Rate de speler

DeletedUser65747

Guest
Om het forum van wereld 66 toch nog eens nieuw leven in te blazen een nieuw topic waarvan ik vroeger altijd erg kon genieten.

Rate de speler is vrij eenvoudig, je benoemt onderstaande punten en geeft een cijfer van 1-10 waarbij je omschrijft waarom je tot dit cijfer bent gekomen.

  • Punten
  • OD
  • Stam
  • Ligging
  • Reputatie
Om een voorbeeld te geven zal ik zelf beginnen met het account TheTrainGoesChuChuuu omdat ik zelf nog niet te maken heb met dit account noch met zijn stam Chess en ik me daar wel eens in wil verdiepen.

bdc29717b1ebcb28c7ee06e89ebb2c53.png



c981395a7bc3a1912e057c7ed8e87efb.png


  • Punten
Het account staat op een mooie 7e plaats met op moment van schrijven +- 285.000 punten. Met slechts 37 dorpen en een hoog dorpengemiddelde van 7700 punten is dit absoluut een mooie positie om nu in te staan. Met een grote groei in de laatste week waarin het account bijna geheel Ka poepoe Ua puni heeft weggespeeld!? staat het account op een mooie positie om deze top 10 positie voorlopig te blijven handhaven. Hierom geef ik een score van 8.2
  • OD dit zal ik ranken op basis van ODA, ODD en ODS
ODA: Een 11e plek voor TheTrainGoesChuChuuu met 338.539 aan verslagen tegenstanders als aanvaller, dit is niet bijzonder hoog, ik vraag me dus ook af hoe hard Ka poepoe Ua puni zich heeft verdedigd en of er uiteindelijk ook niet gratis dorpjes zijn gegeven? Echter is het ook geen verkeerde score en laat het zien dat dit account zeker geen interner genoemd kan worden. Ook als je naar zijn voorgaande dorpen kijkt verwacht ik dat daar weinig gratis dorpen bij zijn komen kijken. Op een toch wel redelijke intern wereld heb ik daar bewondering voor en rate ik ik de ODA op 7.6

ODD: Met een 1096 rang en 4.527 verslagen tegenstanders als verdediger heeft het account dus nog weinig tegenaanvallen te verduren gehad. Dit brengt me dus nogmaals bij Ka poepoe Ua puni, hoe hard hebben die gasten zich daadwerkelijk verdedigd en hebben ze niet snel de handdoek in de ring gegooid.. Hier kan ik dus vooralsnog geen hoge score voor geven en rate ik een 6.0

ODS: En dit is dan wel weer mooi, met een rang 13 voor verslagen tegenstanders als ondersteuner en 106.727 aan verslagen tegenstanders laat dit zien dat TheTrainGoesChuChuuu een team speler is die zijn stam ondersteunt als dit nodig is. Hiervoor rate ik dus een 8.4

Dit brengt het cijfer op een gemiddelde van 7.3
  • Stam
De stam Chess vind ik ontzettend interessant, het is een stam die voor zover ik weet al vanaf het begin van de wereld bestaat en heel verstandig en doordacht omgaat met zijn recruuts. De stam heeft hierom ook slechts 5 leden en staat daarmee toch op een knappe 5e plaats. Deze stam heeft als collectief een mooi cluster met als dichtbijzijnde echte dreiging Dev. en UFO, echter voordat daar echt wat gaat gebeuren zijn we toch weer een stuk verder, ik ben heel benieuwd hoe die strijd gaat verlopen en ben benieuwd of ik deze stam ooit nog tegen ga komen. Ik denk dat Chess een stam is om ernstig rekening mee te houden en potentieel 1 van de overwinningskandidaten zijn op basis van hun stabiliteit en getoonde hulp naar elkaar. ik geef de stam Chess daarom een 8.0
  • Ligging
TheTrainGoesChuChuuu is een zuidelijk lid als je naar zijn stam kijkt met wat kleinere spelertjes tussen hem en Dev. in, genoeg front dus en veel doorgroeimogelijkheden. Hij ligt mooi gelegen tussen zijn stam in en hierom rank ik zijn ligging op 7.8
  • Reputatie
Ik ken het account(denk ik?) niet, dus hier kan ik weinig over zeggen. Op basis van wat ik van anderen gehoord heb over dit account wat redelijk positief was geef ik een gemiddeld cijfer van 7.5

Dit brengt het account TheTrainGoesChuChuuu op een gemiddeld eindcijfer van 7.8, een vrij hoog cijfer maar dit is dan ook een account dat naar mijn mening veel te brengen heeft op deze wereld.

Ik zou graag het account TimmieboyNL(waar ik dus zelf speel) gerankt zien!

 
Reactiescore
1.962
Thanks voor de mooie rate, ik zal eens overleggen wie van ons de volgende gaat maken!:)
 
Reactiescore
3.452
Mooie rate:)

( alleen ik snap de 6 niet omdat we nog niet hebben moeten verdedigen)
 

DeletedUser65747

Guest
Ja eigenlijk juist daarom. Had er misschien een 6.5 van moeten maken maar om nou hoger te raten terwijl er inderdaad nog geen sprake van verdedigen is geweest is een beetje onlogisch.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.291
of een 1, want niemand ziet ze als een bedreiging dus lekker met rust laten, dus geen ODD.

<3
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.291

DeletedUser61134

Guest
Gewoon die stamnaam al weet je dat die Jannes erin zit of heeft gezeten.
Is maar 1 gek die ik ken die tot 5 uur 's nachts kan schaken.
@OrAsU Wegens Jannes in de stam 6 punten van reputatie af volgende keer !
 
Reactiescore
3.524
Gewoon die stamnaam al weet je dat die Jannes erin zit of heeft gezeten.
Is maar 1 gek die ik ken die tot 5 uur 's nachts kan schaken.
@OrAsU Wegens Jannes in de stam 6 punten van reputatie af volgende keer !

Overdrijver. De afkorting Chess was overigens niet mijn idee.
 

DeletedUser79162

Guest
Goede avond beste AF mensen,

Aangezien dit 'rate de speler' -concept me wel interessant lijkt zal ik ook eens een poging wagen. Veel leesplezier! *Disclaimer: First time

Heb gekozen om deze rate te laten gaan over het account El Capitan, geen specifieke reden. Ik ken de spelers die er spelen niet, heb ze ook op voorgaande werelden nog niet tegengekomen waardoor het me wel een interessant account leek om eens van dichterbij te bekijken. Bij deze :)

el capitan tw stats.png NEO.png

  • Punten
Het account 'El Capitan' staat op het moment van schrijven op 392,797 punten waarmee dit account de derde plaats op de ranglijst van w66 claimt. Het account bezit 54 dorpen met een gemiddelde van 7.2k punten per dorp wat zeker niet slecht is op dit moment! Als ik de grafiek van dit account bekijk zie ik dat het een hele mooie continue groei heeft. Hierdoor krijg ik het gevoel dat het account niet aan zijn punten geraakt is door grote aantallen van interns, aangezien hierbij de grafiek eerder korte momenten enorm stijgt en dus minder continue zou zijn. Met andere woorden, het account gebruikt volgens mij zijn clears op een zeer goede en efficiënte manier, waarmee ik bedoel dat er niet lang een volle clear in hun dorpen zal blijven staan! De score die ik hier ga geven wordt dus ook ineens hoog: 9

  • OD dit zal ranken op basis van ODA, ODD en ODS
ODA: Hier behaald El Capitan een 4de plaats met 504.664 punten. Zoals ik hierboven aanhaalde, continue groei in punten wijst op een actieve manier van edelen en clearen. Dit wordt maar weer eens bewezen met zijn ODA rang. Hij moet duidelijk clearen voor zijn dorpen, krijgt ze niet direct gratis via interns etc. Dit lijkt weer eens zeer positief: 8

ODD: Op plaats 235 in de ODD ranglijst met 45.850, wijst er op dat ze nog geen target zijn geweest van grotere aanvallen. Ik vermoed dat het account in de start misschien hier en daar wat last gehad heeft maar vooral heeft verdedigd tegen aanvallen die hun edeltargets uit reactie stuurde. Geen slecht cijfer, er is al wel wat gedeffed geweest, maar ook niets te zot vermoed ik: 7.5

ODS: Een 36ste plaats op de ODS ranglijst met 58.332 kan in dit stadium van het spel toch al tellen richting de term 'stamspeler' wat mij betreft. Dit cijfer toont toch dat er wat def wordt uitgeleend wanneer dit gevraagd wordt, het stond alleszins niet gewoon thuis met de duimen te draaien :) Goed dat ze dit gedaan hebben want aan hun ligging te zien hebben ze wel wat ruimte om def uit te zetten: 8

Dit brengt het gemiddelde voor het OD-cijfer op: 7.8

  • Stam
El Capitan zit in de stam N.E.O, een stam die zich toch al wat heeft laten horen omtrent TBN en die opkomt voor bepaalde waarden in het spel die me wel bevallen. Ze zijn ook kieskeurig wat betreft hun leden, wat ook binnenkomt als een positieve noot. Nu, één account dat er aanwezig is komt me toch wat bekend voor uit wereld 59 waardoor het me toch al een pak minder bevalt, denk dat de meeste wel weten wie ik hiermee bedoel. Ik hoop dat dit geen effect gaat hebben op N.E.O, want ik zie deze stam stiekem wel als potentiële stam die de eindstrijd speelt :eek: 7.5

  • Ligging
El Capitan ligt aan de Zuid-Westen kant van w66 tussen TimmieboyNL en CheQmate waardoor ze langs zowel hun West als hun Oost flank al volledig veilig gesteld zijn. Recent zijn ze begonnen met hun edeltocht richting het Noorden wat in de toekomst gaat zorgen voor een zeer mooie en grote safe zone en een deftige breedte front. Met andere woorden, qua ligging ziet dit account er deftig uit met een mooi toekomst perspectief: 8,5

  • Reputatie
Sorry guys, maar zoals ik bovenaan al vermelde heb ik nog niet met jullie samengespeeld/tegengespeeld, heb ik op het AF ook niets zien passeren van jullie (of toch niet bewust). Als ik wat rond hoorde heb ik ook niemand gevonden die meer over jullie kon vertellen dus ga hier wel een minder punt geven met als doel: een reactie van jullie op deze post zodat we jullie eens horen! (moest hij hier effectief niet op het AF zitten kan iemand van N.E.O hem dan even aanspreken om eens te komen kijken aub?) 6

El Capitan is een zeer mooie bergwand met een gemiddelde moeilijkheidsgraad voor beklimming van 7.8

Hierbij eindig ik mijn eerste rate en ben ik benieuwd hoe de prestatie is van de goochelaar, de leeuw die door een vuurring springt en die dwaas die al die scherpe stukken ijzer eet... Xx CircusOfInsanity
 
Bovenaan