Rate de speler

Reactiescore
2.062
Het AF van w68 is nog al een beetje stil. De laatste dagen is er al wat meer actie, maar om dit nog een beetje te boosten, nog maar een topic openen die er nog niet was. Voor de mensen die het niet kennen, is het de bedoeling om een account te beoordelen op de volgende punten:

  • Punten
  • OD
  • Stam
  • Ligging
  • Reputatie




Zelf zal ik eerst beginnen met het account: Eat Sleep Farm Repeat (ESFR)

Punten:

ESFR heeft met een rang 18, een mooie plek in de top van de wereld. Wanneer ik ga kijken, hebben ze op hun max rang 13 gehaald op 5 juli 2019. Sindsdien zijn ze helaas weer afgezakt. Naar mijn mening zat er meer in dan een plek 18. Het account is meer als 2x zo klein als de nummer 1, terwijl met deze ligging dit veel meer beperkt had kunnen worden. ESFR had met gemak een plek in de top 10 van de wereld kunnen zitten, met een kleinere achterstand op de nummer 1. Het neemt echter niet weg dat rang 18 een prima rang is voor de start/midgame van de wereld. Jullie krijgen van mij een 7/10

OD:

ODA: Rang 52
ODD: Rang 97
ODS: Rang 121
OD: Rang 76

Naar mijn mening wordt er op dit moment nog te weinig OD behaald voor een top 20 account. Aan het verslagen tegenstanders als verdediger kan je echter weinig doen, een rang in de top 100 met 300k verslagen tegenstanders is misschien nog wel veel als ik naar de ligging kijk. Ik denk dat er aanvallend op dit moment te kort wordt gedaan. Met een laag ODA, had je of meer kunnen edelen of meer kunnen clearen en dan edelen. Laat die clears is lopen! Evt OS zenden is met jou ligging in de toekomst ook goed te doen. Ik verwacht hier nog wel wat meer stijgingen. Je ODA en ODS zijn voor mij gewoon een beetje aan de lage kant nu. Cijfer: 5/10

Stam:

Naar mijn mening is Maai voor mij de favoriet om de wereld te winnen. Maai heeft het beste cluster, om goede fronten te maken en een groot stuk Rim veilig te stellen. Ik denk ook dat Maai het meeste safezone gaat krijgen in de toekomst, en dit positief kan gebruiken in de late game. Op dit moment kunnen we er echter nog niet veel over zeggen, en is het belangrijk dat maai zsm door XII heen komt. Dit is natuurlijk een tikkende tijdbom. Cijfer: 9/10

Ligging:

ESFR, heeft de perfecte ligging om een goed front in combinatie met een grote safe/rimzone te maken. Ik ben echt onder de indruk van de ligging van dit account. Rechtsonderin lijkt op dit moment het zwakste continent, er is hier zoveel ruimte voor dit account. ESFR kan een potentieel top 3 account maken voor deze wereld, en ik hoop dat ze mijn verwachtingen ook waar gaan maken. Prachtig cluster, Cijfer 10/10

Reputatie:

ESFR is een bekende speler van vorige werelden. Ik heb ook samen met hem mogen spelen op w65, toffe gasten die echt veel tijd en moeite in het spel steken. Ik vond het erg gezellig met dit team. Het spel draaide meer om plezier dan no-lifen. Zelf gingen ze ook voor iedereen door het vuur. Naar mijn mening staan hun ook bekend, hoe ik ze ken. Cijfer 8/10

Hierop komt het account gemiddeld uit op een 7.8, afgerond een 8. Mooi cijfer voor dit mooie account. Ik wens jullie veel succes op deze wereld, en heb veel verwachtingen voor in de toekomst. Next: Ik speel op de TheWitch, en zou graag mijn account gerated zien worden.
 

DeletedUser81214

Guest
'Rechtsonderin lijkt op dit moment het zwakste continent, er is hier zoveel ruimte voor dit account.'

Dit is gebaseerd op wat?
 
Reactiescore
2.062
ESFR gaat vooral met TiP en eventueel Paint te maken hebben. Hier zitten wel kwalitatief goede spelers in, maar de kwantiteit gecombineerd met kwaliteit is naar mijn mening minder dan bij Snow of AX. Vooral van de stam TiP ben ik op een paar spelers na niet onder de indruk. Echter is dit mijn mening, en hoop ik dat TiP beter is dan het op dit moment lijkt.
 
Reactiescore
2.062
Hierbij post ik de rate gedaan door het account Greyady. Grey heeft op dit moment geen AF account dus vroeg of ik hem wou posten.
TheWitch

Punten:

6a0994113c9319356a7b0462b3b6746a.png


Momenteel een rang 41, niet bijzonder indrukwekkend en zal lastig worden, ivm de LH en beperkte edel mogelijkheden naast AX, om richting de top 10 te kruipen.

Daarnaast 14 dorpen van Coruscant geedeld wat dus bijna de helft is van het totaal aantal dorpen.

6/10 simpelweg omdat het account het erg lastig zal gaan hebben om een constante groei te blijven hebben mits ze niet door AX heen kunnen komen.

OD:

Totaal: 20
Als aanvaller: 52
Als verdediger: 10
Als ondersteuning: 85

ODA rang is wat aan de lage kant, komt natuurlijk door het edelen van Coruscant.

ODD is erg mooi, pasgeleden een massa gehad en daarbij geen dorpen weten te verliezen (2019-07-27). Benieuwd of ze deze trend voort kunnen zetten aangezien hun ligging alles behalve ideaal is.

ODS is niet bijzonder met een rang 114, komt mede omdat bij het edelen van Coruscant troepen verloren gingen en die weer opgebouwd moesten worden. Daarnaast hebben hun directe buurtjes nog geen massa gehad voor zo ver ik kan zien na het edelen van Coruscant dus of ze de mogelijkheid gehad hebben om te ondersteunen is ook de vraag.

7/10
Ze hebben een massa af weten te slaan en wie weet hadden ze wel een bak met def staan waardoor het enkel BLOK OK deffen werd. Op aanvallend gebied (nog) niets laten zien wat een groot aantal dorpen opgeleverd heeft en wellicht nog niet de kans gekregen om een ander te ondersteunen.

Stam

Snow

Na een hoop drama en een splitsing tóch weer bij elkaar gekomen om te proberen voor de wereldwinst te spelen in plaats van het tussen beide partijen uit te vechten. De tijd zal het leren of dit de betere keuze was al belooft het wel veel goeds dat ze, na alle drama, toch de koppen weer één kant op hebben weten te krijgen.

Geen enkel huwelijk is perfect en je hebt soms wel eens ruzie met elkaar, gaat erom dat je het goed weet te maken met elkaar. Aan de ene kant zou dit hun onderlinge band sterker kunnen maken, aan de andere kant zou het ook goed mogelijk zijn dat dezelfde frustraties weer naar boven komen en voor conflict kunnen zorgen. Aan de leiding dus om die vroegtijdig op te lossen, lukt dat niet kan het best wel eens zijn dat precies hetzelfde gebeurd.

7/10
De ligging van de stam zelf is goed, oost kant heeft een leuk front met Paint! en de noord kant met AX. Zal wel voldoende def gaan kostten om geen terrein te verliezen, mits ze doorbreken op een van de twee fronten gaan ze een leuke toekomst tegemoet.

Ligging:

De ligging is helaas alles behalve perfect. Het ene helft van hun cluster ligt in hun stam, de andere helft tussen AX leden in. Zolang hun buren niet te lang op zich laten wachten en er wat terrein winst is op AX spelen ze meer safe vrij wat hun ligging al een stuk mooier zal maken. Tot op heden is daar echter nog geen sprake van en liggen ze in mijn ogen alles behalve veilig.

7/10
Het is een account dat een mooie toekomst kan hebben mits ze het goed aanpakken, het is echter wel ook een vrij risicovolle ligging; verliezen ze het bovenste deel van hun cluster aan AX kunnen die mooi een muurtje optrekken tegen ze en zal het moeilijk worden voor TheWitch om nog relevant te kunnen blijven.

Reputatie:

De bespelers van het account ken ik niet persoonlijk; kijkende naar de handtekening van Theo zie ik daar echter wel het een en ander in dat toch de indruk geeft dat hij weet wat hij doet. Of hij het deze wereld echter weer kan doen is natuurlijk maar de vraag.

8/10
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, tot nu toe hebben ze de (enigste) massa op zich goed af weten te slaan en nog geen bijzonder grote blunders gemaakt die hun veel hebben gekost.


Gemiddeld dus een 7, een ruime voldoende.
Het account kan een mooie toekomst tegemoet gaan mits ze het goed aanpakken, zo niet kan het nog wel eens lastig gaan worden voor ze. Grootste voordeel van een (relatief) klein account hebben is dat de edels nog een stuk goedkoper zijn, als je je tegenstander weet te breken kun je zo maar eens de helft van je dorpen erbij edelen met een massa. Tijd zal het leren of ze het waar weten te maken.

Persoonlijk speel ik nog niet al te lang op deze wereld en er is mij wel verteld dat er wat drama omtrent het account Lazy Summer Days was maar nooit echt interesse in gehad. Tot op heden.

Kijkende naar hun stats zie ik vooral redelijk wat interns al valt het me toch wel het meeste op dat ze eerst in Paint! zaten, ze verlieten voor Dic waarna ze naar Top! en vrij kort erna TiP gingen om sinds de 29e weer uiteindelijk bij Paint! te belanden.

Heel erg benieuwd naar of er iemand die er meer van weet even een mooie rate kan doen die wat licht kan schijnen op hun geschiedenis en het wellicht duidelijk kan maken wat de beweegredenen waren en zijn.
 
Reactiescore
831
Daarom haat ik het dus als stamgenoten elkaar raten, natuurlijk hoort het erbij en zo zit het AF nu eenmaal in elkaar maar er wordt gezegd dat zijn ligging alles behalve perfect is en dat ze alles behalve veilig liggen.
Hoe scoor je dan ooit een 7/10? Althans mijn mening toch :D

Omtrent de OD vind ik het altijd wat dubbel om scores te geven. Een laag OD met een goede groei is nu eenmaal goed, zeker met een LH wereld. Aan de andere kant als je clears hebt die liggen te nietsen dan is dat weer slecht. Dat kan je wel niet zomaar uit de OD score concluderen.

Ik zou graag zeker nog raten maar zoals ik al zei ga ik geen stamgenoten raten, afwachten dus :p
 

DeletedUser74643

Guest
Heb nog wat popcorn over van gister en eergisteren, dus mag hem ook beoordelen hoor ;)
 

DeletedUser81014

Guest
ik niet voor LSD sorry, heb het account niet zo gevolgd ;)
 

DeletedUser80615

Guest
LSD raten is verloren moeite, account is toch in de korste keren weg. Ik stel voor om Conservative te raten omdat deze nu de meeste dorpen neemt van LSD.

Lijkt me niet bepaald de meest interessante speler om te gaan raten, die heeft amper iets anders overgenomen dan stamgenoten of bb-dorpen en lazy summer days lijkt me nu ook niet meer een 'echte' speler... (in de zin dat ie zich echt verdedigd ofzo) daarnaast is ie maar rang 156 qua OD met 556k, wat behoorlijk zwak is voor een speler van dat formaat...

Edit: Mss interessanter zou zijn dat iemand van maai evt. hun opinie over rubentju geeft? mag wat spice bij zitten hoor ;)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
en lazy summer days lijkt me nu ook niet meer een 'echte' speler... (in de zin dat ie zich echt verdedigd ofzo)

Ja en nee. Het klopt dat LSD veel troepen heeft gedumpt in de nacht van de stabberij en daardoor een achterstand had. Echter verdedigd de speler van LSD zeker wel. 50% van de treinen worden gewoon gesniped, ook gooit hij recaps. Bekijk de oda, odd en osd scores van Colla maar eens. Daar zie je toch driemaal (explosieve) groei, vrijwel alles te danken aan LSD. Maar eerlijk is eerlijk, je kunt niet zeggen dat het ''moeilijk'' is. Op het vervelendste moment moesten we wel 10 snipekillers rond losse edels zetten, maar zo een dorp komt dan ook wel binnen.
 

DeletedUser81255

Guest
Wegens de ligging van Tranquilloporfavor vond ik het interessant om mij aan te sluiten op dit topic.

Punten -
Met een mooi aantal van 56 dorpen weet Tranquillo 523.742 punten te bereiken. Zijn ligging limiteerd zijn edelruimte, en dit word er niet beter op met de grote stammen die steeds meer zijn cluster opsluiten.

OD - Een OD rang hangt veel van de positie en situatie af waarin een speler zich bevind. Hiermee in rekening gebracht begrijp ik ook dat de ODD hoger ligt als de ODA van Tranquillo. Hij zal in zijn positie om zijn eigen cluster zo groot mogelijk te maken andere dorpen ondersteuning moeten bieden. Dit zou hem zelf de tijd geven om de dorpen zelf in te nemen met verloop van tijd. Met een OD rang van 12 staat Tranquillo sterk op de ranglijst. Verwachtingen dat het niet lang zal duren voor zijn OD rang snel omhoog zal gaan.

Stam - Tranquillo zit in een kleine stam in het centrum van de wereld, Ciao. Met meer als de helft van de punten in bezit zal Tranquillo de speler zijn die de stam het meest op zijn rug draagt. Ongetwijfeld zullen er bondgenoten aanwezig moeten zijn. Het cluster is niet een makkelijk cluster om te verdedigen. Zonder bondgenoten heeft de stam een 360 graden front.

De stam zal ongetwijfeld een redelijke samenwerking hebben, en dit is wat telt. Tranquillo kan de stam zeker wel benutten.


Ligging - De ligging van Tranquillo is heel interessant. Dit omdat het een mooie ligging heeft in het centrum van de wereld. Het is enigszins riskant te benoemen maar tegelijkertijd weet ik zeker dat het de attentie wel trekt van de grotere stammen. Regelmatig hoor ik dat veel spelers Tranquillo in twijfel brengen en hem als een defspons aan zien wegens zijn ligging.

Ik denk hier anders over, zijn ligging zal zeer interessant moeten zijn voor de grotere stammen. Er kan sterk gebruik van Tranquillo gemaakt worden om een goed offensief front tegenover de andere grote stammen te plaatsen. Hier komt uiteraard teamwerk bij kijken, maar een stam is er voor om een goed samenspel op te zetten. Het is vaak beter met een goede stam je eigen belangen op de tweede plaats te zetten, om er beter uit te komen samen.

De ligging is of een groot succes of het tegendeel, mijn verwachting is succes!

Ik geef een rating van een gemiddelde 8 aan Tranquillo.

Reputatie heb ik uitgesloten, we spelen in het heden en niet in het verleden.

-J
 

DeletedUser77755

Guest
monymaker

  • Punten (355k rang 38)
Een relatief klein account, als je het vergelijkt met de top 25, maar kent wel een snelle groei de laatste 2 weken. Het puntengemiddelde van de dorpen is mooi (8k) dus zie ik een stabiele groei mogelijk voor het account, dat 44 dorpen bevat. Zeker aangezien het ook blijkt te profiteren (baat uit halen) van de LSD situatie.
  • OD
ODA heeft het account genoeg voor zijn grootte, ondanks dat de meeste dorpen intern waren. Heeft het account stamleden geholpen? Of gewoon dikke pech gehad met clears? Al blijkt een groot deel van zijn ODA pas nu aan te groeien, door het overnemen van LSD.
ODD staat op een laag pitje, maar dit zie ik in de nabije toekomst zeker toenemen. Het account beschikt immers over een aanzienlijk front tegen Maai.
ODS staat ook laag, maar dit kan gewoon aan het feit liggen dat TiP in het algemeen nog geen hoge ODD heeft, en misschien dus nog nergens os nodig heeft gehad.
  • Stam
De stam TiP Heeft een in mijn ogen goede ligging, en ze hadden hier meer mee kunnen doen dan dat ze gedaan hebben. TiP komt sowieso met Maai aan het vechten, en zullen zich dan stand moeten houden. Aan de kant waar geen Maai ligt, grenzen de TiPers aan Paint! (nu Stab) en ook van deze kant kunnen ze dus problemen verwachten. Al bij al een 180° front met de RIM in de achterzijde (dus wel safe). Kunnen ze zich hieruit vechten? Alleen de toekomst zal het zeggen.
  • Ligging
Monymaker heeft geen mooi cluster gevormd en het account heeft zelf weinig tot geen safe door een front aan beide kanten. Door deze ligging zie ik het account niet meestrijden in de eindstrijd.
  • Reputatie
Ik zou geen idee hebben wie er al dan niet speelt, maakt eigenlijk niet veel uit. Het account heeft tot nu toe nog maar 1 dorp verloren dat is dus een plusje (weliswaar een kleintje ;) )
Verder heb ik het nog niet zien passeren op AF of dergelijke en heeft het naar mijn weten (nog) geen trieste acties gedaan.

Al bij al geef ik het account een 6/10 dit door de ligging, de toekomst die ik voor ogen zie en het traag opgang komen van de groei.
 
Reactiescore
55
Dat account deed niks op w63.. ;)

Maar bedankt shia, altijd leuk om te lezen hoe mensen over je account denken ook al is het niet 10/10 :p!! Top:like:
 

DeletedUser80581

Guest
Zou benieuwd zijn naar een rating over.

* heer draggy
* wife is life
* Chemistry

Enigste waar je echt wat kan over zeggen is Wife is Life.

En misschien chemistry met wat degelijke prestaties, maar daarnaast zijn Heer Draggy en Chemistry vrijwel 90% intern?
 

DeletedUser75418

Guest
Om wat leven in dit topic en fora te krijgen, hierbij een rate van de heer draggy.

heer draggy
132261_large


Punten:

Heer Draggy staat op de 12e plek in de ranglijst met een puntentotaal van 1.587.564. Dit komt neer op 9680 punten per dorp(164). Dit is een mooie positie totdat je naar zijn overnames kijkt.
abcc8f2f789834ffe0618c7e404626b5.png
0 overnames in de laatste 2,5 week. Het kan zijn dat hun massa is afgeslagen, maar dit is nou ook niet duidelijk te zien aan de ODA. Heel groot gedeelte van de overnames bestaat uit overnames uit de stam sky. Ik dacht dat dit een intern stam was, maar weet het niet meer zeker. Anders is het zeker geen prestatie te noemen.
Geef bij dit onderdeel een 4/10

OD:
9d23bef29af4b4c8b2f157e18a75165c.png

ODA is nog wel redelijk, vooral als je er vanuit gaat dat een groot gedeelte van zijn overnames van interns komt. Dan nu over de ODD. Dit gaat toch gewoon nergens over. Nooit tegenstand gehad, opzich is dat niet heel erg, maar zet dan op z'n minst wat stacks bij je stamleden. 3/10

Stam:
Al gelange tijd lid van de stam AX. Voor een lange tijd heb ik gedacht dat de eindstrijd al tussen AX en Maai zou gaan. Nu zijn er 4 stammen(AX, IDGAF, Maai en Vitare). Van deze 4 vind ik maai nog steeds de stam met meeste potentie tot wereldwinst. AX domineert C44 en hebben onlangs ook progressie geboekt op de rimstam INS. Een opvallende en vreemde diplomatie hebben ze met XII. Blokkeert heel wat edelrichtingen, maar toch houden ze hen als bg om maai te ''belemmeren''. Ik zie nou niet wat voor voordeel ze hebben gehaald uit deze bg. Dan kijkend naar de edellijnen. Een groot gedeelte heeft ontzettende lelijke clusters met een veelste groot front. Kijk bijvoorbeeld even naar het cluster van .Chefdiepvries.
93ccd581f54afca2d5ef3692590c4b79.png
Nu ligt XII er nog als bg, maar wat als maai er straks ligt. Hoe wil je zo'n cluster ooit deffen? En zo zijn er nog wel meer spelers die ook random dorpen door andermans cluster hebben. AX zal later misschien wel chemistry recruiten, want daar staan ze nog meer bekend om. Spelers ronselen om nog iets van kans te maken tegen maai. Eerst werden wij, zuur en lsd benaderd om te joinen, toen snow leeggerecruit. Wanneer houdt het op? 4/10

Ligging:
1257e375caf5c3eeb21a6ab1e9d25087.png
Ik had het al even over de ligging van de stamleden gehad, maar ik kijk nu alleen naar de ligging van het account zelf. Het account heeft een prima ligging met zat groeimogelijkheden naar de rim. Hebben redelijk wat safe, wat ze kunnen gebruiken om andere stamleden te helpen. Phalanx met de core zou natuurlijk nog mooier zijn, maar je kan niet alles hebben. 7/10

Reputatie:

Heer Draggy op het AF was door velen niet geliefd. Deze speler is door de oude spelers van het account afgehaald, wat ik netjes vind. Andere spelers ken ik niet, dus ik ben hier neutraal in. 6/10

Totaal kom ik op 24 punten, wat neer komt op een 4,8

Volgende rate mag The Mind of a Murderer zijn :)
 
Bovenaan