4b3fe.png
Wellicht zijn er meer interns geweest, dit is niet bij mij bekend Als we nu even de balans op maken dan zien we dat van de 116 dorpen er 72 zonder enig troepenverlies verkregen zijn. Dat wil dus zeggen dat er voor 44 dorpen gestreden is. Hofleverancier daarvan is @Wow Who met maarliefst 33 dorpen

307f519b84e83dfe622e7023a7fe68c3.png

Het feit dat 62% van de dorpen verkregen is zonder dat ervoor gevochten is zet voor mij de rang 10, en dit dorpen aantal in een ander daglicht. Ik kijk puur naar de punten en de verkregen dorpen.

Bovenstaande is voor mij een 6 waard​

Verslagen tegenstanders ODA/ODD/ODS/totaal:

ODA:
smasingone staat met een ODA van: 3.066.116 op een 4e rang. Aangezien hij 62% van zijn dorpen zonder troepenverlies heeft kunnen vergaren denk ik dat we kunnen concluderen dat deze speler zijn clears inzet voor stamspelers.

ODS: 666.316 zien we bij de ODS,, goed voor een rang 12. Even als de ODA ziet het ernaar uit dat dit account zijn troepen goed gebruikt voor zijn stamgenoten.

ODD: als we naar de ODD kijken vinden we smashingone terug op rang 151. In vergelijking met ODS en ODA lijkt dit een vrij lage ranking. Even terug in de tijd; smashingone start op de wereld op 11-03. en heeft tot 14-04 maarliefst 13 dorpjes kunnen pakken met maar 7,282 ODD. Dit vind ik persoonlijk vrij weinig tegenstand in de start op de wereld. Ik heb hier verder geen context bij, maar het viel me op.

Bovenstaande is voor mij een 8 waard​

Stam: smashingone zit in de stam Imago. In mijn ogen 1 van de 2 titel kandidaten.

50ced3a1f9f784f8681783c7d0d6e692.png
5612d0cebe18196a5952452d483ea0dc.png

Kijkend naar het kaartje zien we ook een 3e partij. Naar mijn mening zal Pit niet meegaan doen om de eindstrijd, of er moet nog een diplomatische mastermove om de hoek komen. Mijn verwachting is dat er nog bepalende accounts vanuit Pit ge-recruit gaan worden bij of Spread, of Imago om zich beide nog iets sterker te positioneren aan de oostzijde van de wereld.

Over beide stammen is genoeg gesproken op het AF waar Pit vaak in de schaduw is gebleven. Is hier daadwerkelijk weinig spraakmakends gebeurt? Of is er gewoon niemand die het aan de grote klok heeft gehangen?

Imago heeft denk ik nog genoeg werk te doen om sterk de eindstrijd in te gaan. Er is nog genoeg rim te vergaren en zowel west als oost zou er nog wel versterking bij kunnen, qua phalanx. Al met al lijkt het mij een prima stam om in te zitten, met een uitdagende toekomst.

Bovenstaande is voor mij een 8 waard
Ligging:
ef858638bf09c4ebc71111e0ababb433.png
59babd4f721a86bcadaaee4151c348e0.png

Zoals we op het plaatje kunnen zien, zijn er nog genoeg mogelijkheden tot het verkrijgen van safe voor dit account. Mijn vermoeden is dat het account Pablo op termijn een intern zal worden en deze dorpen (aan het front) verdeeld zullen worden tussen Collationem en smashingone waarmee dit account prima tussen de buur accounts komt te liggen. Waar we bij mijn stam Exitus een probleem hadden met de edellijnen en accounts, omdat het een bij mekaar geraapt zooitje was, zie je dat hier bij de premade keuzes en afspraken zijn gemaakt om toekomstbestendig te werk te kunnen gaan.

Pablo zou eventueel verder kunnen gaan als MB richting de rim waar nog meer dan voldoende dorpen te verkrijgen zijn voor Imago

Bovenstaande is voor mij een 8 waard
Reputatie: kan ik kort over zijn. Ik heb geen idee wie er spelen, en weet dus ook niet of ik er iemand van ken. Telt niet mee dus voor mij.

Overig: Ik ga het niet raten omdat het iets is wat je steeds meer ziet in het huidige TW, maar wat mij opviel is dat er in de eerste maand maarliefst 11 dorpen verovert zijn. Ik vermoed dat hier best wat PP mee gemoeid is gegaan (of boost accounts?). Dit is puur een vermoeden maar ben wel benieuwd of ik in de goede richting zit.

Gemiddeld cijfer: (7+6+8+8+8) /5= 7.4

Ik heb geprobeerd zo objectief mogelijk te raten. Graag hoor ik of ik goed zit met mijn "conclusies" of niet :tongue: .

Volgende account wat ge-rate mag worden maakt mij niet zoveel uit. Pick one.

Leuke post, veel clears voor stam valt wel mee enkel zover wij hebben gezien als buren. Hebben voor de dorpen die ze niet konden internen gewoon heel hard moeten vechten omdat ze veel defensieve buren hadden.

Daarbij 33 dorpen van ons niet overdrijven hé

Zijde 1:
Spelers: smashingone
Zijde 2:
Spelers: Wow Who

Timeframe: Voor altijd

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
33
Kant 2: 17
Verschil: 16

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
233,608
Kant 2: 120,773
Verschil: 112,835

chart


Zoals zeg, voor de rest leuke nette rate :)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
524
Leuke post, veel clears voor stam valt wel mee enkel zover wij hebben gezien als buren. Hebben voor de dorpen die ze niet konden internen gewoon heel hard moeten vechten omdat ze beeld defensieve buren hadden
Gelukkig ben je niet het enige front van de stam. We hoeven maar te vragen en de clearmolen wordt opgang gezet bij ze.
 
Bovenaan