Rate de speler

Reactiescore
524
Na alle slechte P&P van de laatste dagen (en de rest van de wereld) is het weer tijd voor een potenieel inhoudelijk interessant topic.

Hierbij introduceer ik Rate de speler. Ik neem aan dat jullie allen het principe kennen, zo niet kun je de spelregels op een ander forum opzoeken.

Zoals gebruikelijk zal de maker van het topic aftrappen, dus wie een leuk acc'je hiervoor weet mag hem/haar nomineren.

PS1: konten likken kan hier gebeuren, maar trash-talk zie ik liever en het onnodig moddergooier zie ik liever niet.

PS2: ik houd het veto om te bepalen wie ik als eerste rate. Dat zal dan wel dit weekend zijn.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.326
Laten we meteen leuk beginnen, mr Victorious
 
Reactiescore
524
lord-michiel70
118010_large


Punten
image.php

Met 279k punten staat lord-michiel70 op plek 21 van de wereld en op de groeirang plek 18. De punten zijn verdeeld over 36 dorpen wat een gemiddelde geeft van 7.750 per dorp. Dit is ten opzichte van anderen aan de lage kant maar na even de overnames te bekijken is het duidelijk waarom. Het beeld is vertekend door de overnames van de CF's die KaKaKa gemaakt heeft een aantal dagen terug.
Al met al een mooi puntenaantal met een stabiele groei.
8/10

OD
ODA:

image.php

Plek 66 met 271k, dit is naar mijn mening aan de lage kant. Een paar dagen terug zelfs niet in de top100 met ODA. Bijna 3 weken stabiele groei hebben zonder ODA stijging is opmerkelijk. Verder kan je zijn lage totaalscore verklaren met zijn rimligging (en dus slecht moraal). Je maakt verhoudingsgewijs meer verliezen dan andere spelers voor minder ODA.

ODD:
image.php

Plek 61 met 262k. Hier valt weinig over te zeggen, de betreffende speler heeft aanvallen op zich gehad maar het zullen meer een aantal losse clears zijn geweest dan een grote massa. In ieder geval is er tot heden geen dorpenverlies bij gemoeid geweest.

ODS:
Plek 66 met 78k. Lord-michiel70 is bereid om OS te sturen. Al vind ik het persoonlijk niet aan de hoge kant gezien zijn rimligging in combinatie met de tweede plek aan ODD die zijn stam heeft.

Al met al heeft Lord-miciel70 op alle vlakken enige vormen van OD maar springt het er nergens bovenuit.
6/10

Stam

cgmpys.png

vbp80ckk8ss.png

De stam draait al een tijdje mee op deze wereld en de samenstelling ervan is lange tijd stabiel geweest. Ik denk niet dat iedereen een even grote fan is van hun rekruteringsbeleid maar indien ze de gaten dicht hebben geedeld is er een stamcluster. Die gaten zijn toch iets wat ze zelf hebben gecreëerd en die zouden er naar mijn mening niet meer in deze getallen moeten zijn.
Buiten dat om presteert de stam zoveel op offensief als defensief gebied naar behoren en is de ervaring er aanwezig.
(5+8+8)/3= 7/10

Ligging

Op de kaart hierboven is de ligging al te zien en al even kort benoemd. Het acc ligt in de rim van infect en heeft alle ruimte om in die hoek verder uit te breiden voor (stam)safe. Ook heeft het aan zijn oostzijde een mooi front met KaKaKa waar een mooi gevecht kan ontstaan. Al met al een ligging met potentie een speler die van belang gaat zijn voor de stam.
9/10

Reputatie

Ik heb proberen na te vragen wie er op het betreffende account spelen. De namen zijn me dus niet onbekend maar waren helaas niet veelzeggend aangezien ze (als doorsnee Nederlandse namen) wel vaker voorkomen in mijn TW-contacten. Ik heb dus geen idee waar ik ze van moet kennen en hoe ik ze moet beoordelen dus deze laat ik leeg (tenzij iemand concretere info heeft:)).
-/10

Eindcijfer

8 + 6 + 7 + 9 = 30 / 4 = 7,5
Een welverdiend cijfer en ik ik ben benieuwd hoe ze zich verder gaan ontwikkelen deze wereld.

Next
.sleepwell
 
Reactiescore
114
Goede rate, maar mist wel een aantal aspecten. Wie zijn z’n vijanden? Hoe is z’n ligging ten opzichte van z’n vijanden? Waarom is de MB stam infect2 niet meegerekend? Met een 9/10 voor ligging met dat vreselijke stamcluster meegenomen ben ik het gewoon niet eens, al helemaal niet als je realiseerd dat hij aan die KaKaKatapulters grenst. Zou daar voor geen goud willen liggen. Aan die rapporten te zien die op het AF waren gemikt door KaKaKa leider is er ook nog eens duur gedeffed tegen clears van desbetreffende stam ook al kwamen naar mijn weten nergens edels.

Misschien ligt het aan mij, maar een 7,5 vind ik echt een hoog cijfer voor een account dat nog niks gepresteerd heeft (no offense, maar ze hebben geen grote concurrenten/spelers weggespeeld) en hebben naast de kata massa volgens mij nog nooit iets noemenswaardigs hoeven deffen. Kunnen ze niet veel aan doen, maar zou ze nooit zo hoog raten wetende dat ze zichzelf nog niet bewezen hebben.
 
Reactiescore
524
Goede rate, maar mist wel een aantal aspecten. Wie zijn z’n vijanden? Hoe is z’n ligging ten opzichte van z’n vijanden? Waarom is de MB stam infect2 niet meegerekend? Met een 9/10 voor ligging met dat vreselijke stamcluster meegenomen ben ik het gewoon niet eens, al helemaal niet als je realiseerd dat hij aan die KaKaKatapulters grenst. Zou daar voor geen goud willen liggen. Aan die rapporten te zien die op het AF waren gemikt door KaKaKa leider is er ook nog eens duur gedeffed tegen clears van desbetreffende stam ook al kwamen naar mijn weten nergens edels.
Ik heb zijn directe tegenstander benoemd maar niet gemarkeerd, had kunnen gebeuren maar de situatie is zo ongeveer als ik hem bescheef. Iets voor de volgende x.

Infect2 is een MB-stam van infect maar ik weet niet of iedereen dat verplicht in zit. Met het wel markeren wordt zijn uitgangspositie tot de rim er naar mijn beter op omdat hij er al de benodigde steun voor het moraal heeft.
Maar dit is ook een keuze die ik gemaakt heb. Het niet markeren geeft een vertekend beeld, maar het gedeeltelijk markeren (aangezien je niet alle MB's en andere persoonlijke afspraken kent) kan dat zeer zeker ook.

Het stamcluster heeft in zijn geheel heeft weinig met zijn persoonlijke ligging tov zijn buren te maken. Het tweede zit wel prima al is de eerste zeker niet iets waar je over naar huis schrijft.

Ik beoordeel hier verder een acc, niet zijn vijand. Het is niet omdat als er een goeie vijand naast hem ligt hij er slechter op wordt. Het toekomstbeeld kan er dan wat minder uit zien maar vooralsnog heeft Lord-michiel70 genoeg groeiruimte als hij er geen doorbraak weet te realiseren. Mocht KaKaKa net zo oorlog voeren als ze zich profileren dan wens ik hem succes maar is dat tegelijker het moment dat ie zich kan bewijzen.

Verder volg ik al het moddergooier hier amper, de paar inhoudelijke pots tot daar aan toe maar verder niet om aan te zien.

Ik ben er mee eens dat het in het algemeen redelijk positief in ingevuld maar ik heb alle aspecten wel meegenomen. Het weinig hebben gepresenteerd komt terug bij de OD en het waardeloze stamcluster valt deels weg in de voor de rest prima stam.
Het type vijand daarentegen valt niet op de speler in mindering te brengen maar wel hoe er als stam op een dergelijk front wordt voorbereid.
 
Reactiescore
1.367
.sleepwell


Punten:
OD:
Ligging:
Stam:
Reputatie:


Punten:
Het account heeft een lekkere groei, staat hoog in de ranglijst en moet ook wat doen voor de dorpjes lijkt het, 21 dorpjes van je directe vijand is iig niet mis in dit stadium. 10/10
487862571
487862571
OD: 9/10
fe8b5af14362d886ac59e5a6a3543fee.png
Veel ODA maar stijgt er ook sterk mee. maakt dus de goede keuzes, weinig ODD, dus krijgt weinig aanvallen maar kun je niet zelf kiezen en ligt ook vrij veilig tussen zijn stam. En weinig ods maar zijn stam staat niet eens in de top 10 odd, dus vrij logisch
Ligging: 10/10
nl63
Als een slang tussen zijn stam in met een mooi stuk front tegen aux d. Veel front, veel safe, toegang tot rim. Dit wil ik ook wel
Stam: 7/10 Goede speler ten zuiden van hem, architect, weet wie er speelt en vind het goede spelers. rest van de spelers in de stam zijn imo vooral gemiddelde spelers waar prima mee te spelen valt.
09f72c81b2fea083979df736f51c63f2.png
nl63
Reputatie: 8/10 Weet dat er prima spelers zitten en de groei is zeer lekker.

8+7+10+9+10 = 44


Rate
Blauwe bessies
 
Bovenaan