Reactiescore
614
Hopelijk blaast een van mijn persoonlijke favorieten het forum van wereld 70 weer wat leven in.
We zijn al enkele maandjes verder dus het vormen van een mening over bepaalde accounts is zeker mogelijk.

Het is heel simpel, er wordt een account genoemd voor een rate en jij gaat raten op de volgende punten:
  • Punten
  • ODA/ODD/ODS
  • Stam
  • Ligging
  • Reputatie
Geef alles een cijfer tussen de 1-10. Dit natuurlijk na een nette onderbouwing per punt.
Degene die een rate heeft uitgewerkt mag een speler kiezen die hierna aan de beurt zal zijn :)

Normaal gesproken zou ik zelf starten met een rating, maar ik heb vanavond helaas nog het een en ander te doen (ik zal later deze week een rate maken).
Aangezien ik weet dat dit account allicht het een en ander bij mensen zal oproepen lijkt een rating van het account Chef. Frikandel mij een leuke start.
Natuurlijk mogen jullie mij ook raten, maar dat is wellicht wat saai zo op het begin.
 
Reactiescore
142
Ik kijk al uit naar deze gezellige lectuur :)
 

DeletedUser71140

Guest
Ik zal hem -Proberen- af te trappen.

Nog niet eerder gedaan, dus reken me er niet op af. ;)
  • Punten
523.974 , een prima 2e plek waar niks op aan te merken is denk ik.. Punten zullen er ook niet om liegen. :)
  • ODA/ODD/ODS
ODA een 3e plaats; Ook hierom zullen de stats er niet om liegen denk ik. Lijkt me dat hij prima zijn ding doet daar.
ODD 460e, slechts 22k punten, wel benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer hier meer druk op komt. Uit op te maken dat het een offensieve speler is, en wellicht mensen bang zijn hem aan te vallen vanwege zijn puntenaantal / ODA. Ik ken de speler niet persoonlijk, wil ook niemand zwart maken. Het is puur gebaseerd op statistieken.

  • Stam
In mijn ogen zou dit een winnende stam kunnen zijn, er word goed bekeken wie ze aan nemen, qua ligging liggen ze sterk, en er zitten sterke spelers in. Benieuwd naar het verloop van de wereld.
  • Ligging
Tegen Pion. aan, wel een sterk cluster. Nogmaals wegens zijn ODD, benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer Pion. gaat beginnen met aanvallen, lijken me leuke duels te worden. Ik ken de speler zijn reputatie niet, en weet dus niet hoe goed hij is in deffen, maar gezien de rest van zijn statistieken zal dit ook wel goed zitten.
  • Reputatie
Lang eruit gelegen, w9 gespeeld, w32, en daartussen niet zo actief / groot geweest. Ik ken dus weinig namen, en weet niet hoe iemand zijn reputatie is. Ik kijk puur per wereld, en houd alles in de gaten. Gezien zijn statistieken denk ik wel dat er een aardige reputatie achter zit. :)

Benieuwd naar Harvester of sorrow voor een rating.
 

DeletedUser80587

Guest
Maar harvester wil niet gerate worden.
Neem maar iemand uit de top 5,is interessanter voor iedereen
 

DeletedUser71140

Guest
Ik krijg net ook te horen dat ik het helemaal verkeerd doe, dus ik stel voor dat iemand anders Chef.frikandel wel goed doet, gezien mijn rating helemaal ruk is. :p
 

DeletedUser78003

Guest
Die wil ik wel doen, als iemand anders bereid is het stukje stam te doen, als ex stamlid doe ik daar geen uitspraken over.
 
Reactiescore
1.476
Ik krijg net ook te horen dat ik het helemaal verkeerd doe, dus ik stel voor dat iemand anders Chef.frikandel wel goed doet, gezien mijn rating helemaal ruk is. :p
Je volgt wel de punten maar de meeste mensen hier hebben tijd teveel en maken er een waar opslag van. ;)
 
Reactiescore
489
Dit is wel een heel rooskleurige reflectie over het account en de stam. Misschien leuk dat iemand anders Chefke ook rate? Want denk dat er wel wat andere meningen hierover zullen zijn :)
 

DeletedUser78003

Guest
Chef.frikandel
Zoals eerder gepost, zal ik geen uitspraken doen over de stam. Dit puur en alleen omdat ik er net uit ben. En hier geen positieve of negatieve uitspraken over wil doen.

Punten
(9/10)
526.385 (2)

Rang 2 is natuurlijk zeer nice, met een puntengemiddelde van 7.857 per dorp ziet dat er keurig uit. Ook het cluster van het account ziet er goed uit, wellicht wat mee geholpen, maar toch ziet het er goed uit. Met 80k verschil ook met afstand de grootste speler in C55.

ODA/ODD/ODS

ODA

(8/10)
(3) 718.698

Opzich een vrij hoge ODA. Waarom is dit opvallend? Omdat van de 66 overgenomen dorpen, er 18 komen van Dagobert Duck, 2 Barbaar waren, en 1 van Zohon (MB stam)

Dus 45 dorpen zouden overgenomen zijn door dorpen die weerstand zouden bieden.

718.695%45 = 15.971 ODA per dorp (gemiddeld)
Dit ligt in mijn ogen wel redelijk hoog, wat zou kunnen duiden op full deff spelers of stamdeff.

Als ik kijk naar de overgenomen spelers zie ik een hoop stamloze spelers (dit zou duiden op full deff spelers) of spelers die samen met andere Pion. Spelers zijn overgenomen (dit zou duiden op stamdeff)
In ieder geval niet ideaal, zo veel ODA per dorp (waar daadwerkelijk voor gestreden is)

Verdere optie is natuurlijk ook het doneren van clears, wat in mijn ogen een goede verklaring is voor het relatie gezien hoge ODA

ODD
(8/10) Duidelijk buurt onder controle, ontvangt geen aanvallen. Niet alle punten door mb stam.
(469) 22.307

Heel erg laag, maar draait sinds de start mee in de top, vele spelers zullen schrik hebben, wat logisch is in my opinion, en simpelweg zijn cluster en omgeving onder controle. Good job.

ODS
(7/10)
(9) 139.013

Lekker hoog, altijd nice om te zien dat spelers bereid zijn hun troepen op te offeren voor een ander. Maar, dit is 1/3 van de totale ODD van pion. Wat opvallend is. Maar natuurlijk wel gewoon zou kunnen. Zeker voor een speler die genoeg safe kan creëren lijkt het me waarschijnlijk dat dit account ook een hoop stamdeff zou leveren.

Stam
Geen uitspraken, sorry bae’s.

Ligging
(6/10) Komt voornamelijk door MB’s, dus niet de volle punten

Ligt inclusief MB stam zalig in de rim en kan een ****load aan safe deff bouwen, wat prima is. Al zal in de toekomst een speler als Barber wel die kant op moeten wat voor een leuke strijd zal zorgen. Verder ligt hij nog tegen The Fault aan, maar dat zijn louter intern noobs, dus daar hoeft hij zich geen zorgen over te maken! Maar zonder grappen, lekker cluster inclusief mb’s.

Reputatie
(7/10) op basis van deze wereld.

Heb hier wel het een het ander over gelezen op het AF (W67? Correct me if i’m wrong) Maar na een dag of 40 met deze gasten in de stam gezeten te hebben moet ik zeggen dat het wat mij betreft top gasten waren, die gelijk hielpen daar waar nodig. Was er zelf niet bij op die betreft wereld dus kan er geen juiste uitspraken over doen, maar qua spelers die nu op het account zitten is dat echt wel top. In ieder geval qua gesprekken.

Redelijk snel gedaan, excuus hiervoor (geen plaatjes e.d.) Rate Triador.
 
Reactiescore
579
Meestal, althans zo ken ik het raten... wordt de speler die het laatste een rating heeft gegeven, zelf gerated. En niet een speler naar keuze... ik doe dan ook nooit mee, aan zoiets. Heb geen beoordeling nodig.
 
Reactiescore
382
Meestal, althans zo ken ik het raten... wordt de speler die het laatste een rating heeft gegeven, zelf gerated. En niet een speler naar keuze... ik doe dan ook nooit mee, aan zoiets. Heb geen beoordeling nodig.
Degene die de recentste rate heeft gemaakt mag zelf een account uit kiezen die als volgende gerate zal worden, of dat zijn eigen account is of niet dat maakt vrij weinig uit :)
 

DeletedUser81499

Guest
Kan niet snappen dat je een 9 voor punten kan geven. Heeft zeker een mooie 2e plaats, maar had hij daar gestaan zonder interns? Verder hebben ze gewoon meer dan 30% aan interns, in mijn ogen erg zwak. Zonder deze interns/boosts (want we weten allemaal dat er accounts voor ze zijn gestart), hadden ze misschien niet eens in de top 10 meegedraaid. Voor mij zou het een 5 zijn geworden.

Verder dan met de reputatie. Als ze al 30% van de dorpen aan interns halen, plus extra accounts laten starten om zichzelf omhoog te boosten in de start, gaat de reputatie in mijn ogen echt flink achteruit. Ook hebben ze tot op heden nog geen grote tegenstanders gehad, dus in mijn ogen is er nog niks gepresteerd, dus is er eigenlijk ook niet veel positiefs te benoemen. Ook al een eigen DU/MB stam van 320k punten (zelfs rang 13 bij stammen), gewoon erg overdreven om dit te hebben. Indien ze straks geen terrein kunnen boeken aan het front, internen ze vast gewoon 200k. Teken van zwakte laten ze zeker merken als ze zoveel MB/DU's nodig hebben.

Wel snap ik dat Fault een 7/10 geeft voor reputatie. Dit omdat ze vast de buren niet op de tenen willen trappen. Maar ik durf met zekerheid te zeggen, dit zouden ze niet van andere spelers krijgen. In mijn ogen, niet meer dan een 4. Indien ze nog wat laten zien op deze wereld, kan dit nog omhoog gaan.
 

DeletedUser78003

Guest
Wahahahahah, omdat ik ze niet op de tenen wil trappen? Ik geef ze een hoge voor rep omdat het goede gasten zijn. Ondanks de verhalen die ik over een andere wereld hoor. Als zij mij vandaag besluiten aan te vallen dan so be it.
 
Reactiescore
853
Kan niet snappen dat je een 9 voor punten kan geven. Heeft zeker een mooie 2e plaats, maar had hij daar gestaan zonder interns? Verder hebben ze gewoon meer dan 30% aan interns, in mijn ogen erg zwak. Zonder deze interns/boosts (want we weten allemaal dat er accounts voor ze zijn gestart), hadden ze misschien niet eens in de top 10 meegedraaid. Voor mij zou het een 5 zijn geworden.

Verder dan met de reputatie. Als ze al 30% van de dorpen aan interns halen, plus extra accounts laten starten om zichzelf omhoog te boosten in de start, gaat de reputatie in mijn ogen echt flink achteruit. Ook hebben ze tot op heden nog geen grote tegenstanders gehad, dus in mijn ogen is er nog niks gepresteerd, dus is er eigenlijk ook niet veel positiefs te benoemen. Ook al een eigen DU/MB stam van 320k punten (zelfs rang 13 bij stammen), gewoon erg overdreven om dit te hebben. Indien ze straks geen terrein kunnen boeken aan het front, internen ze vast gewoon 200k. Teken van zwakte laten ze zeker merken als ze zoveel MB/DU's nodig hebben.

Wel snap ik dat Fault een 7/10 geeft voor reputatie. Dit omdat ze vast de buren niet op de tenen willen trappen. Maar ik durf met zekerheid te zeggen, dit zouden ze niet van andere spelers krijgen. In mijn ogen, niet meer dan een 4. Indien ze nog wat laten zien op deze wereld, kan dit nog omhoog gaan.
Wat een salty post zeg, kon je niet mee komen met de groei van deze speler? Zou ook erg overdreven zijn om twee keer punten af te trekken voor interns, interns zouden in mijn ogen ook eerder duiden op een goede reputatie, kan me niet voorstellen dat er accounts voor jou starten namelijk :p . Reputatie gaat dan ook vaak over voorgaande werelden van de spelers en niet over de huidige wereld.
 

DeletedUser81499

Guest
@Felicitys heb je de post van Fault goed gelezen? Geven daar ook in aan op basis van deze wereld ;)

Goede reputatie als je voor interns kan zorgen? Kan er makkelijk voor zorgen dat ik net zoveel kan internen. Enkel doe ik dit niet omdat ik het zwak vind. Denk dat de meeste spelers dat ook vinden. Een aantal dorpen internen kan nog, je account naar de top 3 internen is heel wat anders.
 
Reactiescore
614
Interns kun je natuurlijk van twee kanten bekijken. Zonder hier een bepaalde kant te kiezen.

Enerzijds zouden interns kunnen duiden op gemakzucht, geen tegenstand, het samen starten met anderen en hierdoor je ‘early game’ een boost geven. Iets wat dus logischerwijs als gemakkelijk en negatief kan worden gezien.

Anderzijds, en dat ziet allicht niet iedereen in, is internen ook een deel diplomatiek. Vrijwel iedereen heeft pp-farmers in de buurt, spelers die niet kunnen aanhaken, spelers die graag een rol als mb of du op zich nemen etc. Vanuit dit standpunt zou je kunnen zeggen dat het verkrijgen van veel interns (mits je ze verkrijgt zonder te starten met allemaal vriendjes) ook een diplomatieke skill is. Anderen voor je laten werken en hierdoor sneller groeien (allicht in ruil voor een tijd pp-farmen zonder aanvallen of ervaring opdoen als mb).

Tevens wil ik even benadrukken dat ieder het recht heeft op zijn eigen rate. Deze zijn nooit compleet objectief. Zoals The Fault zelf al aangaf oordeelt hij o.a. de reputatie op wat hij zelf heeft meegemaakt. Totaal niks mis mee, het is dan ook zijn oordeel en rate ;)
 
Reactiescore
579
Hahaha... t is waar, Connect komt op de Triador account spelen en heeft zijn dorpen meegenomen. Daar staat wel tegenover, dat ik de Utopia dorpen aangeboden kreeg en deze heb verdeeld onder -MMD- leden, die vast lagen... dus het had erger gekund.
 
Bovenaan