Rate de speler

Reactiescore
967
Beste strijders van Wereld 64,

Na het scrollen door de topics van jullie AF miste ik het rate de speler-topic. Ikzelf vind dit topic altijd wel leuk en interessant om te lezen dus ik dacht laat ik hem eens openen. Wellicht dat er door de menigte die deze wereld speelt wel behoefte naar. De bedoeling van het topic is vrij simpel. Geef een cijfer op de schaal van 1 tot 10 met argumentering bij de volgende onderwerpen:

- Punten
- Reputatie
- Ligging/omgeving
- Stam
- OD statistieken

Om een idee te geven hoe het eruit dient te zien zal ik zelf beginnen.
 
Reactiescore
967
Laat ik maar beginnen bij de nummer 1 speler van dit moment:

Disclaimer: ik ben zo goed als onbekend deze wereld dus gelieve geen haat bij foutieve aannames en/of verwijten

.RidingMyDirtyPony

upload_2019-1-8_18-51-43.png


Punten
upload_2019-1-8_18-51-49.png


Het account .RidingMyDirtyPony bezit momenteel met een puntenaantal van 1,2M de rang 1 van deze wereld. Met daarmee een voorsprong van slechts 50k op de nummer 2. In een snelle blik op overnames tot nu toe zie ik weinig interns wat me deugt doet, echter zie ik wel wat overgenomen bb dorpen waardoor mijn cijfer uitkomt op een 8,5/10.


Reputatie

Ikzelf zou niet weten wie er op het account .RidingMyDirtyPony speelt, ook hoor ik ze weinig op het algemeen forum. Ik hoor her en der wel eens hen naam voorbij komen maar daar blijft het bij. Daardoor komt mijn cijfer op een neutrale 7/10.


Ligging/omgeving

Ligging van het account:
upload_2019-1-8_18-52-1.png
upload_2019-1-8_18-52-7.png


Zoals op het kaartje te zien is het account .RidingMyDirtyPony een frontaccount met de stam Modus waarbij deze aan 2 kanten front bezit. Daarbij komt een kleine hoeveelheid save kijken waaruit ik enkel kan concluderen dat dit een gewaagde ligging betreft. Het account bezit tevens over weinig edelmogelijkheden, op wat dorpjes in de rim na, waardoor ik het enkel kan bestempelen met een stroeve 4/10.


Ligging van de stam:
upload_2019-1-8_18-52-13.png


De stam Nova(zwart op de kaart) heeft een zo goed als gevormd front met de vijandige stam Modus, waarbij in het noorden nog flink wat geclusterd dient te worden. Hierdoor hebben ze wellicht meer materiaal om samen met Fix(lichtblauw) op Modus te drukken en/of hun rim safe te maken. Mits dit gebeurt, hebben ze samen met Qua denk ik het ruimste stamcluster en daarbij ook het meeste savegebied. Daarom ook een 7/10 voor het stamcluster.

Hierdoor komt de ligging gemiddeld op een 5,5/10 uit.


Stam

upload_2019-1-8_18-52-20.png
Het account zit in de stam Nova, die zich momenteel op de 2de rang vestigt. Met .RidingMyDirtyPony aan het roer in die stam lijkt het mij een enorm belangrijk account voor de stam. Echter door de ligging van dit account zou de stam wellicht nog wel eens in de penarie kunnen komen dus ik ben benieuwd hoe dit ‘probleem’ aangepakt gaat worden. Verder hoor ik weinig slechte verhalen over de stam Nova. Ze houden zich voor nu redelijk op de achtergrond en lijken de zaakjes goed voor mekaar te hebben. 7/10.



OD Statistieken
upload_2019-1-8_18-52-26.png

Het account staat op een derde plek ODA met een 2,3M verslagen tegenstanders. Niet bepaald hoog in mijn ogen. Als ik dit bijvoorbeeld ga vergelijken met de nummer 1: The Prophecy, die 811k bezit en op een ODA aantal van 2,7M zit. Verder een rang 17 als OSDD wat ik zelf ook relatief laag vindt, maar wellicht deels logisch is gezien de fase van het spel waar ze zich in bevinden en de hoeveelheid massa’s die er gedaan zijn(of niet). Vanwege de laatste reden waarschijnlijk ook de lage hoeveelheid verslagen tegenstanders als verdediger dus al met al een 7,5/10.


Gemiddeld komt het account .RidingMyDirtyPony op een score van 7,1 (8,5+7+5,5+7+7,5/5)

De volgende speler mag Shakedown8 raten!​
 
Reactiescore
967
Lekker topic om je likes te behalen schijnbaar, maar niemand die de draad oppakt?

Forum leek me er actief genoeg voor, jammer..
 
Reactiescore
1.278
Lekker topic om je likes te behalen schijnbaar, maar niemand die de draad oppakt?

Forum leek me er actief genoeg voor, jammer..

Das geen dubbel post meer maar een triopost :O. ---> permaban:D
 
Reactiescore
1.075
De volgende speler mag Shakedown8 raten!​

ik laat hem over aan iemand anders aangezien ik niet geheel objectief zal zijn naar mijn stamgenoot.
 
Reactiescore
853
Shakedown8:
d7caf67c8910f17f8820515f0aa54ffb.png


- Punten
fdd65163de838f7fd9323d2c92d784fa.png

Mooie stabiele groei, momenteel 980k punten wat goed is voor een 6e plek op de ranglijst. Lijkt me zeker prima 8,5/10

- Reputatie
Ik ken het account van W60 waar het zeker leuke spelers waren, veel goede verhalen over gehoord destijds en zelf ook nooit problemen mee gehad. 8/10


- Ligging/omgeving
6e3e42bdd71c58e751a9611501297656.png

Leuke uitdagende ligging met een redelijke safe/front verhouding. Een account dat qua ligging zeker niet zal gaan vervelen op de lange termijn. 8/10

- Stam
Fix lijkt stabiel en ik weet dat er wel wat leuke spelers in spelen, hoe het verder op kwalitatief gebied weet ik zo niet. Verder denk ik wel dat Fix de minst ideale ligging van de vier stammen door de ietwat krappe safe/front verhouding en daarbij een punt die uitsteekt en front met 3 stammen. Hierdoor zou ik zeggen dat Fix het in ieder geval op korte termijn moet gaan laten zien, anders kan het nog wel eens vrij lastig worden. 7/10

- OD statistieken
Verder met het minst interessante van de rates...
20e2152d9be27650dcae246e77c97520.png

wel ok-ish voor een rang 6 account. Aanvalsrang ietwat laag maar dat kan een hoop verschillende oorzaken hebben. Verdedingsrang wel vrij hoog wat zou wijzen op weerstand van die stam in het zuiden 7/10

8,5+8+8+7+7 = 38.5/5 = 7,7

RATE: THE RAINBOWCHICKS
 

DeletedUser73358

Guest
Wat een heerlijke stam liggingen zeg (voornamelijk voor 1. Licht blauw, 2. rood en 3. Zwart, maar ook 4. blauw heeft een decent cluster)
 

DeletedUser77389

Guest
To be honest vind ik je cijfer over de ligging van hem echt belachelijk. Dit kan de massa van Modus nogmaar eve bevestigen. Momenteel ligt shakedown namelijk veel te risicovol als hij niet goed voorbereid is op aanvallen. Daarnaast heeft hij naar mijn idee een veel te groot front in verhouding tot safe. Zijn stamgenoten om hem heen hebben ook allemaal een redelijk front waardoor die er kansloos voorlicht.

Maar dat is mijn mening...
 
Reactiescore
853
To be honest vind ik je cijfer over de ligging van hem echt belachelijk. Dit kan de massa van Modus nogmaar eve bevestigen. Momenteel ligt shakedown namelijk veel te risicovol
als hij niet goed voorbereid is op aanvallen
Elk frontaccount ligt risicovol als ze niet goed zijn voorbereid op aanvallen, dat heeft dan ook niets met de ligging zelf te maken maar met de indeling van het account. Dat een massa waar dorpen gepakt worden de ligging van het account veranderd heeft is onzin. Accounts met de slechtste ligging die je je kan bedenken hebben gewoon successen geboekt, neem als voorbeeld Sjeinen die een 360 graden front omdraaide in een 90 graden front.

Daarnaast heeft hij naar mijn idee een veel te groot front in verhouding tot safe
Maar dat is mijn mening...
Jouw mening inderdaad, ik zou persoonlijk zeggen dat het reuze meevalt en dat Shake juist een heerlijk uitdagende ligging heeft. Als je een ligging gaat ranken op basis van hoe safe het account ligt zou vrijwel ieder rimaccount een 10 moeten krijgen, iets dat in mijn ogen belachelijk is aangezien ik nooit op zo'n account zou willen spelen.

Het cijfer dat ik gegeven heb voor ligging is een 8/10 omdat:
1. Het account een heerlijk front heeft
2. Het account een ok-ish safe heeft in vergelijking met dat front.
3. Het account voldoende groei mogelijkheden heeft zonder dat het saai gaat worden om te bespelen.
 

DeletedUser79906

Guest
Elk frontaccount ligt risicovol als ze niet goed zijn voorbereid op aanvallen, dat heeft dan ook niets met de ligging zelf te maken maar met de indeling van het account. Dat een massa waar dorpen gepakt worden de ligging van het account veranderd heeft is onzin. Accounts met de slechtste ligging die je je kan bedenken hebben gewoon successen geboekt, neem als voorbeeld Sjeinen die een 360 graden front omdraaide in een 90 graden front.



Jouw mening inderdaad, ik zou persoonlijk zeggen dat het reuze meevalt en dat Shake juist een heerlijk uitdagende ligging heeft. Als je een ligging gaat ranken op basis van hoe safe het account ligt zou vrijwel ieder rimaccount een 10 moeten krijgen, iets dat in mijn ogen belachelijk is aangezien ik nooit op zo'n account zou willen spelen.

Het cijfer dat ik gegeven heb voor ligging is een 8/10 omdat:
1. Het account een heerlijk front heeft
2. Het account een ok-ish safe heeft in vergelijking met dat front.
3. Het account voldoende groei mogelijkheden heeft zonder dat het saai gaat worden om te bespelen.

Toch speel je nu op Rainbow die een enorme safe heeft, der van uit gaand dat jullie weer terug naar Nova gaan.
 
Reactiescore
853
Toch speel je nu op Rainbow die een enorme safe heeft, der van uit gaand dat jullie weer terug naar Nova gaan.
Geen idee eigenlijk, voor zover ik weet is dat niet het plan maar dat beslis ik niet. Ik ga er enkel actief spelen met het front straks, mocht dat er niet komen zul je mij niet zien.
 

Deleted User - 24028

Guest
Geen idee eigenlijk, voor zover ik weet is dat niet het plan maar dat beslis ik niet. Ik ga er enkel actief spelen met het front straks, mocht dat er niet komen zul je mij niet zien.
Waarom ga je dan ook op dat account als je een front account wilt :x
 
Bovenaan