Rate de speler!

Deleted User - 2242732

Guest
Dag allen,

Laten we dit topic op een eerlijke en minder infantiele wijze starten.

Een rate de speler topic is hoe dan ook subjectief, meningen kunnen dus verschillen, maar laten we het niet in het belachelijke trekken. Dit topic is niet gemaakt om ieders kont te likken, maar ook niet om belachelijk lage scores te geven en met modder te gooien zonder duidelijke uitleg of research.


Ik zal alvast beginnen met: Alcoholic Unicorns.

Punten:
Bekijk bijlage 11288

Ondanks het feit dat AU er een dikke 70k pp heeft door geknald (kan zelfs meer zijn), valt er weinig of niets aan te merken op hun rang. Ze staan met 233.739k op een mooie eerste plaats. Men zou kunnen stellen dat AU zonder die pp een veel moeilijkere start zou hebben gehad - (Nu hebben ze alle omliggende spelers er gewoon uitgeboost. Het was dus een verloren zaak naast hun te liggen.) , maar hoe dan ook heb ik er vertrouwen in dat ze sowieso top 5 à 10 zouden gestaan hebben als dit het geval was. Al bij al denk ik dat de verhouding tussen pp en rang perfect in balans is, in tegenstelling tot bvb. Umur.
Score: 7.5/10 (kan hier geen betere geven wegens mistekend beeld met pp.)


OD:
Bekijk bijlage 11287


ODA: AU's ODA staat nu op 650.261k, waardoor ze ook hier een mooie rang 1 halen, al is het wel duidelijk zichtbaar dat hun ODA pas sinds vorige week echt hard is gaan stijgen (+561.561k in 10 dagen voor 19 dorpen ~ gemiddelde van 29.5k ODA per dorp wat je niet echt goedkoop kan noemen). Hoe dit komt weet ik niet. Als je kijkt naar hun overnames zaten er geen gigantisch grote spelers tussen (Pyro 7k en Yannick1234 9k, de rest allemaal 4-5k spelertjes). Kiezen ze de foute targets, of hebben ze in de beginperiode gewoon geluk gehad om zo weinig tegenstand te krijgen?

ODD: Als ik het me goed herinner hebben ze in het begin wat tegenslag gekregen door een aantal leden van een omliggende stam die 'de pp nubs' wou weg spelen. Echter zonder succes, dit ook omdat ze met genoeg spelers op het account zitten om hulp te vragen, en het me niet zou verwonderen moesten ze nog een vriendje hebben die speciaal def voor hun maakte id buurt. Verder valt het best mee met hun ODD, die groeit gestaag, maar als je op rang 1 staat en edelt aan hun tempo is het logisch af en toe een backtime te krijgen ed.

ODD: Niet echt het vermelden waard. 40k is verwaarloosbaar.

Score: 8/10

Ligging & Stam:
Bekijk bijlage 11289

Geel: AU
Blauw: Stam BieR
Zwart: Stam .Cn

Het leek me hier het beste stam en ligging te combineren, omdat er weinig tot niets te vertellen valt over Bier. Het lijkt me meer een 'troll' stam dan dat ze daadwerkelijk de bedoeling hebben om met die 2 accounts W56 te overwinnen. Ik denk dat ze eerder een afwachtende positie innemen om mettertijd eens de wereld meer gevorderd is (want nu kunnen ze voorlopig perfect hun mannetje staan)ergens bij aan te sluiten om zo voor een evt. machtswisseling te kunnen zorgen.

Wat me echter het meeste interesseert is hoe ze denken de kloof tussen Prins Pils en zichzelf te kunnen dichten als ze zo goed als omringt zijn door een stam als Cn. Die draai het of keer het niet echt toppers zijn (ik zie ze als sub-sub toppers), maar wel degelijk 1e staan met 8 leden EN samen voor een reëel gevaar kunnen zorgen. Zowel voor AU als PP.

De cluster van AU zelf is best mooi voor zo early game, en hier valt weinig tot niets op aan te merken.

Score: 6.5/10 (heerlijke cluster, maar ligging tov stam is t r i e s tttt)



Reputatie:

Voor mij zijn het één voor één baasjes die als ze elkaar genoeg motiveren en niet te impulsief zijn (dan doel ik niet op iedereen op het acc.) zeker tot aan het einde van deze wereld kunnen meedraaien en meer nog de wereld naar hun hand kunnen trekken. Ik ben echter benieuwd in hoeverre ze actief zullen blijven.

Score: 8.5/10

TOTAAL SCORE: 7.625/10

#Next: A Lone Wolf

Ps. Ik heb ook een hekel aan het lettertype dat ik gebruikt heb, you're welcome ;-)

B.

Dank! ;)

Echter wou ik nog op een paar dingen ingaan. Ik zie sommigen hier zeggen dat onze ban geen verschil maakt.
Hou er rekening mee dat we momenteel ~20k per dag groeien. Vertaal je dat in 3 dagen extra, stonden we deze ochtend bijna 100k los.
Dan was je puntenverdeling misschien (nog) hoger.

Wat de oda betreft komt deze oda natuurlijk niet 100% van onze overnames. We "schuiven" onze cluster geleidelijk op, wanneer een clear full terugkeert van een overname vinden we het dan ook enorme zonde om niet gefarmd te hebben met die clear + dat die recruitering dan niet aanstaat(24k bevolking)
Vandaar dat wij in deze gevallen meestal iemand in onze cluster platgooien voor een extra farm. (= extra oda gekoppeld aan een overname dus)
Op lange termijn betekend dit nog meer inkomsten, gewoon een investering dus die we maken.
Die grondstoffenverliezen zijn totaal niet prio, enkel de recruiteringstijden zijn belangrijk om onze groei vast te houden.

Aangezien we momenteel nog niet gebonden zijn aan een stam (= limiet groeimogelijkheden) kunnen we natuurlijk afhankelijk van de grootte van onze clears + onze zin kiezen waarheen we groeien. Het nadeel daaraan is dat je op jezelf staat, vandaar dat we ook niet kiezen om te 'jumpen' op een afstand( naar grotere spelers/dorpen) en het risico nemen om onze dorpen niet te kunnen deffen, maar gewoon dorp per dorp nemen aangrenzend aan onze cluster, ookal zijn het "kleinere" 4k-spelers.
Was er moraal op deze wereld was dit natuurlijk geen optie.

Ik wil best lone wolf raten maar ik vind het erg lastig om een pp-gebruiker te vergelijken met een niet pp-gebruiker (qua punten en od) in dit stadium van het spel.
Zeker aangezien ik vind dat geen enkele van de niet pp-gebruikers op deze wereld echt 'hard' knallen, waardoor het nog lastiger is de vergelijking te leggen/ punten te geven in de vergelijking met een sicke start zonder pp.
 
Reactiescore
2.303
@mystic wat een 'harde' rating...
zal ik hetzelfde maar doen voor jou dan:

Punten:
Het account staat op een terechte rang in verhouding met het aantal PP dat gespendeerd is en de boost uit de omgeving.
Niet mooi, niet lelijk. geen opvallende prestatie dus.
5/10

OD:
cfb55c6526.png

Je hebt nog geen ondersteuning moeten sturen, en je hebt maximaal 1 (deftige) clear moeten afslaan. ODD kan dus nog genegeerd worden:
Het acc is zeer lang zeer mooi begonnen en heeft op dit moment een ODA die overeen stemd met de account rang.
Er zijn in het begin vrij veel dorpjes overgenomen met amper OD stijging, mooi werk (of boostdorpen).
Als we echter verder in de stats kijken zien we dat je vanaf een bepaald moment in pieken groeit.
Je cleart lang niets om vervolgens in 1 dag heel wat te clearen, edelen en vervolgens weer stil te vallen tot je troepen weer in orde zijn.
Dit doet me vermoeden dat je eigenlijk minder efficiënt omgaat met je troepen dan voor jouw rang te verwachten is.
In het begin valt dit nog vrij goed mee, maar als je bvb naar de laatste week gaat kijken dan zie je dat je de laatste 5 dagen 170k ODA bij hebt gekregen.
De laatste 5 dagen ben je dus maar liefst met 57% van je ODA gestegen. Ik betwijfel dus ten zeerste of je offence atm nog in orde is.
Wat je ODA extra speciaal maakt, is dat je rang en ODA NU min of meer overeen komen terwijl de ODA net is bijgekomen.
3/10

Ligging:

Je dorpen liggen al mooi geclusterd wat je enige veiligheid biedt.
Je ligt echter volledig alleen terwijl je spelers rond je hebt die toch gevaarlijk kunnen zijn.
Kijk bvb naar Acta est fabula (rang7):
90bf73e440.png

Ik vermoed dat dit account dus (door gebrek aan een stam) ofwel overal vriendjes en NAP's heeft in de buurt (dus eigenlijk een stam zonder nadelen),
ofwel nog een moeilijke tijd tegemoet zal gaan met 360° front zonder al te veel hulp. beide situaties zijn niet optimaal.
Bovendien deelt hij zijn farm met buren die geen stamgenoten zijn. Als ik dan al farm moet delen, liever met stamgenoten dan met de concurrentie (zie vorige rating).
2/10

Stam:

2 leden atm. Je kan het dus eigenlijk geen echte stam noemen.
Ik weet niet wat jullie plan is met deze stam.
Zitten jullie atm in een stam met 2 spelers terwijl de toekomstige leden al bekend zijn?
In dit geval zitten jullie enkel nog niet samen omdat jullie denken dat dat aandacht zou trekken. Of grof gezegd: angst dat samenkruipen gelijk staat aan falen.
Of hebben jullie atm echt maar een stam van 2 leden? Dan is dit natuurlijk geen echte stam te noemen en zullen jullie swso al een idee hebben bij wie jullie later in de stam willen.
Beide situaties klinken niet echt positief (stam verstoppen of geen stam). Deze punten mogen dus eventueel weg gelaten worden aangezien ik hier te weinig over weet.
Maar indien mijn vermoedens die ik hier heb vernoemd kloppen, dan zou ik ze deze punten geven:
2/10

Reputatie:
Ik weet eigenlijk vrij weinig over het account. En aangezien ze vrij ver liggen interesseert het me ook minder.
Voor zover ik weet ken ik enkel MyPride uit de tijd van w32 al kan ik me vergissen.
Ik meende dat het een leuke subtopper was maar ook iemand die snel motivatie verliest.
Ik ben echter niet zeker en ik weet helemaal niets over de rest dus deze ga ik niet invullen.

Totaal: (5 + 3 + 2 + 2) / 4 = 3/10
Totaal indien je stam negeert: (5 + 3 + 2) / 3 = 3.3/10

-------------------------------------------

rate Alcoholic unicorns

Nooit w32 gespeeld. Ga nu maar weer quitten xx
Overigens de post waarin je segt dat het allemaal AU en PP spelers zijn die er op ingaan is wederom belachlijk want van PP uit is het enkel mystic die post.

Alle pp leden Dom kolf
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser74396

Guest
Heeft niks met triggeren te maken. Het stuk omtrent Emile was gewoon serieus. Je noemt het nu triggeren om je eigen falen te verbloemen.

Ik citeer jou zodat het zwart op wit staat op het AF dat jij geen verstand hebt :p
Mijn hele post was 1 en al spot. Spot met het lijstje van mystic, spot met dit topic en spot met de speler die het lijstje had gemaakt.
Dat jij dit niet door had en wil doen alsof het aan mij ligt ipv aan jou, zegt genoeg over jou :)
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.503
Ik citeer jou zodat het zwart op wit staat op het AF dat jij geen verstand hebt :p
Mijn hele post was 1 en al spot. Spot met het lijstje van mystic, spot met dit topic en spot met de speler die het lijstje had gemaakt.
Dat jij dit niet door had en wil doen alsof het aan mij ligt ipv aan jou, zegt genoeg over jou :)

Spot met dit topic? Ist weer niet goed?
 
Reactiescore
2.478
Ik wil best lone wolf raten maar ik vind het erg lastig om een pp-gebruiker te vergelijken met een niet pp-gebruiker (qua punten en od) in dit stadium van het spel.
Zeker aangezien ik vind dat geen enkele van de niet pp-gebruikers op deze wereld echt 'hard' knallen, waardoor het nog lastiger is de vergelijking te leggen/ punten te geven in de vergelijking met een sicke start zonder pp.

Gewoon overal een 10 kwakken, behalve bij reputatie. Aangezien ik mod ben kan dat natuurlijk niet goed zijn :oops::p
 

DeletedUser68252

Guest
Ik citeer jou zodat het zwart op wit staat op het AF dat jij geen verstand hebt :p
Mijn hele post was 1 en al spot. Spot met het lijstje van mystic, spot met dit topic en spot met de speler die het lijstje had gemaakt.
Dat jij dit niet door had en wil doen alsof het aan mij ligt ipv aan jou, zegt genoeg over jou :)

Je bent terecht afgebrand met je rating en volledig onderuit gehaald door Pim. Een rating die je maakte uit emotie gezien je het niet kon verkroppen dat je stamgenoot een harde maar faire rating voor zijn kiezen kreeg. Het nu gooien op pure spot maakt het alleen nog maar laagdrempeliger dan het al was. Een volledig gefaalde poging tot het voeren van Propaganda.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.503
Anyway, genoeg van die discussie. Moving on.

Rate: A Lone Wolf

Punten:
Ik begin mijn rates altijd eerst met de feiten over het onderwerp. A Lone Wolf heeft op het moment van schrijven 100.936 punten, dit is goed voor een rang 16 op de ranglijst. Het account heeft een start gemaakt met een beperkt aantal premium punten, dit valt te bewijzen door dat het account op rang 179 stond toen ze zijn 2de dorp overnamen. Het account is daarna snel gestegen op de ranglijst door mogelijk wat extra premium gebruik in combinatie met redelijk sterk farmen. Dit heeft gezorgd voor een piek op de ranglijst van plek 10. Als we kijken naar het soort dorpen dat zijn overgenomen valt me op dat het 2de dorp meteen een zeer goed dorp was. Dit heeft ervoor gezorgd dat het account hard door kon groeien. Daarna ligt het gemiddelde punten aantal van de dorpen iets boven de 3,3k. Met een aantal uitschieters erboven en er onder. Naar mijn idee zitten er weinig interns bij.

Genoeg feiten, wat zegt dit nu eigenlijk. Naar mijn gevoel heeft A Lone Wolf een sterke start doorgebracht voor de investering die gedaan heeft. Het account staat nu redelijk stabiel of de ranglijst en ook de groei is redelijk stabiel. Ik verwacht dat dit in de toekomst zo blijft. Als ik een punt moet geven voor de punten kan ik niet heel hoog geven omdat rang 16 met 100k niet echt heel geweldig is. Echter is het niet slecht en de manier waarop is netjes. Ik geef hiervoor een 7/10

OD:
Zelfde als net, beginnend met de feiten. A Lone Wolf heeft 209.034 verslagen tegenstanders als aanvaller. Dit staat voor een rang 17 op de ODA ranglijst. 20.515 ODD, 91.059 ODS wat goed is voor een een rang 2. Dit is een totaal van 320.608 voor een rang 13.

We beginnen vooraan, de ODA. Opzich is dit prima, rang 17 terwijl het account rang 16 staat. De ODA is op een redelijke stabiele manier verdiend. Met enkel een groot gat na het pakken van het 2de dorp. Wat aan kan tonen dat dit dorp veel heeft gekost. Wat ook mag voor het soort dorp. ODA is oke, niet geweldig. ODD is bijna verwaarloosbaar. Het account heeft zelf nog bijna geen tegenstand gehad zoals t lijkt. Daarna het meest opvallende. De ODS, ik heb wat research gedaan maar kom er niet uit. Geen enkel stam lid heeft hogere ODD dan de ODS van A Lone Wolf. Is de ODS gehaald bij hulpjes waar we niets van weten of is het bij meerdere spelers gehaald. Durf ik niet over te zeggen, het enige wat ik weet is dat het opvallend hoog is. Uiteindelijke is de opgetelde OD oke. Ik geef wederom een 7/10.

Ligging:
7ab554a855405649ea9f9938ab8c2d1a.png


Het account A Lone Wolf, is het meest noord oostelijke gelegen account van de premade. Wat betekent dat het account in principe de minste safe heeft van de stam. Dit geeft veel opties maar kan ook problemen opgeven. Wat met opvalt is richting de core het meeste gevaar ligt. Namelijk in de stam Trauma, als ik het even bekijk is hier geen diplomatie maar oorlog (?) mee. A Lone Wolf heeft vanochtend om 7 uur namelijk 2 dorpen van de stam afgepakt. Dit kan voor gevaar zorgen nu en in de toekomst. Dit vind ik persoonlijk niet heel gunstig voor de fase van de wereld. Nu al een flinke strijd moeten leveren kan zorgen voor vertraging in de groei, het is makkelijker op deze moraal loze wereld 4k spelers op te rollen. Verder is het account prima om mee te farmen wat ook te zien is aan de stats. Maar puur door de gevaarlijke ligging geef ik het een 6/10 voor de ligging.

Stam:

Het account A Lone Wolf zit in de stam Spared. De stam Spared is een premade bestaande uit 5 accounts. Dit is al 6 geworden. De stam probeerde aan het begin een stament af te geven voor het niet gebruiken van premium punten. Echter is hier later van af gezien en is dit al gedaan. Meden door het aannemen van een speler die ook pp gebruikt heeft. Al is het in mindere maten dan andere account/stammen. De stam heeft een ligging van een kwart maan en heeft hiermee veel potentie. Naar mijn idee speler er goede spelers met ervaring, de mogelijkheid is er om het ver te brengen. De stam staat momenteel onder leiding van het account A Lone Wolf zelf.

Wat me opvalt is dat de leiding al veranderd is van Sepharim naar A Lone Wolf, daarnaast heb ik ook verhalen gehoord dat de stam niet volledig op ze zelfde lijn zit. De laatste rekruut was hier een voorbeeld van, en gedeelte is voor en een gedeelte is tegen. Ook lijkt er geen duidelijke leiding te zijn in wat het plan van de stam nu is. PP of niet? Ik durf niet te zeggen of de nieuwe leiding van A Lone Wolf hier positieve verandering in gebracht heeft.

Echter vind ik wel dat de stam het goed doet, de stam potentie heeft en ik verwacht wel dat de stam het ver gaat maken. Ik geef een 7,5/10, de min punten door de verhalen van redelijke onstabiliteit. Dit is niet gunstig in de start.

Reputatie:

Het laatste puntje. Het account word bespeeld door, David, Aldo, Daan en Bram (toch?). Ik ken iedereen persoonlijk behalve Daan.Wat ik hiervan weet is dat het een goed team is, kwalitatief goede spelers met verschillende kwaliteiten. Met David en Aldo op je account begrijp ik dat het account leiding is geworden. Ik ben redelijk overtuigd dat dit account het ver kan schoppen mochten de spelers actief blijven. Dat is dan ook meteen waar ik bang voor ben. Sommige hebben wel een handje ervan om inactief te worden. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen in de toekomst. Verder is de reputatie volgens mij wel oke, tenminste van Aldo en David. De reputatie van Daan weet ik niet zo goed en hij is niet super positief op mij persoonlijk overgekomen de laatste dagen. Maar dat kan aan mij liggen. Ik neem Daan niet mee in de beoordeling en ik geef de reputatie dan een 8/10.

Dat was het dan. Het account heeft een totaal van 35,5 punt gescoord. Als we dit delen door 5 komen we uit op een gemiddelde van 7.1. Ik verwacht persoonlijk veel van het account zowel IG als een van de promoot je account post. Hopelijk bevalt de rate en haten jullie niet op mijn spellingsfouten.

De volgende rate zou ik graag weer zien van Prins Pils, en dan een fatsoenlijke.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.303
Ik citeer jou zodat het zwart op wit staat op het AF dat jij geen verstand hebt :p
Mijn hele post was 1 en al spot. Spot met het lijstje van mystic, spot met dit topic en spot met de speler die het lijstje had gemaakt.
Dat jij dit niet door had en wil doen alsof het aan mij ligt ipv aan jou, zegt genoeg over jou :)

Dus je wilt spotten met mystic door mij te pakken ? Echt een kneus. Als je ao argumenten wilt winnen tegen enig persoon stop je er beter mee. Ofwel doeje omtrent reputatie ook maar enig research ofwel geef je gewoon een deftige rating. Lukt dat daantje ? En ja je kent me wel degelijkt. Cl9
 
Reactiescore
117

Dank! ;)

Echter wou ik nog op een paar dingen ingaan. Ik zie sommigen hier zeggen dat onze ban geen verschil maakt.
Hou er rekening mee dat we momenteel ~20k per dag groeien. Vertaal je dat in 3 dagen extra, stonden we deze ochtend bijna 100k los.
Dan was je puntenverdeling misschien (nog) hoger.

Wat de oda betreft komt deze oda natuurlijk niet 100% van onze overnames. We "schuiven" onze cluster geleidelijk op, wanneer een clear full terugkeert van een overname vinden we het dan ook enorme zonde om niet gefarmd te hebben met die clear + dat die recruitering dan niet aanstaat(24k bevolking)
Vandaar dat wij in deze gevallen meestal iemand in onze cluster platgooien voor een extra farm. (= extra oda gekoppeld aan een overname dus)
Op lange termijn betekend dit nog meer inkomsten, gewoon een investering dus die we maken.
Die grondstoffenverliezen zijn totaal niet prio, enkel de recruiteringstijden zijn belangrijk om onze groei vast te houden.

Aangezien we momenteel nog niet gebonden zijn aan een stam (= limiet groeimogelijkheden) kunnen we natuurlijk afhankelijk van de grootte van onze clears + onze zin kiezen waarheen we groeien. Het nadeel daaraan is dat je op jezelf staat, vandaar dat we ook niet kiezen om te 'jumpen' op een afstand( naar grotere spelers/dorpen) en het risico nemen om onze dorpen niet te kunnen deffen, maar gewoon dorp per dorp nemen aangrenzend aan onze cluster, ookal zijn het "kleinere" 4k-spelers.
Was er moraal op deze wereld was dit natuurlijk geen optie.

Ik wil best lone wolf raten maar ik vind het erg lastig om een pp-gebruiker te vergelijken met een niet pp-gebruiker (qua punten en od) in dit stadium van het spel.
Zeker aangezien ik vind dat geen enkele van de niet pp-gebruikers op deze wereld echt 'hard' knallen, waardoor het nog lastiger is de vergelijking te leggen/ punten te geven in de vergelijking met een sicke start zonder pp.

Ik vind het juist een beetje vreemd dat die 3 dagen ban steeds wordt aangehaald terwijl niemamd atm spreekt over die 100k? pp die er in zit (niet dat mij t interreseert of je wel of geen pp abused) Als je echt accounts met elkaar wil gaan vergelijken zou je dit ook in acht moeten nemen. Echter is dat ondoenlijk werk en kan je in principe niet het ene met het andere account vergelijken op basis van enkel punten en dorpen.

Nooit w32 gespeeld. Ga nu maar weer quitten xx
Overigens de post waarin je segt dat het allemaal AU en PP spelers zijn die er op ingaan is wederom belachlijk want van PP uit is het enkel mystic die post.

Alle pp leden Dom kolf

Emile ben jij nu ook al zat op deze tijdstippen? T wordt met de dag erger..
 

DeletedUser66265

Guest
Prima rate Pim. Had ik nochtans niet van jou verwacht. Ik heb wel een aantal op- en aanmerking. Het lijkt mij wijs om die in chronologische volgorde te behandelen; te beginnen met het puntenaantal. Al hetgeen je zegt is juist. Het account staat niet bizar hoog noch bizar laag. Ik denk dat een 7 voor dit puntenaantal wel op zijn plaatst is. Sommigen, zoals ik, hadden hier een 6 voor gegeven. Anderen neigen eerder naar een 8. Een 7 lijkt mij hier dan ook een gulden middenweg indien men puur afgaat op de rang. Zodra we de rang even vergeten en kijken naar de groeilijst denk ik dat hier een hoger cijfer gepast is. De enige spelers die erboven staan zijn spelers die redelijk hebben gebruikt. Mag ik vragen waarom je de groei(potentie) niet hebt meegenomen in je beoordeling? Ik kan je overigens verzekeren dat er van echt internen nog geen sprake is geweest. De enige echte intern die zich voordeed is weggegeven.

Dan volgt je verhaal over OD. Hierin volg ik je volledig. Mijns inziens is de ODA iets aan de te hoge kant, maar niet verkeerd. Uit de ODS kunnen denk ik wel de nodige, in mijn ogen, positieve conclusies getrokken worden. Namelijk dat Wolf in tegenstelling tot vele anderen geen egocentrisch, volledig op off, groei en farm geconcentreerd account is. Dergelijke ODS kan alleen, zonder veel verlies, behaald worden met een flinke voorraad deff. Gezien de vele jonge dorpen betekent dit dus een vrij defensieve speelstijl. Eentje waarmee je stamgenoten en omliggende kan helpen. Wel eentje die ten koste gaat van wat groei en een hoge rang. Maar wie let er nou tegenwoordig nog op de rang?

Het enige cijfer dat mij enorm tegen valt is de 6 voor de ligging. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben een fervent voorstander van de zesjes-cultuur. Maar de ligging van Wolf verdient hoger juist omdat er zoveel uitdaging is (voor zover je daarover kan spreken op de werelden van tegenwoordig). Het is een zeer interessante ligging die ervoor zorgt dat er altijd iets te doen valt. Vele oorlogen kunnen ontketent worden en vele plannen mogen ten uitvoer worden gebracht. Volop strijd dus. Ik weet niet waarvoor de rest hier nog tw speelt maar ik speel om deze reden nog. Dat maakt het leuk. Groeitechnisch gezien is de ligging minder maar voor het spelplezier is het ideaal. Als men een rustige plek wilt om hard te groeien zonder veel tegenstand is een full rimstart aan te raden. Ik snap dat jij de schermutseling met panda als iets negatiefs ziet. Ikzelf zie dit echter als iets positiefs.

Hetgeen je over de stam schrijft is verder juist. Dit valt echter grotendeels te wijten aan de drukke periodes die velen nu kennen. 'Toevallig' komt daar na deze week verandering in. Ik verwacht dan ook dat het vanaf nu alleen maar beter zal gaan met speared. In ieder geval komt er een einde aan de slechte inactieve periode van speared.

Tot slot volgt je cijfer voor reputatie. Ik denk dat je daar voor nu alleen Aldo en Daan in mee moet nemen. David is zo inactief dat hij max 3 x heeft gelogd en Bram is ook redelijk foetsie. Al het werk dat tot nu toe is verricht is grotendeels het werk van Aldo en in mindere mate Daan. Mijns inziens verdienen deze twee heren wel wat meer credits. Dat bedoel ik niet als in een hogere rating voor reputatie maar voor punten. Ik ben van mening dat zij het nu samen goed doen en rustig mogen zeggen dat ze een prima start hebben gemaakt.

Bedankt in ieder geval voor je analyse. Dat gaf mij mooi de gelegenheid om 'legit' studie ontwijkend gedrag te vertonen.
 

DeletedUser66265

Guest
Je bent terecht afgebrand met je rating en volledig onderuit gehaald door Pim. Een rating die je maakte uit emotie gezien je het niet kon verkroppen dat je stamgenoot een harde maar faire rating voor zijn kiezen kreeg. Het nu gooien op pure spot maakt het alleen nog maar laagdrempeliger dan het al was. Een volledig gefaalde poging tot het voeren van Propaganda.

Je rating heeft minder inhoud dan een pilsje dat My Pride 5 minuten in zijn handen heeft gehad. Ik vraag mij dan ook af sinds wanneer jij zo kleinzierig bent geworden. Jouw rate een 'harde' maar 'faire' rating noemen, amahoela. Je rating ziet eruit als een knip-en-plak werkje van een kind dat niet ouder is dan 12. Al hetgeen je nu richting Daan spuwt geld dus evengoed voor jou. Toch geinig dat je zijn P&P poging als gefaald aanmerkt maar zelf niet in de spiegel durft te kijken. De enige fatsoenlijke post vanuit 'jullie zijde' is afkomstig van Pim. Frappant dat je je daar nu als een bang klein jongetje achter schaart. Jij en ik weten beide dat je beter kan en beter bent dan dit. Dus vanwaar die laffe opstelling?
 

DeletedUser75778

Guest
Ik beaam dat A Lone Wolf nagenoeg enkel door Daan en Aldo is bespeeld tot nu toe. Mijn aandacht is op w55, of helemaal niet op TW gericht. Bij deze stel ik mijzelf dan ook de vraag waarom A Lone Wolf nog in mijn signature staat, veel heb ik absoluut niet betekend voor het account. Dit houdt automatisch ook in dat je mij niet hoeft te betrekken bij de reputatie-beoordeling en bovendien bekleed ik zeker geen leidinggevende positie binnen Spared. Oh, daarover nog iets. Dat het contactpersoon is veranderd op de profielpagina, heeft niks te maken met interne schermutselingen: het is voor veel mensen een drukke tijd op school of op het werk, zo vlak voor de vakantie. Ook zou ik graag überhaupt de speculatie omtrent de interne toestand in de kiem willen smoren. Ik kan me voorstellen dat er voor de buitenwereld wat onduidelijkheid heerst. Het oorspronkelijke plan van de leiding was om een pp-loze start te maken, hier was echter niet iedereen voor te vinden. Na wat wikken en wegen werd eigenlijk voor iedereen duidelijk dat je zonder pp jezelf nogal gauw in de vingers kan snijden met de huidige toestand waarin TW zich verkeerd. Dit plan is dus al zeer snel weer van tafel geveegd. Verder is het in mijn opinie niet meer dan logisch dat er bij recruits als TAD een heel scala aan verschillende standpunten tevoorschijn wordt getoverd. Spared is nou eenmaal een premade en het zou voor ons, en misschien ook anderen, een controversiële keuze zijn om al zo snel een recruit te doen. Dit is de afweging die we vooraf maakten, maar zoals je begrijpt waren er blijkbaar genoeg redenen om die recruit wel tot stand te brengen. Ik bespeur hierin geen instabiliteit, eerder een stam die bruist van de scherpe meningen en een grote diversiteit aan persoonlijkheden. Ik overdrijf ook niet als ik beweer dat bijna 100% van onze stamleden een (al dan geen) glorieuze achtergrond heeft op het gebied van leiding geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.303
Ik vind het juist een beetje vreemd dat die 3 dagen ban steeds wordt aangehaald terwijl niemamd atm spreekt over die 100k? pp die er in zit (niet dat mij t interreseert of je wel of geen pp abused) Als je echt accounts met elkaar wil gaan vergelijken zou je dit ook in acht moeten nemen. Echter is dat ondoenlijk werk en kan je in principe niet het ene met het andere account vergelijken op basis van enkel punten en dorpen.



Emile ben jij nu ook al zat op deze tijdstippen? T wordt met de dag erger..
Kzitn in thaialnd e +5uur hiihihih oke kben asan zat
 

DeletedUser68252

Guest
Je rating heeft minder inhoud dan een pilsje dat My Pride 5 minuten in zijn handen heeft gehad. Ik vraag mij dan ook af sinds wanneer jij zo kleinzierig bent geworden. Jouw rate een 'harde' maar 'faire' rating noemen, amahoela. Je rating ziet eruit als een knip-en-plak werkje van een kind dat niet ouder is dan 12. Al hetgeen je nu richting Daan spuwt geld dus evengoed voor jou. Toch geinig dat je zijn P&P poging als gefaald aanmerkt maar zelf niet in de spiegel durft te kijken. De enige fatsoenlijke post vanuit 'jullie zijde' is afkomstig van Pim. Frappant dat je je daar nu als een bang klein jongetje achter schaart. Jij en ik weten beide dat je beter kan en beter bent dan dit. Dus vanwaar die laffe opstelling?

In de discussie erna is al naar voren gekomen dat ik de rating had kunnen aankleden met screentjes van statistieken van het account, een kaartje van de ligging en een uitgebreidere woordkeuze. De cijfers hadden er echter niet van verandert. Feit is en blijft dat Gruttepier slecht gestart is voor een pp start, en zelfs momenteel in de edelfase onderdoet aan het niveau van andere om zich heen. Zijn groeirang is enorm laag, zijn ODA is enorm hoog en zijn dagelijkse farm opbrengsten zijn slechts gemiddeld. De gegeven cijfers verdienen ze. Aan hun om te bewijzen dat ze een betere rating verdienen.

Het is me wel duidelijk geworden de afgelopen dagen in deze discussie dat jullie niet tegen enige kritiek kunnen op dit vlak, het uiterst vervelend vinden dat een lid van jullie stam geanalyseerd word en hier uiterst slecht uitkomt. Bij meerdere spelers stijgt de toxic meter tot ongekende hoogte en kan er geen normale houding vanaf in een discussie, ook dit valt weer te herleiden aan jouw reactie met quotes als: ''Kind dat niet ouder is dan 12'', ''bang klein jongetje''. Je probeert je post kracht bij te zetten door allerlei kleinerende termen te gebruiken welke voornamelijk gebruikt worden door mensen in een discussie wanneer deze te incapabel zijn om op een normale manier hun standpunt krachtig te kunnen verwoorden.

Pim heeft de rating van Weirdness of Talent onder de loep genomen en verwoord waarom wij het een onterechte rating vinden, vinden dat de rating nergens op slaat en geen enkel houvast heeft. Weirdness of Talent heeft later al indirect erkent dat het een onterechte rating was en wij met onze mening in ons gelijk stonden door het ineens te gooien op ''pure spot.'' Ik zie verder geen enkele reden om nog een uitgebreide post te maken die vrijwel hetzelfde als Pim verwoord wanneer hij dit al keurig en sterk verwoord heeft.
 

DeletedUser66265

Guest
In de discussie erna is al naar voren gekomen dat ik de rating had kunnen aankleden met screentjes van statistieken van het account, een kaartje van de ligging en een uitgebreidere woordkeuze. De cijfers hadden er echter niet van verandert. Feit is en blijft dat Gruttepier slecht gestart is voor een pp start, en zelfs momenteel in de edelfase onderdoet aan het niveau van andere om zich heen. Zijn groeirang is enorm laag, zijn ODA is enorm hoog en zijn dagelijkse farm opbrengsten zijn slechts gemiddeld. De gegeven cijfers verdienen ze. Aan hun om te bewijzen dat ze een betere rating verdienen.

Het is me wel duidelijk geworden de afgelopen dagen in deze discussie dat jullie niet tegen enige kritiek kunnen op dit vlak, het uiterst vervelend vinden dat een lid van jullie stam geanalyseerd word en hier uiterst slecht uitkomt. Bij meerdere spelers stijgt de toxic meter tot ongekende hoogte en kan er geen normale houding vanaf in een discussie, ook dit valt weer te herleiden aan jouw reactie met quotes als: ''Kind dat niet ouder is dan 12'', ''bang klein jongetje''. Je probeert je post kracht bij te zetten door allerlei kleinerende termen te gebruiken welke voornamelijk gebruikt worden door mensen in een discussie wanneer deze te incapabel zijn om op een normale manier hun standpunt krachtig te kunnen verwoorden.

Dus omdat jij jouw subjectieve mening als waarheid ziet is onderbouwing niet meer nodig? Interessant. Zodra iedereen dat principe hier gaat hanteren bereiken we niveautje kleuterklas. Iedereen schreeuwt, niemand bewijst en laat staan dat er iets wordt onderbouwd. Dat lijkt mij niet wenselijk. Overigens sta ik daarin niet alleen. Menig normaal denkend persoon wilt die richting niet op. Dergelijke 'shit' lijstjes worden nooit serieus genomen. Dat is niks nieuws. Een wijs man zei ooit: als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks. Als jij de moeite niet wilt nemen om je lijstje te onderbouwen kun je beter zwijgen. Je kan dan nu wel heel kinderachtig met het vingertje gaan wijzen maar het zou je sieren indien je toegeeft dat jouw eigen lijstje evengoed waardeloos is.

'Dat jullie niet tegen kritiek kunnen' is volledig misplaatst. Wij kunnen niet tegen roeptoeters die iedere vorm van onderbouwingen weigeren. Daar krijg je dan vervolgens 'salty' reacties op. Al vind ik het er hier nog vrij beschaafd aan toegaan. Indien jij met een normale rating komt volgt daar, uiteraard, een normale reactie op.
 

DeletedUser68252

Guest
Dus omdat jij jouw subjectieve mening als waarheid ziet is onderbouwing niet meer nodig? Interessant. Zodra iedereen dat principe hier gaat hanteren bereiken we niveautje kleuterklas. Iedereen schreeuwt, niemand bewijst en laat staan dat er iets wordt onderbouwd. Dat lijkt mij niet wenselijk. Overigens sta ik daarin niet alleen. Menig normaal denkend persoon wilt die richting niet op. Dergelijke 'shit' lijstjes worden nooit serieus genomen. Dat is niks nieuws. Een wijs man zei ooit: als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks. Als jij de moeite niet wilt nemen om je lijstje te onderbouwen kun je beter zwijgen. Je kan dan nu wel heel kinderachtig met het vingertje gaan wijzen maar het zou je sieren indien je toegeeft dat jouw eigen lijstje evengoed waardeloos is.

'Dat jullie niet tegen kritiek kunnen' is volledig misplaatst. Wij kunnen niet tegen roeptoeters die iedere vorm van onderbouwingen weigeren. Daar krijg je dan vervolgens 'salty' reacties op. Al vind ik het er hier nog vrij beschaafd aan toegaan. Indien jij met een normale rating komt volgt daar, uiteraard, een normale reactie op.

De rating is onderbouwd, echter met een hele korte verwoording welke overigens volledig correct is indien je de statistieken erbij zou pakken. Ik heb echter de moeite niet genomen om alle poespas erin te plakken waardoor de layout er een stuk minder uit ziet. Dit doet echter niet af van de inhoud welke kort maar doeltreffend is. Het cijfer gedeelte van een rating is altijd subjectief gezien iedereen andere standaarden heeft voor het becijferen van statistieken. Zo vond Gruttepier bijvoorbeeld dat hij top farmde in de discussie die ik hier recent met hem voerde terwijl ik van mening was dat hij slechts gemiddeld farmde en hoog van de toren blies door zichzelf zo op te hemelen, hierin verschilde onze standaarden. De dingen die ik echter aanhaalde voor een slechte start vallen allemaal te controleren aan de hand van statistieken, precies waar ik op doelde met: ''feit is en blijft.''

Deze post van je vormt wederom een bewijs stuk dat jullie niet tegen deze vorm van kritiek kunnen. Dit valt onder andere af te lezen aan: ''Dergelijke shit lijstjes worden nooit serieus genomen'', ''Als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks'' en ''Wij kunnen niet tegen roeptoeters die iedere vorm van onderbouwingen weigeren.'' Ik verwijs je hiervoor graag terug naar de originele rating en de statistieken van tw stats. De rating is geschreven op 1 Juli 3:19. Op dit moment had Gruttepier slechts 9 dorpen waar hij net iets minder dan een maand voor nodig heeft gehad met een pp start. Voor het behalen van deze dorpen waren 210.000 tegenstanders verslagen. Ondanks dat de rating enkele dagen geleden gemaakt is zou zo'n hoge ODA score je momenteel nog altijd op plek 17 plaatsen in de ranglijst. Ver boven zijn eigen rang en de spelers om hem heen die zich in dezelfde spel situatie begeven. Kort en bondig beschreven in mijn rating en daarop mijn cijfer voor Punten en ODA gebaseerd. Ik highlight deze 2 beoordeelpunten even gezien deze het laagste cijfer gescoord hebben. Hierin heb ik de groeiranking nog niet eens in meegenomen, dit zou het er overigens alleen maar droeviger uit laten zien. Een account dat momenteel op de 58e plek staat met een groei ranking van 3.119 per dag wat zorgt voor een 59e plek op de groei ranking. Dit onderbouwt wederom mijn beoordeling qua cijfer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74396

Guest
Je bent terecht afgebrand met je rating en volledig onderuit gehaald door Pim. Een rating die je maakte uit emotie gezien je het niet kon verkroppen dat je stamgenoot een harde maar faire rating voor zijn kiezen kreeg. Het nu gooien op pure spot maakt het alleen nog maar laagdrempeliger dan het al was. Een volledig gefaalde poging tot het voeren van Propaganda.

Ik ben neit afgebrand op mijn rating. Ik heb jou een bullshit rating zien maken en heb er zelf ook een bullshit rating bijgezet die ik net iets extremer heb gemaakt dan jouw lijstje.
Ik ben begonnen in mijn 1e regel met te lachen met jouw post en ben daar sindsdien niet mee gestopt.
Je mag dus blijven herhalen dat jij gelijk hebt en dat de grote boze wereld niet leuk is omdat ze je geen gelijk geven, maar behalve jouw salty posts die voor mij puur amusement zijn ben je niets waard.

Als je iets anders geloofd (wat je blijkbaar duidelijk doet) is dat niet mijn probleem. de feiten zijn er.
Net zoals een kleuter niet weet dat de aarde rond is, weet jij blijkbaar niet wat lezen betekend.
Ik ben dus enorm blij dat jij op het AF zit, niet enkel zorgen kleine kindertjes voor heel wat amusement, ze worden enorm gemakkelijk gemanipuleerd.
En kijk mijn handtekening... oeps :D
 
Bovenaan